Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The implementation of the current project will support the development of UX TEST Ltd. - a newly established company specializing in interdisciplinary research and development in the field of social sciences and humanities, in particular in developing and implementing its own methodology for carrying out usability tests (usability tests) and the provision of related services. Usability testing is one of the most effective tools to improve the easiness of use, accessibility and user satisfaction of sites, mobile and desktop applications. The services provided by UX TEST LTD include conducting specialized studies covering various techniques (observation, thinking aloud, evaluation questionnaires, interviews, etc.) and which draws on the problems encountered by users in interacting with different digital products, as well as information about their expectations, their concerns and their needs.
The company will develop its economic activity in sector M72.20 "Research and development in the field of social sciences and humanities" - a priority sector for creation and development of new enterprises under the National Strategy for encouragement of Small and Medium Enterprises 2014-2020. 
The project support will lead to a sustainable economic presence on the Bulgarian and international markets, sustainability of the newly created jobs and achievement of revenue growth through the realization of the entrepreneurial idea of the enterprise, the project envisages the realization of the following main activities:
1) Activity for realization of the entrepreneurial idea on the market (products goods and/or services);
2) Project visualization activity.
The activities will be implemented through the formation of a qualified team for realization of the entrepreneurial idea on the market, purchase of specialized equipment and software, assigning external services to rent a work space, market analysis, participation in events and activities for visualization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти - стоки и/или услуги), ЧАСТ 1: (ЧАСТ 1) Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на първите пет специфични цели на проекта "Utest IT", а именно да се сформира подходящ квалифициран екип, да се осигурят необходимото специализирано оборудване и софтуер, да се подсигури подходящо работно помещение, да се осигури външна експертиза за изработването на пазарен анализ и участие в събитиe в страната за представяне на кандидата. Дейността за реализиране на пазара на предприемаческата идея (за разработка и приложение на собствена методология за провеждане на тестове за ползваемост (usability tests) и предоставяне на свързаните с това услуги) ще бъде изпълнена на отделни етапи, както следва: Етап 1. Формиране на квалифициран работен екип Основна цел на този етап е пряко свързана с развитие на организационния капацитет и човешкият капитал на новосъздаденото предприятие Ю ЕКС ТЕСТ EООД и осъществяването на проекта, като ще бъде сформиран екип от квалифицирани лица, които притежават необходимите компетенции и познания с интердисциплинарен характер в областта на предприемаческата идея, свързани с психология, дизайн мислене (design thinking), специфични дигитални умения, познаване на различни математико-статистически методи, съвременни социологически практики, маркетинг и др. Лицата ще бъдат назначени на следните позиции по проекта и съответно длъжности по НКПД 2011 с месторабота в гр. Благоевград, описани подробно в т. 9 от формуляра: - длъжност 2422-5089 "Изследовател" (Хермина Еди Емирян), 6 месеца, 4 ч., трудов договор - длъжност 2514-6001 "Програмист, софтуерни приложения" (Мариана Георгиева Иванова), 6 месеца, 4 ч., трудов договор - длъжност 4227-0002 "Анкетьор", 10 месеца, 8 ч., трудов договор - длъжност 4227-0002 "Анкетьор", 10 месеца, 8 ч., трудов договор - длъжност 4132-1001 "Оператор, въвеждане на данни", 6 месеца, 4 ч., трудов договор Във връзка с назначаването на екипа по проекта на посочените позиции, ще бъдат спазени изискванията на българското трудово и осигурително законодателство, както и изискванията на програмата. Очакваната продължителност на този етап е през целият период на изпълнение на проекта. Етап 2. Осигуряване на необходимите специализирани активи и материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея Основна цел на този етап е пряко свързана с осигуряване на необходимото специализирано оборудване и софтуер, необходими за реализиране на предприемаческата идея и гарантиращи техническата осъществимост на проекта: - Многокомпонентна система за проследяване на погледа, 1 бр. - Софтуер за провеждане, анализ и обработка на автоматизирани дистанционни немодерирани тестове за ползваемост, 1 