Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The aim of the project proposal is by using a focused support Bulgarian SME Sokolov Ltd. to implement energy efficiency measures in order to achieve sustainable growth and competitiveness. This project aims to make a contribution to the overall objective of the procedure.

There are to be implemented the following activities: A2-7: Acquisition of production equipment A8: Use of services for implementation and certification of energy management systems in the enterprise according to ISO 50001, A9: Visualization and publicity. At the time the application was made Activity 1 using consulting service to be performed energy audit and preparation of an energy report.

The total project cost is 1 785 552.68 BGN. Place of performance is BG, North-Central region, Veliko Tarnovo Veliko Tarnovo, district Veliko Tarnovo.

The expected results of the project will be the enhanced competitiveness of the company by improving its energy efficiency and capacity, which, in turn, lead to more sustainable growth and a reduction in energy intensity at both the Company and overall BG economy. The project is implemented in a sector characterized by high energy intensity - 23.61 manufacture of concrete products for construction.

Specific additional benefits that the project will achieve are:
• strengthening the market position of the local market
• increase of sales revenue, given the increase of production capacity
• reduce the cost and the unit cost of production, not as a whole
• environmental benifits
• implementation of the EU horizontal policies - equality and non-discrimination and sustainable development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност;: Тази дейност е вече извършена към момента на кандидатстване. Тя представлява изпълнениe на задължително условие за кандидатстване, а именно извършване на енергиен одит и въз основа на направените препоръки и оценка на предвидените мерки, последващото им изпълнение чрез проекта. Енергийният одит бе направен от лице , вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност - Енерджи Сейвинг ЕООД с рег. № 022 / 03.11.2015г. Изготвеният одит бе изпратен в срок и по надлежния ред на АУЕР и в резултат бе получено становище за одобряване на одита. Дружеството възложи на изпълнител, извършването на одита. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. Това бе ПМС 118/2014г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител 1.1. Разработване на задание 1.2. Събиране на три оферти 1.3. Мотивиран избор на изпълнител 2. Сключване на договор 3. Изпълнение на услугата 4. Подписване на приемно-предавателен протокол. 15 000.00 15 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на бетон-помпа миксер - 1 бр., мярка 1 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 1 от енергийния одит - придобиването на Бетон-помпа миксер. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Фирма „Соколов” ООД разполага с една бетон помпа-миксер, която е доста стара, което е причина за прогресивното нарастване на разходите за ремонт и поддръжка през последните няколко години. Затова е необходима подмяната на старото оборудване с ново. За подобряване на енергийната ефективност на компанията и развитие на благоприятна бизнес среда, Дружеството предвижда следното: Закупуване на нова Бетон помпа-миксер - Мярката предвижда подмяна на амортизирана и морално остаряла Бетон помпа-миксер с нова такава, с по-нисък специфичен разход на дизелово гориво и по-висока производителност. Предвижда се старата Бетон помпа-миксер да бъде изведена от експлоатация и оставена в резерв. Новата машина изцяло да замести дейността, изпълнявана от старото оборудване. Новата ще бъде въведена в експлоатация на производствена площадка намираща се в град Велико Търново. Фактор на енергийни спестявания- 52,85 % , и вдигнат капацитета от 60 куб. м.на час на старата машина на 80 куб. м. на час на новата машина. Планира се произведени куб.м. на година да станата - 49741 куб.м. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (14 месец). 528 074.10 528 074.10
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез придобиването на нов бетонов възел - 1 бр., мярка 2 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно : Мярка 2 от енергийния одит - бетонов възел. Инвестициите са за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Дейността предвижда извеждане от експлоатация на Бетонов възел №1, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов бетонов възел със следните технически характеристики - Производителност на нов бетоновия възел – 142 m³/h. От направените изчисления в енергийния одит се стигна до резултатите: Фактор на енергийни спестявания- 76,21 % , и вдигнат капацитет от 15 м3/час и съответно 8 212,5 м3 на година на 142 м3/час и 77 745 м3 / год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-13 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (15 месец). 289 756.21 289 756.21
