Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at providing integrated support to the Pravets municipality in the implementation of the powers under the Social Services Act, the Disabled Persons Act   and the Personal Assistance Act . The municipality of Pravets provides a significant number of social services, and the implementation of the project will allow the smooth and trouble-free introduction of reforms in the field of social services and personal assistance and will speed up the provision of more effective, efficient and quality care to persons from the most vulnerable groups of the population .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на персонал: При обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания самотноживеещите лица от община Правец се очертават следните проблеми : - Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа / например след злополука, внезапно влошаване на здравословното състояние – инсулт, онкологични заболявания и др./ - В Дирекция „Социално подпомагане” основната подкрепа, която социално уязвимите лица получават е материално социално подпомагане. - Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят придружаващите ги документи до Дирекция „СП”, общинска администрация и други институции. Основна причина за това е, че са болни, трудноподвижни и живеят в отдалечени краища на общината. - До крайните населени места достига оскъдна информация за предлагани социални услуги и за възможности за социална подкрепа. А и често пъти хората нямат кураж сами да инициират някакви дейности за подобряване на собствения им статус. - Често пъти между институциите няма координация при разрешаване на определен социален случай. Затова е необходимо да се обособи отделно пространство, където лицата, нуждаещи се от подкрепа по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, да получат своевременна и компетентна услуга. Ще бъдат наети 2 нови лица, които ще осъществяват дейности по информиране на нуждаещите се лица и заинтересованите страни относно услугите, които Община Правец осъществява по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Лицата ще са на длъжност „Сътрудник” и ще са различни от лицата, които са ангажирани към общината с администриране на социалните услуги, както и с услугата „Личен асистент”, изпълнявана по реда на ЗЛП. Лицата ще са наети за период от 6 месеца, на длъжността „Сътрудник” по трудов договор. 13 800.00 12 480.15
Оборудване на работни места, обучение и супервизия на персонала. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги.: Фронт – офиса ще се обособи в помещение под наем, на пешеходната зона в града, в непосредствена близост до всички важни институции, които могат да имат отношение към лицата в риск. И най-вече в близост до сградата на общинска администрация – Правец. Ще се закупи преносим компютър, който ще се използва за ежедневната работа с потенциалните целеви групи, ползващи услугите на фронт-офиса. Във връзка с необходимостта от провеждане на разговори, изпълняване на дейности на терен или мобилна работа – ще се закупи мобилен телефонен апарат. Предвиденото оборудване е функционално свързано с реализацията на политиките на Община Правец в социалната сфера, осъществявани по реда на ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Избрани са икономични и практични варианти, които ще могат да се използват и след приключване на проекта. Безспорно лицата, ангажирани със социалните услуги се нуждаят от консултации и методическа подкрепа за връзка с прилагане на промененото законодателство и въведени нови правила за анализиране на потребностите на лицата и насочване към съответната социална подкрепа. Работещите в помагащите професии имат потребност от психологически консултации, обмяна на опит на ниво „услуга”, споделяне на проблеми. Именно това е функцията на супервизията, която ще се проведе за лицата. Планира се да се провежда по 1 групова супервизия месечно – общо 6 броя. Планира се провеждане на серия от обучения, които целят: повишена квалификацията на служителите, ангажирани с прилагане на общинските политики за социални услуги, повишаване капацитета на служителите в областта на социалното включване, равните възможности, недискриминацията. Обученията ще допринесат за нарастване на възможностите за планиране, мониторинг и анализ в социалната област, както и подобряване на уменията за предприемане на адекватни дейности и решения, както и за по-ефективно и ефикасно изпълнение на техните задължения. Предвидените обучения не се припокриват по съдържание, насоченост и тематика с обучения, финансирани по други операции по ОПРЧР и други оперативни програми. Основните теми на обученията ще са свързани със следните идентифицирани области: -извършване на оценки на потребностите -мониторинг на социалните услуги -аналитични умения при вземане на решения -специфики на работата с различни категории уязвими лица Планира се обучение да преминат най-малко 15 лица, които са пряко ангажирани с предоставянето на социалните услуги. Това са 3 лица, представители на общинската администрация, 2 новонаети лица по настоящия проект и по 2 лица – представители на петте социални услуги, функциониращи на територията на община Правец - Дневен център за пълнолетни лица с увреждания с капацитет 35 лица, Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с умствена изостаналост с капацитет 14 лица, Център за социална рехабилитация и интеграция за деца с увреждания с капацитет 30 лица, Център за настаняване от семеен тип за стари хора с капацитет 14 лица, Защитено жилище за хора с умствена изостаналост с капацитет 8 лица. Обученията ще се провеждат в подходящо време, като ще включват теоретична и практическа част. Ще се отдели време за запознаване не само със Закона за личната помощ, Закона за социалните услуги и Закона за хората с увреждания, но и придобиване на практически умения за работа с уязвими лица, методи за извършване на социални оценки, оценка на нуждите на лицата, провеждане на контрол и мониторинг върху дейността на социалните услуги. 5 520.00 4 992.06

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).