бр. Многокомпонентна система за проследяване на погледа представлява специализирана апаратура със специфична сензорна технология за проследяване на погледа, състояща се от различни взаимосвързани компоненти - стендове за проследяване на погледа върху различните видове устройства с екрани (компютърни и мобилни), софтуер и станции за наблюдение и управление на системата. Оборудването е популярно в различни изследователски центрове, като е познато под общото наименование "eye tracking technology" и може да има множество приложения - в сферата на бизнеса, на администрацията и на образованието. За момента в страната с такава апаратура разполагат само някои университетски лаборатории, като в световен мащаб има множество ползватели и доставчици на подобни системи. Някои от предлаганите системи са изключително скъпи, като от скоро има и българска разработка на подобно съоръжение. Възможността да се закупи и внедри планираната по проекта система за проследяване на погледа е от изключително значение за развитието на Ю ЕКС ТЕСТ EООД и предлагането на уникални за българският пазар услуги, свързани с високо специализирани тестове за ползваемост. (следва продължение в ЧАСТ 2 и ЧАСТ 3 в "Описание" на дейността по-долу) 249 660.00 205 699.33
Дейност 1 Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти - стоки и/или услуги), ЧАСТ 2: (ЧАСТ 2) Активът ще позволява на изследователите с точност да разберат и анализират точно къде гледа потребителят когато ползва даден продукт или услуга през мобилен телефон, компютър, таблет или което и да е електронно устройство, което позволява да се изведат данни за нагласите и стимулите, които въздействат на потребителите. Тази технология е много подходяща при сравняване на продукти на различни брандове и може да се използва както в онлайн, така и в офлайн среда, което дава значими предимства за реализиране на пазара на предприемаческата идея и разрастването на компанията. Софтуерът за провеждане, анализ и обработка на автоматизирани дистанционни немодерирани тестове за ползваемост ще служи за създаване и провеждане на тестове за ползваемост, които ще могат да работят автоматично по зададен сценарий съгласно методиката, разработена от Ю ЕКС ТЕСТ EООД. Внедряването на този софтуер ще позволи провеждане на тестове за ползваемост от разстояние през уеб базирана платформа с много участници едновременно и без присъствие на анкетьор или модератор, като всеки участник ще се включва от свой компютър, таблет или телефон дистанционно, в удобно за него време. Софтуерът ще бъде лесно управляван през уеб-базирана платформа, като изследователите ще могат да създават самостоятелно онлайн тестовия продукт, както и различни инструменти за създаване на сценарии за тестване за ползваемост, вкл. създаване на тестови задачи и въпросници, придружаващи инструкции към участниците в тестовете, и др. В резултат изследователите ще получават видео материали, данни и метрики от проведените тестове за последващ анализ. Внедряването на софтуерът ще направи провеждането на тестове за ползваемост бързо, достъпно, лесно и много по-евтино - както да клиентите, потребители на услугата, така и като собствен разход, което пряко ще подобри преките очаквани финансови резултати на дружеството. Очакваната продължителност на този етап е през целият период на изпълнение на проекта. Етап 3. Осигуряване на работно помещение Необходимо е да се наеме подходящо работно помещение на територията на гр. Благоевград за предоставяне на високоспециализирани услуги по тестване за ползваемост. В помещението ще се извършват единствено дейности, свързани пряко с реализацията на предприемаческата идея - напр. създаване на различни инструменти за работата на уеб-базирана платформа, разписване на различни сценарии за тестване за ползваемост според нуждите на клиентското задание и проучвания продукт, създаване на тестови задачи и въпросници, придружаващи инструкции към участниците в тестовете, и пр. Помещението ще отговаря на всички нормативни изисквания за предоставянето на такъв тип услуги и за осигуряване на добри условия на труд и ще бъде наето за 10 месеца в рамките на изпълнение на проекта. Близостта на гр. Благоевград до най-големия град в страната - София (102 км.) предполага и близост до клиентите на компанията - различни фирми, ориентирани в предлагане на своите продукти онлайн. Ето защо за реализацията на предприемаческата идея и за постигането на висока ефективност и конкурентоспособност на дружеството е необходимо да се намери подходящо работно помещение с достъпна и добра локация на територията на гр. Благоевград, което ще е от съществено значение за изпълнението на проекта. Очакваната продължителност на този етап е в рамките на 10 месеца в период на изпълнение на проекта. (следва продължение в ЧАСТ 3 в "Описание" на дейността по-долу) 0.00 5 980.00
