Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal envisages making an investment in new production equipment, which will increase the production capacity and digitalization of the activity of Traktsia AG – wagon building plant with many years of experience and traditions in the production, repair and modernization of freight wagons. The purchase of new equipment is planned as follows:
Vertical lathe with CNC control, Robotic welding system, Inverter pulse welding current source 10 pieces and Manual sandblasting chamber for blasting colossi. The new equipment will replace outdated and energy-intensive equipment, with low productivity and technological capabilities, as well as eliminate part of the external services that the applicant uses in order to perform operations for which it does not have the production capacity. The commissioning of the new equipment will increase the capacity of Traktsia AG for the production of freight wagons on an annual basis by 20%. The new assets will also lead to the introduction of new information and communication technologies in production (all machines are digitally controlled), as well as the following effects: increasing the quality of final products and precision in their manufacture, reducing the amount of technological waste and energy for production needs , automation of production activities.
The project will be implemented under the terms of the "regional investment aid" regime according to Art. 13 and Art. 14 of Regulation (EU) No. 651/2014 of the Commission of June 17, 2014 as the same has as its main subject "expansion of the capacity of an existing business object". Implementation period – 12 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси с оглед на разширяване на производствения капацитет и разнообразяване на предлаганите продукти - 1 част: В рамките на проекта е предвидено придобоването на следното ново високотехнологично оборудване: Вертикален струг със CNC управление. Въвеждането в експлоатация на новия струг ще доведе до следните ефекти 1. Разширяване на производствения капацитет: Тракция АД разполага в цеховете си със стари стругове, които обрааботват малки детайли. За обработка на вагонното колело се използва външна услуга по струговане. Диаметъра на колелото е 920 мм, операциите по обработката са изключително прецизни, изисква се много висока точност на струговане и инструменти със специфична форма и геометрия. Дружеството не разполага с необходимата машина. Изделията се обработват във военните заводи, разполагащи с възможност за прецизна обработка на големи детайли. В рамките на проекта се предвижда закупуване на нов вертикален струг със CNC управление. С помощта на струга, ще се елиминира външната услуга в процеса по изработка на вагонното колело. Ще се постигне прецизност при изпълнението под наблюдението на инженерите на компанията. Елиминирането на външната услуга ще повиши производителността и ще направи по-ефективен процеса по асемблиране на един вагон, както по отношение времето на изработка, така и по отношение на логистиката на производствения процес. В допълнение – новият CNC струг ще бъде изключително икономичен по отношение разхода на енергия и консумативи, а оптимизирането на тези ресурси ще бъде основна задача на цифровото управление, с което ще бъде снабден. 2. Цифровизация на производствените процеси: Новозакупеният струг ще бъде снабден с цифрово програмно (CNC) управление и специализиран софтуер за експлоатацията му. Благодарение на цифровото управление ще се приложи автоматизиран процес по струговане при задаване параметрите на операциите дигитално - от оператор на ръка или чрез предварително импортирана база данни за конкретното задание. Цифровото управление ще елиминира човешки грешки при извършване на операциите по струговане, ще преодолее проблема с липса на персонал за обслужване на ръчно-управляемите машини и ще осигури прецизност при изработката за постигане на високите стандарти за превозни средства, обслужващи критичната инфраструктура на страната. Цифровизацията на операциите по струговане пряко ще допринесе за разширяване капацитета не само на дейностите по металообработка, но и генерално по производство на вагони на годишна база. 648 890.00 0.00
Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси с оглед на разширяване на производствения капацитет и разнообразяване на предлаганите продукти - 2 част: Роботозирана система за заваряване Разширяване на производствения капацитет: Една от основните дейности при производството на вагони е заваряването. Всеки детайл в конструкцията на вагона подлежи на заварка като в зависимост от неговата големина и предназначение, той се обработва от робот – при големите детайли, или от инверторни импулсни апарати – при по-малки детайли и при необходимост от заварка на място – при вагонната конструкция. Към момента дружеството разполага с робот, който може да обработва малки детайли. Робота е стар и по-голямата част от функциите се изпълняват ръчно – с помощта на инструментариума на машината, но управляван от оператор. Процеса по заваряване е неефективен. Особено изразително е това при процеса по заварка на капаци за вагони. Всеки вагон разполага с 20 капака, а средно на месец се произвеждат 10 нови вагона. С наличното оборудване ззаварките по капаците стават бавно. Това бави другите операции по алгоритъма за производство на вагона и прави неефективен производствения капацитет. Между 5 и 6 заварчика управляват процеса по заваряване на капаците и работата на стария робот. За подобряване на ефективността на процеса по заваряване на капаци за вагони и други големи детайли планираме да закупим Роботизирана система за извършване на заварки, която да бъде управлявана от 1 оператор. Системата ще разполага с две работни станции, на които ще се извършват успоредно операциите: във времето за работа в едната от станциите, в другата станция операторът ще разтоварва вече завареното изделие като поставя нов – в готовност за работа на робота. Оборудването е изключително ефективно и се очаква да замести стария нископроизводителен робот като увеличи капацитета за заварки на големи изделия, и по-специално капаци за вагони – 100%. Времето за заварка на един капак ще се редуцира двойно, а качеството на заварките ще се подобри без увеличаване на разхода за енергия. Цифровизацията на производствените процеси: новозакупеният робот ще автоматизира и дигитализира изцяло процеса по заваряване на големи детайли – основно капаци за вагони. Това ще бъде възможно благодарение на интегрираната интелигентна система за управление, софтуер, контролери и датчици, съчетали работата си в робот за заваряване от най-висок клас. Интуитивният софтуер ще оптимизира пътят на инструмента и ще автоматизира всички операции при максимално редуциране разхода на енергия, консуматив и човешка намеса. На 7‘ LCD монитор оператора ще следи за етапите на изпълнение на операциите с оглед точното и навременно зареждане наново на машината и отвеждане на готовото изделие за следващ етап по производствения алгоритъм. Роботът ще разполага с функции за постоянен мониторинг и интуитивен софтуер синхронизиращ работата на човека с машината за по-ефективен процес. Робота ще разполага с възможност за приемане на команди и изпълнение на операциите, зададени от разстояние (мрежова функция за контрол), като по този начин оператор ще зарежда програмите, в зависимост от обработвания детайл, от офиса – според техническата документация на изделието. 327 700.00 0.00
Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси с оглед на разширяване на производствения капацитет и разнообразяване на предлаганите продукти - 3 част: Инверторен импулсен заваръчен токоизточник 10 броя Разширяване на производствения капацитет: Тракция АД разполага със собствено заваръчно стопанство, в което работят 70 индивидуални заваръчни машини. Част от политика на дружеството е пълната подмяна на наличното заваръчно оборудване с нов клас – инверторни машини с цифров модул за управление – за намаляване драстично разхода на енергия и повишаване качеството на заварките. 35% от оборудването (25 броя) – стари трансформаторни машини за заваряване – вече са заменени с нови инверторни импулсни заваръчни токоизточника с цифрово управление. Тази замяна доведе до увеличаване капацитета за заварки при производството на вагони с над 50%, като същевременно намали разхода на енергия и консуматив за заварки. Тенденцията по подмяна на старо трансформаторно заваръчно оборудване ще продължи и с настоящия проект, като за разширяване на капацитета по заваряване на детайли за нови вагони, както и за самото им производсто ще се закупят 10 броя нови Инверторни импулсни заваръчни токоизточника с цифрово управление. Ефектите, които ще реализира замяната на старото с ново оборудване са: повишаване производителността при заваръчния процес, повишаване значително на качеството на заваряване и неговата прецизност и значително намаляване на разхода за енергия и консумативи. Цифровизацията на производствените процеси: Замяната на старите трансформаторни заваръчни апарати с нови инверторни импулсни аваръчни токоизточници ще осигури цифровизация на процеса по заваряване. Апаратите ще бъдат снабдени с цифрово управление, което чрез иновативен потребителски интерфейс ще позволява интуитивно управление на процеса, автоматично извършване на настройките, свързани с номер на заваръчния шев, средна скорост на телоподаване; средна стойност на заваръчния ток [A], средна стойност