Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Through a system of measures to increase the efficiency of energy consumption "WATERBUILD" Ltd can reduce consumption, energy costs and greenhouse and harmful gases in the air.
Replacement of old machines with new ones is necessary because the existing are highly morally and physically outdated, less productive and more energy intensive per unit of output compared with the expected new machines.
To increase the energy efficiency of "WATERBUILD" Ltd and to reduce its energy costs provides for the following measures:
Measure 1 - Reduce consumption of diesel and expand the production capacity of the company by purchasing new multipurpose excavator loader;
Measure 2 - Reduce consumption of diesel and expand the production capacity of the company by buying a new chain hybrid excavator;
Measure 3 - Reducing energy consumption through the introduction of an automated system for monitoring energy consumption;
Measure 4 - Reducing energy costs in manufacturing facilities through the purchase of new, energy efficient mechanical ventilation system to recover the residual heat.

These measures are necessary both because they will provide significantly higher productivity in the production process of the production of "WATERBUILD" Ltd and especially because the production will be significantly more energy efficient and energy saving and on this basis will ensure significantly reducing emissions CO2.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Намаляване на разхода на дизелово гориво и разширяване на производствения капацитет на дружеството посредством закупуване на нов колесен многофункционален багер с челен товарач - 1 бр.: Комбинираният багер-товарач е с дизелов двигател с мощност 68 kW (91 HP). Средната производителност на машината е 27,32 m³/h. Съгласно предоставената информация, през 2015 година, багерът е работил 1 223 часа. Изразходваното гориво за това време е в размер на 7 411 литра дизелово гориво. Средният разход на гориво е 6,06 ltr/h. Годишните разходи за енергия при стойност 1,63 лв/литър (0,165 лв/kWh) са в размер на 12 103,40 лв. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка са в размер на 32 564,54 лв, като включват разходи за заплати и осигуровки 4 163,01 лв, разходи за резервни части и консумативи в размер на 28 401,53 лв. Отделяните емисии CO₂ при използване на КБ1, са в размер на 19,53 t/годишно. Определени са при стойност на коефициента на екологичен еквивалент за дизелово гориво fi = 267 gCO₂/kWh. Дейност 1, която отговаря на Мярка 1 от енергийния одит, предвижда закупуване на нов колесен многофункционален багер с челен товарач, който ще работи съвместно със съществуващите, като по този начин ще се увеличи капацитета на дружеството за извършваните дейности. Новата машина ще е с мощност на двигателя 74,5 kW и производителност 30 m³/h (експертна оценка). Разходът на гориво на новия багер е 5,00 ltr/h. Годишното потребление на енергия за новия багер ще е в размер на 74 025 kWh. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка са в размер на 5 563,01 лв и включват разходи за заплати и осигуровки в размер на 4 163,01 лв и разходи за консумативи 1 400 лв. Инвестиционните разходи за Дейност 1, която отговаря на Мярка 1 от енергийния одит са в размер на 142 000 лв без ДДС и включват: • Нов багер с мощност на двигателя 74,5 kW; • Кофа на товарача тип 4 в1 (1.1 m³) • Багерна кофа 600 mm • Багерна кофа 350 mm Хидравличен чук • Оперативно тегло 285 kg • Честота на удара 450 – 950 bpm • Оперативно налягане 90 – 140 bar • Дебит 35 – 70 l/min Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 142 000.00 142 000.00
Намаляване на разхода на дизелово гориво и разширяване на производствения капацитет на дружеството посредством закупуване на нов верижен хибриден багер - 1 бр.: Основната дейност на обследваната в Мярка 2 машина – верижен багер с хидравлична линия за чук е – изкопаване и насипване на изкопи, както и къртене на бетонни и асфалтови терени за нуждите на извършваните от дружеството строително-ремонтни работи. Мощността на стария хидравличен багер е 116 kW. При извършване изкопни и насипни дейности, се използва с кофи с обем 1,30 m³ и 0,80 m³. За дейностите свързани с къртене и разбиване се използва хидравличен чук с тегло 1 200 kg. Средната производителност на машината е 65 m³/h. През 2015 година, багерът е работил 1 159 моточаса. Изразходваното гориво за това време е в размер на 14 