Дейност 1 Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти - стоки и/или услуги), ЧАСТ 3: (ЧАСТ 3) Етап 4. Осигуряване на външна експертиза за изработване на пазарен анализ Необходимо е да бъде изработен пазарен анализ чрез който да бъде получена конкретна, задълбочена и обективна информация, която да подпомогне вземането на стратегически решения относно перспективите за развитие на услугите на Ю ЕКС ТЕСТ EООД, свързани с предприемаческата идея. Фокусът на анализа ще бъде в извеждането на конкретни препоръки за разширяване обхвата на услугите и пазарно позициониране към външните европейски пазари за тестване на ползваемост. Предлагането на различни решения и услуги в областта на предприемаческата идея не е голямо, като очакванията са предприятието да разшири бързо присъствието си предвид новаторската концепция и създадената собствена методология за провеждане на тестове за ползваемост. Важно е обаче да се спести време и да се фокусира пазарно присъствие в определени ниши, което имено ще е и задачата на провеждане на пазарния анализ. Очакваната продължителност на този етап е през първите 6 месеца от изпълнение на проекта. Етап 5. Участие в международна конференция Основна цел на този етап е пряко свързана с осигуряване на организация за участие в едно събитие, международна конференция в страната. Целта на това участие е да се организира представяне на кандидата Ю ЕКС ТЕСТ EООД в международната конференция по UX дизайн и ползваемост UX Sofia (www.uxsofia.com) и да се привлекат нови клиенти на предлаганите услуги за провеждане изследвания и тестове за ползваемост. Очакванията на екипа на фирмата са за участие в изданието през 2019 година, което традиционно се провежда в края на есента. Събитието е ключово, като е едно от малкото такива на които може да се направи демонстрация на услугите на компанията пред представители на целевата аудитория от цял свят. Очакваната продължителност на този етап е през целия период на изпълнение на проекта. Всички планирани назначения по длъжности, доставки и услуги по проекта са технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, в съответствие с хоризонталните политики за устойчиво развитие и равнопоставеност и недопускане на дискриминация, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-2.024 "Насърчаване на предприемачеството" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, при спазване на най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи. 0.00 34 955.00
Дейност 2 Дейност за визуализация на проекта: Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на шестата специфична цел на проекта Utest IT, а именно да се осигурят съответните задължителни мерки за информиране и публичност (визуализация) на проекта. С изпълнението на дейността ще се гарантира спазването на всички изисквания и правила за визуализация и публичност на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, като се осигури популяризиране на финансиращата програма, изпълнението на проекта и неговата полза за Ю ЕКС ТЕСТ EООД като стартиращо предприятие и бенефициент по BG16RFOP002-2.024 "Насърчаване на предприемачеството" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020. В изпълнение на дейността по визуализация на проекта, Ю ЕКС ТЕСТ EООД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г., а именно: 1. При изпълнението на всички дейности ще бъдат предприети мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, като изрично ще се окаже съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие чрез поставяне: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - упоменаването на Европейския фонд за регионално развитие, Оперативна програма Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, по които се финансира проекта; - ­ общото лого за програмен период 2014-­2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще бъдат публикувани кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на Ю ЕКС ТЕСТ EООД, както и 2 бр. кратки съобщения до медиите, също публикувани на интернет страницата на дружеството; - ще бъдат поставени 2 бр. плакати с информация по проекта (минимално размер А3), в които се упоменава финансовата подкрепа на ЕС, на видно за обществеността място в наетото работно помещение за производство, където ще е мястото на изпълнение на проекта; - ще бъдат поставени стикери/табели на закупеното по проекта оборудване; - ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на екипа по проекта. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет на Република България. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани вследствие финансовата помощ на оперативната програма. 340.00 330.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).