Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project will satisfy the need of the employees of Tyakove Ltd. for a better working environment and working conditions.
The project target group includes all employees in the enterprise - 6 employees and one manager.
The activities to be implemented are:
Activity 1. Providing safe and healthy working conditions, improving the professional and health status of the employees.
The activity includes the provision of means of collective protection -  installing air conditioners 
Activity 2. Provide social benefits to workers, including repair and equipment for recreation, eating and resting places.
The activity provides for the repair and equipment of a rest room, dressing room and sanitary facilities.
The expected results from the implementation of the project are:
- Provided safe and healthy working conditions
- Increasing productivity, improving resource efficiency and protecting the environment
- Provided benefits for employees - places for rest, meals and rest.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: Дейността по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите включва осигуряването на средства за колективна защита - изграждане на вентилационна система, доставка и монтиране на климатици и осветителни тела. "Тякове" ЕООД възнамерява да осигури средства за колективна защита от неблагоприятен микроклимат и защита от прах, токсични и други вредни вещества, съгласно предвидените в Дейност 1.1 от Условията за кандидатстване по процедурата обявена от МИГ "Куклен - Асеновград" мерки за защита. Работният цех на предприятието е с обща площ 125 кв. м. , като обособените помещения са 3 броя, съответно по 41 кв. м., 50 кв. м. и 34 кв. м. Микроклиматът в затворени помещения е постоянно действащ елемент на работната среда, който има 4 компонента: температура на въздуха, влажност, скорост на движение на въздуха и топлиннооблъчване. Последният компонент е характерен за работните места в предприятието, поради използване на машини и съоръжения с високи технологични температури, които са източници на допълнително топлинно натоварване. От комбинираното въздействие върху организма на температура, влажност и скорост на движение на въздуха, на фона на организацията на въздухообмена, степента на физическо натоварване, вида на работното облекло и индивидуалната чувствителност, зависи степента на топлинно усещане. При високи температури, висока влажност и ниска скорост усещането за горещо се засилва. Тези взаимодействия върху терморегулацията на тялото са в основата на подходящите подходи за справяне с неблагоприятния микроклимат и осигуряване и поддържане на оптимални микроклиматични параметри. Нормативният документ, който регламентира допустимите норми за температура, влажност и скорост на движение на въздуха и инфрачервена радиация при работа в затворени помещения, е БДС 14776/87г. „Работни места в производствени помещения. Санитарнохигиенни норми за температура, относителна влажност, скорост на въздуха и топлинно облъчване”. В сектор "Производство на изделия от какао,шоколадови и захарни изделия" преобладаващият брой работни места са от категория работа 2 по БДС 6776/87 г. Това е работа, свързана с постоянно ходене, пренасяне на неголеми тежести /до 10 кg/ и дейности, които се извършват непрекъснато в стоящо положение. В конкретния случай извършените замервания на микроклимата обосновават необходимостта от инвестиция в климатична и вентилационна система, осигуряващи следните компонента температура на въздуха, влажност, скорост на движение на въздуха. Паралелно с това в работното помещение се работи с материали, които съдържат амоняк и се влагат при производството на захарните изделия. Това налага освен защита от неблагоприятен микроклимат да се предвидят колективни средства за защита и от прах, токсични и други вредни вещества, каквото е амоняка. Посочените обстоятелства обясняват необходимостта от закупуването и монтирането на вентилационна система и 3 броя колонни климатици. Етапи на изпълнение на Дейност 1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. 1. Избор на външни изпълнители за осъществяване на дейностите предвидени по проекта. 2. Извършване на предвидените дейности от избраните изпълнители. 3. Приемане на извършените доставки и монтажни дейности. Съставяне и подписване на двустранни приемо-предавателни протоколи. 30 300.00 30 030.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка.: Дейността предвижда осъществяването на ремонт и оборудване на помещение за почивка, съблекалня и санитарните възли. Физиологичния режим на труд и почивка има за цел да постигне оптимален баланс между състояние на покой и работна дейност като се цели да се минимизира умората и износването на организма и да се увеличи работоспособността. Почивките, които са необходими на работещите в "Тякове" ЕООД са пасивните почивки включващи четене, музика, психично разтоварване. Провеждат се в седяща или друга свободна поза. Пасивна почивка се прилага при заетите с физически труд, висок темп на работа, принудителна работна поза. Работниците от "Тякове" ЕООД извършват физически труд с висок темп и принудителна работна поза, което поражда необходимостта да се осигури подходящо помещение за отдих и почивка. Съществуващата към момента стая за почивка е 16 кв. метра и е с компроментирана дървена дограма, като няма обособено място за хранене на работещите в преприятието. Банята и санитарните възли се нуждаят от ремонт. Съблекалнята е 13,5 кв. метра, а банята и санитарните възли ( 2 бр) са общо 9 кв. метра. Ремонтираните помещение за отдих и почивка, съблекалня и санитарните възли е необходимо да бъдат обзаведени и оборудвани с подходящ инвентар, за да могат да изпълняват предназначението си и да удовлетворяват нуждите от ефективна почивка. Помещението за отдих и почивка ще може да се използва в почивките, преди началото и след края на работния ден. През работно време ще бъде социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси в по-спокойна и удобна обстановка. Етапи на изпълнението на Дейност "Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка": 1. Избор на външен изпълнител за осъществяване на ремонтните дейности. 2. Извършване на ремонтни дейности от избрания изпълнител. 3. Приемане на ремонтните дейности от предприятието. 4. Избор на доставчик на оборудване за помещението за почивка, съблекалнята и санитарните възли. 5. Доставка на оборудването за помещението за почивка, съблекалнята и санитарните възли. 6. Приемане от предприятието на доставеното оборудване. 7. Инструктиране на персонала за работа с новото оборудване 23 455.13 28 803.18

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).