Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

ET "KEMAL BOZOV" is a company with extensive experience in the field of logging, woodworking and the timber trade. The company carries out its activities mainly in two places: the town of Sarnitsa Sarnitsa municipality, district of Pazardzhik and Lozarevo village, Municipality Sungurlare, district of Burgas. In these locations the company has its buildings, industrial premises, warehouses and others, as well as its own warehouse for finished production and sale of 2000 square meters area in the town of Varna. The company has vans and trucks, forklifts, cars, gang saws, circular saws and other tools for logging and wood processing.
As of present moment company employs 52 persons. The project activities provide employment to 30 unemployed and inactive persons, including aged up to 29 and over 54 years as a target group for the project. Also for the successful inclusion in the employment of persons, will be provided equipment and personal protection means necessary for fulfilling the duties of workers and training for acquiring knowledge on part of profession "Worker in forestry" specialty "Lumbering" code 6230602. Expected project results are: integrating within 12 months on 30 unemployed and inactive persons in employment within the organization, purchase of equipment and PPE necessary to perform direct obligations of individuals and training related to the specific position. Commitment of the management of ET "KEMAL BOZOV" is to preserve the jobs of minimum 50% of the target group of the project within one year after completion of the project. Specific project activities are: Organization and project management, employment of unemployed and inactive persons, carrying out trainings, purchase of equipment, information and publicity, as the company has experience by successfully completed previous projects and experience in implementing activities similar to those included in the project proposal.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността „Организация и управление” е свързана с цялостното администриране на проектните дейности в съответствие с правилата и процедурите на Договарящия орган за успешната реализация и приключване на проекта. Обявените процедури ще гарантират принципа на лоялна и честна конкуренция, като изпълнителите ще бъдат подбирани в зависимост от техните умения, ефективност, опит и надеждност за предоставяне на конкретните услуги/доставки. Организационната дейност е една от най-важните за проекта. Организирането на качествен план и методи за работа на екипа по проекта е критерий за постигането на добри резултати. Сформирането на екип, с ясно разпределени задачи е гаранция за качествено изпълнение на дейностите и постигане на специфичните цели на настоящия проект. Дейността ще допринесе за установяване на ясни и конкретни правила и разпределяне на отговорностите при изпълнение на проекта, които са от изключителна важност за успешната му реализация. Дейността включва сформиране на проектен екип, който се състои от Ръководител проект, Счетоводител, Координатор. Ще бъдат сключени договори с екипа на проекта. За да се гарантира равенството между половете и недискриминационният принцип при назначаване на квалифицирани кадри и определяне на задачите и отговорностите ще се спазват критериите за равнопоставеност. Изборът на членовете на екипа и възлагането на ангажиментите е без оглед на тяхната етническа принадлежност, религия, раса, възраст, пол, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Ръководителят на проекта ще подготви система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности и срокове за възлагане и изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие, система за конфиденциалност, отчетност и контрол, той отговаря за цялостното управление на проекта. Счетоводителят на проекта носи отговорност за финансовата отчетност на проекта, като следи, контролира и изготвя необходимата финансова документация и оперативно отговаря за разплащанията по различните дейности и като цяло. Счетоводителят на проекта отговаря за ежемесечното изплащане на възнагражденията на заетите по проекта лица, като изготвя всички документи съгласно трудовото законодателство в България. Координаторът отговаря за планиране и контрол при изпълнение на предвидените дейности по отношение на дейностите, свързани с новоназначените лица, тяхното обучение и осигуряване на необходимото оборудване за пряката им работа. