Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project under sub-measure 5.1 "Support for investments in preventive measures aimed at mitigating the consequences of probable natural disasters, adverse climatic events and catastrophic events" of measure 5 of the RDP includes as main activity the supply of specialized laboratory equipment for the 7 laboratories. BFSA. The laboratories carry out research, scientific-applied, reference, diagnostic, preventive and expert activities in the field of animal health, food and feed safety. Ensuring laboratory capacity is at the heart of the fight against communicable diseases, with a view to early and accurate diagnosis and adequate control and monitoring. The implementation of the project will ensure an increase in the level of preventive measures through support aimed at laboratory-diagnostic and research activities, and will increase the capacity of laboratories directly related to the prevention and prevention of epizootics, their control, including by reducing the time for reaction from the competent authorities. In recent years, Bulgaria has faced a number of particularly dangerous infectious diseases such as bluetongue epizootics (2014), contagious nodular dermatitis (2016), avian influenza (2016, 2017, 2018 and 2019), smallpox ruminants (2018) and ASF (2018 and 2019) and EU-compliant laboratory capacity should be maintained for the timely diagnosis of the disease and subsequent surveillance for eradication of outbreaks.
The implementation of the project will contribute to accurate diagnosis and implementation of prevention and control measures. The consequences of the emergence, spread and eradication of infectious animal diseases will be limited.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители за дейностите по проекта.: За успешното изпълнение на проектното предложение Бенефициентът – БАБХ ще сключи договори с изпълнители за осъществяването на дейностите по проекта. При избора на изпълнители БАБХ ще приложи Закона за обществените поръчки и съответните поднормативни актове по прилагането му. Ще бъдат проведени три процедури за: 1. Осигуряване на външна техническа помощ за организация и управление на проект „Инвестиции в превантивни мерки, насочени към ограничаване на последствията от вероятни природни бедствия, неблагоприятни климатични явления и катастрофични събития за нуждите на Българска агенция по безопасност на храните"; 2. Доставка на специализирано лабораторно оборудване за нуждите на Българска агенция по безопасност на храните; Ако съответната обществена поръчка е включена в план – графика на БАБХ за съответната година ще се пристъпи към провеждането й. Ако поръчката не е включена в план-графика на БАБХ при необходимост ще се вземе решение за нейното възлагане. Решението за възлагане на обществената поръчка и обосноваването на необходимостта от провеждането й се взима от ръководителя БАБХ. Подготовката и провеждането на всяка конкретна процедура започва с изготвяне на технически спецификации, пълно описание на обекта на поръчката, както и прогнозната стойност на обществената поръчка, определена съгласно разпоредбите на чл. 21 от ЗОП. Прогнозната стойност на обществената поръчка се определя към датата на решението за нейното откриване и включва всички плащания без ДДС към бъдещия изпълнител на поръчката. Съгласно чл. 31 от ЗОП документацията за участие има следното задължително съдържание: 1. техническите спецификации; методиката за определяне на комплексната оценка на офертата, когато е приложимо; образци на документи, както и указание за подготовката им; проект на договор. Юристът по проекта ще отговаря и организира своевременното всички необходими документи за осъществяване на предварителна проверка и последващ контрол върху проведените обществени поръчки за изпълнение на дейностите, В случай, че са поискани писмено разяснения по условията на процедурата при спазване на разпоредбата на ЗОП, юристът ще отговаря и организира своевременното им изпращане. След изтичане на крайния срок за получаване на оферти, със заповед възложителят назначава комисия по реда на чл.103 от ЗОП. Действията на комисията се протоколират, като резултатите от работата й ще се отразяват в доклад. В 10-дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител. БАБХ сключва договора в едномесечен срок след влизане в сила на решението за определяне на изпълнител, но не преди изтичане на 14-дневен срок от уведомяването на заинтересованите участници за решението за определяне на изпълнител. 0.00 0.00
