Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main idea of this project is to develop and test a prototype of an innovative solution on the European market for high-level socialization as a service that we can validate and demonstrate in a relevant environment. We will call this solution SoftGroup® SaTT Cloud. The prototype of the innovative service that will be developed and tested under the project is a cloud solution that will act as a link between client systems and state-regulated repositories (hubs). It is planned, as a result of the project's implementation, to reach a technological readiness level TRL 7 - system prototype demonstration in operational environment.
The software product innovation developed under this project is in response to the requirements of:
• Directive 2011/62/EU (amending Directive 2001/83/EC) relating to medicinal products for human use, as regards the prevention of the entry into the legal supply chain of falsified medicinal products, introduces a requirement that each individual carton must have a unique identification number (serial number) and
• Commission Delegated Regulation (EU) 2016/161 supplementing Directive 2001/83/EC of the European Parliament and of the Council by laying down detailed rules for the safety features appearing on the packaging of medicinal products for human use.
In view of the aforementioned directives, introducing the requirement for all European manufacturers of medicinal products to implement a system through which each carton gets its own unique serial number by the beginning of 2019, the targeted market niche of software solutions for serialization and traceability of medicinal products has a huge potential for development. Considering the essence of the product innovation developed under the project, the project is entirely focused on the field of “ICT and Informatics” by ISIS, priority axis “Big Data, Grid and Cloud Technologies“.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на Защитна стена - 2 бр.; Опорен комутатор - 2 бр.; Комутатор за достъп - 4 бр.; Дисков масив - 1 бр.; Блейд сървър - 1 бр.): Придобиваните по дейност 1 дълготрайни материални активи са от съществено значение за процеса на разработваната по проекта иновация. Те са част от т.нар. инфраструктура (съвкупност от сървъри, софтуер и комуникации), върху която ще бъдат инсталирани средите за извършване на необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията, както и самата разработка на прототипа на софтуерното решение SoftGroup® SaTT Cloud. Същата инфраструктура ще послужи и за тестване, валидиране и демонстриране на изградения прототип на решението. С други думи, закупуваните по дейността ДМА са необходимото условие/предпоставка за осъществяване на останалите дейности по разработваната по проекта иновация и именно заради тяхната значимост проектът стартира с тяхното осигуряване. За целите на изграждането на инфраструктурата, върху която да се правят изпитванията, измерванията, изчисленията и в последствие – тестването, валидирането и демонстрирането на прототипа на софтуерното решение SoftGroup® SaTT Cloud е необходимо закупуването на хардуерно оборудване, което да подсигури работата на 20 виртуални сървъра с възможност за добавяне на още ресурс в последствие с оглед осигуряване устойчивост на резултатите и след приключването на проекта, както и възможности за доразвитие на прототипа и превръщането му в завършен продукт със собствени средства на Софтгруп АД. Необходимото хардуерно оборудване, закупувано по проекта включва: Защитна стена - 2 бр.; Опорен комутатор - 2 бр.; Комутатор за достъп - 4 бр.; Дисков масив - 1 бр.; Блейд сървър - 1 бр. Цялата дейност 1 ще бъде изпълнена в следните последователни стъпки: 1. Избор на доставчик на необходимото хардуерно оборудване чрез провеждане на процедура за избор с публична покана – 1-ви и 2-ри месец 2. Сключване и изпълнение на договор доставка на необходимото хардуерно оборудване – от 3-ти до 4-ти месец. 150 000.00 150 000.00
