Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"EM ES GROUP" Ltd. is a company specializing in the production of plastic packaging.

The present project is aimed at and aims to increase the resource efficiency of "EM ES GROUP" Ltd. and to have a positive effect on the environment protection by introducing a pilot for Bulgaria technological solution, representing process (innovation) innovation aimed at improving the way of production of bottles of polyethylene up to 2 liters, incl. - in line with the purpose of this procedure.

The project will be implemented through the implementation of a complex of interconnected and upgrading eligible under Element A "Implementation" and "Other investments, services and multiplication of the results" of the procedure activities, namely:
Action 1: Acquisition of an inflatable machine for innovative automated one-shot production of a product bottles of polyethylene up to 2 l including, leading to reduction of the used high-density polyethylene raw material and to more efficient waste management by preventing the formation of plastic waste and reducing waste from plastic packaging.
Action 2: Develop a resource efficiency audit of the project for the purposes of the Annex F procedure;
Activity 3: Organizing and conducting events for multiplying the results of the project - the activity will be implemented by organizing and conducting 2 public events - 1 round table and 1 press conference;
Activity 4. Publications in traditional and digital media to multiply the results of the project (the activity will be implemented through the implementation of 6 publications in traditional and digital media to multiply the results of the project)
Activity 5. Project visualization.

