Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

In the last 9 years „Yana 2007” EOOD operates in the field of construction of electrical transmission and distribution electrical and telecommunications networks. The company employs 18 people. The target group includes workers over 54 years of age. 
The project proposal includes activities for: 
-	Implementation of changes in the organization of work addressing the “work-life balance” problem and enhancing the employability of workers over 54 years of age; 
-	Implementation of an innovative model for the organization of the work for increase of productiveness and environmental protection; 
-	Provision of social benefits to the workers (related to transport for the employed and equipping of a room for recreation and eating);
-	Improvement of working conditions by provision of new PPE which provide higher level of protection, update of collective protective equipment, provision of training for the staff on specific OHS risks, related to the individual work place and implementation and certification of OHSAS 18001:2007; 
-	organization and management and information and publicity; 
The project proposal includes activities for organization and management, and information and publicity. In the implementation of all activities the horizontal principles of equal opportunities and non-discrimination, gender equality and sustainable development will be strictly observed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Оптимизация на работните процеси и въвеждане на практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот: Дейността има за цел да бъдат оптимизирани работните процеси, което включва разработване и прилагане на практика гъвкави форми на заетост и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (включително и на работниците и служителите над 54г.). В „Яна 2007” ЕООД са заети работници и служители с различно ниво на квалификация в зависимост от длъжността, която заемат. Практиката на дружеството спрямо организацията на труда е работниците и служителите да се наемат на пълно работно време. Разпределението на работното време е установено с Правилника за вътрешния трудов ред – редовно работно време от понеделник до петък от 08:00 до 17:00 с един час обедна почивка. През студения и горещия период от годината работното време се адаптира, така че да се избегнат рисковете за изложените на външни условия работници. Фиксираното работно време е традиционно за сектора в 70% от случаите (по данни на Профил по БЗР в Икономическа дейност „СТРОИТЕЛСТВО” ИА ГИТ). Данните показват също, че само 10 % от заетите са на гъвкаво работно време, което не на последно място се дължи и на спецификата на сектора, която предполага основно дневна заетост и е свързана със спазването на крайни срокове. В преобладаващата част от предприятията от сектора (87%) работното време се определя от мениджмънта и не подлежи на промяна от страна на работещите. Изследването потвърждава, че около 15% от заетите в сектора считат, че работното им време не е удобно, за да могат да съвместяват ефективно личния (свързан с грижи за деца, домакински задължения и спорт) и професионалния си живот. Въпреки че дружеството прилага форми на заетост, които са традиционни за сектора и се предопределят от характера на извършваните дейности, е важно да се направи усилие и да се намери и приложи по-добър начин за оптимизация на работните процеси и организация на труда, така че да се дадат по-големи възможности на работещите да съчетават личния и професионалния живот. Тези промени в организацията на труда следва да имат пряк ефект върху мотивираността на работещите, увеличаването на производителността и запазването на работните места. Дейността включва разработване и въвеждане в практиката на правила за адаптиране на организацията на труда към реалните професионални и социални потребности на работниците и служителите. Правилата следва да включват описание на методи, периоди, отговорни лица, обобщаване на информацията, анализ „разходи-ползи“ от страна на работодателя, вземане на решения и публично оповестяване на решенията. Дейността обхваща цялата дейност на дружеството. Решенията биха могли да включват (без да се изчерпват до) препоръки за ре-организация, определяне на работни места, за които са допустими гъвкави форми на заетост (напр. въвеждане на трудови договори на непълен работен ден, временни (срочни) трудови договори, работно време с променливи граници, избор на смени и взаимозаменяемост и др.) Прилагането на правилата следва да се извършва в условията на прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Провеждане на процедура в съответствие със ЗУСЕСИФ за избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и прилагането на правилата. 2. Избор на изпълнител и изготвяне на правилата (външният изпълнител, подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи, посещения на площадките и др., както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях). 3. Въвеждане на правилата в практиката със Заповед на управителя. 4. Оповестяване на правилата в дружеството. 11 000.00 11 000.00