080 литра дизелово гориво. Средният разход на гориво е 12,15 ltr/h. Годишните разходи за енергия при стойност 1,63 лв/литър (0,165 лв/kWh) са в размер на 22 993,81 лв. Годишните разходи за експоатация и поддръжка са в размер на 15 587,98 лв, като включват разходи за заплати и осигуровки 6 647,90 лв, разходи за резервни части и консумативи в размер на 7 763,38 лв и разходи за ремонт и поддръжка 1 176,70 лв. Отделяните емисии CO₂ при използване на съществуващия багер, са в размер на 37,10 t/годишно. Определени са при стойност на коефициента на екологичен еквивалент за дизелово гориво fi = 267 gCO₂/kWh. Дейност 2, която отговаря на Мярка 2 от енергийния одит, предвижда закупуване на нов верижен багер, с хидравлична линия за прикачно оборудване, който ще работи съвместно със съществуващите машини, като по този начин ще се увеличи капацитетът на дружеството за извършваните дейности. Новата машина ще е с мощност на двигателя 110 kW (148 HP), хибридна технология, представляваща система за генериране на допълнителна енергия, чрез електродвигател, ултракондензатор и генератор. Хибридната технология дава възможност за икономия на гориво до 30% в сравнение с конвенционална машина от същия клас и подобрява работата на машината по отношение на бързина, нива на шум и отделяне на вредни емисии. Багерът е с производителност 208 m³/h и разход на гориво 9,35 ltr/h. Потреблението на енергия за новия багер при работа 1500 часа/годишно, ще е в размер на 138 370 kWh. Генерираните емисии CO₂ от новия багер ще са в размер на 36,94 тона/година. Годишните разходи за експлоатация и поддръжка са в размер на 9 367,90 лв и включват разходи за заплати и осигуровки в размер на 6 647,90 лв и разходи за консумативи в размер на 2 720 лв. Инвестиционните разходи за Дейност 2, която отговаря на Мярка 2 от енергийния доклад са в размер на 357 984 лв без ДДС и включват: • Нов верижен багер с мощност на двигателя 148 HP, хибридна технология • Тегло на машинатa 22 580 kg • Широчина на веригите 600 mm • Дължина на рамото 2 900 mm • Кубатура на кофата 1.3 m³ • Максимална дълбочина на копаене – 6 620 mm • Хидравлична линия за прикачно оборудване, включваща линия за високо и линия за ниско налягане Хидравличен чук • Минимално оперативно тегло 1240 kg • Честота на удара 490 – 780 bpm • Оперативно налягане 140 – 160 bar • Дебит 120 – 180 l/min Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) 357 984.00 357 984.00
Намаляване на разходите на енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр.: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди за всяко измерване. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовата стойност. Поради тази причина, настоящата дейност 3, която отговаря на Мярка 3 от енергийния одит, предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. За целите на проекта се предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 2, която да записва консумацията на дизелово гориво, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 2 - Верижен багер хибрид, представлява: • Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - с възможност за анализ на разходите по различни активи; • Уред за измерване ефективност на строителни машини - Измерване разход на гориво, движение на машината и брой загребвания: - технологично GPS устройство за проследяване, за мониторинг и контрол на хидрваличния багер; - с възможност за дистанционно предаване на данни от дигитални тахографи; Конкретната автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до Дейност 2, която отговаря на Мярка 2 от енергийния одит– закупуване на верижен багер хибрид. За изчисляване на спестяването от конкретната мярка (СМЕ) е направено допускане за 7-процентно намаляване на енергопотреблението, вследствие на по-ефективно управление. Енергийното потребление за свързаните с Мярка 2 дейности, след въвеждането и е 138 350 kWh. След отчитане на допускането за 7% икономии на енергия от въвеждане на системата за мониторинг на енергопотреблението на Мярка 2 се установяват годишни спестявания от Мярка 3 - СМЕ: 9 686 kWh. Тъй като СМЕ въздейства в комбинация с Мярка 2, то за нея не е посочена енергия преди и след мярката, а директно е отчетена в сумата, изчисленото спестяване от нея (изчисленията са съгласно разясненията по процедурата от УО и по-конкретно съгласно отговор на въпрос 18 от разясненията от дата 26.05.2016 год.) . Намаляването на емисиите на CO₂ в резултат от изпълнението на препоръчаната мярка е определено при стойност на екологичен еквивалент за дизелово гориво fi = 267 gCO₂/kWh, съгласно Таблица 1 от Приложение 3 на Наредба №7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради. Инвестиционните разходи за Дейност 3, която отговаря на Мярка 3 от енергийния доклад са в размер на 16 000 лв без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 5 месец); 2. Избор на изпълнител и сключване на договор (от 5 до 6 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 16 000.00 15 850.00
Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1 бр.: Към момента на обследване, в помещенията на дружествово не се използва механична вентилация. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на "Добрата стара практика" (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения, посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без енерговъзстановяващ блок). Инсталацията е с дебит 360 m³/h, като изчисленията за необходимото количество въздух са направени при следните технически параметри: • Климатични данни, съгласно местоположението на обекта - Климатична зона 7 – гр. Кюстендил; • Тип на сградата – ремонтна работилница, сглобяема конструкция (производствена сграда, която дружеството ползва за ремонт на машините); • Обем на помещението - V = 110,00 m³; • Брой хора, които работят в помещението – 3 души; • Кратност на въздухообмен – n = 3; Емисиите на CO₂ ще са в размер на 3,19 тона/година. За целите на проекта, дружеството предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за опопзотворяване на остатъчната топлина в помещение на ремонтната база. Дейност 4, която отговаря на Мярка 4 от енергийния доклад, предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в ремонтната база на дружеството. Инсталацията ще осигурява дебит от 360 m³/h. Необходимото количество пресен въздух за помещението е направен на база следните технически параметри: • Климатични данни, съгласно местоположението на обекта - Климатична зона 7 – гр. Кюстендил; • Тип на производствената сграда – ремонтна работилница, сглобяема конструкция (производствена сграда, която компанията ползва за ремонт на машините); • Обем на помещението - V = 110,00 m³; • Брой хора, които работят в помещението – 3 души; • Кратност на въздухообмен – n = 3; • Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%; Помещението се отоплява посредством нафтова отоплителна печка. Вентилационната система се използва единствено за загряване на необходимото количество пресен въздух за хората, с дебит 360 m³. Постъпващият студен външен въздух и изхвърляният от помещението загрят въздух, преминават през високоефективен енерговъзстановяващ блок (рекуперативен топлообменен апарат), в който изхвърляният от помещението въздух отдава част от топлината си на постъпващия външен въздух, като по този начин го загрява. Загретият въшнен въздух се дозагрява до температурата на подаване в помещението (22ºС) с помощта на електрическия нагревател. Емисиите на CO₂ след реализиране на мярката ще са в размер на 1,07 тона/година. Намаляването на емисиите на CO₂ в резултат от изпълнението на препоръчаната мярка е определено при стойност на екологичен еквивалент за ел. енергия fi = 819 gCO₂/kWh, съгласно Таблица 1 от Приложение 3 на Наредба №7 от 2004 г. за енергийна ефективност на сгради. Инвестиционните разходи за Дейност 4, която отговаря на Мярка 4 от енергийния доклад са в размер на 6050 лв без ДДС. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение (от 1 до 5 месец); 2. Избор на изпълнител и сключване на договор (от 5 до 6 месец) ; 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец); 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец). 6 050.00 6 049.59
Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (При ложение Б към Условията за кандидатстване): Дейността по изготвяне на енергийния одит във ВАТЕРБИЛД ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е:-По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие;-Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи;-Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция;-Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец) 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ; 1 000.00 980.00
Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ; 14 000.00 13 800.00
Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 5 месец); 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) ; 3 000.00 2 830.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).