Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The implementation of the project "SUSTAINABLE ENERGY DEVELOPMENT IN KASKADA LTD." will lead directly to the improvement of the energy efficiency and will increase competitiveness and sustainable development of KASKADA Ltd. through the implementation of specific measures for energy efficiency and the introduction and certification of energy management system in the company in accordance with international standard ISO 50001 systems energy management.

In regards with this, the project includes the realization of the following activities:
- Activities related to investment performance for implementation of the 3 provided energy efficiency measures included in the energy efficiency audits;
- Activities related to the introduction and certification of energy management system in accordance with international standard ISO 50001 systems energy management;
- Activities needed for project implementation, including conducting an energy audit, publicity and visualization, project audit.
Activities will be implement through the purchase of specialized equipment and the provision of relevant consulting and professional services.

The expected results due all implemented activities for improving the resource efficiency are to achieve a reduction in the amount of waste intended for disposal to optimize and improve the production of polymer products and to increase the efficiency of production costs.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 1, включени в обследването за енергийна ефективност (Автоматична сортираща инсталация за твърди пластмаси със система за сгъстен въздух, 1 бр.): Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на първата специфична цел на проекта "УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО РАЗВИТИЕ В КАСКАДА ООД", а именно да се внедрят съвременни технологии и ново оборудване за подобряване на енергийната ефективност в съответствие с нуждите на КАСКАДА ООД и съгласно препоръките от Мярка 1 "Закупуване на нова автоматична сортираща инсталация за твърди пластмаси със система за сгъстен въздух" в доклада от енергиен одит. Важно е да се отбележи, че Мярка 1 има потвърден ефект енергийни спестявания от над 5% с изчислен фактор на енергийните спестявания конкретно за мярката от 65,73%. Като част от дейността ще бъде извършена доставка и внедряване на: - Автоматична сортираща инсталация за твърди пластмаси със система за сгъстен въздух, 1 бр. Разходите, планирани за закупуване на актива са посочени в бюджетно перо 2.1 и са на обща стойност от 1 802 500.00 лв. Предложеното съоръжение ще доведе до извеждане от експлоатация на перална инсталация и пералня 2, закупуване на нова автоматична сортираща инсталация за твърди пластмаси със система за сгъстен въздух, съдържаща компоненти от конвейерна и калибрираща техника, както и техника за оптично сортиране, интегрирани в автоматична сортираща инсталация за твърди пластмаси. Целта на автоматичното сортиране се състои в калибриране (отделяне на фина фракция), разделяне на материалите по вид и цвят, както и в премахването на различни видове метали от пластмасата. Предимствата на новата машина са, че ще има по – висока производителност и ще може по – прецизно да сортира пластмасата по вид и цвят, както и автоматично да отделя различни видове метали. Предвидената за закупуване по проекта Автоматична сортираща инсталация за твърди пластмаси със система за сгъстен въздух, 1 бр., значително ще понижи консумацията на електрическа енергия и отпадане на разходите за вода, необходима на пералните машини, както и разходи за ремонт и резервни части. Автоматична сортираща инсталация за твърди пластмаси със система за сгъстен въздух включва и конкретни дейности за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини. Поради това посочения по-горе актив е пряко свързан и необходим за успешната реализация на проекта. Реализацията на настоящата Дейност 1 допринася значително за подобряване на ресурсната ефективност, включително за рециклирането на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини, като изпълнението на дейността ще има положително въздействие в опазването на околната среда. Планираната доставка на описаните активи е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка, изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. 1 802 500.00 1 802 500.00