Разработване и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.): Дейността има за цел да бъдат разработени и въведени в практиката на дружеството конкретни мерки за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.) Заетите към момента в дружеството лица над 54 години са трима служители – двама на длъжност шофьор и един работник склад. Средната възраст на заетите в предприятието е почти 44 години. Като се вземе предвид това и се добави общата тенденция на застаряване на населението в национален мащаб става ясно, че в близките 10 години голяма част от заетите ще бъдат над 54 г. Най-големия дял на наетите лица по възрастови групи в сектора според профила на сектор „Строителство” изготвен от ГИТ са на възраст между 45 и 54 г. Изследването също показва, че за разпределението на трудовите злополуки по възраст случаите зачестяват във възрастовата граница над 45 години (през 2010 г. за възраст от 45 – 54 г. това са 26,4% от случаите, а за възраст над 55 г. – 19,2%). Най-честите здравословни проблеми на работещите в сектора лица са свързани с активното физическо натоварване, което изисква работата и се проявяват като - обща умора, стрес, болки в гърба, мускулни и ставни неразположения. Проблемите, свързани със здравословното състояние на по-възрастния персонал се свързват с това, че при тях по-често се проявяват подобни оплаквания и им е необходим по-дълъг период за възстановяване. Посочените негативни тенденции представляват заплаха за производителността и успеха на предприятието, поради което е необходимо да се вземат мерки за преодоляване и минимизиране на последиците. Чрез изпълнението на дейността дружеството се стреми да се справи с два проблема. Първият е в краткосрочен план да се предприемат мерки за адаптиране на работните задължения на възрастните работници (над 54 г.) към реалните им възможности, както и да се развиват компетенциите им да следва развитието на новите технологии, използвани в работата. Вторият проблем е свързан със застаряващата работна сила на пазара на труда в България. Дружеството си поставя за цел да предприеме превантивни действия за справяне с проблема със застаряващата работна сила, като развие опит и натрупа капацитет, за да може в бъдеще прилаганите мерки за управление на възрастта да бъдат ефективни. Дейността има за цел да се разработи и въведе в практиката цялостна фирмена програма за насърчаване на индивидуалната работоспособност у работниците над 54г., която включва прилагане на индивидуални мерки за насърчаване и запазване на работоспособността, адаптиране на длъжностните характеристики към реалните възможности, конкретни стимули за служителите над 54г., които полагат грижи за здравето си, организиране на събития/осигуряване на информация за пенсионирането, последиците от него, възможностите за заетост и след пенсиониране, стратегии за здравословен живот и запазване на работоспособността и др. Важно условие при реализирането на програмата е изпълняваните мерки да не дискриминират по-младите работници за сметка на възрастните. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на изпълнител (консултант) в съответствие със ЗУСЕСИФ, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и внедряването на програмата. 2. Избор на изпълнител и изготвяне на програмата (външният изпълнител, подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи, посещения и др., както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях). 3. Въвеждане на програмата в практиката със Заповед на управителя. 4. Оповестяване на програмата в дружеството и мониторинг на изпълнението ѝ. 7 000.00 7 000.