Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 411 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The objectives of the current project are to improve the energy performance by implementing sustainable high-efficiency energy measures for a building owned by the Bulgarian Academy of Sciences (BAS) located in the town of Sofia, Tsarigradsko shose Blvd., 72, Scientific Complex of BAS, VIII km, Institute of Electronics with a built-up area of 1121 sq.m. according to the current cadastral map, and according to the ownership document - Notarial Deed, built-up area of 1250 sq.m. The total built-up area of the building, according to the Technical Passport of the building is 5760 m2 . The building is used for the purposes of the BAS and houses currently operating structures of the BAS, it is intended for scientific and design activities and it is a one-volume body of four floors above ground, an attic floor and a semi-buried basement. In the building are located the Institute of Electronics and the Institute of Astronomy with the National Astronomical Observatory. The project aims to achieve a minimum of 30% primary energy savings, which will result in reduced energy costs and public resource savings, improved indoor microclimate, fire safety and an accessible environment for people with reduced mobility and disabilities, whilst complying with the "principle of no significant harm" as defined in Article 17 of Regulation (EU) 2020/852. 
The Project includes the implementation of the measures prescribed in the building's Energy Efficiency Report to improve the building's energy performance, implementation of sustainable energy saving measures and to achieve the objectives of the  investment. The Project also includes activities prescribed in the Technical Passport of the building related to structural restoration, Roof Repair Measures, Lightning Protection and Earthing System Inspection and Reconstruction, Fire Safety Measures, Measures to Ensure Accessible Environment in accordance with Regulation No RD-02-20-2 of 26.01.2021 as a result of an accessibility assessment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на инвестиционен проект /технически проект/ по съответните части съгласно действащата нормативна уредба.: Предвижда се изготвяне на инвестиционен проект във фаза технически проект съгласно действащата нормативна уредба по следните части: Архитектура, Конструктивна, ОВК, Електрическа, ВиК, Енергийна ефективност, Пожарна безопасност, План за безопасност и здраве, План за управление на отпадъците, Сметна документация и други при необходимост съобразно предвижданите дейности. Дейността ще бъде извършвана на следните етапи: Етап 1 – Изготвяне на техническо задание за проектиране; Етап 2 - Провеждане на обществена поръчка за избор на Изпълнител; Етап 3 - Изготвяне на инвестиционен проект /технически проект/; 111 667.20 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект.: Изготвяне на Комплексен доклад за оценка за съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания към строежите съгласно чл. 142 от Закона за устройство на територията по съответните части с оглед издаване на разрешение за строеж. Дейността ще се изпълнява на следните етапи: Етап 1: - Провеждане на обществена поръчка при спазване на изискванията на Закона за обществените поръчки и Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител за изпълнение на дейността; Етап 2: Изготвяне на Комплексен доклад за оценка за съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания към строежите. При изпълнение на дейността е предвидено определеният изпълнител да осъществява и строителен надзор по време на извършване на строителните дейности и въвеждане на обекта в експлоатация. Предвидено е Изготвянето на доклад за оценка за съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания към строежите и осъществяването на строителния надзор да бъдат включени в една обществена поръчка, съгласно план за външно възлагане на предложението. 20 937.60 0.00
Дейности за изпълнение на СМР предвидени в инвестиционния проект.: ПИИ включва изпълнение на предписаните мерки в изготвения доклад за детайлно обследване за енергийна ефективност на сграда – Блок Институт по електроника, , собственост на БАН, с оглед подобряване на енергийните характеристики на сградата, чрез прилагане на устойчиви високоефективни енергоспестяващи мерки, и постигане целите на инвестицията по ПВУ, съгласно посоченото в доклад за детайлно енергийно обследване на сградата от 2023г., а именно: Мерки за осигуряване на енергийна ефективност • Подмяна на дограма с нова PVC с двоен стъклопакет с λ ≤ 1.10 W/mК, включително демонтаж и извозване на старата дограма и вътрешно обръщане около новата. • Доставка и полагане на топлоизолация EPS (12 см, λ ≤ 0,029 W/mK)по фасадни стени (тип 2 и 3), вкл. стъклофибърна мрежа, укрепващи дюбели, шпакловка, мазилка и фасадна боя. • Доставка и полагане на топлоизолация XPS (12 см, λ ≤ 0,029 W/mK)по фасадни стени (тип 1), вкл. стъклофибърна мрежа, укрепващи дюбели, шпакловка, мазилка и фасадна боя. • Обръщане около бордове и отвори с EPS (2 см, λ ≤ 0,029 W/mK), вкл. стъклофибърна мрежа, укрепващи дюбели, циментова шпакловка, мазилка и фасадна боя. • Топлинно изолиране на покривна плоча на покрив тип 1 и тип 2 с XPS с дебелина 12 см и λ ≤ 0,028 W/mK, вкл изравнителна циментова замазка, пароизолация и хидроизолация. • Доставка и монтаж на осветителни тела с нови енергоефективни ЛОТ с ЕПРА и LED осветителни тела и/или с енергоспестяващи (светодиодни или КЛЛ) и датчици за движение • Подмяна на отоплителна сградна инсталация и отоплителни тела; • Доставка и монтаж на необходимите датчици, контролери, прибори за управление и софтуер. Доставка и монтаж на Система за сградна автоматизация и управление (ССАУ - BMS). Мерки по конструктивно възстановяване • Възстановяване на бетонови повърхности, повредени от течове, включително премахване на теча, почистване на армировката, възстановяване на покритие и допълнително укрепване. • Защита от повърхности и подпочвени води на сутеренните стени на сградата • Обработка на фуги между плочник и сутеренни стени • Мерки по ремонт на покрива. • Проверка и реконструкция на мълниезащитна и заземителна инсталация • Мерки по пожарна безопасност. • Мерки за осигуряване на достъпна среда за хората в неравностойно положение, съгласно доклад за проведено обследване за достъпност на средата от 2015 г. към рег. № ДОСК-288 от 20.05.2015 г. проведените огледи на място и в съответствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията (в сила от 13.03.2021 г.) чрез изпълнение на всички технически възможни мерки съгласно извършена оценка в съответствие с чл. 2, ал. 2 от Наредбата. Дейността ще се изпълнява на следните Етапи: Етап 1 – провеждане на обществена поръчка за избор на Изпълнител на СМР; Етап 2 - изпълнение на СМР. 2 224 286.90 0.00
