Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Peter Terziev" is a manufacturer of undergarments. More than 20 years the company specializes in the production of men's, women's and children's underwear. There are over 150 models lingerie, in various categories, women's panties, women string, women braziliani, women's Bras, women's undervests, etc.; men's Boxer shorts, men’s briefs, men's kits, as well as high-quality children's underwear. The organization is currently working on contract with 10 employees in the production department. Extension of production assortment and the constant maintenance of stocks contributed to the need for investment in human resources-hiring new employees, training for newly appointed individuals, purchasing high-quality equipment. Development strategy of "Peter Terziev" foreseen to increase staff in the production with 6 persons tailors and to be separated Trade Department to work experts in marketing. The specifics of the industry account outflow of labor from the garment trade. In this connection the efforts and objectives of the project are aimed at the recruitment of unemployed and inactive persons to be trained specially for the position to which they are assigned, thus ensuring the relationship between employer and employees. The results, which are expected to be achieved is to ensure sustainable employment of newly appointed 10 persons on the project, increasing motivation of employees and social adaptation in the new working environment. Commitment of the leadership of the "Peter Terziev" is to preserve the jobs of min. 50% of the target group of the project within 1 year after the completion of project activities. The project activities include: Organization and management of the project, hiring of unemployed and inactive persons for a period of 12 months of position: tailor men's/women's apparel code 75311003 – 6 persons and Expert marketing 24316002 – 4 persons, conducting trainings, purchasing equipment, information and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Дейността включва сформиране на проектен екип, който се състои от Ръководител проект и Счетоводител. Ще бъдат сключени договори с екипа на проекта. Изборът на членовете на екипа и възлагането на ангажиментите ще бъде без оглед на тяхната етническа принадлежност, религия, раса, възраст, пол, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Ръководителят на проекта ще подготви система за вътрешен мониторинг и оценка на резултатите от проектните дейности и срокове за възлагане и изпълнение на всяка задача в съответствие със заложения план на действие, той отговаря за цялостното управление на проекта. Той отговаря за планиране и контрол по отношение на дейностите свързани с новоназначените лица, тяхното обучение и осигуряване на необходимото оборудване за пряката им работа. Също така ще участва в планирането и организация на отчетната дейност по проекта, подготовка на изискваните доклади за изпълнението. Цялостната дейност свързана с популяризирането на проекта в съответствие с изискванията за визуализация на Договарящия орган ще се администрира от ръководителя на проекта. Той ще осъществява и контактите със средствата за масова комуникация и ще подготвя необходимата информация за етапното изпълнение на проектните дейности, като ще следи навреме да се популяризира извършената дейност. Счетоводителят на проекта носи отговорност за финансовата отчетност на проекта, като следи, контролира и изготвя необходимата финансова документация и оперативно отговаря за разплащанията по проекта. Счетоводителят на проекта отговаря за ежемесечното изплащане на възнагражденията на заетите по проекта лица, като изготвя всички документи съгласно трудовото законодателство в България. Той изготвя всички справки изисквани от Договарящия орган, отчети за междинни и финални плащания. В първите два проектни месеца ще бъде извършен и подбор на лицата, които ще бъдат включени в заетост. Подборът ще се извърши в съответствие с Ръководството на бенефициента по настоящата схема. Дейността включва и провеждането на процедури за избор на изпълнители за дейностите по проекта. Процедурите ще бъдат организирани в съответствие с изискванията на приложимото законодателство – ПМС 118/2014, ръководствата и указанията на за допустимост на разходите по ОП „РЧР”. Екипът на проекта е отговорен за изготвянето и провеждането на процедурите за външно възлагане на дейностите по проекта. По време на изпълнение на дейността след провеждане на избор на изпълнител ще се сключи договор със служба по трудова медицина за новоназначените лица за периода на изпълнение на проекта. Освен това по време на изпълнение на дейността във връзка със закупуването на оборудване за работещите ще се сключи и застраховка на оборудването за периода на изпълнение на проекта. Дейността „Организация и управление” е свързана с цялостното администриране на проектните дейности в съответствие с правилата и процедурите на Договарящия орган за успешното приключване на проекта. Обявените процедури ще гарантират принципа на лоялна и честна конкуренция, като изпълнителите ще бъдат подбирани в зависимост от техните умения, ефективност, опит и надеждност за предоставяне на конкретните услуги. Организационната дейност е една от най-важните за проекта. Организирането на качествен план и методи за работа на екипа по проекта е критерий за постигането на добри резултати. Сформирането на екип, с ясно разпределени задачи е гаранция за качествено изпълнение на проекта и постигане на специфичните цели на настоящия проект. Дейността ще допринесе за установяване на ясни и конкретни правила и разпределяне на отговорностите при изпълнение на проекта, които са от изключителна важност за успешната му реализация. 14 130.00 14 127.35
