Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"MODA VIDA" Ltd. is a company, established in 2018 with main activity of production of outerwear, without work wear.

The main objective of the present project is to ensure the sustainable and competitive development of the enterprise through the realization on the market of an entrepreneurial idea that falls within the sectors related to overcoming European and regional challenges, namely: production of women's outerwear - dresses from non-woven textiles, chiffon and gabardine, incl. on a benchmark or an order falling within economic activity within sector C 14.13. Manufacture of outerwear, without work wear.

The realization of the entrepreneurial idea will have a direct positive social and ecological effect and it will also correspond to the thematic areas of the Innovation Strategy for Smart Specialization.

The project will be implemented by implementing the following set of activities:
Activity 1: Activity for realization of the entrepreneurial idea on the market - within which will be:
- formed a team of qualified personnel, needed for the realization of the entrepreneurial idea;
- realized investments in tangible fixed assets and intangible fixed assets, creating the necessary technological and programm prerequisites for realization of the entrepreneurial idea;
- rented work space;
-  established Candidate website promoting the entrepreneurial idea and promoting its market realization;
- purchase of materials needed to realize the entrepreneurial idea on the market.

Activity 2: Activity for visualization of the project - resulting in publicity and visualization of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт-стока) (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал - 7 лица; - закупуване на ДМА, ДНА и на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея; - външна услуга за създаване на Интернет страница на кандидата; - наето работно помещение) - ЧАСТ 1: Дейността има принос за постигане на СЦ 1, 2, 3 и 4 и за общата цел на проекта и ще бъде осъществена чрез: 1.Наемане на квалифициран персонал - 7бр.:В рамките на екипа, необходим за реализиране на предприемаческата идея (ПИ),са включени:Предприемачът и 1 лице,които предстои да бъдат наети на ТД в предприятието-кандидат,притежаващи взаимодопълващи се образование и професионален опит,пряко логически свързани с планираната за реализация ПИ.Освен тях,за целите на успешната реализация на пазара на ПИ,ще бъдат наети и още 5 лица на ТД. Квалифицираният персонал ще бъде отговорен за цялостната производствена дейност по реализация на ПИ,в т.ч. за технологичния процес на производство,неговото правилно протичане,за развитието на продукта и неговия асортимент,определяне на влаганите материали за производство и всички други,съпътстващи производството операции и дейности.Квалифицираният персонал ще работи с планираните за закупуване ДМА и ДНА. 2.Закупуване на ДМА и ДНА:С оглед създаване на необходимите технологични и програмни предпоставки за производство на продукта-обект на ПИ,е необходимо закупуването на ДМА,обхващащи пълния производствен цикъл на производството на горно дамско облекло и неговите основни технологични стъпки. За организиране на производствената дейност по реализация на ПИ е планирано закупуване на: Оборудване и софтуер за конструиране на облекла: -КАД система-1бр.-тя позволява работа само с електронни кройки и директно конструиране на моделите при оптимално ефективно разпределение на елементите при подготовка на шаблона за кроене,което води до ресурсно ефективен и ефикасен производствен процес и максимално оползотворяване на влаганите в производството материали-платове.Освен оптимизация на материала за кроене, системата оптимизира процеса и води до спестяване на време.Тя дава информация за това как една кройка изглежда в различни размери и при залагане на определен брой изделия, които е необходимо да бъдат произведени от конкретен размер, позволява градиране на елементите (автоматичната им направа в съответния размер) и оптималното им разпределение върху плата. -Плотер-1бр.-необходим е за изработване на конструкцията на облеклата. Плотерът принтира шаблоните за кроене след оптималното ефективно разпределение на елементите на облеклото. -Дигитайзер-1бр -Дигитайзерът е необходим в процеса на конструиране на облеклата, като посредством него ще се конвертира хартиена кройка на електронна такава, което позволява оптимално градиране (направа на размерите) и подготовка на капаците (шаблоните) за кроене.Посредством него ще се вкарва кройката в КАД системата. Кроячна техника: -Подлепваща преса-1бр.-необходима за подготовката на елемента за кроене-на нея се зарежда плата с подлепващ материал и тя съединява подлепващия материал към плата, за да се втвърди плата (необходимо при разкроени рокли, поли и др.).Пресата позволява равномерно подлепяне на целия материал с оглед на равномерното нагряване и спестява време в процеса на подготовка на материала.Необходима е и за темпериране на платове при подготовката на кроене-за платове,които се свиват, за да се елиминира свиване и деформиране на последващи етапи от производствения процес. -Гатер ножица -1бр.-необходима за разрязване по шаблон на накатания плат в процеса на кроене.Позволява рязане на веднъж на максимално много елементи и спестява време. Шевна техника: -Права машина-5бр.-тя е основната и най-често използвана машина в процеса на производството на облекло и позволява работа с всеки вид материал.Посредством нея се прави основен шев на облеклото и се съединяват детайлите на облеклото. -Оверлог машини:Оверлогът съединява вътрешните шевове на дрехите,предна и задна част,като позволява шиене на различни материали -трико, габардин и шифон. Според това, с какъв текстил се работи,се определя,дали да се използва само права машина или и оверлог машина.С оглед на изложеното, планирано е закупуване на 2 вида оверлог,в зависимост от това,какъв шев следва да бъде направен: 249 735.16 0.00