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. В неговите задължения е включено и да отговаря за провеждане на цялостната дейност, свързана с популяризирането на проекта в съответствие с изискванията за визуализация на Договарящия орган. Той и ръководител проект ще осъществяват контактите със средствата за масова комуникация и ще подготвят необходимата информация за етапното изпълнение на проектните дейности, като ще следи навреме да се популяризира извършената дейност. В първите два проектни месеца ще бъде извършен и подбор на лицата, които ще бъдат включени в заетост. Подборът ще се извърши в съответствие с Ръководството на бенефициента по настоящата схема. Дейността включва и провеждането на процедури за избор на изпълнители за дейностите по проекта. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство – ПМС 118, ръководствата и указанията на за допустимост на разходите по ОП „РЧР”. Екипът на проекта е отговорен за изготвянето и провеждането на процедурите за външно възлагане на дейностите по проекта. По време на изпълнение на дейността след провеждане на избор на изпълнител ще се сключи договор със служба по трудова медицина за новоназначените лица за периода на изпълнение на проекта, като по този начин ще се гарантира, че на заетите лица ще бъдат осигурени всички предпоставки за здравословни и безопасни условия на труд. 30 620.00 30 620.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица: Дейността включва сключване на трудови договори с лицата от целевата група по проекта – безработни и/или неактивни лица. За период от 12 месеца ще бъдат наети 30 лица на длъжност „Горски работник” код по НКПД: 62101003. В целевата група ще бъдат включени: 13 лица от категорията младежи до 29 години, 3 лица от категорията безработни на възраст над 54 г. и 14 лица в категория над 30 до 54 години. В задълженията на лицата влиза: оценяват обекти за залесяване, избират фиданки за разсад и засаждат дървета, създават и се грижат за млади гори; определят дървета за изсичане и оценяват обема на добитата дървесина; работят с триони и други машини за прореждане, подкастряне, отрязване на изсъхнали клони, изсичане на дървета и нарязването им на трупи; събират и подреждат на купи на сечището отрязаните трупи и клони; транспортират наредените трупи по съответните улеи; осъществяват наблюдение за откриване на горски пожари, участват в противопожарни дейности, съставят отчети във връзка с възникнали пожари и поддържат противопожарното оборудване; контролират борбата с плевелите и сгъстяването в млади гори, използвайки ръчни инструменти и химикали; управляват и поддържат влекачи, булдозери или други машини за придвижване на необходимото оборудване на обекти за залесяване или дърводобив; подрязват дърветата, помагат при засаждане и маркират дърветата за последващи действия; комуникират с други работници в горското стопанство, включително работници по дърводобива и по засаждането на нови гори; изготвят справки, свързани с дейността; изпълняват и други конкретно възложени задачи, свързани с длъжността. Подборът на лицата ще бъде извършен от екипа по проекта със съдействието на АЗ и Бюро по труда по време на изпълнението на дейността организация и управление на проекта – 1-ви проектен месец. На лицата ще се предостави възможност веднага след назначаването да бъдат включени в обучение за придобиване на професионална квалификация първа степен по част от професия „Работник в горското стопанство” – специалност Дърводобив код 6230602. Специалността е необходима за изпълняване на задълженията, поставени в длъжностната характеристика. Дейността е насочена изцяло към изпълнението на основната цел на проекта, а именно осигуряване на устойчива заетост на уязвими групи от пазара на труда – безработни и/или неактивни лица. Чрез изпълнението на дейността ще се даде възможност на лицата да извършват трудова дейност съгласно правилата на трудовото и осигурителното законодателство в България, да придобият навици и умения посредством обучение за успешно включване в нова насока и развитие в професионална насока. По време на изпълнение на дейността ще се следи развитието и усвояемостта на знанията. Като индикатор за резултат по проекта е заложен: Безработни и неактивни участници, който в края на проекта ще бъде изпълнен с резултат 30 назначени по проекта лица. Един от непреките ефекти, които ще се търсят с реализацията на настоящето проектопредложение е мотивиране на обществената и личната активност за търсене и намиране на алтернативни начини и пътища да се използват по-пълноценно и ефективно наличните ресурси и потенциалните възможности в процеса на търсене на решения за повишаване комфорта и благоденствието на целевите групи. 179 172.00 184 512.48