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.: Дейността има за цел да се въведе иновативен модел за организация на труда, насочен към опазване на околната среда, който да окаже положително въздействие върху качеството на работните места. Опазването на околната среда е много тясно свързано с осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд. Промяна в организацията на труда, насочена към опазване на околната среда, ще ангажира по-активно работещите и ще повиши тяхната мотивация и лоялност. Промените ще допринесат и за повишаване на производителността и запазването на заетостта в дружеството. Прилаганите от дружеството мерки за опазване на околната среда са свързани със спазване на изискванията на екологичното законодателство, напр. организиране на извозване на строителните отпадъци до специализирани сметища. В рамките на предложената дейност се цели конкретно въвеждане на промени в организацията на труда, които да имат положителен ефект върху околната среда по отношение на два от значимите аспекти, върху които оказва въздействие строителната дейност: - мерки за намаляване на емисиите на вредни вещества в атмосферния въздух, отпадни газове от функционирането на строителните и транспортните машини; - мерки за намаляване на потреблението на ресурси; Промените в организацията на труда трябва да допринасят и за повишаване на производителността на труда и качеството на работните места. Дейността включва следните елементи: 1. Определяне на базовото ниво (актуално състояние на ключови показатели на двата аспекта); 2. Формулиране на конкретни измерими цели по отношение на двата аспекта; 3. Формулиране на предложения за промени в организацията на труда с оглед постигането на целите със срокове, ресурси и отговорници и разработване на план за мониторинг; 4. Одобряване на промените (включително промени във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др.); 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапи на изпълнение: 1. Определяне на екип от специалисти на дружеството, ангажирани в процеса; 2. Избор на външен консултант, който да осигури необходимата експертиза (предлага методология за изпълнение, дава препоръки за въвеждане на добри практики, осигурява експерти, координира процеса на събиране на информация, изготвя предложения и проекти на документите, съгласува, след одобряването им съдейства за въвеждането); 3. Изпълнение на дейността от външния консултант със съдействието на вътрешния екип, който осигурява достъп, предоставя информация, съгласува предложения и проекти на документи, организира внедряването; 4. Одобряване на промените - промените във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др. се изготвят от консултанта, съгласуват се с вътрешния екип и се одобряват от управителя; 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапът се извършва от вътрешния екип с подкрепата на консултанта. 7 000.00 7 000.00
Осигуряване на организиран транспорт от работодателя до и от работното място на заетите в предприятието лица, за период до 12 месеца : Дейността има за цел да се насърчи географската мобилност на работната сила и да се осигурят социални придобивки за работещите в дружеството. Това ще доведе до повишаване на мотивацията, запазване на работните места и не на последно място ще допринесе за повишаване на нивата на устойчива заетост и производителността. Осигуряването на транспорт е предвидено за четирима работници, двама от които живеят в с. Мламолово и двама в гр. Перник. Всеки работен ден те пътуват до работните си места в София. Шофьорът тръгва от село Овчарци и минава през село Мламолово, в селото се качват двама от работниците. Следващата спирка е град Перник, където се качват другите двама работници и последната спирка е град София – до текущия обект. Тъй като често се налага работниците да се превозят директно до обекта в гр. София, а при строителството това е променливо, е преценено, че използването на осигурен транспорт е по-ефективният метод, отколкото използването на обществен транспорт. Освен това организирането на транспорт за сметка на работодателя е важен стимул за запазването на заетостта и за гарантирането на мобилността на работната сила. Тази социална придобивка със сигурност играе важна роля за запазването на квалифицирания персонал и повишаването на неговата мотивация и лоялност. По маршрута се пътува един път в денонощието (отиване и връщане) от понеделник до петък. Превозването на работниците се извършва с превозно средство, собственост на дружеството - лек автомобил 4+1 места. Транспортна схема в едната посока: с. Овчарци – с. Мламолово (27 км.), превозвани работници – 0; с. Мламолово – гр. Перник (57 км.), превозвани работници 2; гр. Перник – гр. София (30 км.), превозвани работници 4, лек автомобил 4+1 – общо 114 километра Транспорта схема в обратната посока: гр. София – гр. Перник (30 км.), превозвани работници 4; гр. Перник – с. Мламолово (57 км.), превозвани работници 2; с. Мламолово – с. Овчарци (27 км.), превозвани работници 0, лек автомобил 4+1 – общо 114 километра Общият брой на превозваните работници е четири, а общият брой изминати километри за 12 месеца е 57 456 км. В превоза ще бъде ангажиран един шофьор, служител на дружеството, на който транспортът е допълнително възложено трудово задължение. 5 745.60 1 520.02
