Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main objective of the project is to increase the competitiveness of "Sima-Mihov" Ltd. and achieve sustainable growth by improving energy efficiency and capacity of the enterprise.
Via the project will be implemented three energy-saving measures carried out in an energy audit, by introducing in the production of "Sima Mihov" Ltd:
- 1 injection moulding machine with at least 800 kN clamping force;
- 1  injection moulding machine with at least 1200 kN clamping force and
- 1 mill-granulator for all types of plastic.
They will be purchased after procurement procedure for contractor selection according to actual requirements, stipulated in national legislation for EU Structural and Investment Funds and Decree of Council of Ministers № 160 / 01.07.2016.
The new high-performance and energy-efficient machines will replace physically and morally obsolete equipment and will achieve renewal and improvement of technology for energy-efficient and cost-effective production, improving of resource effectiveness and encourage recycling of discarded products, its secondary use and environmental protection.
In the project proposal are also planned activities for introduction and certification of energy management system in accordance to the ISO 50001 requirements, as well as publicity and visualization of the project.
As a result of the project implementation is expected improvement of energy and resource efficiency in the enterprise, accomplishment of 78979,12 kWh/yr. energy savings and saving 64,68 t/yr. CO2 emissions.

The project will lead to a complex positive effect on overall activity, increasing the competitiveness and sustainable growth of the enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Внедряване в производството на шприцгусмашина с не по-малко от 800 kN затварящо усилие (изпълнение на мярка 1 от енергиен одит): В препоръчана мярка 1 от доклада за енергиен одит се предвижда внедряване в производството на 1 брой шприцгусмашина с не по-малко от 800 kN затварящо усилие. Новозакупената машина ще отговаря на минималните технически и функционални характеристики, посочени в т.1.5. от образеца на Енергиен одит. С внедряването на новата машина ще се замени стара, амортизирана машина с по-ниска производителност, с висока консумация на електроенергия, с по-голям разход на хидравлично масло и вода за охлаждане на единица произведен продукт, която често аварира и изработва дефектни детайли, които впоследствие се бракуват. С пускането в експлоатация на новата шприцгусмашина предприятието предвижда увеличаване с 39 978,08 кг/год. на произведената продукция (от 6269,48 кг/год. на 46 247,56 кг/год.) и намаляване с 1,45 kWh/кг на консумацията на електроенергия за единица произведена продукция - от 1,84 kWh/кг специфично потребление преди изпълнение на мярката на 0,39 kWh за кг след изпълнението ѝ. Предвидената за закупуване в рамките на проекта нова машина ще е с по-голяма инсталирана мощност, времето за 1 цикъл ще е малко повече от това на старата машина, но новата машина ще прави по 4 бр. изделия на цикъл, за разлика от старата, която прави само по 1 изделие на цикъл. Предвижда се новозакупената машина да работи по 16 часа на денонощие, а не по 8 часа, както старата. Очакваните енергийни спестявания в резултат от внедряването в производството на шприцгусмашина с не по-малко от 800 kN затварящо усилие са в размер на 66 867,67 kWh/годишно, а спестените емисии CO2 - 54,76 t/год. Освен предвидените енергийни спестявания и свързаните с тях финансови ползи за предприятието, ще бъдат постигнати и други неенергийни предимства, като намаляване на технологичния брак от производството, спестяване на средства и време за сервизиране, ремонт и закупуване на резервни части, както и оптимизиране работата на човешките ресурси, което като цяло ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност на "Сима Михов" ЕООД и повишаване на конкурентоспособността. За закупуването на 1 брой шприцгусмашина с не по-малко от 800 kN затварящо усилие ще бъде подготвена и проведена процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на ЗУСЕСИФ, ПМС № 160/2016 г. и условията по настоящата процедура за предоставяне на БФП (1-4 месец от началото на проекта). Изпълнителят на поръчката ще бъде избран с публична покана на база икономически най-изгодната оферта за ДМА в съответствие с техническите спецификации, препоръчани в доклада от извършения енергиен одит, и с него ще бъде сключен договор (4-5 месец). По процедурата ще бъде доставено оборудване в обследвания стопански обект на фирмата, находящ се на ул. „Цанко Дюстабанов” № 38 в гр.Априлци (5-11 месец на проекта). Машината ще бъде монтирана, ще бъдат проведени технически проби, служителите ще бъдат инструктирани за работа с нея. След което тя ще бъде въведена в експлоатация, внедрена в производството и ще бъде подписан приемо-предавателен протокол с доставчика (11-12 месец от проекта). 170 000.00 165 300.00