Професионално обучение на наетите по проекта лица по част от професия „Работник в горското стопанство“, специалност „Дърводобив“.: Дейността включва обучение на новоназначени лица за придобиване на професионално образование, свързано и необходимо за изпълнение на трудовите задължения. Дейността включва придобиване на професионална квалификация по част от професия „Работник в горското стопанство“, код 623060, Специалност „Дърводобив“ – код 6230602, първа степен от 30 новоназначени лица от целевата група по проекта. Новоназначените служители ще бъдат разпределени в две учебни групи. Ангажимент на обучаващата организация е да осигури учебните материали за обучаемите лица. Хорариумът на обучението е 200 часа, от които 64 часа теория и 136 часа практика. Продължителността на един учебен час е 45 минути. Учебната програма ще включва следните модули: • Обща и задължителна професионална подготовка: 10 часа теория и 8 часа практика: познаване и спазване на правилата за здравословни и безопасни условия на труд; опазване на околната среда от замърсяване; права и задължения на работника като участник в трудовия процес съгласно трудовото законодателство; организация на работното място и на предприятието; роля и отговорности в дейността на предприятието и необходимост от повишаване на квалификацията. • Отраслова задължителна професионална подготовка: 22 часа теория и 18 часа практика: работна документация - технологични планове и схеми, горски карти, лесоустройствени планове, скици и др. • Специфична задължителна професионална подготовка: 32 часа теория и 54 часа учебна практика: Дърворезни машини и инструменти; Машини за сеч и първична обработка; Ръчни инструменти за сеч и първична обработка. Видове, устройство и работа с тях; Моторни и електромоторни верижни триони. Видове, устройство, производителност и техника на безопасност при работа с тях; Ремонт и поддържане на механизираните инструменти. Техническо обслужване и ремонт; Машини и съоръжения за извоз; Специализирани. Видове, устройство и работа с тях. Производителност; Универсални трактори. Видове, устройство и работа с тях. Производителност. Приложение; Въжени линии. Видове, устройство и работа с тях. Производителност; Нови технологии в дърводобивния процес; Прикачни приспособления. Видове, устройство и работа с тях. Приложение; Видове режещи елементи. Дискове. Кордови глави. Фрези; Подемо-транспортни машини. • Производствена практика – 56 часа Обучението ще завърши с полагане на изпит по теория и практика в съответствие с ДОИ определени от МОН. На успешно преминалите обучението ще бъде издадено Удостоверение за професионална квалификация по част от професия. В края на обучението лицата ще могат правилно и безопасно да ползват моторни триони и храсторези; да подготвят работни горивни смеси; да работят с машини за белене; правилно да поддържат и ремонтират използваната техника; да работят с подемо-транспортни машини; да съблюдават условията за безопасна работа. Ще имат познания за предназначението, принципите на действие, начините за безопасно използване и обслужване на машини, апарати, уреди, съоръжения и инсталации; технологичната последователност на процесите и операциите при дърводобивната дейност, включваща отсичане, извозване, първична обработка и транспортиране на добитата от гората дървесина. 12 000.00 12 000.00
Закупуване на работно облекло, ЛПС и оборудване във връзка с новите работни места: В съответствие с изискванията на длъжността „Горски работник“ код по НКПД: 62101003 е планирано закупуването на работно облекло, лични предпазни средства (ЛПС) и оборудване, необходими за създаването на 30 нови работни места в ЕТ „Кемал Бозов“. Предвидените за закупуване работно облекло, лични предпазни средства и оборудване са предназначени за всички 30 нови заети и включват: 1. Защитно яке-30 броя, предназначено за различни метеорологични условия, от комфортна материя, с извивки за повече удобство и свобода на движенията, с висока степен на износоустойчивост и дълготрайност, със светлоотразяващи знаци за видимост. 2. Панталон с удължена талия-30 броя, от разтеглива проветрива материя за по-голям комфорт и ергономичност, със светлоотразителни знаци за видимост в различни метеорологични условия, скроени с извивка колене за повече комфорт и по-лесно движение. 3. Ботуши–30 броя, със защита от моторен трион, предназначени за работа при всякакви метеорологични условия, със стоманени бомбета, защита при глезените, ръбчета на петите и нехлъзгащи се подметки. 