Дейност 2. Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 2, включени в обследването за енергийна ефективност (Газокар, 2 бр., Мотокар (тип 1), 2 бр., Мотокар (тип 2), 1 бр.): Изпълнението на тази дейност също ще допринесе пряко за постигането на първата специфична цел на проекта "УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО РАЗВИТИЕ В КАСКАДА ООД", а именно да се внедрят съвременни технологии и ново оборудване за подобряване на енергийната ефективност в съответствие с нуждите на КАСКАДА ООД и съгласно препоръките от Мярка 2 "Закупуване на нов вътрешно заводски транспорт - мотокари" в доклада от енергиен одит. Важно е да се отбележи, че Мярка 2 има потвърден ефект енергийни спестявания от над 5% с изчислен фактор на енергийните спестявания конкретно за мярката от 52,55%. Като част от дейността ще бъде извършена доставка и внедряване на: - Газокар, 2 бр. - Мотокар (тип 1) 2 бр. - Мотокар (тип 2), 1 бр. Разходите, планирани за закупуване на тези дълготрайни материални активи са посочени в бюджетни пера 2.2, 2.3 и 2.4 и са на стойност от 225 000,00 лв. Докладът от енергиен одит препоръчва извеждането от експлоатация на пет мотокара и два газокара, доставка на два нови газокара и три мотокара, които се се характеризират с ниска консумация на гориво, висока продуктивност и притежават система за активна стабилност, както и система за автоматично хоризонтиране на товара, позволяваща бързо манипулиране и намаляваща риска от повреждане на товара поради лошо позициониране. Посочените активи са пряко свързани и необходими за успешната реализация на проекта. Реализацията на настоящата Дейност 2 допринася пряко за подобряване на ресурсната ефективност, включително за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини, като изпълнението на дейността ще има положително въздействие в опазването на околната среда предвид по-добрите характеристики и качества на новия вътрешно заводски транспорт. Планираната доставка на описаните активи е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка, изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. 225 000.00 225 000.00
Дейност 3. Придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи дълготрайни материални активи, необходими за изпълнението на Мярка 3, включени в обследването за енергийна ефективност (Товарен автомобил (тип 1), категория N3, 1 бр. и Товарен автомобил (тип 2), категория N3, 2 бр.) : Изпълнението на тази дейност също ще допринесе пряко за постигането на първата специфична цел на проекта "УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО РАЗВИТИЕ В КАСКАДА ООД", а именно да се внедрят съвременни технологии и ново оборудване за подобряване на енергийната ефективност в съответствие с нуждите на КАСКАДА ООД и съгласно препоръките от Мярка 3 "Закупуване на нов заводски транспорт – товарни автомобили" в доклада от енергиен одит. Важно е да се отбележи, че Мярка 3 има потвърден ефект енергийни спестявания от над 5% с изчислен фактор на енергийните спестявания конкретно за мярката от 56,42%. Като част от дейността ще бъде извършена доставка и внедряване на: - Товарен автомобил (тип 1), категория N3, 1 бр. - Товарен автомобил (тип 2), категория N3, 2 бр. Разходите, планирани за закупуване на тези ДМА са посочени в бюджетни пера 2.5 и 2.6. и са на стойност от 432 000,00 лв. Докладът от енергиен одит препоръчва извеждане от експлоатация на два товарни автомобила, доставка и въвеждане в експлоатация на два товарни автомобила (Товарен автомобил (тип 1), категория N3, 1 бр. и Товарен автомобил (тип 2), категория N3, 2 бр.). Новите товарни автомобили се характеризират с: - Ниска консумация на дизелово гориво; - Спирачна система с въздушен компресор с отопляем изсушител; - GPS система; - Технология за изгорелите газове; - Окисен катализатор; - Стандарт на вредни емисии Евро 6; - Електронна ситема за максимална стабилизация на стабилност. Посочените активи са пряко свързани и необходими за успешната реализация на проекта. Реализацията на настоящата Дейност 3 допринася пряко за подобряване на ресурсната ефективност, включително за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини, като изпълнението на дейността ще има положително въздействие в опазването на околната среда предвид по-добрите характеристики и качества на двата типа товарни автомобили. Планираната доставка на описаните активи е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка, изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. 432 000.00 432 000.00
