Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project offer is focused on improving the quality of the workplaces, of the employees’ welfare and increasing the productivity of ITW Ispra Controls Bulgaria EOOD (the Company) by planning and implementation of measures for increasing the safety level on the workplace and providing benefits to Company’s employees in accordance with the specific objectives of OP 1 HRD.

The achievement of this purpose will have a direct positive impact on the target groups, more specifically by increasing the safety level for the employees by the following planned complex activities:

-	Purchase of personal protective equipment, special clothing and collective protective equipment;
-	Modernization of collective protective equipment against microclimate;
-	Implementing a new for the Company model for work organization by introducing a management system
-	Provision of collective fire-protection equipment;
-	Provision of collective protection equipment for electrostatic charges;
-	Provision and equipment of recreation places.

Target groups:
The total number employees to be covered by the proposed activities is 350. This number includes 59 people over 54 years of age and 23 people with disabilities.

The Company is willing to improve the working environment for all employees. The main results that will be achieved through the implementation of the project include real-assured and modern protection from a higher level of the employees’ health and safety and improvement of their satisfaction and well-being and hence their motivation through the provided social benefits. The positive effect will result in improved labor efficiency and productivity in the Company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейностите за организация и управление имат за цел установяването на система за добро управление на проекта, както и гарантиране на успешната му реализация чрез постигане на заложените обща и специфични цели. Създаването и правилното организиране на екип е от изключителна важност за успешното реализиране на дейностите по проекта. Екипът ще бъде сформиран от лица, които разполагат с опит и квалификация, отговарящи на нуждите на проекта. Той ще се състои от ръководител на проекта, технически координатор и счетоводител, ангажирани с администрирането на проекта, осигуряването на коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите и отчитането пред Управляващия орган (УО). Разпределението на ролите и отговорностите в екипа ще бъде организирано по следния начин: 1) Ръководител – Ръководителят ще има водеща роля при организиране и проследяване изпълнението на задачите и предприемане на действия при възникнали проблеми. Ще бъде ангажиран да следи дали всички предвидени дейности, произтичащи от сключения договор за безвъзмездна финансова помощ се извършват коректно и в предвидените срокове, дали са съобразени и дали стриктно се придържат към договора. Подробно описание на функциите на ръководителя е представено в секция 9: Екип. 2) Технически координатор – Ще подпомага ръководителя на проекта в изпълнението на организационната дейност по проекта. Ще подготвя тръжната документация и изпълнява дейностите, свързани с избор на изпълнител по дейностите на проекта. Ще осигурява изпълнението на дейностите, свързани с оперативната работа по проекта. Ще асистира при изготвяне на техническата документация, подлежаща на одобрение от ръководителя на проекта и необходима за отчетността на проекта. Негово задължение ще бъде и изготвянето и предоставянето на междинни и заключителен технически доклади координацията на цялостната документация по проекта. 3) Счетоводител – Ще отговаря за редовно и надлежно финансово-счетоводно отчитане на всички направени за изпълнението на проекта разходи, съхраняване на пълната документация по проекта, предоставянето на всички документи изисквани за проверка от УО или при одит на ЕС. Той ще бъде ангажиран също с изготвянето и подаването на междинните и окончателни отчети по изпълнението на проекта. Ще организира всички финансови операции и разплащания, свързани с изпълнението на дейностите по проекта. Съгласно план-графика изготвен по проекта, екипът ще провежда ежеседмични работни срещи за отразяване на напредъка, планирането на предстоящите дейности и при необходимост, предприемане на действия за коригирането на настъпилите отклонения, и разпределянето на останалите задачи. Всеки етап от изпълнението на проекта ще бъде стриктно контролиран. На всеки 3 месеца ще бъдат изготвяни доклади, в които ще бъде отразен прогреса по всяка дейност поотделно, срещаните трудности и възможните