The present project has as its main object the implementation of an initial investment in FTA related to the expansion of the capacity of the existing business site.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на издувна машина за иновативно автоматизирано едностъпково производство на продукт бутилки от полиетилен с вместимост до 2 л. вкл., водеща до намаляване на използваната суровина полиетилен висока плътност и до по-ефективно управление на отпадъците чрез предотвратяване образуването на Отпадъци от пластмаси и намаляване на отпадъка от пластмасови опаковки: В рамките на дейността е планирана реализацията на първоначална инвестиция в ДМА,свързана с разширяване капацитета на съществуващия стопански обект и представляваща пилотна за България технология,резултираща в реализацията на производствена (процесна) иновация-издувна машина за иновативно автоматизирано едностъпково производство на продукт бутилки от полиетилен с вместимост до 2 л. Към момента за производството на опаковки от полиетилен с вместимост до 2 л. вкл. се прилага единствената съществуваща на пазара технология-на производство с бластавтомат,при който се задава дебелината на заготовката-шлаух,която излиза от екструдера на машината за леене под налягане и се подава към матрицата, където се надува под налягане,за да заеме плътно зададената форма.Отлятото изделие се охлажда и след изваждането му от матрицата ръчно се отстраняват излишни парчета пластмаса,образувани от външната му страна при събирането на 2те половини на матрицата, представляващи отпадък от пластмаси.Некачествените изделия,както и остатък от полиетилен,смесен с оцветител,са негодни за употреба/повторно връщане в началото на производствения цикъл и в резултат са налице значителни загуби на суровина.Количествата генерирани отпадъци са значителни поради невъзможността за повторно смилане и използване на негодна продукция,загубата на годна суровина,смесена с оцветител и на ръчното смесване на гранулата и оцветителя и необходимостта от настройване на сместа за постигане на желания цвят на изделията. С цел ефективно преодоляване на изложените недостатъци на съществуващата технология по отношение на ресурсна ефективност на производствения процес и ефективно управление на отпадъците,както и с цел разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект и реализиране на производствена иновация в рамките на дейността е планирано придобиването на издувна машина за иновативно автоматизирано едностъпково производство на продукт бутилки от полиетилен с вместимост до 2 л. вкл., водеща до намаляване на използваната суровина полиетилен висока плътност и до по-ефективно управление на отпадъците чрез предотвратяване образуването на Отпадъци от пластмаси и намаляване на отпадъка от пластмасови опаковки. Планираната инвестиция ще доведе до спестяване на суровини полиетилен и оцветител и до намаляване на специфичното количество генерирани отпадъци посредством внедряването на пилотна технология,позволяваща: •Изработване на заготовка/преформа и незабавното производство на изделието - Изработването на заготовка на желаното изделие в иновативната машина и незабавната й преработка до желаното изделие позволяват прецизно и точно управление количеството подадена суровина и елиминират технологичния брак-загубата на суровина от излишни парчета от външната страна на изделието. •Система за прецизно програмирано дозиране на оцветителя, елиминираща загубата на оцветител и полиетиленов гранулат поради неточно съотношение на двете в сместа или недобро смесване при съществуващата към момента технология. В допълнение, пилотното решение елиминира необходимостта от предварително подготвяне на смес от гранулат и оцветител,която да остане неизползваема след изпълнение на поръчката и да представлява отпадък. Инвестицията гарантира намаляване на количеството използвана суровина и на количеството образувани отпадъци за ед. продукт при повишаване на качеството на изделията. Благодарение на значителното ускоряване на най-времеемките процеси в производството и липсата на необходимост от охлаждане на заготовката и повторното й нагряване преди издуване, при запазване на равни други условия е възможно повишаване на производителността до 150% от текущата. Стъпки за изпълнение: 1.Съгласуване с УО на график за избор на изпълнители-1ви м. 2.Предоставяне на проект на документация за избор на изпълнител за предварителен контрол-2ри м.; 3.Провеждане на процедура и сключване на договор с избран изпълнител-3-4 м.; 4.Доставка на ДМА и подписване на ППП(4-16ти м.) 630 000.00 630 000.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е: Настоящата проектна дейност обхвана изготвянето на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е. Дейността е абсолютно необходима и има пряк принос за изпълнение на проекта с оглед на обстоятелството, че тя представлява предпоставка за допустимост на проектното предложение по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с оглед на изискването проектът да се основава на извършен одит за ресурсна ефективност по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване. Дейността, също така, попада в обхвата на допустимите по настоящата процедура дейности по Елемент В "Други инвестиции, услуги и мултиплициране на резултатите“". В рамките на обследването за ресурсна ефективност на проекта бе обоснован ефектът от реализация на инвестиция по елемемент А "Внедряване" - в издувна машина за иновативно автоматизирано едностъпково производство на продукт бутилки от полиетилен с вместимост до 2 л. вкл., по отношение на намаляването на използваната суровина полиетилен висока плътност и до по-ефективно управление на отпадъците чрез предотвратяване образуването на Отпадъци от пластмаси и намаляване на отпадъка от пластмасови опаковки Реализацията на проектната дейност обхвана следните стъпки: 1. Избор на изпълнител 2. Извършване на одит за ресурсна ефективност на проекта по образец 3. Подписване на приемо-предавателен протокол. Видно от изложените стъпки за реализация, настоящата проектна дейност, в съответствие с изискванията на процедурата, е извършена след датата на обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение, като при описание на дейността, в месец за стартиране на дейността е посочена стойност "1", а в продължителност на дейността в месеци е посочена реалната продължителност на дейността. 14 500.00 14 500.00
Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта - дейността ще бъде изпълнена чрез организиране и провеждане на 2 публични събития - 1 кръгла маса и 1 пресконференция: Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи. Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност събития са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения. На планираните събития ще бъде представена ползата от пилотната технология, в т.ч. приносът й за устойчиво развитие на предприятията в бранша и икономическата й целесъобразност като фактори за повишаване на мотивацията за внедряване на иновативната технология. С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано организирането и провеждането на следните събития: - 1 кръгла маса, на която ще бъдат поканени браншови, работодателски организации и конкретни предприятия, за които внедряваната по проекта технология би представлявала интерес - планира се провеждане на кръгла маса в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде еднодневно. - 1 пресконференция, в рамките на която ще бъдат представени постигнатите резултати от проектната реализация пред представители на медиите- планира се провеждане на пресконференция в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде полудневно. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (12-ти месец) 2. Организиране и провеждане на събитията, в т.ч. таргетиране и информиране на целевите групи с цел привличане на максимално широк кръг заинтересовани страни и участници на събитията. Подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител след провеждане на планираните събития (15-19ти месец) През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. 6 000.00 5 600.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (дейността ще бъде изпълнена посредством реализацията на 6 публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта): Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи. Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност публикации в традиционни и дигитални медии са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения. С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано да бъдат направени 6 броя публикации в традиционни и дигитални медии. С цел постигане на оптимален мултиплициращ ефект и достигане на информацията до максимално широк кръг заинтересовани страни, се планира 2 публикации да бъдат извършени в регионални традиционни медии, 2 в дигитални медии и 2 броя публикации - в национални традиционни медии. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. Всички публикации ще съдържат минимум емблемата на ЕС, Изписване на фразата Европейски съюз, наименование на съфинансираюия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата ОПИК, Наименованието на Бенефициента. Планирано е публикациите да бъдат извършвани в паралелно в периода на изпълнението на проектна дейност 3, свързана с организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите с цел постигане на оптимален ефект от проектните дейности. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (12ти м.) 2. Подготовка на съдържание на всяка една от публикациите (12-19 месец) 3. Извършване на публикациите (12-19 месец) 4. Подписване на приемо-предавателен протокол с избран изпълнител (20ти м.) 3 600.00 3 300.00
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информация и комуникация. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие-Бенефициентът) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регламент 1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация(в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта) ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие(ЕФРР) на ЕС чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: -включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията, ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването му и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на Оперативна Програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 2 бр. плакати с минимален размер 50х70 см информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място-напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът.Билбордите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на актива (и по-голяма съставна част на актив), закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на материалите за визуализация, доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3.Поставяне на временни билборди и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. 200.00 190.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).