Осигуряване на колективни средства за защита от прах, токсични и други вредни вещества : Дейността има за цел осигуряване на колективни средства за защита от прах, токсични и други вредни вещества. Дружеството разполага с голям брой специализирани превозни средства (бусове, камиони, багери и др.), които се използват за същинската дейност. В затворено помещение в строителната база се извършва ремонта на превозните средства. При ремонт на МПС с включен двигател във въздуха на помещението се отделят отработени газове, които имат изключително неблагоприятно въздействие върху здравето на работниците, ако бъдат вдишвани. В момента е обособено едно работно място, на което се извършват такива ремонтни дейности. Прилаганите в момента мерки за защита са проветряване на помещението и използване на ЛПС – дихателни маски за защита от вредните газове, но не може да се осигури пълното отвеждане на отработените газове извън помещението. Качеството на въздуха в затворени помещения оказва непосредствено въздействие върху здравето на работниците и върху тяхната производителност. Предвидена е доставка и монтаж на аспирационна система за отвеждане на изгорели газове, чрез която ще се постигне подобряване параметрите на работната среда като значително се намали количеството на отработените газове в помещението. В работилницата към строителната база се ремонтират стартери, ел. инсталации, двигатели и др., при които се налага заваряване. При процеса на заваряване във въздуха на работната среда се отделят вредни газове - продукти от непълно и пълно изгаряне като въглероден оксид, въглероден диоксид и серни и азотни оксиди, смесени метални аерозоли, които попадат директно във вдишания въздух от заварчика и могат да причинят необратими последици за здравето му. Към момента се използват лични предпазни средства – дихателни маски за защита на работниците, разчита се и на естествена вентилация. Предвижда се да бъде доставен мобилен модул за екстракция на изгорели газове при заваряване с механичен филтър, който да отвежда вредните емисии от мястото на образуването им, за да не достигат до зоната на дишане. След улавяне въздухът се филтрира и се връща обратно в помещението. Пряко засегнато е едно работно място. Чрез доставката на описаното оборудване ще се подобри качеството на въздуха в работните помещения и ще се намалят значително рисковете за вредни последици за здравето на работещите. Предвиденото оборудване е планирано на база на оценката на риска за здравето на работниците и съгласно препоръчаните в програмата за минимизиране на риска мерки за изпълнение. Етапите на изпълнение включват: 1. Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ за доставка на оборудването; 2. Доставка и монтаж на оборудването; 3. Измерване на качеството във въздуха на работната среда. 12 000.00 17 300.00
Осигуряване на колективни средства за защита от неблагоприятен микроклимат: Целта на дейността е да се подобрят условията на труд чрез осигуряване на средства за колективна защита срещу неблагоприятен микроклимат в строителната база. Сградата е монолитна и стара, помещенията не са климатизирани. През студения период на годината се регистрират отклонения от допустимите гранични стойности по Наредбата за микроклимата на работните места. В такива случаи ръководството незабавно предприема организационни мерки като преустановяване на работа, по-чести почивки, осигуряване на топли напитки и др. Това, освен че нарушава топлинния комфорт на работещите, което неизменно оказва влияние върху тяхната продуктивност, е предпоставка и за чести простудни заболявания, което влияе върху общото здравословно състояние на работниците. Осигуряването на средства за колективна защита има за цел да се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, съгласно идентифицираните нужди на работещите и препоръчаните мерки в програмата за минимизиране на риска. Изпълнението на дейността включва изграждане на отоплителна инсталация в строителната база с цел подобряване параметрите на микроклимата в работните помещения. Предвижда се инсталиране на пелетен котел и изграждане на котелна инсталация в сградата на строителната база. По този начин ще се подобрят параметрите на микроклимата по отношение на температура и ще намалеят рисковете от заболявания и инциденти, свързани със здравето и безопасността при работа. Етапите на изпълнение включват: 1. Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ за извършване на ремонтните дейности; 2. Извършване на предвидените ремонтни дейности; 3. Измерване на показателите на показателите на микроклимата от акредитиран орган. 6 040.00 6 040.00