Доставка и монтаж на оборудване за нуждите на лабораториита в структурата на БАБХ: НРЛ са задължени да участват периодично в междулабораторни сравнителни изпитвания за пригодност, които се организират от съответните европейски референтни лаборатории. Поради неработещи или остарели апарати се налага отказ от участтие в такива изпитвания или се получават незадоволителни резултати. Правилата на акредитация изискват лабораториите да анализират причините и да предоставят план за отстраняването им. Лабораториите не са в състояние да отстранят несъответствия от такъв тип с наличната апаратура. Съгласно действащите политики, всеки отказ от участие или всеки незадоволителен резултат при участие в междулабораторно сравнение се докладва в ЕК. Осигуряването на лабораторния капацитет е в основата на борбата със заразните болести, с оглед ранно и точно диагностициране и адекватен контрол и мониторинг, тъй като през последните години България е изправена пред редица особено опасни заразни болести. В рамките на дейността ще бъде доставено ново оборудване. Всеки един апарат и оборудване ще има принос за превенцията и ограничаване на вероятните природни бедствия: Ще бъдат закупени - секвенатор - за секвениране на високо патогенните птичи инфлуенчни вируси, за секвениране на вирусите на треска от западен Нил, шап, шарка, син език, АЧС, респираторни и чревни вирусни инфекции. За 7 лаборатории в структурата на БАБХ ще бъде закупено и доставено специализирано лабораторно оборудване, в зависимост от текущото състояние и конкретните нужди на всяка една от лабораториите. Оценката на текущото състояние е базирана на извършено специфично обследване, чрез провеждане на събеседване с ръководителите на съответните лаборатории и определени служители; одит и проверки във връзка с конкретно възложени лабораторни дейности и наблюдение и контрол на лабораториите на управленско ниво. Пълен списък с предвиденото за закупуване оборудване е приложен към Приложение 2 от настоящото проектно предложение. 1 139 544.00 0.00
Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да обезпечи ефективното изпълнение на проекта. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект ще бъде избран консултант, който чрез своя екип от специалисти, ще осигури консултантски услуги, свързани с управлението на проекта. Екипът на консултанта ще включва следните членове: 1. Ръководител на екипа, 2. Юрист и 3. Технически сътрудник. Консултантът ще бъде избран по реда на ЗОП. Получателят представя на ДФЗ списък на планираните обществени поръчки в ИСУН по образец, утвърден от изпълнителния директор, в срок до 15 работни дни от датата на сключване на договора. В срок до 15 работни дни от сключване на административния договор с БАБХ, Експертите „Ръководител на екипа” и „Юрист” на консултанта ще подготвят списък на планираните обществени поръчки за конкретния договор пред ДФЗ. Документите се представят за извършване на предварителна проверка за законосъобразност на планираните обществени поръчки за възлагане на дейностите, включени в одобрения проект. Същите експерти ще подготвят документация за провеждане на обществена поръчка за избор на доставчик за специализирано лабораторно оборудване. Обществената поръчка, ще бъде проведена в срок до девет месеца от подписването на административния договор, като в този срок се предвижда и да бъдат сключени договори с изпълнители за всички разходи по одобрения проект, с изключение на обществените поръчки, които са прекратени или обжалвани по реда на ЗОП. След провеждането на обществената поръчка, експертите ще подготвят пълно досие на проведената обществена поръчка и ще го публикуват в ИСУН във формат „рdf“ или „jpg“, номерирана в долния десен ъгъл, цялата документация, свързана с възлагането на обществената поръчка за изпълнение на дейност, включена в одобрения проект в срок до десет работни дни от датата на подписване на договора. Представените документи ще послужат на Държавен фонд „Земеделие“ - Разплащателната агенция за извършване на последващ контрол за законосъобразност на възложените обществени поръчки. Ръководителят на екипа и Техническият сътрудник ще подготвят исканията за авансово, междинно и окончателно плащание. При подготовката на авансово, междинното и окончателното плащане, експертите на консултанта ще съдействат за подготовката на заявките за плащане, декларации и други документи към тях, като ще оказват съдействие на БАБХ за представяне на заявките за плащане чрез ИСУН. Ръководителят на проекта, подпомаган от експерт „Юрист”, ще следи за спазване на изискванията на ЗОП и останалата нормативна уредба. Експертите на консултанта ще следят дали Бенефициентът изпълнят изцяло одобрения проект в срока, посочен в административния договор и при спазване на крайните срокове за това. Консултантът и неговите експерти ще съдействат на БАБХ при проверки от представители на ДФЗ - РА, Управляващия орган (УО) на ПРСР 2014-2020 г. и на други, определени с нормативен акт органи, включително на институции на Европейския съюз, за осъществяването на контрол за изпълнението на този административен договор и изискванията на приложимите нормативни актове. Консултантът съдейства на Бенефициента при предоставяне на необходимите документи, данни и информация и оказват всякакво друго съдействие по време на изпълнението на административния договор. С цел осигуряване на публичност и прозрачност по проекта в рамките на дейността, Бенефициентът ще постави на видно за обществеността място временен билборд с размери не по-малко от 3 м височина и 4 м широчина, съдържащ информация за дейността, подпомагана от ЕЗФРСР. Билбордът ще бъде поставен от датата на сключване на АДПБФП до изтичане на срока за мониторинг. БАБХ ще включват на професионалната си електронна страница, кратко описание на подпомаганата дейност, както и целите и резултатите от дейностите по проекта, като се подчертава финансовото подпомагане от Европейския съюз. 34 186.32 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).