Дейност 4. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятието (дейност по въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт в съответствие с международния стандарт ISO 50001 за системи за управление на енергията): Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на втората специфична цел на проекта "УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО РАЗВИТИЕ В КАСКАДА ООД", а именно да се въведе и приложи система за енергиен мениджмънт в съответствие с международния стандарт ISO 50001 за системи за управление в КАСКАДА ООД. Като част от дейността се предвижда да бъдат въведени следните поддейности: 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001; 2. Сертифициране на въведената система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001. Необходимо е осигуряване на съответния административен капацитет за внедряване и сертифициране на системите за управление чрез предоставяне на подкрепа за следните специализирани услуги, планирани за реализация в производствената база на предприятието в с. Царацово (община Марица): 1) Услуга по въвеждане на система за енергиен мениджмънт изискванията на международен стандарт ISO 50001, 1 бр. Описание: Предоставяне на външна услуга за въвеждане на система за енергиен мениджмънт изискванията на международен стандарт ISO 50001 в КАСКАДА ООД и интеграция (при необходимост) със съществуващите системи за управление, която да включва: - Провеждане на преглед на състоянието на компанията за установяване съответствието с изискванията на стандарта; - Съдействие при попълване на записите по внедряване на системата за енергийно управление; - Разработване на необходимите индивидуални и общи документи от системите за управление (политики, процедури, формуляри и други помощни документи, инструкции); - Провеждане на обучение по внедряване (на ръководния персонал и на специалистите, отговорни за внедряването); - Допълнителни консултации и оказване съдействие при внедряването, вкл. изменения в документацията; - Подготовка за сертифициране, вкл. извършване на вътрешен одит, доклад и консултиране за провеждане преглед от ръководството. Разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 20.1 и е на стойност 2 000.00 лв. 2) Услуга по сертифициране на въведената система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международен стандарт БДС EN ISO 50001, 1 бр. Описание: Предоставяне на външна услуга за извършване на акредитирана сертификационна оценка и сертификация на внедрената и интегрирана система за енергиен мениджмънт изискванията на международен стандарт ISO 50001 в КАСКАДА ООД. Услугата трябва да бъде извършена от акредитирана за предоставяне на този тип специализирани услуги организация. Разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 20.2 и е на стойност 3 000.00 лв. Въвеждането и прилагането на система за енергиен мениджмънт в съответствие с международния стандарт ISO 50001 за системи за управление на енергията в дружеството ще доведе до подобряване на енергийните характеристики, използването и потреблението на енергията и други свързани въздействия върху околната среда, както и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. Това ще гарантира устойчиво развитие и високи резултати на организацията както и ще въведе индивидуален инструментариум за опазването на околната среда и енергийната ефективност на всички нива в компанията. Поради това изброените по-горе услуги, а именно - услуга по въвеждане и услуга по сертифициране на въведената система за енергиен мениджмънт в съответствие с изискванията на международен стандарт БДС EN ISO 50001 са пряко свързани и необходими за успешната реализация на проекта. Всички планирани услуги са технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. 5 000.00 4 942.14
Дейност 5. Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност"): Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за изпълнение на проекта "УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО РАЗВИТИЕ В КАСКАДА ООД" в съответствие с поставените по процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" изисквания. Дейността е проведена в периода след откриване на процедурата до подаване на проектното предложение, като обхваща следните поддейности: 1) Избор на изпълнител за извършването на енергиен одит по образец, съобразно Условията за кандидатстване и препоръките във Въпроси и отговори на УО Съгласно изискванията е проведен избор на изпълнител, описан подробно в т. 10. План за външно възлагане. Избраният изпълнител отговаря на изискванията и е лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. 2) Подготовка на Доклада за енергиен одит по образец и съгласуване и одобрение на документа от АУЕР Услугата по извършване на енергиен одит по образец от избрания изпълнител е предоставена съгласно условията на сключения договор, като е изготвен Доклад от енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност"), в съответствие с изискванията. Разходът, планиран за тази дейност е посочен в бюджетно перо 19.1 и е на стойност 19 500.00 лв. Дейността е извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. 19 500.00 19 500.00