Наемане на безработни и неактивни лица: Дейността е насочена изцяло към изпълнението на основната цел на проекта, а именно осигуряване на устойчива заетост на уязвими групи от пазара на труда-безработни и неактивни лица. Чрез изпълнението на дейността ще се даде възможност на лицата да извършват трудова дейност съгласно правилата на трудовото и осигурителното законодателство в България, да придобият навици и умения посредством обучение за успешно включване в нова насока и развитие в кариерно отношение. По време на изпълнение на дейността ще се следи развитието и усвояемостта на знанията. Като индикатор за резултат по проекта е заложен: Безработни и неактивни участници, който в края на проекта ще бъде изпълнен с резултат 10 назначени по проекта лица. Дейността включва сключване на трудови договори с лицата от целевата група по проекта–безработни и неактивни лица. За период от 12 месеца ще бъдат наети 10 лица на длъжности, както следва: •Шивач мъжко/дамско облекло код 75311003-6 лица, разпределени в целева група 2 лица на възраст над 54 години и 3 лица на възраст над 30 години и 1 лице на възраст до 29г •Експерт маркетинг код 24316002-4 лица на възраст до 29 г. включително В целевата група ще бъдат включени 5 лица от категорията младежи до 29 години и 5 лица в категория над 30 години На лицата назначени на длъжност Шивач мъжко/дамско облекло код 75311003 /6 човека/ще се предостави възможност веднага след назначаването да бъдат включени в обучение за придобиване на професионална квалификация втора степен по част от професия Оператор в производството на облекло код 542050 специалност Производство на облекло от текстил код 5420501 с продължителност 300 часа Специалността е необходима за изпълняване на задълженията поставени в длъжностната им характеристика. В преките им задължения ще се включи: управление, контрол и работа на специални и универсални шевни машини, ушиване на различни по сложност изделия произвеждани от фирмата. Всяко лице на длъжност шивач ще подготвя за работа, настройва, проверява точността и работи с шевната машина. Също така ще получава, установява, центрова и съединява различните детайли, ще избира оптимален и безопасен режим на работа на шевната машина. Ще получава и зарежда с необходимите спомагателни материали, ще следи за повредите в машината и за качеството на ушитите изделия. За тази цел е предвидено да се закупи оборудване: покривна машина-1 бр. и Флатлог-1 бр. Всички новоназначени ще могат да работят на двете специализирани машини, когато пряката им работа го изисква при различните манипулации по време на производството на готовата продукция През останалото време ще им се предоставят други шевни машини налични в компанията В търговски отдел ще се назначат 4 лица на длъжност Експерт маркетинг код 24316002. Задълженията им включват: Организира маркетинга и участва в рекламирането на продукцията. Следи състоянието и тенденциите на пазарите и цените на аналогичните стоки и услуги. Извършва маркетингови проучвания на пазарите. Проучва данните за конкурентните производители, събира, обобщава и анализира информация за произвежданите продукти. Организира презентации и изложби на произвежданите артикули. Организира представянето на панаири, изложби и други подобни форуми. Анализира потребностите на пазара, събира, анализира и съхранява търговски запитвания, оферти и каталози, организира бизнессрещи. Участва в подготовката на оферти и създава контакти с потенциални клиенти. Поддържа база данни за потребителското търсене и възможностите за реализация. Участва в изготвянето на проекти на каталози и други рекламни материали. Участва в поддържането на WEB-сайта на дружеството Един от непреките ефекти, които ще се търсят с реализацията на настоящето проектопредложение е мотивиране на обществената и личната активност за търсене и намиране на алтернативни начини и пътища да се използват по-пълноценно и ефективно наличните ресурси и потенциалните възможности в процеса на търсене на решения за повишаване комфорта и благоденствието на целевите групи 70 199.04 72 482.06