решения за преодоляването им. Изготвянето на публичните покани за избор на изпълнител за провеждането на обучение и закупуването на оборудване, методиките с точни указания за определяне на оценката по всеки показател, както и графика за провеждането на тръжните процедурите, които ще бъдат предоставени на Управляващия орган, също ще бъдат в отговорностите на екипа. Екипът ще бъде ангажиран и с организацията, реализирането правилния подбор и подходящото прилагане на мерките за информиране и публичност в съответствие правилата на „Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някои подробни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни“ и съобразно изискванията на Постановление на Министерски съвет № 118 от 20 май 2014 г. (ПМС № 118). 31 000.00 29 000.00
Закупуване на лични предпазни средства, специално работно облекло и колективни средства за защита: Съгласно извършената оценка на риска, служителите на Дружеството са изложени на следните на различни вредни влияния, срещу които е необходимо да им бъде осигурявана надеждна защита: 1) Източниците на шум в работната среда са различни видове машини, преси и стендове за изпитания. На някои от работните места (например: преса за нитоване на капаци) експозицията на шума е над горната граница за предприемане на мерки /Протокол 454 – 1/07.04.2011 г./. Това излага работниците на тези места на вредното влияние, което може да доведе до увреждане на слуха. Необходимите лични предпазни средства (ЛПС) за осигуряване на защита срещу шум на служителите, работещи в съответните обекти, са: антифони и тапи за уши; 2) Химични вещества, като фактор на работната среда, се установяват при процесите на сплавяне, при лакиране, при почистване със спирт и при заливане с епоксидна смола. Тези работни места са оборудвани с локални смукателни инсталации. Основните здравни рискове за работещите със смолата са дразнене на очите и кожата и предизвикване на повишена чувствителност /алергия/, а за работещите с втвърдителя са химични изгаряния на кожа и очи поради силна корозивна способност и предизвикване на кожни алергии. Необходими лични ЛПС за осигуряване на защита срещу химични вещества: прахозащитни маски с вентил, латексови ръкавици; 3) Източници на прах в работните помещения са процесите на нарязване на компоненти, които биха могли да доведат до повреждането на електронни компоненти и да резултират в създаването на рискови за здравето и живота на служителите ситуации. Основен метод за защита срещу електростатично разтоварване, са антистатичните облекла. Широкоразпространено е грешното убеждение, че ефективна ESD защита се постига, при използването, само на лента за китка. 4) Работа с оборудване, машини и съоръжения неминуемо носи рискове от механични увреждания (на горните и долните крайници, както и на цялото тяло) на служителите на Дружеството. Необходими ЛПС: Памучни ръкавици, термоустойчиви ръкавици, предпазни очила, предпазни щитове, летни обувки, подсилени със стоманено бомбе, противохлъзгаща подметка; 5) Температурни амплитуди (през зимата температурите са много ниски, през лятото твърде горещи) в работните помещения на склада създават реална заплаха за здравето на служителите. Необходими ЛПС: Зимни обувки с бомбе, зимни ватирани якета; 6) Физическо натоварване в резултат на неудобна работна поза и други също създава рискове за здравето на служителите. Необходими средства за колективна защита: Ергономични столове, ергономични постелки. Подмяната на работното облекло е необходимо поради спецификата на производството и необходимостта от превенция на гореизброените рискове. Закупуването на ново, по-модерно работно облекло и ЛПС се налага, поради установени лоши експлоатационни свойства, съответно бързото им износване и повреда. Работниците са изложени на непрекъснато въздействие, което е особено агресивно към работното облекло и ЛПС – химични агенти, прах, и замърсяване. Използваните към момента работни облекла и ЛПС, поради некачествени материали, загуба на предпазни средства, кройки и ергономичност, не създават необходимия комфорт и сигурност на работещите. Целта на настоящата дейност е повишаване на безопасността на служителите на в “Ай Ти Дабълю Испраконтролс България“ ЕООД и подобряване на условията на труд чрез подмяна на съществуващите модели на ЛПС, специално работно облекло с нови, изработени от по-плътни материи за по-голяма устойчивост на износване, нов модерен дизайн и функционалност за осигуряване на по-висока защита при работа. Средствата за колективна защита ще доведат до значителни ефекти върху здравето на засегнатата целева група. В дейността ще бъдат включени общо 100 служители на кандидата. 38 693.00 35 203.62
