Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal provides the implementation of energy efficiency measures in the building of Municipal Administration - Kyustendil. The building is located on the square Velbuzhd №1 and was built in 1894. Currently, the building is considered an architectural monument with an area 4506 square meters.
Based on the conclusions of theprepared technical passport report , the current status of the building does not satisfy the requirements of Article 169 of the Law on Spatial Planning in terms of energy efficiency, safe operation, noise protection and environmental protection. Compared to other municipal buildings this one has an extremely high need for renovation and potential energy savings. Therefore, the project proposal includes the realization of the provisions of the technical passports measures that will lead to the achievement at least class C energy consumption of the building in accordance with the purposes of this procedure.
Better performance of the building within the scope of intervention will significantly reduce operating costs for the building and will contribute to the extension of its life cycle. The project is aimed at implementing the following thematic objectives in accordance with the General Regulation №1303 / 2013: Thematic Objective 4 Supporting the transition to a low-carbon economy in all sectors. Interventions within the project proposal will contribute to achieving the indicative national targets for energy savings in 2020 under the National Action Plan on Energy Efficiency 2014-2020 aiming. By supporting adequately address the problems associated with the increased migration to major and medium-sized cities, better quality of life and the supply  services and modernization of public infrastructure in the town of Kyustendil and stimulate urban-rural relations. Activities for energy upgrade will extend the life of the building, reduce maintenance costs and help reduce greenhouse gases.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1:Организация и управление на проекта: В рамките на проектната дейност се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по управление ще изпълнява функции по организационни и административни въпроси и ще улеснява цялостния работен процес по управление на проектния цикъл. Членовете на екипа ще обсъждат начините за постигане на най-­качествено изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност . Дейността цели да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигането на заложените проектни цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигне ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението. Екипът на проекта ще се състои от трима членове: – ръководител на проекта; – координатор на проекта; – счетоводител на проекта; 21 576.78 21 567.40
Дейност 2: Публичност и визуализация на проекта: В съответствие с правилата на ЕС за информация и комуникация предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд , Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г., бенефициентът на помощта следва да популяризира на получената финансова подкрепа по Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР). При изпълнението на проекта обществеността следва да бъде информирана за целите и резултатите му, както и да бъде подчертана ролята на Общността за реализацията на му и обществените ползи от него, за постигане на прозрачност и публичност при реализиране на проекта. Мерките за информация и публичност следва да се изпълняват съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. С оглед популяризиране на проекта и в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , ще бъдат организирани следните мероприятия: –Стартова пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника ; –Финална пресконференция с осигурен кетъринг за 40 участника; – "Първа копка" включваща: осигурено озвучаване ; Кетъринг; Снимков материал и др. в съответствие с изискванията на Насоките за кандидатстване и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще бъдат изготвени и рекламни материали, както следва : –Брошури 500 бр. –Рекламни автоматични чадър с извита дървена дръжка; Дървена конструкция; Размер на чадъра: 105 см; брандирани съгласно изискванията - 500 бр. –Тефтер-бележник с твърди корици и спирала формат А5 (14х20,5 см), 200 ст., без дати,, 4+0 цветност, брандирани съгласно изискванията - 500 бр. За обозначаване на обекта на интервенция на проекта, ще бъдат изработени също: –Временен билборд; –Обяснителна табела; В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. , Община Кюстендил ще публикува на интернет страницата на общината информация за проекта. 10 788.39 6 456.00
Дейност 3: Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР: Настоящата дейност включва в себе си няколко поддейности: проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР. Първата част на поръчката включва изработване на инвестиционните проекти във фаза Работен проект в обем и съдържание съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Изработения инвестиционен проект трябва да съдържат всички части, необходими за получаване на Разрешение за строеж за обекта. Авторският надзор ще има за задача да осигури през цялото времетраене на проекта надежден контрол върху качеството на изпълнение на планираните строително-монтажни дейности съгласно предварително заложените качествени, количествени и технически параметри и показатели в работния проект. Авторски надзор ще бъде упражняван най-малко веднъж седмично и във всеки случай след повикване от страна на възложителя (кандидата). Основните задължения на авторския надзор са: - Следене за точното изпълнение на одобрения проект, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектанта по време на строителството. - Разработване на предписания и технически решения за точно спазване на проекта и за