Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

DS Auto Ltd. is a micro-enterprise, founded in 2015 in Stara Zagora, with main activity 45.20 Maintenance and repair of motor vehicles. The company offers various services, the most popular of which are auto-painting and tinsmith services. Recently offered car paints and accessories. Deepening social problems in society, related to the employment of a large part of the Bulgarian population included in the so-called vulnerable groups, and the growing risk of social exclusion require taking various measures, both by the state and by the businesses. This requires developing a project whose main goal is by facilitating access to employment and professional integration of vulnerable groups in the society to provide support for their inclusion in the social economy. It can be achieved through the implementation of three specific objectives:
1) employment for members of the target groups and development of social entrepreneurship;
2) create suitable working conditions for work of newly appointed persons;
3) enhancing the competitiveness of persons from vulnerable groups in the labor market.
These objectives will be achieved through the implementation of three main activities:
1) Employ 11 unemployed persons from vulnerable groups in the labor market;
2) Equipment of newly created jobs;
3) Provide training in social and civic competences.
As a result of these activities, the existing company will be reorganized in a social enterprise in which will be employed 11 persons under an employment contract for 1 year, will be created appropriate working conditions by purchasing new equipment, will be increased competitiveness of newly appointed persons by increasing their social and civic competences and qualifications, and after the project completion will be created 
additional employment for 6 months for 6 persons.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на заетост за 11 безработни лица от уязвимите групи на пазара на труда: През последните десет години област Стара Загора неизменно е на едно от първите три места в страната по брутен вътрешен продукт на глава от населението. Данните за 2015 г. показват, че БВП за областта е 13 555 лв. при среден за страната 12 339 лв. (по данни на НСИ към 31.01.2017) В област Стара Загора дейност развиват около 28 хил. предприятия, които генерират приходи в размер на 8,7 млрд. лв. (по данни на НСИ от 2013 г.). Всичко това предполага повишаване на заетостта и доходите на населението в региона. В същото време, социалните проблеми в обществото, свързани с трудовата реализация на голяма част от българското население, включени в т.нар. уязвими групи се задълбочават, както и се засилва риска от социално изключване на тези групи. Всичко това изисква предприемането на различни мерки, както от страна на държавата, така и от страна на бизнеса. Принос в решаването на част от тези проблеми може да има ДС Авто ЕООД - микропредприятие, чиято мисия е да допринесе за безопастността на управляваните автомобили в региона и за опазване живота на хората. Фирмата функционира близо две години, но вече е успяла да привлече множество клиенти с качеството и разнообразието на предлаганите автосервизни услуги. Съпричастността на фирмата към проблемите на лицата в неравностойно положение на пазара на труда и другите социално изключени лица ще се изразява в престуктуриране на съществуващото предприятие в напълно ново социално такова. Дейността ще се изразява в наемане на трудов договор за 12 месеца на безработни и неактивни представители на уязвимите групи лица, които са с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда (младежи до 29-годишна възраст, вкл. от социални заведения, безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация и продължително безработни лица). За функционирането на социалното предприятие ще е необходим екип от 11 човека: • 71321002 Бояджия, превозни средства - 5 човека • 72312001 Автомонтьор - 3 човека • 72131001Автотенекеджия - 2 човека • 35143001 Администратор, уеб сайт – 1 човек. За да бъдат назначени на съответните длъжности, лицата трябва да бъдат физически годни, което ще се удостоверява с медицинско свидетелство, доказващо, че