Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project will be implemented by “Kiystendilska voda”EOOD and is going to include all 283 employees of the company including older workers (over 54 years of age) and people with disabilities. 
Based on an analysis of the needs and constraints of the target groups specific objectives have been identified and activities are proposed to achieve the objectives. The following activities are planned: 
-	implementation of changes in the organization of work addressing the “work-life balance” problem and enhancing the employability of workers over 54 years of age; 
-	implementation of an innovative model for the organization of the work for increase of productiveness and environmental protection; 
-	improvement of working conditions by provision of collective protective equipment and new PPE which provide higher level of protection;  
-	provision of training to 250 workers on specific risks, related to their individual work places; 
-	implementation of OHSMS in compliance with OHSAS 18001:2007 and certification of the system; 
-	provision of social benefits to the workers; 
-	Organization and management and information and publicity activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (включително и на работниците и служителите над 54г.).: Целта на дейността е да се постигне оптимизация на работните процеси чрез въвеждане на ефективни гъвкави форми на заетост, които да допринесат за повишаването на мотивацията и лоялността на работещите и повишаване на производителността. Работното време е във фокуса на проблематиката за безопасност и здраве при работа като ключова характеристика на условията на труд. Неговата продължителност, структура и организация имат решаващо влияние и по пряк, и по косвен път върху физическото и психическото състояние на човека, върху икономическите и социални аспекти на неговото съществуване и развитие. Проблемите на целевата група, свързани с организацията на труда по отношение на работното време са свързани най-вече със строго нормираните часови диапазони на работа, липсата на гъвкавост и невъзможността за съчетаване на професионалните и семейните ангажименти. Според изследване на Профил по ЗБР за икономическа дейност „Събиране, отвеждане и пречистване на води и отпадни води”, ИА ГИТ, над 75% от служителите в сектора работят на нормална 40-часова работна седмица, а 80% са на работа от понеделник до петък. 20% от заетите в сектора работят и в събота. Неблагоприятните фактори „един и същ брой часове всеки ден”, „един и същ брой дни всяка седмица” и „фиксирани начални и крайни часове” важат за над 60% от служителите, които работят в тази сфера и оказват сериозно неблагоприятно психологическо въздействие. Проведена анкета в същия анализ показва, че служителите изпитват затруднения в планирането на личните си ангажименти, тъй като 74% от тях отбелязват, че редовно се случва извънредно повикване за извършване на служебни ангажименти. Над 30% смятат, че не могат успешно да съчетават професионалния и семейния си живот поради строго нормираните работни часове, а 93% посочват, че работното им време се задава от управителните органи и не подлежи на промяна или консултиране от страна на работниците. Това води до стрес, намаляване на производителността на труда на служителите, заболявания. Нужно е да се разработят регламентирани правила за въвеждане на нестандартно гъвкаво работно време, така че да се реализират дългосрочни ползи и да се избегне вземането на решения „случай за случай“. Чрез ефективното изпълнение на тази дейност ще бъде реализиран, стратегически подход, освен към разрешаването на проблемите на целевата група в организацията, а и към бъдещите негативни демографски последици. Промените в организацията на труд следва да имат пряк ефект върху мотивираността на работещите, увеличаването на производителността и запазването на работните места. Дейността включва разработване и въвеждане в практиката на правила за адаптиране на организацията на труда към реалните професионални и социални потребности на работниците и служителите. Правилата следва да включват описание на методи, периоди, отговорни лица, обобщаване на информацията, анализ „разходи-ползи“ от страна на работодателя, вземане на решения и публично оповестяване на решенията. Решенията биха могли да включват препоръки за ре-организация, определяне на работни места, за които са допустими гъвкави форми на заетост (напр. въвеждане на трудови договори на непълен работен ден, временни (срочни) трудови договори, работно време с променливи граници, избор на смени и взаимозаменяемост и др.) Прилагането на правилата следва да се извършва в условията на прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на изпълнител в съответствие със ЗОП, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и прилагането на правилата. 2. Избор на изпълнител и изготвяне на правилата (външният изпълнител, подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи, посещения и др., както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях). 3. Въвеждане на правилата в практиката със Заповед на Управителя. 4. Оповестяване на правилата в дружеството. 9 000.00 9 000.00
Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.).: Целта на дейността е да се идентифицират и внедрят в практиката на дружеството конкретни мерки за удължаване на професионалния живот на работниците и служителите над 54 години. В дружеството в момента са назначени 121 души на възраст над 54 годишна възраст, което представлява близо 43% от всички служители в предприятието. Средната възраст на персонала е 49 години, като към края на 2009 г. тя е била 44 години. Тенденцията на застаряване на служителите следва тази за област Кюстендил, а и за страната като цяло. Според данни на НСИ за 2016 г. в областта над 42% от населението е на възраст на 54 години (при средно за страната 34%) и този дял продължава да расте всяка година. Тези тревожни тенденции очертават два основни проблема пред които е изправено дружеството – от една страна трябва да се предприемат мерки за удължаване на професионалния живот на наетите работници над 54 г., а от друга страна – чрез тези мерки и натрупан опит предприятието да се подготви за следващите десетилетия, когато средната възраст на персонала ще е още по-висока, а относителният дял на възрастните работници още по-голям. Организацията трябва да се съобрази с целевата група в момента, но и с продължаващите неблагоприятни демографски посоки. Основните проблеми с възрастните работници произтичат от тяхното нежелание за продължаващо професионално развитие, от неинформираността на мениджърското ръководство, че тези хора трябва да бъдат допълнително насърчавани и стимулирани да работят и да се развиват и от липсващата фирмена политика за наставничество и менторство, които да гарантират, че специфичните умения и опит на възрастните ще бъдат предадени на следващите поколения. Дейността включва разработване на фирмена политика за управление на възрастта, чрез която да се изгради общ модел за разрешаване на проблемите на включените в целевата група 121 работници на възраст над 54 години. Политиката ще включва прилагане на индивидуални мерки за насърчаване и запазване на работоспособността, адаптиране на длъжностните характеристики към реалните възможности, конкретни стимули за служителите в тази категория, организиране на събития, осигуряване на информация за пенсионирането, последиците от него, възможностите за заетост и след пенсиониране, стратегии за здравословен живот и запазване на работоспособността и др. Важно условие при реализирането на политиката е изпълняваните мерки да не дискриминират по-младите работници за сметка на възрастните. Ще се разреши и проблемът с предаването на техните компетентности на следващото поколение. Управляващите лица ще бъдат по-информирани по отношение на специалните необходимости на възрастните служители, което ще даде възможност за по-ефективно управление. Както бе отбелязано по-горе, относителният дял на възрастните работници в предприятието, както и в града и областта, е доста висок. Следването на разработената политика за управление на възрастта ще оптимизира работните процеси и ще изгради дългосрочна стратегия, която да е в съответствие с влошаващите се демографски тенденции. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и прилагането на политиката в съответствие със ЗОП; 2. Избор на изпълнител и изготвяне на политиката (външният изпълнител, подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи и др., както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях). 3. Въвеждане на политиката в практиката със Заповед на управителя. 4. Оповестяване на политиката в дружеството. 7 000.00 7 000.00
Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.: Целта на дейността е въвеждане на иновативен модел за организация на труда, насочен към опазване на околната среда, който да окаже положително въздействие върху производителността на труда и качеството на работните места. Най-големите рискове за околната среда, произлизащи от дейността на предприятието, са свързани с потенциално замърсяване, произтичащо от недоброто управление на твърдите отпадъци и утайките от пречиствателните станции за отпадни води. Съществува и риск от „прехлориране“ на питейни води или изтичане на опасни химикали в природната среда. Сериозен проблем е опазване на чистота на водоизточниците (което се извършва чрез охраняване на санитарно-охранителните зони