Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The main objective of the project proposal is preparation of young entrepreneurs - unemployed, inactive and employed, for planning, launching and developing of an own business. The target group covers a total of 120 persons from North Eastern region of Bulgaria, wishing to start their own business.
The project contains three main activities aimed at the implementation of specific objectives, each of which will be realized in all areas of North Eastern region - Dobrich, Varna, Shumen and Targovishte.
The first activity will encompass all 120 members of the target group, which will be included in motivational events. The presentation of stories of successful entrepreneurs, the discussions with mentors and  the inclusion of the participants in a motivation training will contribute to increasing their motivation to start their own business.
In the second activity 60 participants will be included in a specialised interactive training aimed at development of entrepreneurial, managerial and business skills and knowledge, incl. development of business plans for managing their own business. Thus they will acquire the necessary knowledge to start, plan, manage and develop own business.
During the third activity 44 participants will receive support for starting real business through consultancy on business model improvement and business plan development, sources for financing of entrepreneurial ideas, participation in business networks, access to mentors and incubators, presentation and foundation of a startup. The consultations will help them take advantage of the funding opportunities provided by the EU funds, acquire basic skills to develop and manage projects and position their business well in the business environment.
The project will meet the needs of the target group of higher self-confidence and self esteem, of specific knowledge and skills to launch, manage and develop their own business, of financing, presentation and networking skills.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество : Основната цел на дейността е да мотивираме лица от целевата група за стартиране на бизнес в България и да привлечем потенциални участници в последващите дейности по проекта чрез представянето на стартирането на бизнес в България като възможен път за професионална реализация на младите хора. За тази цел ще проведем мащабна информационна кампания в целия Североизточен район на планиране, която ще завърши със събития във всички областни градове - Варна, Шумен, Търговище и Добрич. На събитията ще бъде поставен фокус върху добрите практики в създаването на бизнес у нас, качествата и мотивацията на успешните предприемачи. В програмата ще участват успешни предприемачи, които ще представят историите си, като основно място ще отделим на представяне на успешни начинаещи предприемачи, включително младежи. За да постигнем силен мотивиращ ефект, в събитията ще включим срещи с ментори на стартъпи. Ръководителят на проекта, който има значителен опит в провеждането на мотивационни обучения в областта на бизнеса, ще проведе такива за участващите младежи, като ще включи мотивационни игри и интерактивни задачи, за да накара участващите да си представят себе си като действащи успешни предприемачи и да погледнат на предприемачеството като възможен път за професионално развитие. Всяко събитие ще бъде с продължителност един ден. Предвиждаме мотивационните събития да обхванат най-малко 60 младежи от Варна и по 20 младежи от Шумен, Добрич и Търговище. Основните етапи, през които ще премине дейността, са: 1. Информиране на представители на целевата група за предстоящите събития и ползи от включването в проектните дейности Партньорите по проекта ще се използват изградените си комуникационни канали, за да информират подходящи представители на целевата група. Управителят на Експерт Партнършип има установени контакти с младежката организация АИЕСЕК, на чиято подкрепа и контактна мрежа ще разчита при осигуряване на участници. АИЕСЕК България разполага с богата база данни за младежи, които попадат в целевите групи на проекта. От друга страна като организация с дълъг опит ТПП-Търговище е работила с различни институции, компании, НПО и др. на територията както на Търговище, така и на целия район, благодарение на което има създадени множество канали, чрез които бихме могли да привлечем младежи, желаещи да започнат собствени бизнес. Предвиждаме за целта да проведем и по една мотивационна среща в Шуменския, Варненския икономически и Варненския технически университети. 