Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal envisages the creation of a "Centre for hourly providing services at home", which will function as a municipal enterprise. Fulfilling this project, the municipality will improve access to social services to people with disabilities and people over 65 years in the inability for self and improve their quality of life. Project activities will build on the established "Unit services at home" at the Home Social Patronage financed under OP "HRD" scheme "Help at Home". The Center will provide three types of hourly social services- personal assistance communal household activities and social support. It is envisaged that the services to be provided within 18 months, covering at least 100 hourly users of social services at home in most of the municipal center and the adjacent settlements of the municipality who are 41 in number. The project will be selected personnel to provide daily hourly social services- personal assistants, social assistants, domestic helpers. It plans to provide psychological, social and health support from a psychologist, social worker and nurse for social activities based on individual needs assessments of hourly social services at home. The implementation of project activities will achieve the objectives of access to services for target groups overcome the consequences of social exclusion and poverty, improving their quality of life.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Управление и мониторинг на проекта.: При стартирането на проекта ще бъде назначен екип за управление на проекта, състоящ се от Ръководител, Счетоводител, Координатор и Технически сътрудник. Екипът ще ръководи проекта, съгласно правилата на Управляващия орган. Ще извършва мониторинг на предоставянето на услугите. Екипът ще организира и провежда работни срещи. На срещите се разработват и отчитат оперативни планове, ще се отчита напредъка на проектните дейности. Екипът на проекта ще организира и участва в процедурите за избор на изпълнители/ или пряко договаряне/ по ЗОП. Ще отговаря за административните и отчетните дейности по проекта, осчетоводявания и разплащания. За администриране и отчитане на дейностите на проекта ще бъдат закупени офис материали и консумативи. Предвидени са разходи за куриерски услуги. Предвидени са разходи за изготвяне на документация по ЗОП. 28 130.00 28 986.83
Дейност 2: Осигуряване на информация и публичност.: При осигуряване на информация и публичност на проекта Община Генерал Тошево ще спазва условията и изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. Предвижда се два информационни дни за представяне на проекта- едната при стартирането на проекта, другата при завършването му. Ще се закупят тефтери и химикалки. В местния печат и сайта на общината ще се публикуват информации за стартиране на проекта, за напредъка му, за приключването му. В сградата, където ще се помещава центъра ще се монтира информационна табела за предназначението на проекта. Доставеното оборудване ще бъде обозначено с информационни стикери. Персонала на центъра ще носи бадж, указващ името и длъжността на лицето. Допълнителен принос за запознаване на широката общественост с проекта ще се окаже изготвянето и разпространението на информационни брошури, плакати, рекламни папки.Всеки документ ще съдържа логото и емблемата на финансиращата програма. 720.00 753.40
Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване: С Решение №10-1 на Общински съвет Генерал Тошево, проведено на 16.10.2015 година се предоставят две помещения в сграда, находяща се в гр. Генерал Тошево, ул. "Ал. Димитров", №1, кв.61, парцел ІV, пл. №1795, представляваща общинска собственост за срока на реализиране на проектните дейности и за ползване за период не по-кратък от 3 години, считано от датата на одобряване на окончателния доклад по проекта. Към настоящия момент помещенията не се използват. Поради тази причина се налага текущ ремонт,обзавеждане и оборудване за целите на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда". За текущ ремонт на предоставените помещения видовете дейности са следните: Демонтаж на линолеум- 93 м2; изравнителна циментова замазка 2 см.- 70 м2; доставка и монтаж алуминиева врата 90/200- 3 броя; обръщане страници около врати с гипскартон и метални ръбоограничители ш 015-30 м.; Изстъргване на боя от тавани- 50 м2; шпакловка с гипсово лепило по стени и тавани- 100 м2; грундиране с готов латексов грунт при ремонти- 100 м2; боядисване с латекс тавани двукратно- бяло- 100 м2; лакиране на дървени повърхности-255 м2; настилка от ламиниран паркет - 93 м2; доставка и монтаж PVC подови первази вкл. скрепителни елементи- 55 м.; доставка проводник ПВ3Х4 мм2-65 м.; изтегляне на проводник-65 м.; доставка и монтаж кабелен канал с ширина до 40 мм- 65 м.; доставка АПЕ, монтаж и доставка на АП 32 А трифазен- 1 брой; откриване и отстраняване повреда на ел. инсталация- 8 броя; преработка ел. табло- 1 брой; доставка и монтаж ЛОТ 4х 18 W- 10 броя; бетон, арматура и кофраж за изграждане на рампа за инвалиди За обзавеждане и оборудване ще се извършат следните дейности: Ще се закупят две бюра: за управител на Центъра и социален работник. Ще се закупи 1 компютър, 1 принтер, 1 шкаф и 2 стола за помещението, където ще работят управителя и социалния работник. За същото помещение ще се закупи и един климатик за отопление с електроенергия. За по-голямото помещение се предвижда закупуване на 40 броя столове, 1 маса, 1 брой прожекционен сгъваем екран със статив, мултимедиен проектор и 1 климатик за отопление с електроенергия. На компютъра и принтера ще се изготвят необходимите документи, свързани с реализиране на проектните дейности. Шкафа ще бъде съобразен със заключването и съхраняването на документацията на Центъра. Голямата зала ще бъде необходима за дейностите: Обучение на персонала за предоставяне на услугите; Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги; Мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;. Залата ще се ползва и за организирани културни мероприятия с потребителите и други. Ще се бъде монтирана рампа с цел осигуряване достъпност на хората с увреждания до Центъра. 19 200.00 18 009.69