около тях). Загубите на вода във водопреносната мрежа са основен проблем както за ВиК Кюстендил, така и за всички ВиК дружества в страната. Посочваните загуби на вода в момента средно за страната са около 70-75%. Основните причини за реализираните на големи загуби са остарялата водопроводна мрежа, множеството аварии и течове. Освен необходимата подмяна на ВиК инфраструктурата, която е свързана със значителен финансов ресурс, проблемът може да се регулира и чрез въвеждане на мерки за оптимизация на организацията на труда (регулярно управление и наблюдение на водния поток и въвеждане на системи за управление на течовете в системата с цел точното локализиране на местата, където има такива). Чрез дейността ще се въведат организационни мерки (промени в организацията на труда), които не са били прилагани до сега, и които трябва да доведат до намаляване на значимостта на идентифицираните рискове и ефективното им управление, увеличаване на производителността и положително въздействие върху околната среда. Дейността включва следните елементи: 1. Формулиране на конкретни измерими цели; 2. Определяне на базовото ниво (актуално състояние на индикаторите по измеримите цели); 3. Формулиране на предложения за промени в организацията на труда с оглед постигането на целите със срокове, ресурси и отговорници и разработване на план за мониторинг; 4. Одобряване на промените (включително промени във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др.); 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапи на изпълнение: 1. Определяне на екип от специалисти на дружеството, ангажирани в процеса; 2. Избор на външен консултант, който да осигури необходимата експертиза (предлага методология за изпълнение, дава препоръки за въвеждане на добри практики, осигурява експерти, координира процеса на събиране на информация, изготвя предложения и проекти на документите, съгласува, след одобряването им съдейства за въвеждането); 3. Изпълнение на дейността от външния консултант със съдействието на вътрешния екип, който осигурява достъп, предоставя информация, съгласува предложения и проекти на документи, организира внедряването; 4. Одобряване на промените - промените във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др. се изготвят от консултанта, съгласуват се с вътрешния екип и се одобряват от управителя; 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапът се извършва от вътрешния екип с подкрепата на консултанта. 11 000.00 11 000.00
Осигуряване на колективни средства за защита от падане от височина и при придвижване по стълби и наклон и за осигуряване на електробезопасност : Целта на дейността е да се защитят работниците от подхлъзване, падане от височина и падане при придвижване по плоскости. Работата на работниците по речните водохващания е свързана с извършване на ремонтни дейности по съоръженията, събиране на отпадъци от решетките на съоръженията за речно водохващане (при необходимост) и регулярно (сезонно) събиране на натрупани листа по решетките. Рисковете при този вид дейност са свързани най-вече със слизането до самите съоръжения и качването обратно към базата. В повечето речни водохващания на „Кюстендилска вода“ ЕООД са изградени противохлъзгащи конструкции за осигуряване на безопасността на работниците, но при три от тях работниците слизат по набраздени циментови пътеки, за да достигнат до проблемната зона. Това създава предпоставки за подхлъзване, падане от височина и причиняване на наранявания на работниците. Те са предпазени чрез използване на комплекс от лични предпазни средства и изградени временни обезопасителни съоръжения на най-опасните участъци. Поради това е необходимо осигуряване на допълнителна защита, която да гарантира безопасността на работниците. Осигуряването на такава защита ще бъде изпълнено чрез изграждане на метални носещи конструкции (с цел полагането на стабилна и допълнително заздравена основа) на мястото където се намират циментовите пътеки в момента. Върху конструкциите ще бъдат поставени метални противохлъзгащи скари (представляват повърхността по която ще вървят работниците), а от едната страна ще бъде допълнително монтиран предпазен парапет. Наличните набраздени циментови конструкции, по които слизат и се изкачват пазачите на речните водохващания, са съобразени с минималните нормативни изисквания, но изграждането на нови противохлъзгащи метални конструкции ще осигури допълнително подсигуряване на работещите. Особен проблем се появява през студените месеци от годината, когато много често се получава обледяване на циментовата пътека, което представлява допълнителен риск за работниците. В дейността е предвидено да се изградят три конструкции (основи) и да се върху тях да се монтират 3 противохлъзгащи скари и 3 предпазни парапета: - РВ (Речно водохващане) „Лева“, район Кюстендил. Необходимо е изграждане на метална носеща конструкция, поставяне на противохлъзгащи скари с площ 12 кв.