съответната професия не им е противопоказна. Работещите ще бъдат избрани от целевите групи, обхващащи лицата в неравностойно положение на пазара на труда: - 5 младежи до 29-годишна възраст; - 2 младежи от социални заведения; - 2 безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация; - 2 продължително безработни лица. Социалното предприятие ще се обслужва от екип, включващ управител на пълен работен ден и един счетоводител, който ще работи на непълен работен ден, непопадащи в посочените целеви групи. Изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд са задължителни за всички предприятия и места, където се осъществява трудова дейност или се провежда обучение, независимо от формата на организация, вида на собственост и основанието, на което се извършва работата или обучението. В тази връзка, задължение на работодателя е да осигури обслужване на своите служители от регистрирани служби по трудова медицина. Освен това, още в първите дни, всички новоназначени служители ще преминат инструктаж за безопасни и здравословни условия на труд. След изтичане на срочните трудови договори, с над 50% от новонаетите лица ще бъдат сключени нови трудови договори за 6 месеца. Ще се даде възможност на всички, които са се отличили със знания и умения да намерят трайно място в трудовия колектив на фирмата. С оглед непрекъснато променящите се нива на минимална работна заплата, осигурителни прагове и проценти, в бюджета на проекта се залага увеличение с 6% на основните трудови възнаграждения за новоназначените работници, в съответствие с минималния осигурителен праг за съответната длъжност. 0.00 113 773.26
Оборудване на новосъздадените работни места: ДС Авто ЕООД развива своята дейност в Стара Загора, на нает терен от 2 дка, в кв. Индустриален. Сградата (бивши складове за безалкохолни напитки) се състои от 5 основни помещения. В първото помещение с размер 115 м2 е обособена работна площ за авто-бояджийската работа, която се извършва към момента, има стая за инструменти и стая за отдих и преобличане. Второто помещение е с размер 18 м2, третото помещение е с работна площ от 100 м2, четвъртото помещение е 120 м2, а петото помещение 30 м2. Освен тези помещения има склад 60 м2 за разоборудване на автомобилите. Всички помещения са в една редица и ги свързва общ коридор. Отделно от помещенията има санитарен възел. Към момента фирмата разполага с 1 компресор, 4 машинки за търкане на автокит, 1 прахосмукачка, 1 ъглошлайф, гайковерт, ръчна хидравлика за разпъване на материал от тенекиджиите, 2 гидории, 2 ръчни крика, 4 стойки за повдигане на колите, инструменти и лек автомобил рено Канго за служебни цели. В рамките на проекта, съществуващото предприятие ДС Авто ЕООД ще се реорганизира в ново социално предприятие, което ще продължи да извършва основната дейност по техническо обслужване и ремонт на автомобили. Предприятието ще осигури трудова заетост за 11 човека от целевите групи (5 бояджии, 3 автомонтьори, 2 автотенекеджии и 1 администратор на уеб сайт), което ще наложи закупуването на допълнително оборудване и инструменти за използване от новоназначените лица. Помещението с площ от 100 м2 ще се пригоди за извършване на автобояджийските дейности. То ще бъде оборудвано с: - Ексцентършлайф машина - 1 бр. - Пароструйка - 1 бр. Помещението с площ от 30 м2 ще се приспособи за автотенекеджийските дейности и ще бъде оборудвано с: - Ъглошлайф - 1 бр. - Бормашина - 1 бр. - Заваръчен апарат - 1 бр. Помещението с размер 120 м2 ще се подготви за автомонтьорската дейност, която ще се извършва и ще бъде оборудвано с: - Двуколонен електро-хидравличен подемник - 1 бр. - Инструментална количка - 2 бр. - Машина за обслужване и зареждане на автоклиматици - 1 бр. - Компресор бутален - 1 бр. - Пневматичен ударен гайковерт - 2 бр. - Пневматична тресчотка - 2 бр. - Динамометричен ключ - 1 бр. - Акумулаторен винтоверт - 1 бр. - Крик за скоростни кутии - 1 бр. - Хидравлична преса - 1 бр. - Прахосмукачка - 1 бр. - Бояджийски пистолет - 1 бр. - Машина за смяна на гуми - 1 бр. Активите ще бъдат застраховани за срок от 1 година. Ще бъде изработена информационна табела и поставена на видно място на сградата, в която се помещава сервиза. Върху всички активи чрез стикери ще бъде визуализирана