Наемане на персонал: При обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания самотноживеещите лица от община Правец се очертават следните проблеми :
- Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа / например след злополука, внезапно влошаване на здравословното състояние – инсулт, онкологични заболявания и др./
- В Дирекция „Социално подпомагане” основната подкрепа, която социално уязвимите лица получават е материално социално подпомагане.
- Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят придружаващите ги документи до Дирекция „СП”, общинска администрация и други институции. Основна причина за това е, че са болни, трудноподвижни и живеят в отдалечени краища на общината.
- До крайните населени места достига оскъдна информация за предлагани социални услуги и за възможности за социална подкрепа. А и често пъти хората нямат кураж сами да инициират някакви дейности за подобряване на собствения им статус.
- Често пъти между институциите няма координация при разрешаване на определен социален случай.
Затова е необходимо да се обособи отделно пространство, където лицата, нуждаещи се от подкрепа по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, да получат своевременна и компетентна услуга.
Ще бъдат наети 2 нови лица, които ще осъществяват дейности по информиране на нуждаещите се лица и заинтересованите страни относно услугите, които Община Правец осъществява по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Лицата ще са на длъжност „Сътрудник” и ще са различни от лицата, които са ангажирани към общината с администриране на социалните услуги, както и с услугата „Личен асистент”, изпълнявана по реда на ЗЛП. Лицата ще са наети за период от 6 месеца, на длъжността „Сътрудник” по трудов договор. |
13 800.00
|
12 480.15
|
Оборудване на работни места, обучение и супервизия на персонала. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги.: Фронт – офиса ще се обособи в помещение под наем, на пешеходната зона в града, в непосредствена близост до всички важни институции, които могат да имат отношение към лицата в риск. И най-вече в близост до сградата на общинска администрация – Правец.
Ще се закупи преносим компютър, който ще се използва за ежедневната работа с потенциалните целеви групи, ползващи услугите на фронт-офиса. Във връзка с необходимостта от провеждане на разговори, изпълняване на дейности на терен или мобилна работа – ще се закупи мобилен телефонен апарат.
Предвиденото оборудване е функционално свързано с реализацията на политиките на Община Правец в социалната сфера, осъществявани по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Избрани са икономични и практични варианти, които ще могат да се използват и след приключване на проекта.
Безспорно лицата, ангажирани със социалните услуги се нуждаят от консултации и методическа подкрепа за връзка с прилагане на промененото законодателство и въведени нови правила за анализиране на потребностите на лицата и насочване към съответната социална подкрепа. Работещите в помагащите професии имат потребност от психологически консултации, обмяна на опит на ниво „услуга”, споделяне на проблеми. Именно това е функцията на супервизията, която ще се проведе за лицата. Планира се да се провежда по 1 групова супервизия месечно – общо 6 броя.
Планира се провеждане на серия от обучения, които целят: повишена квалификацията на служителите, ангажирани с прилагане на общинските политики за социални услуги, повишаване капацитета на служителите в областта на социалното включване, равните възможности, недискриминацията. Обученията ще допринесат за нарастване на възможностите за планиране, мониторинг и анализ в социалната област, както и подобряване на уменията за предприемане на адекватни дейности и решения, както и за по-ефективно и ефикасно изпълнение на техните задължения.
Предвидените обучения не се припокриват по съдържание, насоченост и тематика с обучения, финансирани по други операции по ОПРЧР и други оперативни програми. Основните теми на обученията ще са свързани със следните идентифицирани области:
-извършване на оценки на потребностите
-мониторинг на социалните услуги
-аналитични умения при вземане на решения
-специфики на работата с различни категории уязвими лица
Планира се обучение да преминат най-малко 15 лица, които са пряко ангажирани с предоставянето на социалните услуги. Това са 3 лица, представители на общинската администрация, 2 новонаети лица по настоящия проект и по 2 лица – представители на петте социални услуги, функциониращи на територията на община Правец - Дневен център за пълнолетни лица с увреждания с капацитет 35 лица, Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с умствена изостаналост с капацитет 14 лица, Център за социална рехабилитация и интеграция за деца с увреждания с капацитет 30 лица, Център за настаняване от семеен тип за стари хора с капацитет 14 лица, Защитено жилище за хора с умствена изостаналост с капацитет 8 лица.
Обученията ще се провеждат в подходящо време, като ще включват теоретична и практическа част. Ще се отдели време за запознаване не само със Закона за личната помощ, Закона за социалните услуги и Закона за хората с увреждания, но и придобиване на практически умения за работа с уязвими лица, методи за извършване на социални оценки, оценка на нуждите на лицата, провеждане на контрол и мониторинг върху дейността на социалните услуги. |
5 520.00
|
4 992.06
|