Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

“Smart Stats” LLC is a newly established company, founded in 2018, specialized in interdisciplinary research and development mainly in the field of social sciences and humanities. One of the strongest challenges in front of the company, as well for many small businesses in Bulgaria, is the lack of financing. Nearly 90% of the micro-companies in the country fail to realize and develop their entrepreneurial ideas, leaving them on a paper only. Moreover, another problematic characteristic and a major challenge in front of the entrepreneurial development in Bulgaria is the fact that almost half of the newly established companies operate in the wholesale and retail sale trade sector, which is mainly dependent on the economical changes and environment. The share of newly founded businesses operating in sectors with higher added value is drastically low. 

To be able to face all these challenges and successfully realize its entrepreneurial idea (service) which is development of alternative methods for assesment of macroeconomic factors on the basis of econometric models and data obtained through crowdsourcing, the company needs to overcome all the existing limits and difficulties prior to its development. The applicant cannot realize its entrepreneurial idea, because it does not have the necessary qualified stuff to fufill such activities on its own. Apart form the qualified experince and expertise, the company needs longterm tangible and intangible assets, web page and an office, all these necessary for the realization of the idea. A market survey is also needed for the establishing of the idea on the market and its realization in short term. The planned investments will allow the applicant to successfully position and launch a service, which will generate high added value.

To overcome the mentioned issues the project includes the following eligible activities:

1. Activity for realization of an entrepreneurial idea on the market

2 Visulisation of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифицран персонал, закупуване на ДМА, ДНА, използване на външни услуги и наем на помещение, необходими за изпълнение на дейността): В рамките на дейността ще бъде нает квалфициран персонал, необходим за нейното изпълнение. Кандидатът няма възможност сам да реализира на пазара услугата, тъй като не разполага с необходимата експертиза. Предвижда се наемането на: - 2 специалисти иконометрия: първият ще бъде с фокус в изготвянето на първоначална концепция кои иконометрични модели биха представлявали по-голям интерес за клиентите, а вторият – в дефиницията на изчислителните алгоритми за моделите, както и качеството на данните, необходими за тези изчисления; - 1 експерт, финансови и стопански анализи: ще бъде отговорен за осигуряването на необходимите входящи данни за моделите; - 2 финансови анализатори: първият ще бъде отговорен за приложението на иконометричните модели и внедряването им в бизнеса на клиентите, а вторият ще бъде отговорен за доразвиването и обогатяването на вече наличните модели. Друго ограничение пред фирмата е липсата на оборудване, чрез което да се реализира предприемаческата идея. Компанията има нужда от 1 компютърен клъстер. Спецификата на предлаганата услуга предполага необходимост от закупуване на компютърен клъстер с капацитет да запзва и обработва много големи количества данни. Този хардуер трябва да бъде оразмерен, за да може да запазва ежедневно генерираните данни и да ги обработва бързо и прецизно, използвайки модерни изчислителни алгоритми. Ако приемем, че количеството снимки, което ще бъде качвано дневно в социалната платформата е 50000 бр. и че големината на снимка със средно качество ще бъде около 1МБ, то това прави 50000 МБ/ден, което е равно на 50GB. Това в рамките на една година прави количество данни, което не е по силите на нито една стандартна работна машина за бюро. Компютърният клъстер ще бъде и с голяма изчислителна мощ, тъй като чрез него ще се реализират алгоритми за машинно самоубочение, които изискват извъшването стотици хиляди операции с прости числа за секунди. Когато няколко такива алгоритми оперират едновременно върху голямо количество данни, необходимата изчислителна мощ се мултиплицира многократно и такива изчисления могат да се реализират само чрез специален компютърен клъстер. Социалната платформа описана в т. 11 ще се състои от 3 части – база данни (съхранявани и обработвани на клъстера), интернет страница (визуализираща за потребителите част от базата данни) и логически процеси, които управляват всичко (специализиран софтуер). В този смисъл, успешното изпълнение на идеята изисква създаване на интернет страница – 1 бр. и разработване на специализиран софтуер за реализация на бизнес логиката на социалната платформа – 1 бр. Чрез интернет страницата потребителите ще имат достъп до платформата и възможност да търсят, сравняват и коментират продукти. Но самата платформа ще е много повече от обикновена уеб страница.Специализирания софтуер, който ще я управлява ще представлява имплементация на логически процеси, които ще отделят важните за иконометричните модели бизнес данни от тези, които ще са важни само за потребителите. Същите логически процеси ще се грижат и за това когато даден потребител потърси информация, тя да бъде изтеглена от базата данни и показана. Софтуерът ще се грижи също така и за непрекъснатото захранване на социалната платформа с данни чрез краудсорсинг. За работата на екипа ще бъде необходимо наемането на работно помещение, с каквото компанията не разполага към момента. Помещението ще бъде с 2 секции. Едната ще има офис функции където ще работят служителите. Във втората ще бъде монтиран компютърният клъстер и тя ще отговаря на определени изисквания за температура. В рамките на дейността се предвижда и изработване на пазарно проучване за реализация на идеята. То ще дефинира и повърди стратегия за приоритизация на клиенти и начин за комуникация с тях с цел продажба на лицензите. Ще включва проучвания по географски региони и икономически сектори. Проучването ще подпомогне и началното определяне на редуцирана кошница от 100 продукта/услуги, необходими за иконометричните модели. 249 489.00 249 502.22
Визуализация на проекта: По време на изпълнението на настоящото проектно предложение „Смарт статс“ ООД ще постави на видно за обществеността място един плакат с информация за проекта, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. По този начин ще се информира обществеността за получената от ЕФРР подкрепа. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Освен това, ще се поставят стикери върху актива, закупен по проекта (1 бр. оборудване х 2 бр. стикери), като тези стикери ще съдържат информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. „Смарт статс“ ООД ще упоменава финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 в информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта. Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, компанията ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).