Осигуряване на лични предпазни средства : Целта на дейността е да се подменят част от ползваните сега ЛПС с по-модерни за осигуряване на по-висока степен на защита и по-голям комфорт на работещите, при тяхното използване, съгласно нуждите на заетите в компанията работници. Предвидените за закупуване ЛПС и СРО са определени на базата на утвърдения Списък на работните места и видовете работи, при които се използват лични предпазни средства, изготвен въз основа на оценката на риска. Предвидените за закупуване ЛПС и специално работно облекло заместват или допълват съществуващите и увеличават ефективността на защитата, имат по-добри хигиенни, ергономични и конструктивни свойства (съвместяват се по-добре при използване на повече от едно ЛПС). Предвидено е да се закупят ЛПС и СРО с по-високи защитни качества от по-висок клас, както следва: 1. Защитно облекло (термично облекло за защита от студ) (15 бр. за 15 работника – всички без административния персонал); 2. Защитно облекло (за защита срещу механични въздействия – открити и закрити травми) (15 бр. за 15 работника); 3. Обувки с допълнително защитно бомбе (15 чифта за 15 работника); 4. Ръкавици за защита срещу механични въздействия (пробождане, порязване, вибрации и други) (48 чифта за 12 работника, срок на износване – 3 месеца) 5. Очила от "закрит тип" (3 бр. за 3 работника); 6. Външни антифони за защита на слуха (7 бр. за 7 работника); 7. Защитни каски за глава (12 бр. за 12 работника); 8. Сигнални облекла отражателни жилетки (11 бр. за 11 работника); 9. Защитни колани (сбруи) за височинна работа (5 бр. за 5 работника); 10. Защитни въжета за височинна работа (5 бр. за 5 работника); Предвиденото за закупуване ново студозащитно облекло е от естествена дишаща материя, която минимизира изпотяването при тежък физически труд и осигурява по-голям комфорт на движенията при работа. Защитните облекла срещу механични въздействия са изработени от здрава материя, която осигурява допълнителна защита срещу пробождане и срязване, с еластични вложки, за по-голяма свобода на движенията. Обувките с допълнително защитно бомбе са по-леки и удобни за носене с дишаща материя и противохлъзгащо ходило. Ръкавиците са по-ергономични и осигуряват по-добър захват, с допълнително подсилени пръсти за защита от удар. Предпазните очила (очила „закрит тип“) са по-ергономични, незапотяеми, с ненадраскващи се стъкла. Външните антифони са с по-стабилно регулиране, меки дишащи възглавнички и по-ниско тегло. Предпазните каски са с по-ниско тегло и с отвори за вентилация за намаляване на изпотяването при тежък физически труд. Сигналните облекла ще подменят старите, които са износени и нямат същата ефективност. Защитните колани (сбруи) са с подсилени пръстени и позициониращ колан, движещ се на 180⁰, което значително ще повиши комфорта при ползване и ще подобри ефективността на защитата. Защитните въжета са с алуминиеви конектори с винтово заключване. Етапи на изпълнение: 1. Доставка на ЛПС и СРО по реда на ЗУСЕСИФ; 2. Предоставяне на работниците по списък в съответствие с предписаното в Списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло; 3. Контрол по ползването от ОБЗР. 5 184.00 5 140.19
Разработване на Система за управление на здравето и безопасността при работа в съответствие с международния стандарт OHSAS 18001 и сертифициране на системата от независим изпълнител.: Изпълнението на дейността има за цел да се постигне устойчивост и непрекъснато подобряване на здравето и безопасността при работа на служителите в „Яна 2007” ЕООД чрез разработване и внедряване на система за управление на здравето и безопасността при работа (СУЗБР) в съответствие с OHSAS 18001:2007, както и последващо сертифициране на внедрената система. Основният код на икономическа дейност на дружеството е 42.22 "Строителство на преносни и разпределителни електрически и далекосъобщителни мрежи". Коефициентът на трудов травматизъм за икономическата дейност за 2016 г. е определен на 1,95, което го поставя на пето място сред отраслите с най-много трудови злополуки. Извършваните процеси са свързани със значими рискове за здравето и безопасността на работниците. Затова е важно