2. Мащабна информационна кампания - за целта ще бъде нает изпълнител, който ще има за цел информацията за възможностите за включване в основните проектни дейности и ползите от участието да достигнат до голям брой представители на целевата група чрез информационни срещи, публикации в социалните медии, интернет канали и др.Такава съвременна кампания увеличава шансовете да привлечем пълния брой предвидени за участие в проекта младежи, което е ключово за неговия успех. 3. Подготовка на събитието Събитията ще бъдат логистично осигурени, а за програмата ще подберем подходящи лектори. 4. Реализиране на събитията Няколко успешни предприемача ще споделят с аудиторията своята история на успеха - ще разкажат за пътя си от идеята, до стартирането, първите стъпки, трудности и успехи. Ще бъдат поканени и ментори на стартъпи. Всеки един участник ще може да задава въпроси към лекторите. След представянето на историите на успеха и срещите с ментори ръководителят ще проведе мотивационно обучение, в което ще се проследи пътя на предприемача, ще се изпълнят практически задачи, свързани с решаване на различни проблеми, заимствани от реалната бизнес среда. С участниците ще бъдат дискутирани и основни предпоставки за предприемаческия успех, на базата на представените по-рано истории. Накрая участниците в събитията ще направят тест за оценка на предприемаческия потенциал и ще бъдат запознати накратко с предстоящите по проекта дейности по обучение и консултиране, в които ще бъдат мотивирани да се включат. 17 991.54 21 431.84
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Целта на настоящата дейност е да се извърши обучение на 60 младежи - потенциални предприемачи, които имат идеи за развиване на бизнес, но не притежават необходимите знания и умения, за да стартират дейността си. Обучението ще премине през комбинация от модули, които са определени на база изискванията на процедурата и идентифицираните потребности на целевата група. В програмата на специализираните обучения ще бъдат обхванати всички задължителни модули: - Вие като предприемач; - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план; - Форми на търговска дейност; - Персонал, правни отговорности и застраховка; - Финансово планиране; - Капитал и видове източници; - Стартиране на бизнеса. Предвиждаме и следните модули с добавена стойност, както следва: - Дизайн на продукти и услуги (Design Thinking); - Сформиране и развитие на екип; - Гъвкави методи за управление на проекти/дейности; - Презентационни умения; - Нетуъркинг умения; - Изграждане на ресурсно ефективен бизнес. Етапите на дейността са: 1. Подготовка на обучението Предвиждаме участие в обученията да вземат участници от мотивационните събития по предходната дейност. Логистиката ще бъде осъществена от външна организация, избрана по реда на ПМС 160/01.07.2016 г. За водене на обученията също ще бъде избран външен изпълнител, който да осигури подходящи лектори по включените модули. Единствено модулите "Вие като предприемач" и "Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план" ще бъдат водени от управителя на кандидата, а останалите - от изпълнителя. В рамките на подготвителния етап ще бъдат изготвено и детайлното учебно съдържание и подготвителните материали. 2. Провеждане на обучението Във всички области от Североизточен район ще проведем обучения по представената програма. Предвиждаме създаване на групи от 10 лица от целевата група в Шумен, Добрич и Търговище и 3 групи от по 10 лица във Варна. Всяко обучение ще продължи 5 дни за всяка група при 40 лекторски часа. Модулите ще бъдат групирани според тематичната им свързаност и така че да се надграждат до получаване на комплексен обем от необходимите знания и умения за създаването и развитието на дадена бизнес единица. Теоретичната част ще бъде комбинирана с практически упражнения. Целият учебен курс ще бъде модериран от управителя на кандидата. Той заедно с експерт на партньора ще изготвят индивидуални планове на всеки от участниците още в началото на проекта, в който ще бъде описана необходимата за всеки участник подкрепа. По време на същинското обучение ще участва и представител на партньора, който ще проследява съответствието на обучението с нуждите на обучаемите, описани в плановете. Друг експерт на партньора ще оказва логистична подкрепа на участниците при нужда. 3. Завършване - след края на обучението ще бъде проведен тест за оценка на придобитите знания от участниците. Всички завършили курса ще получат сертификати за завършеното обучение "Курс по стартиране и развитие на бизнес" с описание на преминатите модули. Още в началото на обучението участниците ще бъдат запознати с канава на бизнес модел , на чиято база ще имат за задача да създадат свои бизнес модел по време на обучението. Управителят на кандидата и представител на партньора след обучението ще осъществят оценка на канавата, на базата на която на 44 участника от преминалите обучение ще бъде предложено включване в консултациии в рамките на следващата дейност. 87 893.70 87 081.70