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка, чрез подкрепа за дейността на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда".: Като първа стъпка е провеждането на конкурс за назначаване на персонал за управление на "Център за почасови услуги в домашна среда"- 2 лица в трудоспособна възраст, управител на Центъра и социален работник. Назначеният персонал ще приема заявления от кандидат-потребителите за ползване на почасови социални услуги. При недовършени строително монтажни работи, обзавеждане и оборудване на Центъра, персонала ще приема заявленията в специално определено помещение в сградата на общинска администрация за дейността, временно, до откриване на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда". Социалният работник поетапно ще извършва първоначална оценка на потребностите от социални услуги на заявилите желание кандидат- потребители да ползват услугите в дома си, като в това време управителя на Центъра ще приема заявленията. Ще се приемат заявления от всички желаещи да ползват услуги, попадащи в обхвата на целевите групи по проекта. Следващите действия ще бъдат насочени към подбор на персонал за предоставяне на социалните услуги. Ще се извърши индивидуално оценяване на кандидатите за определените длъжности: личен асистент, социален асистент, домашен помощник, медицинска сестра за социални дейности. С избраните лица ще се сключат трудови договори, като предварително ще се проведат срещи с кандидат- потребителите за протоколиране на предпочитанията им за персонала, предоставящ социални услуги и съчетаване на длъжностите. Екипа за управление на проекта ще проведе избора и оценяването на кандидатите за предоставяне на социални услуги и кандидатите за потребители, съвместно с персонал за управление на центъра за услуги в домашна среда, съгласно Методика за оценка на кандидати за личен асистент, социален асистент, домашен помощник, медицинска сестра за социални дейности и Методика за подбор на кандидати за потребители. Броят на подалите заявления кандидат- потребители може да надвиши капацитета на Центъра, като част от не попадналите за ползване на почасови социални услуги кандидат-потребители ще бъдат чакащи. Допуска се в отдалечени селища на общината да се назначава подходящ персонал в пенсионна възраст за предоставяне на социални услуги. Договори ще бъдат сключени и с подбраните потребители за ползване на услуги, чрез Центъра. Лицата, които ще предоставят услугите в домашна среда ще работят по индивидуални планове и работни графици в зависимост от оценките на потребностите на потребителите. Управителят на Центъра ще изготви Правилник за дейността на център за услуги в домашна среда, като в разработването му могат да се включат и членове на екипа на управление на проекта и други експерти. Ще се разработи процедура за мониторинг при предоставяне на услугите от управителя на Центъра. Мониторингът също ще се извършва от назначения персонал на центъра.Чрез новосъздадения за управление на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда" ще се предоставят почасови социални услуги за период от 18 месеца в населените места на община Генерал Тошево. Включени са режийни разходи за ел.енергия, вода и телефон и разходи за матирали и консумативи за функциониране на Центъра. 446 517.54 439 534.21
Обучение на персонала за предоставяне на услугите;: След оценяването на кандидатите за предоставяне на услуги в домашна среда се предвижда провеждане на въвеждащо обучение на лицата, които не са преминали такова по други подобни проекти, финансирани по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" или национални програми. С цел недопускане на двойно финансиране се прави писмено запитване до Дирекция "Социално подпомагане" с попълнен списък за установяване на преминато/не преминато въвеждащо обучение. Списъците се сверяват и с преминати обучения по проекти, реализирани от Община Генерал Тошево. Въвеждащото обучение ще се проведе в рамките на два дни по четири часа- общо осем часа. Обучението ще се проведе от външен обучител с подходящо образование и опит. Ще се сключи договор за изпълнение на дейността. Екипът за управление на проекта ще осигури зала в общинска администрация за провеждане на обучението. Обучението ще се реализира по разработена програма от обучителя. Ще се осигурят канцеларски материали /папки, бели листи, химикали/ за провеждане на обучението. Всеки обучен кандидат за предоставяне на социални услуги ще получи удостоверение за преминато обучение. След приключване на въвеждащото обучение ще се попълни от всеки участник Карта за участие.Поддържащото обучение ще се проведе в периода на изпълнение на дейностите по проекта с всички назначени лица за предоставяне на социални услуги. То ще се проведе по аналогичен начин на въвеждащото обучение.