Внедряване в производството на шприцгусмашина с не по-малко от 1200 kN затварящо усилие (изпълнение на мярка 2 от енергиен одит): В препоръчана мярка 2 от доклада за енергиен одит се предвижда внедряване в производството на 1 брой шприцгусмашина с не по-малко от 1200 kN затварящо усилие. Новозакупената машина ще отговаря на минималните технически и функционални характеристики, посочени в т.1.5. от образеца на Енергиен одит. С внедряването на новата машина ще се замени физически и морално остаряла, амортизирана машина с по-ниска производителност, с висока консумация на електроенергия, с по-голям разход на хидравлично масло и вода за охлаждане на единица произведен продукт, която често аварира и изработва дефектни детайли, които впоследствие се бракуват. С пускането в експлоатация на новата шприцгусмашина предприятието предвижда увеличаване с 14 984,16 кг/год. на произведената продукция (от 5221,88 кг/год. на 20 206,04 кг/год) и намаляване на консумацията на електроенергия на единица произведена продукция с приблизително 0,33 kWh/кг - от 0,646 kWh/кг специфично потребление преди изпълнение на мярката до 0,314 kWh за кг след изпълнение на дейността. Предвидената за закупуване в рамките на проекта нова машина ще е с по-голяма инсталирана мощност, времето за 1 цикъл ще е малко повече от това на старата машина, но новата машина ще прави по 4 бр. изделия на цикъл, за разлика от старата, която прави по 2 изделия на цикъл. Предвижда се новозакупената машина да работи по 8 часа на денонощие, а не по 4 часа, както старата. Очакваните енергийни спестявания в резултат от внедряването в производството на шприцгусмашина с не по-малко от 1200 kN затварящо усилие са в размер на 6706,06 kWh/годишно, а спестените емисии CO2 - 5,49 t/год. Освен предвидените енергийни спестявания и свързаните с тях финансови ползи за предприятието, ще бъдат постигнати и други неенергийни предимства, като намаляване на технологичния брак от производството, по-високо оползотворяване на материала и спестяване на време и ресурси за сервизиране, ремонт и закупуване на резервни части за старата машина, което като цяло ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност на "Сима Михов" ЕООД и повишаване на конкурентоспособността. За закупуването на 1 брой шприцгусмашина с не по-малко от 1200 kN затварящо усилие ще бъде подготвена и проведена процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на ЗУСЕСИФ, ПМС № 160/2016 г. и условията по настоящата процедура за предоставяне на БФП (1-4 месец от началото на проекта). Изпълнителят на поръчката ще бъде избран с публична покана на база икономически най-изгодната оферта за ДМА в съответствие с техническите спецификации, препоръчани в доклада от извършения енергиен одит, и с него ще бъде сключен договор (4-5 месец). По процедурата ще бъде доставено оборудване в обследвания стопански обект на фирмата, находящ се на ул. „Цанко Дюстабанов” № 38 в гр .Априлци (5-11 месец на проекта). Машината ще бъде монтирана, ще бъдат проведени технически проби, служителите ще бъдат инструктирани за работа с нея. След което тя ще бъде въведена в експлоатация, внедрена в производството и ще бъде подписан приемо-предавателен протокол с доставчика (11-12 месец от проекта). 185 000.00 179 300.00
Внедряване в производството на мелница-гранулатор за всички видове пластмаса (изпълнение на мярка 3 от енергиен одит): В препоръчана мярка 3 от доклада за енергиен одит се предвижда внедряване в производството на 1 брой мелница-гранулатор за всички видове пластмаса. Новозакупената машина ще отговаря на минималните технически и функционални характеристики, посочени в т.1.5. от образеца на Енергиен одит и ще бъде с капацитет поне 25 кг/час. С внедряването на новата мелница ще се замени стара, амортизирана, енергоемка и по-нископроизводителна машина, която често чупи ножовете, с които оперира, загрява и генерира силен шум и отделяне на прах. С пускането в експлоатация на новата мелница-гранулатор предприятието предвижда по-бързо смилане (рециклиране) на бракуваната продукция (негодни изделия при пускането на машините, смяна на шприцформите и др.) и технологичния отпадък и намаляване на консумацията на електроенергия. Новата машина ще е със съвременна конструкция на режещата камера, ротора и ножовете, ще смила поне 25 кг материал на час, шумоизолирана и със значително по-малка инсталирана мощност от старата. Благодарение на внедряването ѝ предприятието ще повиши капацитета си за рязане, раздробяване, смилане и гранулиране на бракувана продукция и технологичния отпадък (леяк), като ще има възможност да преработва всички видове пластмаса. Впоследствие рециклираните суровини ще се комбинират с основната производствена суровина - пластмасови гранули (гранулат) и отново ще се влагат в производството на нови продукти, като по този начин фирмата почти ще затвори производствения си цикъл и ще се намали зависимостта от доставките на първични производствени суровини. Ще се увеличи количеството преработена пластмаса от 9360,00 кг/год. на 11 700,00 кг/год., ще се постигнат енергийни спестявания за единица продукция в размер на 0,46 kWh/кг., на годишна база очакваните енергийни спестявания след изпълнението на мярката са 5405,40 kWh, а спестените емисии CO2 - 4,43 t/год. Освен предвидените енергийни спестявания и свързаните с тях финансови ползи за "Сима Михов" ЕООД, ще бъдат постигнати