Дейност 6. Одит на проекта: Изпълнението на тази дейност също ще допринесе пряко за изпълнение на проекта "УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО РАЗВИТИЕ В КАСКАДА ООД" в съответствие с поставените по процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" изисквания. Тъй като стойността на безвъзмездна финансова помощ е над стойността от 750 000 евро (1 466 872,5 лв.) и разходът за финансов одит е включен в бюджета на проекта. Като част от дейността се предвижда да бъде проведен избор на изпълнител за провеждането на финансов одит, описан подробно в т. 10. План за външно възлагане. Избраният изпълнител ще отговаря на изискванията и ще бъде лице - правоспособен дипломиран експерт-счетоводител или специализирано одиторско предприятие, вписани в специалния регистър към Института на дипломираните експерт-счетоводители в България или еквивалентна организация. Предвидено е осъществяването на независим одиторски контрол чрез външен финансов одит на счетоводната документация по проекта. Одиторът ще провери и удостовери дали декларираните от дружеството разходи са действително извършени и платени, дали са точни и допустими, и дали са в съответствие с договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на УО. Поради това е необходимо осигуряване на съответния административен капацитет чрез предоставяне на подкрепа за специализираната одиторска услуга, планирана за реализация в края на изпълнението на проекта. Разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 22.1 и е на стойност 2 000.00 лв. Посочената външна услуга е свързана и необходима за успешната реализация на проекта, като ще гарантира добрата финансова отчетност на проекта и спазването на всички изисквания във връзка с разходването на публичните средства. Услугата също така е технически осъществима и ще бъде извършена съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020. 2 000.00 1 800.00
Дейност 7. Публичност и визуализация: Дейността цели да се популяризира финансиращата програма и самото проектно предложение, неговата полза и благоприятен ефект. В изпълнение на дейността по информиране и публичност, КАСКАДА ООД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., процедура BG16RFOP002-3.001 "Енергийна ефективност за малките и средни предприятия" и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020, а именно: 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, изрично ще се окаже съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) и националното финансиране, чрез поставяне: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - упоменаването на ЕФРР, ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., по които се финансира проекта; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност; - наименованието на проекта, както и стойността на финансовата подкрепа в лева на европейското и национално финансиране, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената подкрепа, като: - ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на КАСКАДА ООД - http://www.kaskada-bg.com/ - на видно място в производствения комплекс, където ще е мястото на изпълнение на проекта ще бъдат поставени 2 бр. билборда (с формат минимум А2) с информация за проекта и приноса на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., ЕФРР и националния бюджет на Р. България; - на всички места на изпълнение на проекта в производствените участъци ще бъдат поставени плакати (общо 10 бр.) с информация по проекта (минимално размер А3), в които се посочва финансовата подкрепа на ЕС; - ще бъдат поставени стикери/табели/етикети на закупеното по проекта оборудване (общо 40 бр.); - ще бъдат проведени минимум 2 бр. публични събития (информационни дни и/или пресконференции) за представянето на проекта, като съобразно изискванията ще бъде изпратена покана и предварителна информация до най-близкия офис от мрежата от 28-те информационни центъра. Също така информацията за събитията ще бъде анонсирана по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване. - в документацията по проекта, включително доклади, отчетни документи от изпълнители и други подобни документи ще бъдат включени информация и графично оформление, съответстващи на изискванията и целите на проекта; - ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на целевата група и участващите в процедурите за избор на изпълнители планирани по проекта. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г., ЕФРР и националния бюджет на Република България. Предвидено е възлагане на изработка и печат на билборд (2 бр.), плакатите (10 бр.) и необходимите за проекта стикери/табели/етикети (40 бр.), като разходът, планиран за тази услуга е посочен в бюджетно перо 23.1 и е на обща стойност от 500.00 лв. 500.00 495.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).