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт-стока) (Дейността ще бъде осъществена чрез: - наемане на квалифициран персонал - 7 лица; - закупуване на ДМА, ДНА и на материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея; - външна услуга за създаване на Интернет страница на кандидата; - наето работно помещение) - ЧАСТ 2: Оверлог вид 1-1бр.-с по-малка дебелина на шева,подходящ за направа на по-фин шев и Оверлог вид 2-1бр.-с по-голяма дебелина и здравина на шева. -Покривна машина-1бр.-необходима за направа на подгъв от изделия от жарсе,за да не се разнищва платът, когато няма декоративен елемент. -Илична машина-1бр.-необходима за направата на илици. -Пикир машина-1бр.-необходима за направата на деликатен,невидим (скрит) подгъв,като се използва най-често при изделия от габардин или шифон (напр.при рокли с по-елегантна визия). -Зиг-заг машина-1бр.-Необходима за направа на бродерии-декоративна бродерия или апликиране,съединяване на елементи с декоративен шев,за декоративен бод и за прикачване на декоративен елемент към облеклото. -Копчешиеща машина-1бр.-необходима за пришиване на копчета на изделията. Гладачна техника: -Гладачна маса вид 1-1бр.-Необходима за междинно гладене-при съединяване на детайлите на роклята-за хубаво разглаждане и проследяване на елементите и тяхното съединяване преди да се премине към подгъв и други операции.Междинното гладене е необходимо и при преминаване от една към друга операция/машина. -Гладачна маса вид 2-1бр.- необходима за окончателно гладене на изделието преди пакетиране. 3.Наем на работно помещение-Към момента дружеството не разполага със собствено работно помещение.С оглед на това и с цел осигуряване на необходимите предпоставки за осъществяване на производствената дейност по реализация на продукта-обект на проекта, е планирано осигуряване на работно помещение,създаващо условия за въвеждане в експлоатация на планираните за закупуване ДМА,ДНА и съответно-за работа на квалифицирания персонал,който е планирано да бъде нает на трудов договор в рамките на проектната реализация и да работи със съответните активи. С оглед на планираната последователност и времева рамка на необходимите стъпки за изпълнение на настоящата проектна дейност, планира се наем на работно помещение за период от 12 месеца в рамките на периода на реализация на проекта. 4. Закупуване на материали - в рамките на проекта е предвидено закупуването на материали - три основни вида платове, предназначени пряко за влагане в производствения процес за периода на изпълнение на проекта, които допринасят непосредствено за реализирането на ПИ, в частност - за производството на дамски рокли. С оглед на спецификата на предприемаческата идея, а именно: производството на горно дамско облекло - рокли от нетъкан текстил (жарсе),шифон и габардин,в т.ч. по еталон или поръчка,за реализацията на производствения процес е необходимо влагане на следните материали-платове,планирани за периода на изпълнение на проекта в съответствие с производствения капацитет и планове за производство на дружеството: -Различни видове платове, както следва: 4000 л.м. плат - жарсе, шифон, габардин. 5.Външна услуга (ВУ) за: Създаване на Интернет страница на Кандидата - с оглед на това, че дружеството не разполага със собствена страница в Интернет и за целите на успешната пазарна реализация на предприемаческата идея и ефективното й популяризиране, в рамките на проекта се планират разходи за създаване на Интернет страница на Кандидата.Поради целевия пазар за реализация на ПИ- национален и световен, необходимо е страницата да бъде четириезична с цел достигане до максимално широк кръг потенциални потребители - на български, английски, немски и испански език.Интернет страницата ще съдържа минимум информация за фирмата-кандидат, описание на продуктите,данни за контакт,форма за запитвания,каталог на продуктите,информация за разпространение на продукта в търговската мрежа. С оглед постигане на положителен социален ефект, страницата ще създава възможност за достъп на лица в неравностойно положение,като следва да има версия за хора с частично намалено зрение-с увеличен шрифт и представяне на текста на тъмен фон със светли букви,както и възможност за аудио възпроизвеждане и предоставяне на информационното съдържание-във връзка с осигуряване на достъп до информацията на незрящи. 0.00 0.00
Дейност за визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на табели - 2 броя и стикери - 36 броя): В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на настоящата проектна дейност се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -към момента дружеството не разполага със собствена интернет страница, но в рамките на проектната реализация е предвидено създаването на такава. С оглед на това, ще бъдат спазени стриктно изискванията за информация и комуникация, като при отварянето на страницата във видимата област на цифровото устройство, без да се налага потребителят да мести надолу страницата, ще са видни емблемата на ЕС и логото на програмата, изобразени цветно в съответствие с изискванията на Регламент 1303 и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. На страницата ще бъде публикувана информация за проекта - кратко описание, цели и резултати с открояване на финансовата подкрепа от Европейския съюз с цел информиране на обществеността за получената подкрепа. - постави 2 броя плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-например на входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и да продължи през целия период на изпълнение. 250.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).