м. и монтиране на обезопасителен парапет с дължина 10 м. -РВ „Орлова“, район Кюстендил Необходимо е изграждане на метална носеща конструкция, поставяне на противохлъзгащи скари с площ 10 кв.м. и монтиране на обезопасителен парапет с дължина 10 м. -РВ „Робовица“, район Кочериново. Необходимо е изграждане на метална носеща конструкция, поставяне на противохлъзгащи скари с площ 6 кв.м. и монтиране на обезопасителен парапет с дължина 25 м. На трите обекта работят общо 12 души (по 4 на всеки от тях). Работните групи от електромеханичния отдел обслужват помпените станции и извършват работи по електрически съоръжения и електрическо оборудване с напрежение до 1000V. При този вид дейност съществува опасност от електрически удар. За ограничаване на тези рискове, в дейността е предвидено закупуване на 3 бр. диелектрични щанги, по една за всяка от групите на ЕМО отдела. Оперативната (манипулационна) щанга е предназначена за работа в закрити и открити разпределителни уредби и въздушни електропроводни линии с напрежение до 20 kV с промишлена честота. Изолиращите оперативни щанги трябва да отговарят на стандарт БДС EN 61 235 или еквивалент и да са единично неразглобяемо устройство. Те ще заменят наличните в момента, които са амортизирани и не са достатъчни. Налага се работата да се планира така че екипите да могат да си разменят наличните. Етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнител(и) при спазване на разпоредбите на ЗОП; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител и изпълнение на договора; 3. Контрол на изпълнението и приемане на работите от представител на дружеството. 13 200.00 13 270.40
Осигуряване на средства за колективна защита – защита от неблагоприятен микроклимат, ергономия на работното място и защита при работа в изкопи: Целта на дейността е да се подобрят параметрите на микроклимата в шест от работните помещенията и да се подобрят ергономичните условия за работа на служителите, работещи на административни длъжности. По отношение на защитата от неблагоприятен микроклимат е предвидено доставка и монтаж на 6 бр. климатици в шест помещения, които се намират в три сгради, собственост на дружеството. През зимата помещенията се отопляват с ТЕЦ или електрически печки и температурите в тях се поддържат в допустимите гранични стойности, определени в Наредбата за микроклимата, но през летния сезон не са редки случаите на измерване на температури по-високи от нормите като работодателят предприема необходимите мерки – осигуряване на напитки, по-чести почивки, промяна на работното време при необходимост. Тази ситуация се отразява негативно на работниците, които се оплакват от честа умора и намалена концентрация, което рефлектира негативно и върху производителността на труда. За решаването на тези проблеми ще бъдат доставени и монтирани климатици в следните помещения: - Административна част на лабораторията на Пречиствателната станция за питейни води в с. Жиленци (експлоатационен район Кюстендил). Площта на помещението е 45 кв.м., а височината 3 м (обем 135 куб.м); - Централен диспечерски пункт в гр. Кюстендил – 35 кв.м., височина 2.5 м. (обем 87.5 куб. м.); - Административна сграда, в гр. Кюстендил. Стая „Оператори“ – 42 кв.м., височина 2.5 м. (обем 105 куб. м.); - Административна сграда, в гр. Кюстендил. Стая „ТРЗ и Личен състав“ - 22 кв.м., височина 2.5 м. (обем 55 куб. м.); - Административна сграда, в гр. Кюстендил. Стая „Производствено-технически отдел“ - 44 кв.м., височина 2.5 м. (обем 110 куб. м.) - Административна сграда, в гр. Кюстендил. Стая „Инкасо“ - 24 кв.м., височина 2.5 м. (обем 60 куб. м.). 15 наети на административни длъжности извършват дейности, свързани с продължителна работна поза – седнало положение, което предизвиква редица проблеми на проблеми най-вече на опорно-двигателния апарат. Работата е монотонна и е свързана с натоварване на конкретни едни и същи мускулни групи. Използваните в момента работни столове са амортизирани и нямат възможност да се адаптират спрямо индивидуалните физически особености на лицата, които ги ползват. Предвидено е подмяната на наличните работни столове с ергономични с цел намаляване на статичното натоварване от поддържане на една и съща принудителна работна поза. Столовете следва да имат асинхронен механизъм за независимо регулиране на ъгъла на седалката и облегалката, регулиране на височината на седалката, газов механизъм за регулиране височината на стола и подлакътници. Спецификата на дейността налага да се извършват изкопни работи за планови или извънредни ремонти по ВиК мрежата като работниците