въвеждането на СУЗБР, в която да се обединят, планират и координират всички усилия, свързани с управлението на здравето и безопасността при работа. Само по този начин е възможно да се измерва ефективно общия резултат от реализираните от ръководството политики и мерки и да се предприемат действия, които да водят до дългосрочно и устойчиво подобряване. Постигането на съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007 е необходимо, за да се гарантира, че всички други предприети действия по непрекъснато подобряване на БЗР ще бъдат управлявани в синхрон, планирано в една цялостна система за управление в предприятието. Чрез прилагането на процедурите за формулиране на политики и цели, програми за управление, оперативен контрол, вътрешни одити, оценки на съответствието с нормативните изисквания, прегледи от ръководството, коригиращи и превантивни действия ще се гарантира непрекъснатото подобряване на системата за управление на БЗР в „Яна 2007” ЕООД. Елементите на OHSAS 18001 включват политика и ангажираност, идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието, законови изисквания, цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации, документи и записи, оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки, коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Дейността ще бъде изпълнена на два етапа: 1. Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ, който да предостави консултантски услуги за разработване и внедряване на система за управление на БЗР в съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007. 2. Избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ, който да проведе сертификационен одит за съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007 и да издаде сертификат за съответствие. Оценката от трета независима страна (акредитиран орган за сертификация) ще даде възможност за независима оценка на внедрената система за управление на БЗР за съответствие с изискванията на OHSAS 18001. В допълнение одитът ще идентифицира и допълнителни възможности за подобрения в системата. 9 000.00 9 000.00
Обучения на работници и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Целта е да се опреснят и допълнят знанията на работещите относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място, и методите и средствата за тяхното предотвратяване. Предвижда се да бъде проведено обучение на 20 работника за рисковете за здравето, свързани с работните им места и методите и средствата за тяхното предотвратяване, което да обхване следните теми: 1. Безопасна работа при извършване на земни работи, изкопни работи и минимизиране на рисковете. Обучението включва изисквания за безопасност при извършване на изкопни работи, ръчно и чрез специализирана техника, както и основни рискове и начини на защита. 2. Безопасна работа при изграждане на преносни и разпределителни електрически и далекосъобщителни мрежи. Обучението включва техники за безопасност при изграждане на преносни и разпределителни електрически и далекосъобщителни мрежи. Колективни средства за защита и лични предпазни средства за осигуряване безопасността при работа. 3. Физическо натоварване, товарно-разтоварни работи, ръчна работа с тежести и произтичащите от тях рискове оценени като значителни. Темата е съобразена и свързана със запознаване с вида и характеристиката на извършваните работи и използваните технически средства, основните рискове и начини на защита. То засяга безопасните техники на работа, спазване на инструкциите за безопасност, правилното използване на техническите средства и средствата за защита за превенция на трудови злополуки и професионални мускулно-скелетни заболявания. Обучението по всяка от темите ще бъде с продължителност 45 часа и с практическа насоченост. Изпълнителят на обучението следва да разработи и предостави учебни материали за всеки от участниците (на хартиен и електронен носител), както и да подготви презентации, практически задачи и др. в съответствие с определените цели на обучението. Изпълнителят ще осигури зала и необходимата техника за провеждането му. Обучението е предвидено в програмата за минимизиране на риска. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на изпълнител, който да проведе обучението; 2. Сключване на договор с избрания изпълнител и провеждане на обученията по предварително съгласуван график. 3. Издаване на сертификати за успешно преминато обучение. 4. Оценка на ефективността от обучението. 17 318.40 17 318.40