Модернизиране на колективните средства за защита от неблагоприятен микроклимат: Дейността е избрана в съответствие с идентифицираната нужда от модернизиране на колективните средства за защита. В тази връзка е предвидено извършването на следните действия: 1) Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на система за отопление и охлаждане в склада на дружеството Складът на дружеството, разделен на 2 помещения (по-голямо: 2030 кв. м и по-малко: 370 кв.м.) не е оборудван с климатична система, вследствие на което през зимата температурите са много ниски, през лятото твърде високи, създавайки неблагоприятни условия на труд (излагане на студ, горещина) за работещите в това помещение. Това поражда необходимост от въвеждането на система за отопление и охлаждане. Предвижда се тази система да бъде изградена за двете складови помещения, чрез водни таванни конвекторни тела, захранвани пот вода посредством термопомпа „вода-вода“, използваща отпадна топлина от съществуващи шприц машини. Въвеждането в експлоатация на тази систем а ще осигури безопасна, комфпртна и спокойна работа на персонала, който работи в складовите помещения. 2) Доставка на оборудване за надграждане на съществуващата и пускане в експлоатация на охладителна система за участък „Леене на пластмаса“ Съществуващата охладителна система за участък „Леене на пластмаса“, чиято площ обхваща е 1200 кв. м. постига намаление на температурата от около 40 градуса, до максималната граница на допустимите стойности. През летните периоди (когато външната температура се покачва над 35°), заради топлоотдаването на машините, температурата в този участък се покачва над 31°, което затруднява работата на персонала и в определени моменти достига над нормативно определените граници. Модернизирането на оборудването и машините в помещението, увеличаването на заетите и натоварването на машините, създават необходимост от подобряване на охладителната система, така че да съответства на новите условия на труд и да бъде съобразено с индивидуалната защита на работника. Модернизирането на охладителната система е насочено към: - Запазване на температурата в помещенията в нормативно определените граници. - Осигуряване на 30% резерв за бъдещо покачване на нуждите от охлаждане - Осигуряване на максималната ефективност на цялата система (отдадена мощност/ консумирана) Дейността е насочена към подобряването на два от компонентите, влияещи върху високата температура: намаляване на излъчването на топлинна енергия по време на работния цикъл при работа на машините и охлаждане на въздуха в помещението. Надграждането и подобрението на съществуващата система в съответствие с харатеристиките на помещението и работния процес (намаляване на температурата в помещението до средната и ниска стойност на допустимия диапазон) ще подобрят значително микроклимата в участъка, в който работят машинни оператори, настройчици на машини, общи работници, ръководител и качествен контрол. Дейността ще обхване общо 20 служители на дружеството. 200 000.00 197 064.28
Въвеждане на нов за предприятието модел за организация на труда чрез внедряване на система за управление: Изпълнението на настоящата дейност ще бъде насочено към трайно подобряване и повишаване качеството на работните места и работната среда чрез реализацията на мерки за въвеждане на гъвкави форми на заетост, които позволяват по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот, а също така и до по-дългото оставане в заетостта на по-възрастните работници и служители. Към настоящият момент такива форми на заетост не са въведени, тъй като това би затруднило в голяма степен управлението на човешките ресурси предвид предоставянето на неограничен достъп на служителите до работните помещения, както и невъзможността за контрол и отчитане на реално отработените часове. Направеното проучване сред работниците и служителите сочи, че необходимостта от такива форми на заетост е голяма, особено сред заетите лица на възраст над 54 г. Според направена преценка на ръководството, посрещането на необходимостта на служителите, като същевременно се предотврати възникването на проблеми в тази връзка, е възможно чрез внедряване на система за контрол на достъпа на служителите. Дружеството планира реализирането на следните мерки: - Въвеждане на гъвкави форми на заетост за длъжностите, за които това е допустимо, както и специфичен фокус върху реализирането на мерки за запазване на заетостта и удължаване на професионалния им живот на заетите лица на възраст над 54 г. - Въвеждане и утвърждаване в предприятието на система за управление на човешките ресурси - система