необходимост от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - Извършване на експертни дейности и консултации. - Отговорност за качеството и пълнотата на извършваната на обекта дейност. Изпълнение на Строително и монтажните дейности в съответствие с Работния проект и действащото законодателство в Р. България. Обхватът на настоящия проект включва изпълнение на мерки за енергийна ефективност в сграда Общинска администрация Кюстендил. Обхватът на предвидените строително монтажни работи ще бъде детайлно документиран в съответните обяснителни записки, графични приложения и количествени сметки по частите на инвестиционния проект. Предвижда се СМР да бъдат изпълнени, съгласно предписанията на проектантите, спазвайки всички мерки за безопасност на труда и в пълно съответствие с нормативната уредба. Задължителни дейности: - изпълнение на енергоспестяващите мерки,които са предписани като задължителни за сградите в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на енергопотребление «С»; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите; -изпълнение на останалите мерки,които са предписани като задължителни в техническите обследвания; -изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба № 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението,включително за хората с увреждания. – изпълнение на мерки предписани като задължителни мерки извън тези по конструктивно укрепване на сградата, които се явяват недопустим разход по ОПРР 2014-2020 и ще бъдат изпълнение със средства на бенефициента; 1 260 266.97 1 450 164.00
Дейност 4: Упражняване на строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и въвеждане на обектите в експлоатация: В рамките на тази дейност ще бъде изготвен : - Доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за съответствие при реализацията и изпълнението на проекта, по отношение на: Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на оценката за съответствие по чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект ще бъде извършена от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 23, ал. 4 от същия закон.Тя ще бъде неразделна част от комплексния доклад, съставен от лицензирана фирма - консултант, несвързана с проектанта - за обекти от първа и втора категория задължително, а за обекти от по-ниска категория - по желание на възложителя. Оценката за съответствие на част „Енергийна ефективност" на инвестиционния проект на сграда със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 ЗУТ е представлява систематичен преглед и проверка на проектните стойности на техническите показатели за енергийна ефективност по чл. 4 от Наредба№ 7 от 15 декември 2004 г., в съответствие с приложимите изисквания на нормативните актове и техническите спецификации. 2. Изготвяне на оценка за съответствието със съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект. Оценката обхваща проверка за съответствие със: - предвижданията на подробния устройствен план; - правилата и нормативите за устройство на територията; - изискванията по чл.169, ал.1 и ал 3, в т. ч.: механично съпротивление и устойчивост; безопасност в случай на пожар; достъпност и безопасност при експлоатация;опазване на защитените зони и т.н. - и др., описани в чл. 142, ал. 5. - Упражняване на строителен надзор: Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. 30 000.00 9 673.26
Дейност 5: Извършване на финансов одит на проекта: Правилата за управление на проекти, финансирани от Структурните фондове изискват осъществяване на независим финансов одит на финансовите отчети за всички проекти на стойност над 200 000 лв. Дейността по одитиране на направените разходи по проекта ще се извършва с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност, целесъобразност и правомерност. Дейностите по одит се планира да бъдат извършени от регистриран одитор – член на института на експерт-счетоводителите или от фирма за одит, които извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите. Изпълнението на тази дейност ще бъде съобразено с: • спазване на приложимите международни и национални счетоводни и одитни стандарти - Закон за независимия финансов одит, Закона за счетоводството, Международни одиторски стандарти, Приложимите счетоводни стандарти, Закон за обществените поръчки, Правилника за прилагане на Закона за обществените поръчки, Постановление № 189 от 28 юли 2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмния период 2014-2020 г., Документи и ръководства (указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др.) по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 и др. Извършването на одита ще включва следните дейности: • извършване на проверки на дейностите по проекта, в съответствие с принципите за добро финансово управление; • извършване на проверки, удостоверяващи, че всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и национално законодателство относно допустимост на разходите по програмата; • извършване на проверки на наличността и валидността на първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и др.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност; • проверка за спазване на изискванията поддържане на адекватна одитна пътека; • проверка и удостоверяване, че всички дейности са надлежно документирани и всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване; • извършване на проверка на докладваните нередности; • удостоверяване, че исканията за средства, подадени от община Кюстендил, са точни, пълни и във формат, изискван от УО на ОПРР; • проверки за удостоверяване, че неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред; • проверки на счетоводните системи и осчетоводявания; • проверки за двойно финансиране; • проверки за спазване на законодателството в областта на държавните помощи; • проверки на мерките за информация и публичност. 10 788.39 4 440.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).