4. Каска за горски работници–30 броя, добре проветрива с тънка външна обвивка и вътрешност за комфорт и ниско тегло. 5. Антифони с визьор–30 броя, предоставящи идеална защита с оптимална ергономичност. 6. Ръкавици със защита от трион–30 броя, идеално пасващи за по-лесно движение, с велкро лепенка и защита от трион. 7. Професионален моторен трион–30 броя, специално разработени за професионална употреба и пълноценна работа, с повече мощност, намален разход на гориво и по-малко вредни емисии в атмосферата. Професионалните моторни триони съчетават висока мощност, ниско тегло, отлична скорост и оптимална производителност - за дълги периоди ефективна работа в най-тежките условия, като същевременно са прецизни, ергономични и лесни за употреба. Планираното за закупуване оборудване е в съответствие с изискванията на работодателя за длъжностите и дейностите, които ще изпълняват новите служители и е изцяло съобразено с техния брой. Фирмата разполага с налични машини за разкритите нови работни места. Закупува се оборудване със специфични технически характеристики. Предназначението на закупеното оборудване, в съответствие с изискванията на схемата ще се запази от кандидата за срок от минимум 5 години след приключване на проекта. Предвидените работно облекло, лични предпазни средства и оборудване осигуряват в цялост и пълнота работният процес на горските работници чрез гама от рационални и надеждни продукти, отговарящи на необходимите стандарти за безопасност, с които всекидневната работа в гората става по-безопасна и по-продуктивна. Функционалността на защитното и работното облекло, личните предпазни средства и професионалните моторни триони е предвидена да отговори на изискванията за продължителна работа при неблагоприятни метеорологични условия. Не са за подценяване ергономичните характеристики на предвидените за закупуване работно облекло, лични предпазни средства и оборудване. Ергономичните аспекти при оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са свързани с намаляване на динамичното и статично физическо натоварване и мускулно напрежение, което резултира в по-висока работоспособност, отдалечаване на настъпването на умора, преумора и свързани с труда заболявания или отклонения във физиологичните показатели. Това е свързано от една страна с по-висока производителност и качество на работата, от друга страна с намаляване на отсъствията поради заболявания с временна неработоспособност, намаляване на текучеството и в крайна сметка постигане на по-добри икономически резултати. 68 790.00 68 790.00
Информация и публичност: Дейностите за информиране и публичност се основават на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена на интернет страницата на ЕТ „Кемал Бозов“, разпространена сред обществеността посредством срещи и сред целевата група по проекта още на етап подбор на лицата за назначаване. За оповестяване приноса на Европейския социален фонд и Агенция по заетостта ще бъде направена публикация в печатно издание, която в едно с изготвянето на информационна табела и плакати по проекта ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на правилата от ПМС 118/2014. На закупените активи по проекта предназначени за работата на новоназначените лица ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията посочени Единния наръчник. За стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни участващи в процеса на изпълнение на проекта е предвиден Координатор по проекта, който е член на екипа и ще има възложени отговорности.. Визуализацията на всички документи по проекта има задължителен характер и контрола ще се осъществява от координатора. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския социален фонд. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския социален фонд и се изпълнява по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. В допълнение за дейностите ще бъдат използвани идентифицираните добри практики в тази област от предходен проект на ЕТ „Кемал Бозов“, чрез привличане на всички заинтересовани страни и постигане на диалог и толерантност, като стабилна основа за надграждане на постигнатите резултати. Дейностите за информация и публичност представляват съпътстващи изпълнението на проекта дейности, които ще допринесат като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП „РЧР”. Предлаганите дейности са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет страницата и в печатно издание, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа, получена по ОП „РЧР”. 2 500.00 2 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).