за контрол на достъпа Системата е от вида на така наречените онлайн системи за контрол на достъп, която се управлява централизирано от компютър в предприятието, което за разлика от офлайн системите спомага за бързата и реакция. Пълната функционалност на системата се управлява от два софтуера един за самата система и един за конфигуриране и създаване на отчети, според изискванията на всяко предприятие. Четците за този вид системи са конфигурирани да работят със специфични карти за по-висока сигурност. Използваните карти са трудни за копиране и въвеждането им в системата се извършва изключително и само от софтуера за управление. Внедряването на такава система ще доведе не само до повишаване на сигурността на работните помещенията, а и до оптимизация и подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите на различните звена, опериращи в компанията. 43 000.00 42 400.00
Осигуряване на колективни средства за защита от пожар: Въз основа на извършена оценка на риска в дружеството е идентифициран повишен риск от възникване на пожари, което може да доведе до изгаряне или задушаване при пожар възникнал в работните помещения на дружеството в гр. Пловдив. Системата за оповестяване на пожар, с която дружеството разполага е морално остаряла и не притежава необходимата звукова мощност, за да достигне сигналът по оповестяването на възникване на авария до помещенията с най-високи нива на шум. В тази връзка, в рамките на настоящата дейност се предвижда Закупуване на сигнална уредба, която е локална система за оповестяване на аварии, природни бедствия и евакуация. Целта е да се осигури надеждна информираност и координация на всички работни площадки при възникване на стихийни бедствия и производствени аварии на територията на предприятието. Това е колективно средство за защита и превенция на всички работници и служители в обекта, която да осигурява навременно известяване и евентуална евакуация, както и съответната реакция при възникване на извънредни ситуации. Препоръката е направена от МВР Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението". Системата ще осигурява при необходимост сиренно оповестяване на цялата територия на предприятието, в т.ч. звукови и светлинни модули за вътрешно оповестяване и предупреждението на персонала на компанията, работещ в помещения с висока зашуменост. Звуковата мощност на сирените и светлинната сигнализация ще е съобразена с нивата на шум в производствените помещения и с разположението на машините, както и с площта около завода, която трябва да покрива. Системата ще има възможност за пускане на записани звукови съобщение, както и възможност за самотестване. 4 000.00 0.00
Осигуряване на колективни средства за защита от електростатични заряди: Статичното електричество се получава, когато има натрупване на електрически заряди по повърхността на предметите. В работната среда на „Ай Ти Дабълю Испраконтролс България“ ЕООД, компютрите, офис техниката, всички кабели и контакти, както и разпределителите, помещенията с ниска влажност способстват за увеличаване на завихрянията и промяната в магнитните полета. Затова в помещенията на Дружеството има предпоставки за нарастване на електростатичните заряди. При продължително носене на дрехи от изкуствени материи от служителите могат да се получат искри по тялото на човека. Всичко това може има отрицателно отражение върху благосъстоянието на работниците и служителите, особено в някои от работните помещения (напр. участък Ръчно насищане) предизвиквайки главоболие, гадене, неразположение, проблеми с концентрацията и т.н. Към момента участък Ръчно насищане не разполага с настилка, осигуряваща защита от електростатични заряди. Работниците, изложени на този риск разчитат само на личните предпазни средства, осигурени от дружеството. С оглед на това, „Ай Ти Дабълю Испраконтролс България“ ЕООД възнамерява да подобри нивото на защита на служителите, изложени на вредните влияния на електростатични заряди в участък Ръчно насищане, чрез закупуването и поставянето на ESD балатум. Благодарение на свойствата, които притежават подобни настилки, рискът от гореизброените вредни влияния ще бъде значително намален, а работна среда, в която работниците оперират, по-добра и по-безопасна за тяхното здраве и комфорт. 1 100.00 0.00