Авторски надзор: Съгласно чл. 162, ал. 2 от Закон за устройство на територията, авторският надзор по време на строителството по всички части е задължителен за строежи от първа до пета категория. Избраният въз основа на проведената обществена поръчка проектант ще упражнява авторски надзор по време на изпълнението на СМР- дейностите, съгласно изготвения инвестиционен проект и действащата нормативна уредба. Редът и условията за осъществяване на авторски надзор, ще бъдат регламентирани в сключен между Възложителя и проектанта договор. 3 600.00 0.00
Строителен надзор съгласно ЗУТ: Упражняване на строителен надзор и контрол при изпълнението на СМР в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, включващо законосъобразното започване, изпълнение и завършване на строежа и изпълнение на всички дейности, съгласно чл. 168 от ЗУТ. Избраният изпълнител, въз основа на проведената обществена поръчка за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите, ще упражнява и строителен надзор по време на строителството. Редът и условията за осъществяване на строителния надзор, ще бъдат регламентирани в сключен между Възложителя и консултанта договор. При изпълнение на дейността е предвидено определеният изпълнител за осъществяване на строителен надзор по време на извършване на строителните дейности и въвеждане на обекта в експлоатация да изготви и комплексен доклад за оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите. Предвидено е Изготвянето на доклад за оценка за съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания към строежите и осъществяването на строителния надзор да бъдат включени в една обществена поръчка, съгласно план за външно възлагане на предложението. 41 875.20 0.00
Дейности по въвеждане на обекта в експлоатация.: След приключване на СМР, Възложителят БАН ще предприеме необходимите действия съгласно ЗУТ за въвеждане на обекта в експлоатация. Въвеждането на обекта в експлоатация ще се осъществява по реда на чл. 177 от ЗУТ. 1 800.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР.: След приключване на СМР Възложителят БАН/крайният получател ще предприеме конкретни действия за изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност). Тази експертна оценка следва да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в изготвения доклад за детайлно обследване за енергийна ефективност на сградата и инвестиционния проект. 10 817.76 0.00
Организация и управление, и информация и публичност на предложението.: Крайният получател, Българска академия на науките (БАН) ще изпълнява дейностите по организация и управление, и по информация и публичност на предложението, като не извършва изцяло възлагане на дейностите на външен изпълнител. 1. Дейностите по организацията и управлението на предложението, ще се извършват от целеви екип от вътрешни и външни експерти на БАН, което ще осигури пълноценното използване на наличния административен и експертен потенциал, без да се създават допълнителни административни структури. При необходимост ще бъдат привлечени външни експерти за изпълнение на част от дейностите по инвестицията. 2. Българска академия на науките (БАН) ще изпълнява всички подходящи дейности за информация и публичност на ПИИ, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. БАН ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от ЕС, като при всички мерки за информация и публичност, изрично се указва произходът на финансиране чрез поставяне на Емблемата на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. По време на осъществяването на дейностите, БАН ще осигури информация и публичност на проекта, чрез информация на електронната си страница, поставяне на необходимите табели/билборд на мястото на изпълняваните дейности и организиране на най-малко две публични събития в процеса на изпълнение на инвестицията и конкретното предложение. При изпълнение на дейността за информация и публичност ще се избират външни изпълнители при спазване на разпоредбите на ЗОП и ППЗОП. Дейността ще се изпълнява на два Етапа: Етап 1 – избор на Изпълнител за осъществяване на дейността, съгласно разпоредбите на ЗОП. Етап 2 – изпълнение на дейността. Разходите за организация и управление, в т.ч. и разходите за информация и публичност са изчислени на база единна ставка, в размер на точно 2% от стойността на общите преки допустими разходи без ДДС, включени в предложението за изпълнение на инвестицията. Разходите за организация и управление на ПИИ са в размер на 35 249.74 лева. Разходите за информация и публичност на предложението са в размер на 5000 лева. Разходите за информация и публичност са посочени и в План за външно възлагане на предложението. 40 249.74 0.00
Съгласуване и одобряване на инвестиционния проект. Издаване на разрешение за строеж.: Внасяне от страна на крайния получател БАН на изготвените инвестиционен проект и комплексен доклад за оценка на съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания към строежите за съгласуване и одобряване от компетентен орган съгласно Закон за устройство на територията. Издаване на разрешение за строеж. Дейността ще бъде извършвана на следните етапи: Етап 1 –съгласуване и одобряване на изготвения инвестиционен проект. Етап 2 - Издаване на разрешение за строеж. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).