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Дейността има за цел да осигури по-добри условия на работниците за краткотраен отдих и хранене като по този начин се увеличи качеството на предлаганите работни места и се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Към момента дружеството осигурява за работниците в строителната база помещение за отдих и хранене (30 кв.м.), в която не е осигурено необходимото оборудване. На разположение са работниците са само маси и столове. Във връзка с необходимостта от осигуряване на подходящи условия, свързани с физиологичния режим на труд и почивка, помещението ще бъде оборудвано с хладилник, микровълнова фурна, кафемашина и телевизор. Предвиденото за закупуване оборудване ще осигури възможност за безопасното съхранение на донесената от служителите храна и ще предостави условия за отдих и възможност за бързо физиологично възстановяване на служителите. По този начин ще се увеличи качеството на предлаганите работни места и ще се допринесе за повишаването на мотивираността на работещите. Осигуряването на подходящи условия за физиологични почивки ще помогне за поддържане на работоспособността на служителите и отлагане на настъпването на умора. Етапи на изпълнение 1. Избор на доставчик на оборудването, като се вземе предвид цената, съобразно предвидения бюджет на проекта; 2. Доставка на оборудването; 1 550.00 1 550.00
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се гарантира, че всички проектни дейности се изпълняват в съответствие с административния договор и ръководството за изпълнение на проекти при спазване на графика на проекта и при спазване на принципа за ефективност и ефикасност на разходите. В рамките на дейността ще се контролира напредъкът по постигането на целите на проекта, отчитането на изпълнените дейности и постигнатите цели, както и ще се планират действията при възникване на промени. Дейността включва избор на външен изпълнител, който да осъществи управлението на проекта. Той ще трябва да планира и координира изпълнението на дейностите, да подготви и организира процедурите за избор на изпълнители в рамките на проекта, да организира сключването на договори с избраните изпълнители, да осъществява контрол над изпълнението на техните ангажименти, да съдейства за планиране на паричните потоци, да осигури подготовката на искане за авансово плащане, навременно отчитане пред Управляващия орган на всички изпълнени дейности и постигнати резултати. Външният изпълнител следва да извършва всички дейности в съответствие с разпоредбите на административния договор, приложимите указания на Министерството на финансите, ръководството за изпълнение на проекти, Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020, Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и др. Етапите за изпълнение включват: 1. Избор на външен изпълнител в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ; 2. Изпълнение на договора на външния изпълнител; 3. Приемане на работата на изпълнителя. 9 000.00 7 500.00
Информиране и публичност: Цел на дейността Изпълнението на дейността има за цел да се информира обществеността за изпълнените дейности и постигнатите резултати при изпълнението на проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Съдържание на дейността Реализацията на дейността ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение на публичността по проекти, финансирани от Европейските фондове. Ще бъдат спазени изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Проектът предвижда следните действия за разпространяване на резултатите: - Дизайн и изработка на 1 бр. информационна табела, съгласно изискванията на Единния наръчник и поставянето и на входа на предприятието; - Визуализация на всички доставки, направени по проекта (изискване, поставено към изпълнителите); - Визуализация на документи, създавани по проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник. (Дружеството не поддържа собствена интернет страница.) Етапи за изпълнение 1. Планиране – екипът за управление на проекта ще разработи план за информиране и публичност с конкретни дати, отговорници и действия, ще възложи изработката на всички материали, свързани с дейността за информиране и публичност, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник и ще поставя изисквания към всички външни изпълнители с изискванията за информиране и публичност. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност като екипът за управление на проекта следи за спазването на графика и качеството на изпълнение на действията. 3. Приключване - в съответствие с плана за информиране и публичност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).