Осигуряване и оборудване на места за отдих и хранене : Здравите работници и служители са ключов ресурс за бъдещата конкурентоспособност и резултати на фирмите, така че здравето трябва да стане интегрална част от корпоративната политика и култура. Работещите хора в България вземат три пъти повече болнични от средния брой отсъствия от работа по здравословни причини в Европа. Водещите причини за отсъствие от работното място у нас са болестите на опорно-двигателния апарат, респираторните заболявания и стреса, често водещ до психични разстройства. Един от начините за превенция е практикуването на физически упражнения. Това важи в особено голяма степен за служителите над 54 годишна възраст, тъй като с напредване на възрастта тялото губи в значителна степен своята гъвкавост. Към настоящия момент Дружеството разполага само с едно помещение за почивка и хранене с обща площ 150 кв. м., оборудвано с маси, столове, машини за кафе и напитки. Осъзнавайки степента на важност на осигуряването и оборудването на повече такива места, компанията желае да предостави по-добри условия за отдих и почивка на служителите си. Във тази връзка е планирано обособяване и оборудване на фитнес на открито, където служителите ще могат да тренират в свободното си време, както и закупуване на допълнително оборудване за помещението за хранене. В близост до фитнеса, ще има беседка и пейки. Чрез реализирането на тази инвестиция, кандидатът се стреми да повиши качеството на наличните условия на труд, да осигури комфорт и удобство за работещите в дружеството, да подобри комуникацията между работещите, което да резултира в сплотяване на екипа и подобряване на работния климат. 22 794.00 18 939.00
Информиране и публичност: Целта на извършване на тази дейност е информирането на обществеността, че проектът се осъществява благодарение на получената от фондовете на ЕС финансова подкрепа. Това ще бъде направено посредством ясно обозначаване на мястото на изпълнение на проекта, публикуване на подробна информация за финансирането в интернет пространството и пресата, отпечатване на брошури и стикери. Осигуряването на публичност и информираност цели постигането на прозрачност на полученото финансиране и разпространяването на информация относно целите и дейностите на проекта, финансиран в рамките на ОПРЧР 2014 - 2020 г. При изпълнението на тази дейност ще бъдат спазени всички изисквания за публичност и информация, съгласно Регламент за изпълнение №821/2014 и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Изпълнението на тази дейност ще се осъществява от външен изпълнител в тясно сътрудничество с екипа на дружеството кандидат. В рамките на настоящият проект са планирани следните мерки за информация и публичност: 1. Информационни табели Мястото на изпълнение на проекта ще бъде ясно и видимо обозначено, като ще бъде посочено, че проектът се изпълнява чрез съфинансиране по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. За тази цел, ще бъдат изготвени две информационни табели, съобразно техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Табелите ще бъдат поставени на видими за обществеността места (пред входа на сградата, с видимост за външни посетители, както и в близост до нея). 2. Брошури за изпълнението на проекта Планирано е изработването и разпространението на 500 броя информационни брошури (размер А6) за изпълнението на проекта. Брошурата ще информира за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. В съответствие с изискванията, с логото на Европейския съюз и Европейския социален фонд в България, с наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез ЕСФ и съфинансирането от държавния бюджет по ОП „Развитие на човешките ресурси”. Описаните правила ще се прилагат по същия начин и за информацията, разпространявана по електронен път (интернет страници, електронни съобщения и т. н.) или чрез аудио-визуални материали. 3. Стикери Върху закупените по проекта дълготрайни материални активи ще бъдат поставени на видими места 50 броя стикери или лепенки с емблемата и имената на Европейския съюз и съфинансиращия фонд, общото лого за периода 2014 – 2020 г, и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. 4. Публикации в регионален вестник Бенефициентът ще изготви две публикации, една в началото и една в края на проекта. Публикациите ще съдържат информация за основните цели на проекта, планираните дейности и очаквани резултати. Освен задължителните елементи, описани по-горе, всякa публикация ще съдържа и изявление за отговорността: „Настоящият документ е изготвен с финансовата помощ на Европеиския социален фонд. „Ай Ти Дабълю Испраконтролс България” EООД носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европеиския съюз или Агенция по заетостта.” След сключването на договора за безвъзмездна финансова помощ информация за финансирането на проекта по оперативната програма ще бъде посочвана и във всеки един документ, свързан с изпълнението на проекта. 2 400.00 2 400.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).