Закупуване на оборудване за целевата група: В съответствие с изискванията на длъжността Шивач мъжко/дамско облекло код 75311003 ще бъде доставено и въведено в експлоатация следното оборудване: 1. Покривна машина – 1 брой - трииглова с цилиндрично рамо, десен нож за подравняване на резервата и заден ролков транспорт с автоматично отрязване на конците. Елиминира ръчния труд който се полага за придържане на тъканта, позволява най-добро качество на артикулите. 2. Флатлог - 1 брой - с отрязване на конците и система за спестяване на въздух. Използва се за полагане на челните лицеви тегели, които са от особена важност за естетическия вид, качеството на облеклото и производителността на работещия. С цитираното оборудване ще работят всички лица назначени на длъжност шивач, като на тях ще се извършват специализирани операции по време на технобогичния процес. За лицата, които ще изпълняват длъжността Експерт маркетинг код 24316002 ще бъде закупен Преносим компютър – 1 бр. с високотехнологични характеристики, който ще бъде използван от тях по веме на срещи и презентации в офиса и извън него. Чрез новия компютър ще може да се обработват снимки и каталози предназначени за сайта на фирмата още на мястото на заснемането на нова колекция, ще може да се инсталира специализиран софтуер, с който да се постигне развитието на маркетинговата политика на фирмата. За работата на експертите ще се предостави фотоапарат с обектив и статив – 1 бр., с който веднага след производството на нов артикул, той да бъде популяризиран сред клиентите. С фотоапарата ще работят всички 4 назначени лица, ще имат отговорности към разпространението на информация, веднага след реализация в производството на идея и модел. 39 000.00 39 000.00
Обучения за придобиване на професионална квалификация по част от професия: Дейността включва придобиване на професионална квалификация по част от професия Оператор в производството на облекло код 542050, специалност Производство на облекло от текстил код 5420501 втора степен с продължителност 300 часа за 6 лица назначени на длъжност: Шивач мъжко/дамско облекло код 75311003 Ще бъде сформирана една учебна група. Продължителност на един учебен час - 45 мин. Хорариумът на обучението е 300 часа, от които 106 часа теория и 194 часа практика, разпределени както следва: 1. Обща професионална подготовка – ЗБУТ, икономика – 12 часа, от които 8 часа теория и 4 часа практика 2. Отраслова професионална подготовка – техническо чертане, електротехника и електроника, автоматизация на производството – 48 часа, от които 22 часа теория и 26 часа практика 3. Специфична професионална подготовка – материалознание, технология за производство на долно бельо, конструиране, моделиране на облекло – кройки, модели – долно бельо дамско, мъжко, детско, шевни машини и съоръжения - 180 часа, от които 76 часа теория и 104 часа практика 4. Производствена практика – 60 часа Ангажимент на обучаващата организация е да осигури учебните материали за обучаемите лица. При завършване на обучението обучаемите лица ще могат: да скицират и описват модел, да избират подходящи платове за избаротване на артикул в зависимост от свойствата; да описват технологичната последователност за изработване на изделието – малки детайли, задна част, предна част, монтажни и довършителни операции, работа с шевни машини и съоръжения за изработване на изделието, описват по схема принципа на бодообразуване при шевни машини, неизправности на шевните машини, влияещи върху бодообразуването. След завършване на обучението по специалността обучаваният трябва да умее да изпълнява качествено технологичните операции при изработването на облекло от тъкани и плетени текстилни материали, като: • познава и обслужва основните видове шевни машини; чертае основни конструкции на видове облекло; познава и прилага технологичната последователност за изработване на видове облекло; разчита технологични скици; адаптира се бързо за изпълнение на технологична операция при въвеждане на нови машини и съоръжения; познава основни, помощни и спомагателни материали за изработване на облекло; описва по схема общото устройство и принципа на действие на шевни полуавтомати, специални шевни машини и кроячна техника; познава и прилага технологията за изработване на облекло. В края на обучението обучаемите лица ще положат изпит съгласно изискванията на ДОИ. На успешно издържалите изпита по теория и практика на специалността ще бъдат издадени Удостоверения за професионална квалификация за част от професия Оператор в производството на облекло код 542050, специалност Производство на облекло от текстил код 5420501 втора степен. 3 600.00 3 600.00