Дейност 2: Придобиване на специализиран софтуер (вкл. разработване на софтуер и лицензи за срока на изпълнение на проекта), представляващ ДНА, необходим за разработването на продуктова (услуга) иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуването на Софтуер-операц. сист. за сървър-1 бр.;Софтуер-сист.център-1 бр.; Софтуер-среда за разработка-5 бр.; Софтуер-база данни-4 бр.): Придобиваните по дейност 2 ДНА са от съществено значение за процеса на разработваната по проекта иновация. Те са част от т.нар. инфраструктура (съвкупност от сървъри, софтуер и комуникации), чрез която ще бъдат извършени необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията SoftGroup® SaTT Cloud. Същата инфраструктура ще послужи и за тестване, валидиране и демонстриране на изградения прототип на решението. С други думи, закупуваното по дейността ДНА е необходимо условие/предпоставка за осъществяване на последващите дейности по разработваната по проекта иновация и именно заради тази значимост проектът стартира с осигуряването му. За целите на изграждането на инфраструктурата, върху която да се правят изпитванията, измерванията, изчисленията и в последствие – тестването, валидирането и демонстрирането на прототипа на софтуерното решение SoftGroup® SaTT Cloud е необходимо закупуването на Софтуер - операционна система за сървър - 1 бр.; Софтуер – системен център (System Center) - 1 бр.; Софтуер – среда за разработка - 5 бр.; Софтуер – база данни - 4 бр. Цялата дейност 2 ще бъде изпълнена в следните последователни стъпки: 1. Избор на доставчик на необходимия софтуер чрез провеждане на процедура за избор с публична покана – 1-ви и 2-ри месец 2. Сключване и изпълнение на договор доставка на необходимия софтуер – от 3-ти до 4-ти месец. 100 000.00 99 850.00
Дейност 3: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова (стока или услуга) или производствена иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал – 6 броя експерти и амортизация на 5 броя Lenovo ThinkPad Edge собствено оборудване): Дейност 3: Извършване на изследвания, изпитвания и измервания, необходими за разработването на софтуерната продуктова иновация ще бъде обособена в следните технологично-изследователски етапи: Етап 1. Извършване на виртуални изпитвания, измервания и изчисления за конфигуриране, настройка и тестове на инфраструктурата с цел покриване техническите параметри, нужни за последващата разработка на прототипа на софтуер SoftGroup® SaTT Cloud. Етап 2. Извършване на виртуални изпитвания, измервания и изчисления за дефиниране на нужните функционалности на разработвания по проекта прототип. Етап 3. Оценка на резултатите от изследванията и изпитванията и представяне на заключения, на базата на които да се разработи прототипа при оптимални параметри и функционалности. В процеса на изпълнение на така описаните три етапа ще е необходимо ангажирането на експерти, участващи в специализирания екип за извършване на изследванията, изпитванията и измерванията, необходими за разработването на продуктовата иновация. В състава на специализирания експертен екип ще влязат следните 6 експерта: • Мениджър, софтуерни разработки – 1 експерт, 8 часа на ден за 4 месеца (от 3-ти до 6-ти месец, вкл.); • Разработчик софтуер / Старши разработчик софтуер – 3 експерта, 8 часа на ден за 4 месеца (от 3-ти до 6-ти месец, вкл.); • Мениджър, информационни и комуникационни технологии – 1 експерт, 8 часа на ден за 4 месеца (от 3-ти до 6-ти месец, вкл.); • Мениджър, управление на ИТ проекти - 1 експерт, 4 часа на ден за 5 месеца (от 2-ри до 6-ти месец, вкл.). За осигуряване на работни места на изброените експерти ще бъдат ползвани 5 броя компютри - Lenovo ThinkPad Edge, собственост на Софтгруп АД. За периода на ползването им (периода на ангажиране на експертите) ще бъде начислена тяхната амортизация и ще бъде включена в бюджета на проекта. Според амортизационния план за цитираните активи за планирания период на изпълнение на проекта, амортизацията за активите, използвани в изпълнението на настоящата Дейност 3 е в размер на 3 000 лв. Стойността е индикативна, имайки предвид, че е свързана с конкретни очаквани дати на стартиране на проекта и изпълнение на дейността индикативно от м. юли 2018 г. Осигуряването на необходимите човешки ресурси за изпълнението на дейност 3 ще бъде в следните последователни стъпки: 1. Подбор и наемане на квалифициран персонал по проекта – от 1-ви до 2-ри месец 2. Работа на сформирания специализиран екип – от 2-ри до 6-ти месец. 72 240.60 83 827.14