Ще се проведе в рамките на два дни по четири часа.Поддържащото обучение може да се проведе от външен обучител,или от квалифициран служител на общината. Заплащането на възнаграждението на обучителя ще се извърши съгласно "Методология за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г." Обучителят ще изготви програма за провеждане на поддържащото обучение. Ще се наблегне на практически приложения при предоставяне на почасови социални услуги, споделяне на добри практики, ще се разрешават отделни конкретни казуси. Целта на обученията е да се формират професионални компетентности на кандидатите за предоставяне на почасови социални услуги, да получат общи познания за социалните услуги в общността, необходими за удовлетворяване на основните потребности на лицата на които ще се предоставят социални услуги. Важна цел е обучаващите се да получат и практически познания при попълване на необходимите отчетни формуляри при реализиране на дейности при предоставяне на социални услуги. Друга основна цел е те да притежават знания за качествено и ефективно предоставяне на социални услуги, в съответствие с действащата нормативна уредба. При приключване на всеки вид обучение се представя доклад от провеждащия обучението. 380.00 471.11
Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги;: В процеса на социалното функциониране и социалните взаимоотношения при предоставяне на почасови социални услуги е възможно да възникнат трудни и специфични ситуации, като проблеми от определени психо-социални функции, отклонения от поведението и други подобни при предоставяне на услугите . Такива моменти създават дефицити в работата на персонала. Необходима е подкрепяща дейност от експерт, който да разреши отделните случаи. Дейността ще се извършва от психолог, с който ще се сключи договор за консултиране и разрешаване на отделни казуси, сложни стресови ситуации, конфликти, подпомагане за преживяване на негативните преживявания на персонала предоставящ социални услуги. Планувани са общо 8 случая по 1 час за индивидуален случай. За всеки индивидуален случай се съставя протокол, подписан от изпълнител и възложител по договорни отношения за извършената работа. С персонала, предоставящ почасови социални услуги, назначен по трудов договор ще се извърши групова супервизия. Супервизията на персонала ще се проведе два пъти по четири часа за два дни - през 9 месец и 17 месец от началото на предоставяне на услугите. Ще се обменят знания, гледни точки и професионален опит. Ще се споделят преживявания. Ще се проследи качеството на предоставените социални услуги, ще се осъществи мониторинг на дейностите и коригиране на пропуски, установени при проверките на място. Ще се обсъдят и важни теми, свързани с работата на персонала. Дейността ще се извърши по групи, чрез специалист /външен експерт/. 564.70 299.74
Мотивационна, психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;: В Правилник за организация на "Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда" ще бъде отразен начина на предоставяне на психологическа подкрепа на потребителите на социални услуги. Ще се спазват всички договорени правила за предоставяне на почасови социални услуги. При извършване на оценката на потребностите от почасови грижи /по образец/, предоставяни в домашна среда се попълва информация за проблемите на лицето, свързани с отклонения в поведението и психо- социални функции. Приема се, че е наличен проблема тогава, когато лицето изпитва сериозни затруднения в тази област. При оценяване се вземат под внимание концентрация и устойчивост на вниманието, памет в рамките на деня, памет за минали събития, мотивация /инициативност/, реч и комуникация. Попълва се и информация за отклонения в поведението относно: нападения и наранявания на други лица, унищожаване на имущество, извършване на кражби, самонараняване, рисково за здравето поведение, суицидни опити, агресивно поведение, друго неуместно поведение, гневни пристъпи и емоционални изблици, скитничество, бягства, злоупотреба със субстанции, проблемно поведение на мястото на живот, поглъщане на неядливи субстанции, други сериозни поведенчески проблеми. Преценява се и очакваната продължителност на споменатите проблеми. За разрешаване на тези проблеми е необходима психологическа или друг вид подкрепа. За целта ще се сключи договор с психолог за изпълнение на дейността- съгласно "Методология за регламентиране на възнагражденията по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси". 2 014.10 2 111.66
Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания в случай на необходимост.: Община Генерал Тошево разполага със специализиран транспорт на разположение на отдел "Образование, младежки дейности и спорт", осигурен при реализиране на проектни дейности по Проект за социално включване. Предвидена е устойчивост на проекта за срок от 5 години, считано от 01.01.2016 година. За целта в щата на общината е назначен шофьор с необходимата квалификация с общи функции по преките задължения по длъжностна характеристика. По настоящия проект ще ползваме при необходимост същия транспорт. Ползването на специализирания транспорт ще стане със заявка от предходния ден. В бюджета на настоящия проект залагаме разходи само за гориво. С цел избягване на двойно финансиране отчитането на горивото ще стане с отделен пътен лист. 1 972.80 306.45

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).