Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

“ZUM DESIGN” OOD is a company established in 2009 with its main scope of activity being Preprint, print, design marketing materials, graphic design. The expanding of market positions and enhancing the degree of internationalization and competitiveness on foreign markets characterized with high intensity of competition struggle impose the continuous management improvement and development.To this end,the present project is aimed directly to management development and company growth and its main purpose is: ”To achieve development and strengthening of management of “ZUM DESIGN” as SME using the support of special services and to provide company growth by encouraging the use of ICT and services.”
The project shall be implemented by the accomplishment of the following complex of activities allowable under the current procedure:
I.Activities related to the development and strengthening of companies’management:
1/Introduction and certifying of management systems (MS) in accordance with the requirements of national/European/international standards including introduction and certifying of MS in accordance with ENISO9001 and investments in new equipment and specialized software contributing to the introduction and observing compliance with the requirements of the introduced and certified MS
II.Activities related to encouraging the use of ICT and services:
1/Activities for achieving and introducing ICT based software for business process management in enterprises
III.Activities related to project visualization
The expected result of the project implementation is company capacity improvement for more successful presence at the intensively competitive foreign markets by introduction and application of MS and ICT based MS in business.
The project falls also in the present procedure priorities related to the introduction of systems of environment management and participation in procedures under OPDCBE and OPIC.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието,чрез услуги по въвеждане и сертифициране на система за управление в съответствие с изискванията на стандарт за управление на качеството БДС EN ISO9001 и инвестиции в ново оборудване и специализиран софтуер,допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведената сертифицирана система за управление: Като част от дейността се предвижда извършване на поддейности за: 1.Услуги по въвеждане на система за управление (СУ) в съответствие с изискванията на стандарт за управление на качеството (СУК) БДС EN ISO 9001-инвестицията е предпоставка за успешната реализация на проектната дейност,постигане на СЦ 1 и на общата проектна цел.Услугите по въвеждане на СУ са необходими с оглед постигане на пълно съответствие с изискванията на СУК БДС EN ISO 9001 и обхващат следните етапи: ➢одит и анализ на състоянието в съотв.с изискванията на ISO 9001 ➢разработване на приложимата документация и поетапно внедряване ➢провеждане на специализирани обучения, извършване на одити на отделните елементи от СУ ➢извършване на корективни действия,в случай на необходимост;удостоверяване на съотвествтвието с изискванията на СУК Въведената СУ ще осигури развитие и укрепване на управленския капацитет на "ЗУМ ДИЗАЙН",оптимизиране на управленските процеси и предоставяне на услуги с високо,съответстващо на нарастващите изисквания на клиентите качество,което ще допринесе значително за повишаване удовлетвореността на клиенти,бизнес-партньорите и на имиджа на организацията.СУК ще осигури предпоставки за трайно повишаване конкурентоспособността и интернационализацията на дружеството,поддържане на устойчиви пазарни позиции,завоюване на нови такива. 2.Услуги по сертифициране на СУ в съответствие с БДС EN ISO9001-услугите са абсолютно необходими за изпълнение на дейността и развитие на управленския капацитет,планират се във връзка с въвеждане на СУ по т.1. Услугите следва да се извършат от акредитиран орган по сертификация и очакван резултат от тях е получаването на сертификат. 3.Инвестиции в ново оборудване и софтуер,допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведената сертифицирана СУ съгл. БДС EN ISO 9001-предвижда се реализация на инвестиции в: Режеща маса 1бр.,необходима с цел постигане на съответствие с ISO 9001 чрез повишаване качеството на довършителните процеси рязане и биговане.Поради липсата на такова оборудване в момента се налага ръчно рязане и биговане на материали,водещо до регистриране на голям брой рекламации от клиенти поради ниско,променливо качество,породено от човешкия фактор. Машина за автоматично каширане и ламиниране(1бр.) за листов материал и плоскости, необходима с цел постигане на съответствие и спазване изискванията на СУК чрез повишаване на качеството на довършителните процеси при предоставяне на услуги по широкоформатен печат.Към момента дружеството не разполага с подобно оборудване и при необходимост извършва тези операции на ръка, което води до неефективен процес, ниско качество и голям риск от грешки, породени от човешкия фактор. Спектрофотометър (1бр.) и Специализиран софтуер за калибриране и профилиране (1бр.)-необходими с цел създаване на програмни и технологични предпоставки за измерване на цветовете и калибриране/профилиране както на монитори (което ще доведе до гарантирано качество на услугите по дизайн и предпечат), така и на машините при широкоформатен печат (резултиращо в гарантирано качество на печатните услуги). Посредством тези инвестиции ще се гарантира предоставянето на услуга в съответствие с клиентските изисквания и стандарти за качество в унисон с изискванията на СУК. ДМА и ДНА ще гарантират високото и постоянно качество на предоставяните услуги- в съответствие с ISO 9001,като ще допринесат пряко за повишаване удовлетвореността на клиентите,намаляване броя на рекламациите. Стъпки за изпълнение: 1)Сформиране на екип,изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури-1ви мес. 2)Избор на изпълнители-1-4 м. 3)Сключване на договори-от 4-5 м. 4)Въвеждане на СУ,подписване на Приемно-предвателен протокол(ППП)-от 5-11 м. 5)Доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА и придобиване на ДНА.