помощта от ЕСФ и ОПРЧР. За популяризиране дейността на социалното предприятие и извършваните от него авто-ремонтни дейности ще бъде изработен модерен динамичен уеб сайт и онлайн магазин. Той ще съдържа информация за същността на предприятието и неговите цели, за видовете предлагани услуги. В сайта ще се презентират нови продукти и услуги, ще се предлагат автомобилни аксесоари и бои и др. В сайта ще бъде вградена система за управление на съдържанието, което да дава възможност за пълен контрол върху сайта. Тази система ще позволява сайтът да се поддържа и актуализира от администратор, без да се изискват допълнителни умения. Структурата на сайта ще бъде проектирана и аранжирана според потребностите на клиентите (user-friendly). Ще бъде създадена бази данни с неограничен брой видове и подвидове. Ще се изгради вътрешна система за администрация - прибавяне, редактиране, изтриване на съдържания. Чрез уеб редактор съдържанието ще може лесно да се менажира. Ще бъдат включени модул за търсене, форма за обратна връзка, статистика на посещенията на сайта и вътрешна SEO оптимизация за търсещи машини. Онлайн магазинът ще дава възможност за бързо и лесно обслужване на клиентите. Помещението, което е с размер 18 м2 ще бъде преустроено в офис и приемна и в него ще се помещава администратора на уеб сайта. 0.00 45 794.71
Предоставяне на обучения по обществени и граждански компетентности: Съгласно Европейската квалификационна рамка за учене през целия живот, компетентностите са доказаната способност за използване на знания, умения и личностни, социални и/или методологични дадености в работни или учебни ситуации и в професионално и личностно развитие. В тази връзка, препоръките на ЕП и Съвета на Европа са за повишаване качеството на образованието, което да отговаря на потребностите на 21-ви век, а именно „...В един по-сложен свят, творчеството, способността да се мисли разностранно, комплексните умения и приспособимостта вече са по-ценни от специфичния обем знания”. Европейската квалификационна рамка извежда 8 ключови компетентности, необходими за пълното личностно развитие, една от които е свързана с обществените и граждански компетентности на лицата. По своята същност те са взаимно обусловени и допълващи се. Общественатa компетентност е свързана с постигането на личностно и обществено благополучие, докато гражданската - с ефективното взаимодействие с другите в общественото пространство. Елементите, изграждащи тези компетентности, са свързани с придобиването на определени знания, развитие на умения и формиране на отношения. Естеството на работа в автосервиза изисква развитието на различни умения, които ако не са придобити в живота, е необходимо да бъдат усвоени чрез обучения. Това налага провеждането на обучение по ключови компетентности КК 6 „Обществени и граждански компетентности“ на новоназначените 11 лица. В рамките на 30 уч.часа, лектор от Стопанска камара - Стара Загора ще води обучение, което ще включва 7 модула: - Мотивация и работа в екип (гъвкави умения, мотивация, осъзнаване на способностите, работа в екип, лидерство и власт, роли и типове характери в екипа) - Пътят към личния успех (начини за ускоряване на пътя, начинът на мислене, търсенето на вина, извеждането на изводи, набелязването на мечти) - Първото впечатление (как ни възприемат хората, преценяване на интелигентността, начин на изразяване, първи контакт, личен стил) - Развитие на умения за ефективна комуникация (бизнес кореспонденция, бизнес етика) - Управление на времето (определяне на цели, разпределение на времето, приоритизиране на задачи, ефективно делегиране, проектно управление, управление на стреса) - - Вземане на решения и управление на конфликти (вземане на решения, процесът на планиране, техники за планиране и разпределяне на работата, мониторинг и контрол на изпълнението, справяне с проблеми, управление на конфликти) - Ориентиране към резултати и внимание към детайла (ориентиране към резултати, управление, оценяване, докладване, интерпретиране на резултатите, изграждане на резултатно ориентирана култура във фирмата, внимание към детайла). Придобитите знания и умения ще бъдат удостоверени със сертификати. 0.00 713.52

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).