Дейност 4: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии, свързани с разработването на продуктовата иновация (10 бр. експерти, амортизация на 8 бр. Lenovo ThinkPad Edge собствено оборудване и възлагане на консултантски услуги за осигуряване на техническа помощ по имплементация и дизайн на инфраструктура при разработването и тестването на прототипа на системата (облачната услуга) - 1 бр.): Дейност 4 предвижда създаването и тестването на прототип на облачно решение SoftGroup® SaTT Cloud в следните технологични етапи: Етап 1. Конструиране на прототип на иновативен облачно-базиран софтуер SoftGroup® SaTT Cloud – реализиране на създадения ефективен алгоритъм, основан на иновативна методика за прецизно групиране и анализ на входящите данни чрез специално разработени алгоритми за интерпретиране на релевантните данни и предоставяне на мулти-резултативен анализ с разширен обхват на търсените показатели за проследяване на лекарствените продукти. Етап 2. Тестване на функционалностите на прототипа на облачното решение SoftGroup® SaTT Cloud в среда със симулиран интерфейс и оценка на резултатите. Етап 3. Демонстрация на прототипа на облачното решение SoftGroup® SaTT Cloud в операционна среда и достигане на ниво на технологична готовност в резултат изпълнението на проекта - TRL 7 - Прототип, демонстриран в операционна среда. В процеса на изпълнение на така описаните три етапа ще е необходимо ангажирането на 4 допълнителни експерта към специализирания екип, създаден по дейност 3. За изпълнението на Дейност 4 състава на специализирания експертен екип ще бъде в конфигурация със следните 10 експерта: • Мениджър, софтуерни разработки – 1 експерт, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Разработчик софтуер / Старши разработчик софтуер – 3 експерта, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Мениджър, информационни и комуникационни технологии – 1 експерт, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Мениджър, управление на ИТ проекти - 1 експерт, 4 часа на ден за 7 месеца (от 7-ти до 13-ти месец, вкл.); • Системен проектант – 1 експерт, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Мениджър качествен контрол и валидиране – 1 експерт, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.); • Специалист качествен контрол и валидиране – 2 експерта, 8 часа на ден за 6 месеца (от 7-ти до 12-ти месец, вкл.). За осигуряване на работни места на изброените експерти ще бъдат ползвани 8 броя компютри - Lenovo ThinkPad Edge, собственост на Софтгруп АД. За периода на ползването им (периода на ангажиране на експертите) ще бъде начислена тяхната амортизация и ще бъде включена в бюджета на проекта. Според амортизационния план за цитираните активи за планирания период на изпълнение на проекта, амортизацията за активите, използвани в изпълнението на настоящата Дейност 4 е в размер на 2 000 лв. Стойността е индикативна, имайки предвид, че е свързана с конкретни очаквани дати на стартиране на проекта и изпълнение на дейността индикативно от м. декември 2018 г. Осигуряването на необходимите допълнителни човешки ресурси за изпълнението на дейност 4 ще бъде в следните последователни стъпки: 1. Допълнителен подбор и наемане на квалифициран персонал по проекта – 6-ти месец 2. Работа на сформирания специализиран екип – от 7-ми до 13-ти месец. За част от изпълнението на Дейност 4 е необходимо ползването на консултантски услуги за осигуряване на техническа помощ по имплементация и дизайн на инфраструктура при разработването и тестването на прототипа на системата (облачната услуга) - 1 бр. Изборът на изпълнител ще се извърши чрез провеждането на процедури избор с публична покана съгласно разпоредбите на глава четвърта на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. 390 948.20 375 730.18
Дейност 5: Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез изработка и доставка на 1 бр. постоянна табела и стикери за маркиране на закупуваните по проекта ДМА): С цел съблюдаване изискванията на оперативното ръководство за изпълнение на ДБФП по ОПИК по отношение на визуализацията и публичността, както и съблюдаване спазването на изискванията за информация и публичност, описани в раздел 1 „Информиране и публичност”, чл. 8 от Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията и приложение I към чл.9 от Регламент (ЕО) № 1828/2006 на Комисията, дейността предвижда изработката и доставката на 1 брой постоянна табела, която ще бъде монтирана на видно място и изработка и доставка на стикери за маркиране на закупуваното по проекта хардуерно оборудване и визуализиране помощта, получавана по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. 600.00 590.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).