и други неенергийни предимства, като: - намаляване на разходите за закупуване на резервни ножове; - подобряване на ресурсната ефективност - чрез по-високо оползотворяване на основната производствена суровина благодарение на преработването ѝ и повторното влагане в производството; - постигане на по-ниски производствени разходи и намаляване на потребяваните ресурси; - намаляване на зависимостта от доставките на суровини; - понижаване на количеството изхвърляни технологични отпадъци, повишаване на вторичното използване и рециклирането; - преминаване към по-екологосъобразно производство, минимизиране на замърсяването и опазване на околната среда. За закупуването на 1 брой мелница-гранулатор за всички видове пластмаса ще бъде подготвена и проведена процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на ЗУСЕСИФ, ПМС № 160/2016 г. и условията по настоящата процедура за предоставяне на БФП (1-4 месец от началото на проекта). Изпълнителят на поръчката ще бъде избран с публична покана на база икономически най-изгодната оферта за ДМА в съответствие с техническите спецификации, препоръчани в доклада от извършения енергиен одит, и с него ще бъде сключен договор (4-5 месец). По процедурата ще бъде доставено оборудване в обследвания стопански обект на фирмата, находящ се на ул. „Цанко Дюстабанов” № 38 в гр.Априлци (5-11 месец на проекта). Машината ще бъде монтирана, ще бъдат проведени технически проби, служителите ще бъдат инструктирани за работа с нея. След което тя ще бъде въведена в експлоатация, внедрена в производството и ще бъде подписан приемо-предавателен протокол с доставчика (11-12 месец от проекта). 16 000.00 15 000.00
Извършване на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност”) и изготвяне на доклад по образец : Преди подаването на настоящото проектно предложение беше проведена процедура за определяне на изпълнител за Извършване на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност”) и изготвяне на доклад по образец. Съгласно указанията на УО и приложимата нормативна база бяха събрани 3 оферти, съдържащи техническо предложение (описание на услугите в съответствие с изискванията в изпратената покана) и ценово предложение от фирми, регистрирани по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, които бяха оценени на база критерий "най-ниска предложена цена", кандидатите бяха класирани и беше сключен договор с избрания изпълнител. Той извърши енергиен одит (обследване за енергийна ефективност) и изготви доклад от извършеното обследване по образец съгласно Приложение Б към Условията за кандидатстване по процедура BG16RFOP002-3.001 „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия“. В него бяха препоръчани 3 мерки: Мярка 1: Внедряване в производството на ШПРИЦГУСМАШИНА с не по-малко от 800 kN затварящо усилие; Мярка 2: Внедряване в производството на ШПРИЦГУСМАШИНА с не по-малко от 1200 kN затварящо усилие; Мярка 3: Внедряване в производството на мелница-гранулатор за всички видове пластмаса, които са предвидени за изпълнение в настоящото проектно предложение. Докладът от енергийния одит беше подаден по електронен път към АУЕР, след което беше върнат за преработка. След повторното представяне на доклада беше получено Становище за съответствие, с което се одобрява енергийния одит на "Сима-Михов" ЕООД. Разходите за енергийния одит са извършени преди подаване на проектното предложение и е подписан приемо-предавателен протокол за услуги по образец от Ръководството за изпълнение на договори по ОПИК. 6 000.00 6 000.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт в предприятието съгласно изискванията на стандарт ISO 50001 : За въвеждане на система за енергиен мениджмънт в предприятието съгласно изискванията стандарт ISO 50001 чрез външно възлагане ще бъде определен консултант, който ще извърши следните услуги: 1. Анализ на състоянието - ще бъде порведен съвместно с консултант и представители на предприятието, за да се диагностицират процесите, да се определи настоящото състояние на организацията и степента на съответствие с изискванията на стандарт ISO 50001:2011. В резултат на анализа ще се определят всички необходими за прилагане към системата документи, собственост на "Сима Михов" ЕООД. Протича в следните стъпки: - Среща с Ръководството на организацията; - Диагностичен одит (Анализ на състоянието); - Определяне на информацията за предоставяне от "Сима Михов" ЕООД. 2. Разработване на Системата за управление (СУ): - Събиране на всички необходими документи, предоставяне на консултанта и проверка на тяхната пригодност: * вътрешни документи: правила, работни инструкции, формуляри и др. * външни документи: Законово нормативна уредба, приложима за организацията; други документи; - Разработване на документи на СУ - съвместна разработка на документираната информация на СУ; изясняване на организационната структура, прогнозно решение за броя и формата на процедурите; - Преглед, допълнение и валидиране от страна на възложителя. 