на заваръчното напрежение[V], време за горене дъга [s]; процесите по охлаждане и оптимизация на разхода на енергия и консуматив. Посредством цифровото управление оборудването ще адаптира заданието към номер на заваръчната програма, ще запаметява нов номер/име програма, ще извършва лесна актуализация и диагностика на софтуера (моментна снимка) с помощта на USB памет. Успоредно с работата по заваряване, компютъра ще извършва мониторинг на производството с оглед ранно установяване на грешки и/или предстоящи повреди. Новите устройства ще повишат автоматизацията и цифровизацията на заваръчния парк на Тракция АД. Това ще минимизира човешките грешки при заварките – важни грешки, свързани с безопасното превозване на товарите. 171 350.00 0.00
Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси с оглед на разширяване на производствения капацитет и разнообразяване на предлаганите продукти - 4 част: Ръчна песъкоструйна камера за бластиране на колооси Разширяване на производствения капацитет: Бластирането или струйната обработка е метод за третиране на повърхността на детайлите с различни абразивни и неабразивни материали. Той се прилага с цел полиране, матиране, почистване, отстраняване на ръжда, премахване на покрития, боя и замърсявания или придаване на текстура. Колоосите са основният елемент на подвижния релсов състав в железниците. Представляват вал, за който са закрепени колела. Заради спецификата на движение на подвижния железопътен състав колоосите трябва да отговарят на редица изисквания за здравина, размери и компановка. Тракция АД разполага с налична малка камера с размери 2:1 м, която е неефективна и обслужва предимно звеното за ремонтни дейности. За подготовката на валовете на колоосите до момента са използвани единични машини или външна услуга. Това оскъпява процеса и го прави неефективен (много време за логистика, липса на контрол при изпълнението на задачите по подготовка на изделието). В рамките на проекта се планира закупуване на Ръчна песъкоструйна камера за бластиране на колооси. Чрез новата камера за бластиране ще се извършва финишна или предварителна обработка на колоосата с цел заглаждане или матиране. Бластирането се прилага като стъпка преди нанасяне на антикорозионно покритие с цел защита на повърхнината/цялото изделие и като техника за придаване на оконачателен външен вид. Процеса на подготовка на колоосата трябва да е приключил преди същата да влезе в монтажното отделение. Камерата ще представлява съоръжение, което ще бъде снабдено с всички съвременни системи за обработка на колоосата, цифрово управление и филтри за улавяне на отпадни частици при обработката. Новата камера ще замести изцяло процеса на външно възлагане и ще повиши производителността и ефективността на производството на колооси. Успоредно с това ще повиши контрола върху качеството на производство на отделните изделия, които влизат в състава на вагона – важен момент при удостоверяване постигането на всички стандарти за безопасност. Цифровизацията на производствените процеси Камерата за бластиране ще бъде снабдена със система за циврово управление, модул за автоматизация и специализиран софтуер. Това ще цифровизира процеса по бластиране, като посредством дисплей, изведен извън нея оператора в диалогов режим ще управлява действието на песъкоструйния апарат, филтриращата и рециклиращата система. Компютър ще управлява скоростта на въртене на колоосите, като операциите ще се извършват от инвертор при предварително зададени от оператора скорост и градус на въртене. Допълнителни параметри, които ще следи компютъра са разхода на енергия и ниво на ефективност на дробинките. Апарата ще е снабден със скейпърна система, в която чрез специален канал ще се филтрират загубилите функциите си дробинки при бластирането. Възможностите на оборудването ще гарантират икономия на енергия и консумативи, намаляване времето за извършване на операциите по подготовка на колоосата за последваща обработка и изключително високо качество на работа. Гореописаните ефекти ще разширят капацитета на дружеството по отношение изработка на колооси за влакове със 100% и ще дадат своя принос в общия процес по разширяване на капацитета за производство на вагони. На база посоченото, придобитите инвестиции ще бъдат насочени към постигане на пазарно предимство, чрез повишаване ефикасността и прецизността на производствените процеси. Голяма част от произвежданите вагони са предназначени за компании, транспортиращи специализирана продукция и за износ. Чрез въвеждане в експлоатация на новите машини Тракция АД ще подобри качеството на изработка, което ще даде възможност за разширяване пазарите и кръга на клиенти, с които фирмата работи. 212 360.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).