Обучения по ключова компетентност 4 - дигитална компетентност: Дейността включва провеждане на обучение за придобиване на ключова компетентност 4 – дигитална компетентност за новоназначените лица. Разширяването на дейността на фирмата и непрекъснатият контакт с клиенти и служители водят до необходимост всички работещи в ЕТ „Петър Терзиев” да имат базови компютърни умения за да могат да се справят с преките си задължения. В организацията е въведена система за работа свързана с електронна комуникация и размяна на документи, което поражда необходимост всички новоназначени лица да преминат обучение за придобиване на ключова компетентност 4 дигитална компетентност. Лицата назначени на длъжност Шивач мъжко/дамско облекло код 75311003 се предвижда да работят със електронната система на дружеството касаеща въвеждане на оперативни данни от текущата работа, специфични отчети за ръководството, търговски отдел, кореспонденция – заявки, стокови разписки, генериране на документи за готова продукция, въвеждане на данни от текущите ремонти на оборудването и съоръженията, фактури и др. Асортиментът, който се работи текущо е многообразен и в много разновидности. За да има винаги наличности е необходимо да се въвеждат данни за извършване на справки и следене на наличности. Лицата – 6 на брой ще бъдат обособени в една учебна група за придобиване на дигитална компетентност. Останалите лица назначени на длъжност Експерт маркетинг код 24316002 – 4 лица ще бъдат във втора учебна група за придобиване на дигитална компетентност. В тяхната специфика на работа ще бъдат включени в програмата изисквания за придобиване на умения за дигитални умения – работа със софтуер за корекции на снимки, обработка на файлове за каталози. Поради факта, че експертите маркетинг е необходимо да могат да работат с електронни таблици и файлове от специфичен за производството характер ще бъдат вкбючени модули в програмата за обработка на файлове. Организацията е приела голяма част от записите да се водят електронно и поради тази причина е необходимо новоназначените лица да преминат обучението за дигитална компетентност пряко необходимо за ежедневната им работа. В тази връзка в настоящият проект са предвидени обучения с хорариум 45 учебни часа за придобиване на дигитална компетентност, като необходимост новоназначените лица да се включат пълноценно в работата и по-специално в комуникацията и документирането на извършената работа. Обучението се организира в модули, които обезпечават дейностите на служителите, свързани с поддържане на връзка с отдела, комуникация по електронен път с клиенти, работа с фирмен софтуер складови наличности, готова продукция, отчетност на извършена дейност, комуникация по електронен път, обслужване на рекламации и други. Поради тази причина програмата за обучение е определена на базата на пряката работа, която ще трябва да извършват лицата. Висшето ръководство на компанията осъзнава значението на своите служители за цялостния успех на компанията и разглежда човешките си ресурси като активи на предприятието, характеризиращи се с определена специфика, което ги прави уникални обекти на управление. По отношение на човешките ресурси се подхожда с интерес за привличане и подбиране на такива работници и служители, които ще направят възможно компанията да постигна своите цели; осигуряване на възможностите за професионално-квалификационно развитие и израстване на мениджърите и работниците в кариерата; създаване на предпоставки за учене през целия живот. Чрез включването в обученията по ключови компетентности ще се помогне на целевата група по-бързо и целенасочено да се адаптира в пряката работа на ЕТ „Петър Терзиев”, ще позволи личностно развитие на работещите и ще осигури възможност за развитие основана на информационните технологии. 2 500.00 2 500.00
Информация и публичност: Дейност информиране и публичност се основава на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена на интернет страницата на ЕТ „Петър Терзиев”, разпространена сред обществеността посредством срещи и сред целевата група по проекта още на етап подбор на лицата за назначаване. За оповестяване приноса на Европейския социален фонд и Агенция по заетостта ще бъде направена публикация в печатно издание, която в едно с изготвянето на информационна табела и плакати по проекта ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на правилата от ПМС 118/2014. На закупените активи по проекта предназначени за работата на новоназначените лица ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията посочени Единния наръчник. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни участващи в процеса на изпълнение на проекта. Визуализацията на всички документи има задължителен характер и контрола ще се осъществява от него. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския социален фонд. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския социален фонд и се изпълнява по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създадат условия, които да гарантират равенството между половете и недискриминационният принцип като се прилагат критериите за равнопоставеност. Дейността за информация и публичност представлява съпътстваща изпълнението на проекта дейност, която ще допринесе като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП „РЧР”. Действията предвидени за изпълнение са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет страницата и в печатно издание, които представляват изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите в интернет пространството представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа получена по ОП „РЧР”. 2 500.00 1 242.50

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).