работят в изкопите. За обезопасяване се използват платна за леко укрепване на изкопи (подходящи за малки и средни изкопи). Наличните в дружеството са амортизирани и не осигуряват ефективна защита, което създава предпоставки за възникване на трудови злополуки при евентуално свличане на земни маси, докато работниците са в изкопа. Предвидено е закупуването на платна за защитни системи за изкопи - 3 комплекта платна с разпонка, всяко от платната е с работна дълбочина 2м и дължина 3м, и 4 надстройки към тях с разпонка за по-дълбоки изкопи (с работна дълбочина 1м и дължина 3м). Закупуването на системите за укрепване на изкопи ще допринесе за допълнително подсигуряване на безопасността на работниците при извършване на ремонтни дейности, които изискват направата на изкопи и работа в тях. Две от системите ще се използват от аварийните групи в район Кюстендил и една от тях ще се използва от групите в район Рила, Кочериново и Бобошево. Етапи на изпълнение: 1. Избор на изпълнител(и) при спазване на разпоредбите на ЗОП; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител и изпълнение на договора; 3. Контрол на изпълнението и приемане на работите от представител на дружеството. 28 500.00 28 500.00
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло (СРО): Целта на дейността е да се подменят ползваните сега ЛПС и СРО като се закупят нови и по-модерни, които увеличават ефективността на защитата, имат по-добри хигиенни, ергономични и конструктивни свойства (съвместяват се по-добре при използване на повече от едно ЛПС). Предвидени за закупуване са следните ЛПС и СРО, които да заместят съществуващите: - Елек грейка с подплата (113 бр.) - предпазва тялото от студ в студените месеци от годината. Да отговаря на EN 340. - Гумени ботуши (283 чифта) – да отговарят на EN 347. Водонепромокаеми, защита от химикали, растителни и животински продукти. Наличните са с по-нисък клас на защита и с изтичащ срок на износване. - Зимен комплект (167 бр.) – включва зимен полугащеризон и зимно яке. Предпазва тялото от неблагоприятни външни условия. По-висока степен на водоустойчивост и студоустойчивост от настоящите. Топлозащитна подплата и свалящи се ръкави, отговаря на EN 342. - Гумиран костюм (водозащитен), съставен от гумирано наметало и гумиран панталон (42 бр.) - да отговаря на EN 340. Защитава тялото от химически въздействия, прах, вода, и пръски агресивни течности. Наличните са по-тънки и не предпазват от агресивни течности, често се късат и се налага постоянната им подмяна. - Подсилено с кожа специално работно облекло (яке и панталон). Защитава от пръски разтопен метал, изгаряне на тялото. Изработени от цепена телешка кожа и кевларени конци (1бр.) - Гащеризон хлороустойчив (11 бр.) – предпазва долните крайници от негативното въздействие на хлор и други вредни химически вещества. Наличните са с по-нисък на защита. - Водозащитно наметало полиестерно (19 бр.)– Защитава тялото от леки механични въздействия, прах, вода, и пръски агресивни течности. Наличните са по-тънки и не предпазват от агресивни течности, често се късат и се налага постоянната им подмяна. - Защитни обувки (маслоустойчиви) (4 чифта) – защитават долните крайници от вредни химически въздействия. Да имат защитно метално бомбе и противохлъзгащо, антистатично и маслоустойчиво ходило. - Защитни обувки (сабо противохлъзгащо) (10 чифта) – Защитават от подхлъзване и падане от едно ниво. Да са от естествена кожа, за да се избегне изпотяване на ходилата. Наличните са противохлъзгащи, но са изработени от изкуствена материя и причиняват спарване. - Цяла лицева маска тип противогаз (27 бр.) - защитава дихателните органи от вдишване на вредни газове и лицето от пръски опасни химикали. Да отговаря на EN 136, да има коригиращ се визьор, който осигурява панорамен изглед. Изработена от антиалергична материя. Филтър тип В-2. Използват се във водоразпределителни центрове, в работните зони, където се работи с хлор-газ. Ще бъдат използвани от дежурните служители при работа в тези работни зони. Наличните противогази от по-нисък клас и срокът им на износване изтича в края на годината. - Защитни ръкавици (60 чифта) - защитават ръцете от неблагоприятни механични въздействия и химически агенти. С по-високо ниво на защита от наличните. - Ръкавици, защитаващи от механични и химически въздействия (74 чифта) – предназначени за „каналджии“. Защитават ръцете от механични и химически въздействия. Да отговарят на EN 420, EN 388, EN 374-3, EN 374-2. В момента се използват ръкавици с по-ниско ниво на защита. - Диелектрични ръкавици (6 чифта) - защитават ръцете от електрически ток. Изработени от естествен латекс, работно напрежение до 0.5 kV при работа с електрически уредби за напрежение до 1000V. Защитават от удар с променливо напрежение с ефективна стойност 2.5 kV, а наличните - до 2 kV. - Диелектрични боти (6 чифта) - защитават долни крайници и тяло от електрически удар при работа в закрити електрически уредби, а при сухо време и в открити електрически уредби под напрежение до 20000 V. Изработени от висококачествен каучук, изпитвателно напрежение – 20 kV, допустим ток на утечка – 5 mA. Новите боти ще бъдат с по-висока степен на защита на служителите от електрически ток. ПРОДЪЛЖАВА В НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ 29 300.00 26 000.00
Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд : Целта на настоящата дейност е устойчиво и непрекъснато подобряване на здравето и безопасността при работа във „Кюстендилска вода“ ЕООД чрез разработване и внедряване на СУЗБР в съответствие с OHSAS 18001:2007, както и последващо сертифициране на внедрената система. Икономическата дейност на предприятието е 36.00 „Събиране, отвеждане и пречистване на отпадъчни води“. Коефициентът на трудов травматизъм за икономическата дейност за 2016г. е определен на 1,03, което е над средната стойност за страната от 0,66. Извършваните процеси са свързани със значими рискове за здравето и безопасността на работниците. Затова е важно въвеждането на СУЗБР, в която да се обединят, планират и координират всички усилия, свързани с управлението на здравето и безопасността при работа. Само по този начин е възможно да се измерва ефективно общия резултат от реализираните от ръководството политики и мерки и да се предприемат действия, които да водят до дългосрочно и устойчиво подобряване. Постигането на съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007 е необходимо, за да се гарантира, че всички други предприети действия по непрекъснато подобряване на БЗР ще бъдат управлявани в синхрон, планирано в една цялостна система за управление в предприятието. Чрез прилагането на процедурите за формулиране на политики и цели, програми за управление, оперативен контрол, вътрешни одити, оценки на съответствието с нормативните изисквания, прегледи от ръководството, коригиращи и превантивни действия ще се гарантира непрекъснатото подобряване на системата за управление на БЗР в предприятието. Елементите на OHSAS 18001 включват политика и ангажираност, идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието, законови изисквания, цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации, документи и записи, оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки, коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Дейността ще бъде изпълнена на два етапа: 1. Избор на изпълнител по реда на ЗОП, който да предостави консултантски услуги за разработване и внедряване на система за управление на БЗР в съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007. 2. Избор на изпълнител по реда на ЗОП, който да проведе сертификационен одит за съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007 и да издаде сертификат за съответствие. Оценката от трета независима страна (акредитиран орган за сертификация) ще даде възможност за независима оценка на внедрената система за управление на БЗР за съответствие с изискванията на OHSAS 18001. В допълнение одитът ще идентифицира и допълнителни възможности за подобрения в системата. 12 000.00 12 000.00
Осигуряване на социални придобивки на служителите – модернизация и оборудване на помещение за отдих и почивка и доставка на мобилен контейнер за почивка и хранене : Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. За повечето от служителите и работниците в предприятието са осигурени нормални условия за кратка почивка и хранене, но за две от звената в експлоатационен участък Кюстендил условията не са достатъчно добри. Това са аварийните групи и каналджиите. Стая за почивка и хранене на звено аварийни групи: За аварийните групи в район Кюстендил е обособена стая за почивка и хранене, но оборудването в нея е старо и амортизирано. Тя е с големина 16 кв.м. и се използва от общо 15 души. В нея липсват уреди за съхранение на храна, а другия проблем, че стаята не е отопляема. В дейността е предвидено закупуване на оборудване за стаята – конвекторна печка (1бр.), хладилник (1бр.), бюра (2бр.), столове (15 бр.) и маса (1бр.) Мобилен контейнер за каналджии: В момента има поставени два фургона, в които работниците имат възможност за почивка, но те са изключително амортизирани. Съществуват пробиви в обвивката, от които влиза вода, голяма част от площта им е покрита с ръжда, почти е невъзможно да бъдат отоплени или охладени. Не предлагат нормални условия за почивка и нужната хигиеничност за хранене. В дейността е предвидено закупуване и доставка на 1 бр. мобилен контейнер за почивка и хранене. Той представлява преместяемо съоръжение без