Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project is aimed at encouraging the use, implementation and application of additional modules to already implemented ERP system in Symix Bulgaria Ltd through which will be achieved an improvement of export potential, increasing of competitiveness and market presence of the company.  At present the implemented ERP system does not cover the overall management of activities in the company and does not allow optimization of the business processes, which affects the usage and development of existing potential for growth of the company.  This project aims at achieving growth in domestic and foreign markets of Symix Bulgaria Ltd. by encouraging the use of information and communication technologies and services. Expected results:    
•	Successfully bought and implemented  Modules to already implemented ERP system in the company, which are targeted to business processes management;
•	Successfully implemented Module for Waste Management of operations to the ERP system (part of the aforementioned modules to ERP system); 
•	Successfully implemented organizational innovation related to the use of  new methods of organizing relations with suppliers and customers and other.;
•	Improved 5 business processes: planning and decision making; organization of resources; organization of provision of services, implementation of these services and internationalization of software and ITC consultant services; 
•	Increased an average income generated from exports by 31.56%; 
•	Increased net sales compare to total project cost with 42.78%;
•	Increased company productivity as a result of the project to 13.22%.
These results will be achieved by carrying out activities to promote the use of information and communication technologies and services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на Модули към ERP система: Като част от дейността за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги се предвижда да бъде придобити и въведени Модули към ERP система. Целта е подобряване на ефективността на управлението и организацията, увеличаване на конкурентоспособността и експортния потенциал в компанията чрез придобиване и въвеждане на Модули към ERP система, което ще доведе до постигане на общата цел на проекта. Придобитите Модули към ERP система ще бъдат инсталирани на сървър, собственост на „Саймикс България” ЕООД и е разположен в административен офис на фирмата в гр.София. Достъпът до софтуерната система ще се осъществява посредством интернет от всякакъв вид мобилни и стационарни устройства, поддържащи интернет чрез въвеждане на код за достъп. Заедно със съществуващата ERP система, новите модули ще покрият пълната функционалност на една интегрирана система за управление на бизнес процеси.Към текущия момент нивото на организацията и управление на бизнес процесите в „Саймикс България” ЕООД е под оптималното ниво, което ограничава възможностите за повишаване на ефективността и развитие на експортна дейност.Това се дължи на факта, че внедрената към момента ERP система не може да обхване управлението на всички бизнес процеси, които протичат в компанията, и нейната функционалност е ограничена до изпълнението на следните модули: клиентски поръчки(продажби), фактуриране, склад, разчети с клиенти, разчети с доставчици, поръчки за доставка, счетоводство (тази функция не се използва в момента). Тази ERP система е базов вариант. Идентифицирани са множество проблеми и дефицити от страна на ръководството на компанията във връзка с управлението на отделните бизнес процеси- липса на инструмент за автоматично документиране на оферти и създаване на поръчки, липса на единен ИКТ инструмент за планиране, следене, отчитане и фактуриране на дейностите на компанията, ниско ниво на проследимост на поставени задачи и действия, неавтоматизиран процес на организация и управление на технологичния процес за предоставяне на услуги (софтуерни и консултантски) и взаимоотношенията с клиенти,няма възможност за автоматизирано изготвяне на справки и отчети на чужд език (напр.английски език), невъзможност за проследяване управлението на отпадъци, и др. Затова е необходимо да бъдат придобити допълнителни модули в допълнение към съществуваща ERP система, с които да се оптимизира управлението на отделните бизнес процеси и съответно подобри ефективността и производителността на компанията, намалят разходите за извършването на дейности, които не носят добавена стойност за предприятието, подобри експертния потенциал.Компанията притежава неусвоен потенциал, основаващ се набора от услуги, които се търсят активно на пазара, съчетано с високо качество и ноу-хау, както и на специализирани знания и умения, натрупани с години в предприятието.Част от усилията й в момента са насочени към осъществяване на дейности без реална добавена стойност поради липсата на единен инструмент за управление на всички протичащи бизнес процеси в компанията. Затова Модулите към ERP системата, които се цели да се придобият, включват липсващите в съществуващата ERP система модули, с които вече ще се обхванат бизнес процеси, и ще имат поддръжка на английски език.Те са: 1. CRM- Модул за управление на взаимоотношенията с клиентите 2. Модул за управление, документиране и отчитане на дейностите 3. Модул за управление на маркетингови кампании, конференции, обучения и други събития 4. Модул за автоматична регистрация на банковите плащания. 5. Модул за управление на отпадъците от дейността Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец). 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец). 3. Придобиване и въвеждане на Модули към ERP система (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец) 285 000.00 285 000.00
Дейности за визуализация на проекта: Целите на дейността за Визуализация на проекта са: •да повишат обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК; •да информират широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; •да гарантират прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; •да информират за източника на европейско съфинансиране –Европейския фонд за регионално развитие Мерките, включени в настоящата дейност, са съобразени с изискванията за информация и комуникация в Приложение XII „Информация и комуникация относно подкрепата от фондовете” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета, с Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020, както и с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020". Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Включване в уеб- сайта на „Саймикс България” ЕООД на кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, текст относно финансовата подкрепа от Европейския съюз- до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ 2. Изработка и поставяне на плакат- 1 бр. Плакатът ще съдържа информация за проекта и ще бъде поставен на видно за обществеността място в офиса на компанията в гр.София, където ще се изпълнява проекта и ще бъдат разположени активите по проекта. 3. Изработка и поставяне на постоянна обяснителна табела- 1бр. Тя ще бъде изработена в края на проекта при приключване на дейностите и поставена на видно за обществеността място в офиса на компанията в гр.София, където ще се изпълнява проекта и ще бъдат разположени активите по проекта. 4. По отношение на пакета от Модули към ERP система ще бъде осигурена за сметка на бенефициента по подходящ начин нужната визуализация в зависимост от техническата възможност и конкретния носител, на който ще бъде предоставени модулите от страна на изпълнителя. Всяко едно средство за визуализация на проекта ще посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и ще съдържа номера и наименованието на проекта.Освен това при описаните мерки ще се съдържат всички задължителни елементи за указване съфинансирането на проекта от ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1.Включване в уеб- сайта на „Саймикс България” ЕООД кратко описание на проекта - до два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ; 2. Подготовка на документация за избор на изпълнител (с продължителност от 1 месец в рамките на първия месец от проекта). 3 Оповестяване на публично съобщение за набиране на ценови предложения по реда на чл.2, ал.7 от ПМС 160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ и сключване на договор с изпълнител (с продължителност от 1 месец в рамките на втория месец от изпълнението на проекта). 4. Изработка и поставяне на Плакат- 1 бр.; Постоянна обяснителна табела- 1бр. (с продължителност от 3-ти до 12-ти месец вкл.). 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).