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Целта на настоящата дейност е да се предоставят консултации за реалното стартиране на самостоятелна стопанска дейност на 44 представители на целевата група, преминали през обученията. Консултациите отново ще обхванат всичките области от СИР, като предвиждаме в тях да бъдат включени 23 лица от Варна и по 7 лица от останалите области. Консултациите ще бъдат в следните направления: 1. Подобряване на бизнес модела; 2. Подготовка и подобряване на бизнес плановете на лицата; 3. Подпомагане достъпа до бизнес мрежи, инкубатори и улесняване достъпа до менторство; 4. Консултации за успешно презентиране на бизнеса; 5. Подготовка и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници; 6. Консултации за регистрация на фирма. Етапите, през които ще премине дейността, са: 1. Подготовка - ще бъде избрана консултантска организация, която да осъществи консултациите. 2. Провеждане на индивидуални разговори с предприемачите Консултантският екип ще проведе разговор с всеки предприемач с цел изясняване на неговите идеи и потребности. Ще бъде обсъден създаденият в рамките на предната дейност бизнес модел и ще бъдат дадени насоки за подобряването му. На базата на разговорите ще бъдат актуализирани индивидуалните планове за подкрепа, които ще бъдат отправна точка за изпълнението на всички консултации, включени в дейността. 3. Консултации за подготовка и подобряване на бизнес плановете на лицата - тази дейност ще се извърши от ръководителя на проекта, който ще е ръководил обучението за изготвяне на бизнес план в рамките на предходната дейност. 4. Улесняване на достъпа до организации предлагащи менторство и включване в бизнес мрежи Представителите на целевата група ще бъдат насочени към организации, предлагащи менторство и инкубатори, в зависимост от конкретните специфики. С потенциалните предприемачи ще бъдат проучени възможностите за включване в екосистемата за предприемачи, подкрепяна от ЕК - Startup Europe Club. Съобразно нуждите им ще им бъдат препоръчани и други бизнес мрежи в България и чужбина за създаване на бизнес контакти. 5. Участниците ще бъдат консултирани и за методите за презентиране на бизнеса им чрез използване на Интернет и социалните медии, както и при изготвянето на презентационни материали (каталози, брошури или др. вид съдържание). При възможност, предприемачите ще бъдат насочвани към възможностите, които предоставя ИАНМСП за участие в международни изложения и търговски мисии, както и в други такива. 6. Провеждане на групови консултации на тема европейско финансиране Груповите консултации ще запознаят предприемачите с материята на европейското финансиране, като ще изградят разбиране и умения за работа по проекти. Предвиждаме представяне и практически упражнения на теми "Кандидатстване по процедури за безвъзмездна помощ и финансови инструменти" и "Управление на проект, финансиран от ЕС" в рамките на 2 дни, като за целта ще бъдат сформирани 4 групи от по 7 и 2 групи от по 8 лица. 7. Индивидуални консултации за определяне на възможностите за получаване на финансова подкрепа. След приключване на предходния етап, ще бъдат осъществени индивидуални консултации, като ще се представят на всеки индивидуално възможностите според конкретната идея, за да се изясни дали е подходящо участието в процедура за безвъзмездна помощ или е по-добре да бъдат използвани финансовите инструменти по оперативните програми с основен акцент ОП РЧР. При наличие на подходяща процедура за безвъзмездна помощ, екипът ще окаже помощ на предприемача за разясняване на правилата, ограниченията и ще даде конкретни насоки за попълване на формуляра за кандидатстване. При използване на финансовите инструменти на оперативните програми, ще бъде осъществен контакт с финансовите институции, които оперират със средствата и ще бъдат насочени предприемачите към тях, като ще бъдат подпомагани и при подготовката на документите им. 8. Консултации за регистрация на фирма - подпомагане при изготвяне на необходимите документи. 103 189.64 103 184.95

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).