Подписване на ППП- 5-8 м. 6)Сертифициране на СУ в съответствие с БДС EN ISO 9001,получаване на сертификат и подписване на ППП-от 12 до14 м. 110 439.35 107 490.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието: Като част от настоящата проектна дейност ще бъде придобит и въведен в "ЗУМ ДИЗАЙН" ООД ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в предприятието, представляващ софтуер за управление на ресурсите (ERP система) - 1 брой. Въвеждането на ИКТ базирания софтуер - обект на настоящата дейност, ще бъде удостоверено с получаването на лиценз/протокол/ръководство за функциониране на въведената ИКТ система, издаден от избрания по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС № 160 доставчик/производител. Инвестицията е необходима и ще допринесе за изпълнението на дейността посредством оптимизиране на бизнес процесите и работните потоци в предприятието, повишаване на тяхната ефективност и адаптируемост към постоянно и динамично променящите се условия на средата. За целта, ERP системата - обект на придобиване и въвеждане в рамките на настоящата проектна дейност, следва да обхваща следните модули/функционалности в съответствие с идентифицираните потребности на дружеството и спецификата на осъществяваната от него дейност: - модул за поръчки, оптимизиращ процесите на организация на производствения процес/процеса на предоставяне на услуги,който да дава възможност за: категоризиране на поръчки по етапи, по тип услуга, по приоритет; за планиране срок за изпълнение, дефиниране на съпътстващи операции; генериране на технологична карта; генериране на протоколи за отделни етапи на изпълнение; известяване на клиент за статус на поръчка. -модул за калкулиране на цени на база предварително дефинирани цени за типове машини, медии, съпътстващи операции и др. оптимизиращ процеса по реализация на услугата; -модул клиенти и модул подизпълнители, съдържащи пълни данни -модул, позволяващ финансово-счетоводни справки - за стойност на поръчки, групирани по клиенти и дейности, както и за платени/неплатени стокови разписки и др., в т.ч. издаване на стокови разписки - модул каса за регистриране на приходи и разходи и ефективна организация на финансови ресурси - модул за настройки на системата, регулиращ потребители, нива и групи на достъп, настройка на различни работни процеси, типове медии, машини за широкоформатен печат и др. -модул за справки - по типове процеси, по периоди, по подизпълнители, по каза и по фактури, подпомагащ ефективния процес по планиране и вземане на решения -Планираната за въвеждане ERP система следва да включва модул/и за управление на отпадъците от дейността. Изложеното е необходимо и обосновано с оглед на спецификата на дейността на дружеството, която включва освен предпечат, така също и печат на материали и довършителни процеси, в рамките на които се генерират отпадъци. Дружеството има договори с фирми, ангажирани с извозване на отпадъци (хартия, фолио и др.) и такива, свързани с рециклиране на опасни отпадъци (мастила), като ИКТ базираният софтуер ще направи възможно оптимизиране на процеса по управление на този процес в унисон с принципа на устойчиво развитие. - модул човешки ресурси (ЧР), оптимизиращ организацията на ЧР и процесите по планиране и вземане на решения по отношение на ЧР. - системата с цел позволяване на оптимална гъвкавост, следва да бъде уеб базирана, което ще направи възможен достъпът до нея по всяко време и от всяко място. Въвеждането на системата ще позволи оптимизацията на всички процеси в дружеството и разширяване на обема на дейността посредством повишена ефективност и ефикасност. Системата ще доведе до повишаване степента на интернационализация и конкурентоспособност на дружеството. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1)Сформиране на екип,изготвяне и съгласуване с УО на График за провеждане на процедури-1ви мес. 2)Избор на изпълнител-от 1ви до 4ти м. 3)Сключване на договор с избран изпълнител на дейността-от 4ти до 5ти м. 4)Придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление - софтуер за управление на ресурсите (ERP система), получаване на лиценз/протокол/ръководство за функциониране на въведената ИКТ система, издаден от избрания изпълнител. Подписване на ППП (от 5ти до 10ти месец) 65 000.00 64 500.00
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответстие с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие - на Бенефициента) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регл. 1303/2013. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. С оглед на това, в рамките на дейността се предвижда: - при всички мерки за информация и комуникация (в т.ч. информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта, ще се указва съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) на Европейския съюз (ЕС) чрез Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 (ОПИК) на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването на административния договор за безвъзмездна финансова помощ и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на ОПИК 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева; -постави 2 бр. плакати с минимален размер А3 с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място - напр. входа на сградата, в която ще се осъществява проектът. Плакатите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР; общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “Европейски съюз”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номера на договора. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на плакати и стикери, доставка и подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител (2ри месец) 3. Поставяне на информационни плакати и стикери при доставката на ДМА по проекта 4.През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. С оглед на обстоятелството, че мерките, свързани с информация и комуникация, са задължителни и съпътстват изпълнението на проекта през целия период на неговата реализация,тяхното изпълнение е предвидено да стартира веднага след подписване на административния ДБФП и да продължи през целия период на изпълнение. 230.00 72.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).