3. Внедряване и проверка на Системата за управление - въвеждането на системата ще стартира с утвърждаване от възложителя на разработената документация и нейното разпространение. Системата за управление ще бъде структурирана и документирана по начин, осигуряващ съответствие между приложимия стандарт и сложността на процесите. Обхватът на системата ще включва дейностите по производство на изделия от пластмаса на производствена площадка в гр. Априлци, ул. "Цанко Дюстабанов" № 38. Консултантът ще подпомогне "Сима Михов" ЕООД в процеса на разясняване и прилагане на изискванията на системата. Ще бъде проведено обучение на представителите на фирмата, относно изискванията на стандарта и разработената документация на СУ. 4. Провеждане на вътрешен одит и подготовка за сертификация: След внедряване на Системата за управление, представители на консултанта ще проведат вътрешен одит за оценка на съответствието на внедрената система и при необходимост ще бъдат направени корекции в документираните изисквания. Ще бъде указана методическа помощ за провеждане на задължителния според стандарта преглед на системата от страна на ръководството на "Сима Михов" ЕООД. Въвеждането и последващото сертифициране на система за енергиен мениджмънт в предприятието съгласно изискванията на международен стандарт ISO 50001:2011 ще доведе до подобряване на контрола над енергопотреблението, повишаване на управленския и административния капацитет на "Сима Михов" ЕООД. 6 500.00 6 400.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт в предприятието съгласно изискванията на стандарт ISO 50001 : За услугите по сертифициране на внедрената система за енергиен мениджмънт в предприятието съгласно изискванията стандарт ISO 50001:2011 чрез външно възлагане ще бъде определен консултант, който ще извърши следните услуги: - Извършване на предварителен одит /одит I фаза/ на документите на системата за управление за съответствие с международния стандарт ISO 50001:2011; * изготвяне на доклад на забележките и несъотствията от предварителния одит; В случай че одиторът констатира несъответствия или има забележки към въведената система за управление, "Сима Михов" ЕООД ще отрази своевремнно препоръките и ще отстрани всички несъответствия. - Провеждане на сертификационен одит на системата за управление /одит II фаза/; * запознаване с плана на одита; * провеждане на планираните срещи и проверка на документацията и записите на Системата за Управление; * закриване на сертификационния одит - коментиране на забележките и несъответствията от одита; * изготвяне на Доклад от одита; * след положителна оценка в Доклада от одита - издаване на сертификат за въведената система за енергиен мениджмънт в предприятието съгласно изискванията стандарт ISO 50001:2011. Сертификатът за въведената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011 ще бъде получен от "Сима Михов" ЕООД в рамките на срока за изпълнение на проекта и издаден от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC/17021 или последващи версии от: - българския национален орган по акредитация – Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, кандидат за пълноправно членство в ЕС, които са страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EA MLA в област сертификация на системи за управление; и/или - орган по акредитация на друга държава – член на IAF MLA (International Accreditation Forum, Multilateral recognition Agreement). Сертифицирането на въведената в предприятието СУ- система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на международен стандарт ISO 50001:2011 ще доведе до подобряване на контрола над енергопотреблението, повишаване на управленския и административния капацитет на "Сима Михов" ЕООД. 6 000.00 5 600.00
Публичност и визуализация (ще бъде изпълнена за собствена сметка): С оглед спазване на задълженията си съгласно условията на ДБФП и правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 относно мерките за информация и комуникация, "Сима-Михов" ЕООД ще изпълнява дейността по публичност и визуализация през целия проект, въпреки че разходите за нея ще бъдат финансирани изцяло със собствени средства на предприятието. При изпълнението на всички дейности по проекта екипът на предприятието ще спазва изискванията и приложимите правила за информиране, публичност и визуализация, предвидени в настоящата процедура. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще бъде упоменаван финансовият принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 . При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕФРР на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕФРР), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020г. и наименование на финансиращата програма ОПИК в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. На фирмения уеб-сайт ще бъде публикувана информация за проекта, целите и резултатите, като се посочи финансовия принос на ЕС. Върху всеки един ДМА, доставен по проекта, ще бъде поставен визуализиращ стикер, който да удостоверява, че закупеното оборудване е доставено по проект, изпълняван с подкрепата на ОПИК 2014-2020, съфинансирана чрез ЕФРР. На видимо за обществеността място ще бъдат поставени информационни плакат и табела, които ще указват, че в предприятието се реализира проект, финансиран от ЕС. "Сима-Михов" ЕООД ще предприеме всички необходими мерки да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).