двигател, който се явява единствения възможен начин за осигуряване на място за отдих, хранене и преобличане на работниците на длъжност „каналджия“ (7 души). Контейнерът е с външни габаритни размери - широчина 3м, дължина 8м и височина 2,4м, като разполага с две помещения, дрешник и изводи за кухненски бокс. Таванът е изработен от поцинкована ламарина (отвън) и ПВЦ ламперия (отвътре), като има изолация по средата с минерална вата. Подът е изработен от хидрофобен шперплат, а отвътре облицован с ламиниран паркет. Вратите са алуминиеви, а прозорците са с ПВЦ дограма. Целта е да си осигурят максимално защитени от външните условия зони за почивка и хранене на работниците. В контейнера трябва да е изградена електрическа инсталация, която се състои минимум от разклонителна кутия, луминесцентни лами, външно осветително тяло, контакти и ключове. Той трябва да е снабден със скоби, които позволяват те да бъдат премествани на различни обекти. За да се осигури максимален комфорт за отдих и нормални условия за хранене и преобличане, контейнерът трябва да е снабден със следното оборудване – маса, 5 стола, микровълнова фурна, гардероб, хладилник и кафе машина. Задължително условие е да бъде оборудван с климатик, за да се отоплява и охлажда, тъй като работниците, по време на работния си процес, са изложени изключително и само на външните метеорологични условия, а те са изключително неблагоприятни през най-студените и най-топлите месеци в годината. Контейнерът е предназначен за 4 души, но при необходимост може да се използва и от 5. Етапи на изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител(и) по реда на ЗОП; 2. Доставка и монтаж на предвиденото оборудване; 14 000.00 13 505.00
Организация и управление на проекта : Целта на дейността е да се гарантира, че всички проектни дейности се изпълняват в съответствие с административния договор и ръководството за изпълнение на проекти при спазване на графика на проекта и при спазване на принципа за ефективност и ефикасност на разходите. В рамките на дейността ще се контролира напредъкът по постигането на целите на проекта, отчитането на изпълнените дейности и постигнатите цели, както и ще се планират действията при възникване на промени. Дейността включва избор на външен изпълнител, който да осъществи управлението на проекта. Той ще трябва да планира и координира изпълнението на дейностите, да подготви и организира процедурите за избор на изпълнители в рамките на проекта, да организира сключването на договори с избраните изпълнители, да осъществява контрол над изпълнението на техните ангажименти, да съдейства за планиране на паричните потоци, да осигури подготовката на искане за авансово плащане, навременно отчитане пред Управляващия орган на всички изпълнени дейности и постигнати резултати. Външният изпълнител следва да извършва всички дейности в съответствие с разпоредбите на административния договор, приложимите указания на Министерството на финансите, ръководството за изпълнение на проекти, Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020, Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и др. Етапите за изпълнение включват: 1. Избор на външен изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗОП; 2. Изпълнение на договора на външния изпълнител; 3. Приемане на работата на изпълнителя. 11 000.00 11 000.00
Информиране и публичност : Целта на дейността е да се предоставя навременна и коректна информация на обществеността за проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Дейността за информиране и публичност ще бъде изпълнена при стриктно спазване на приложимите за проекта изисквания на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Предвидени са следните действия: • поставяне на информационна табела на входа на централната административна сграда на дружеството в гр. Кюстендил; • публикуване на първоначална информация и редовно актуализиране на информацията за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на дружеството в съответствие с Единния наръчник. • Всички доставки, направени по проекта, и документи, създадени по проекта, също ще бъдат съобразени с изискванията за публичност. Етапи на изпълнение: 1. Планиране – екипът за управление на проекта ще разработи план за информиране и публичност с конкретни дати, отговорници и действия, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник и ще поставя изисквания към всички външни изпълнители с изискванията за информиране и публичност. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност като екипът за управление на проекта следи за спазването на графика и качеството на изпълнение на действията. 3. Приключване - в съответствие с плана за информиране и публичност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).