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на вътрешно заводски транспорт, газокари - 4 бр., мярка 3 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 3 от енергийния одит - придобиването на вътрешно заводски транспорт, газокари - 4 бр. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Фирма „Соколов” ООД разполага за транспортирането на готовата продукция и товарно-разтоварите дейности в района на предприятието с четири мотокара и два газокара, които са доста стари, което е причина за прогресивното нарастване на разходите за ремонт и поддръжка през последните няколко години, както и високия разход на дизелово гориво. Затова е необходима подмяната на старите кари с нови, по-икономични, с нисък разход за поддръжка и щадящи околната среда. Новите газокари, които ще бъдат придобити по проекта, се характеризират с ниска консумация на газ пропан-бутан, висока продуктивност и притежават уникална система за активна стабилност, както и система за автоматично хоризонтиране на товара, позволяваща бързо манипулиране и намаляваща риска от повреждане на товара поради лошо позициониране. Плюс това, опазването на околната среда е основен принцип при новите газокари. Той е залегнал индивидуално във всички етап от „жизнения цикъл” на машината. Това се постига чрез: - Двигателят е конструиран да осигури необходимата мощност, по възможно най-екологичния път. - Всички агрегати съответстват на Директива 97/68/ЕС Stage IIIа за ниво на вредните емисии. - огромна част от компонентите на машината подлежат на рециклиране. Новите газокари ще бъдат въведени в експлоатация на производствена площадка намираща се в град Велико Търново. Фактор на енергийни спестявания- 54,30 % , спестени емисии СО2 - 62,11 т/год., енергийни спестявания - 232 611,55 kWh/год. Изчислен е повишен капацитет на година от товаро-разтоварни дейности на бетонови изделия в размер на 68 %. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (14 месец). 221 008.79 221 000.00
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на вътрешно заводски транспорт, челен товарач - 1 бр., мярка 4 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 4 от енергийния одит - придобиването на вътрешно заводски транспорт, челен товарач - 1 бр. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) За товаро - разтоварни дейности и зареждане на бетоновите възли с инертни материали, на територията на предприятието „Соколов” ООД, функционират два челни товарача, които са доста стари, което е причина за прогресивното нарастване на разходите за ремонт и поддръжка през последните няколко години, както и високия разход на дизелово гориво. Затова е необходима подмяната на двата стари челни товарача с един нов, по-икономичен, с нисък разход за поддръжка и щадящ околната среда. Новият челен товарач, който ще бъде придобит по проекта, се характеризира с ниска консумация на дизелово гориво, висока продуктивност, система за контрол и диагностика на всички работни функции в реално време и дистанционна мониторинг система за контрол и опазването на околната среда. Новият челен товарач ще бъде въведен в експлоатация на производствена площадка намираща се в град Велико Търново, а старите ще бъдат изведени от експлоатация. При експлоатацията на новият челен товарач ще бъдат направени следните енергийни спестявания : Фактор на енергийни спестявания- 76,44 % , спестени емисии СО2 - 171,51 т/год., енергийни спестявания - 642 361,12 kWh/год. При него има вдигане на капацитета предвид това, че двата налични товарача са с кофи 0,9 куб. м и 1,5 куб. м, а новият товарач е с кофа - 2,9 куб.м. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемно-предавателен протокол. (14 месец). 236 655.43 236 655.43
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на бетоновози с миксер - 2 бр., мярка 5 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 5 от енергийния одит - придобиването на бетоновози - миксер - 2 бр. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Фирмата разполага с два бетоновоза с годишен пробег 50 000 км. годишно заедно. Предвижда се замяна на тези стари бетоновози с нови такива с по-нисък разход (близо два пъти). При експлоатацията на новите два бетоновози се ще бъдат направени следните енергийни спестявания: Фактор на енергийни спестявания- 64,29 % , спестени емисии СО2 - 168,593 т/год., енергийни спестявания - 631 433,26 kWh/год. При тях се очаква да се постигне вдигане на капацитета от 7куб.м. работен обем на двата стари бетоновоза, на 10 куб.м. на новите бетоновози. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (14 месец). 402 900.98 402 900.98
Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез придобиването на инсталация за рециклиране на бетон (рециклатор) - 1бр., мярка 6 от енергийния одит ): Тази дейност е основна инвестиционна дейност по проекта и чрез нея ще се постигне една от основните цели по проекта. Дружеството да направи инвестиции в дълготрайни активи за повишаване на енергийната ефективност, а именно ще се изпълни Мярка 6 от енергийния одит - придобиването на инсталация за рециклиране на бетон - 1 бр. Инвестицията е за изпълнение на мерки за енергийна ефективност, включени в обследване за енергийна ефективност, извършено от Енерджи Сейвинг ЕООД, но тя ще бъде финансирана по режим „регионална инвестиционна помощ“, защото е част от проекта, които има за цел също разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (подробно описано в т. 11.1 от проекта.) Рециклирането на остатъчен бетон на територията на промишлената система се извършва от инсталация със производителност 8 куб.м. на час, а новият рециклатор е с почти два пъти по голям капацитет - 15 куб.м. на час. Предимства на новата инсталация за рециклиране на остатъчен бетон и остатъци от почистване на транспортни бетоносмесители, бетонови стопанства, бетонови транспортни кюбели: • ниска инсталирана мощност; • по - висока производителност; • по-малък специфичен разход на енергия; При въвеждането в експлоатация на новият рециклатор, ще бъдат направени следните енергийни спестявания: Фактор на енергийни спестявания- 54,37 % , спестени емисии СО2 - 43,88 т/год., енергийни спестявания - 53582 kWh/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на публична покана 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. В процеса на изпълнение на проекта Дружеството ще възложи на изпълнител, извършването на доставката на машината. Изпълнителят по проекта не е партньори по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения Договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) предварителен контрол от страна на Договарящият орган за спазване на правилата за избор на изпълнители съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договор за доставка (4 месец) 3. Доставка на машините на Дружеството, подписване на приемно предавателен протокол (4-14 месец) 4. Инсталиране, пускане в експлоатация, тестване и подписване на Финален приемнопредавателен протокол. (16 месец). 81 157.17 81 157.17
Консултанска услуга по въвеждне и сертифициране съобразно Международният стандарт ISO 50001: Международният стандарт БДС EN ISO 50001 има за цел да помогне на организациите да определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. БДС EN ISO 50001 e приложим за всички организации, независимо от техния вид, размер и дейност. БДС EN ISO 50001 посочва специфичните изисквания, приложими към използването и потреблението на енергия, включително измерване, документиране и докладване, планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др., които допринасят за енергийните характеристики. Тази дейност ще изпълни целта на дружеството да повиши нивото на познания с цел да се определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. БДС EN ISO 50001 осигурява системата, по която една организация може да идентифицира миналото, сегашното и бъдещото потребление на енергия и да разработи енергиен мониторингов план. Впоследствие анализът на актуалните и планираните данни ще подпомогне да се предприемат действия за подобряване на енергийното управление и ефективност. Стандартът има специфични изисквания за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители - отделно на конс.фирма и на сертификационна фирма. Не е допустимо едно и също лице (без значение дали е физическо и юридическо лице да извършва и двете дейности) (от 4-5 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения; 1.4. Провеждане на оценителна сесия, отваряне на офертите и оценяване на оферти; 1.5 Избор; 1.6 Уведомяване на одобрения изпълнител и на не спечелилите кандидати. Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. Сключване на договори за консултантска и сертификационна услуга (5 месец) 3. Извършване на консултантската услуга и извършване на сертификационата услуга (5 - 12 месец) 4. Приемане окончателно на услугите с подписване на Финални приемнопредавателни протоколи. (12 месец) 5. Издаване на сертификат. Изпълнението на консултантския процес по внедряване ще премине през три етапа: Първи етап: запознаване с текущата ситуация и разработване на документи Втори етап: Внедряване на системата и работа в реални условия, отстраняване на несъответствия и обучение, анализ и корекции. Заключителен етап: Подпомагане в сертификациония процес. Изпълнението на сертификационния процес ще премине през три етапа: Първи етап: Преглед на документите на системата за управление за оценка на съответствието с избрания стандарт за сертификация, Втори етап: Оценка на място на системата за управление. Всички записи, които са част от системата за управление, трябва да бъдат на разположение за прегледа. Заключителен етап Изготвяне на доклад и издаван на сертификат. 9 000.00 8 450.00
Публичност и визуализация: Целта на дейността е популяризиране на Проекта, и оперативната програма и ЕСИФ, запознаване с проекта неговите цели, резултати и ползи.По време на изпълнение на проекта ще бъдат приложени подходящи мерки за информиране и публичност, в съответствие с изискванията на единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г. Конкретните мерки предвидени по проекта с цел публичност и информиране са: 1. Изготвяне и монтиране на информационна табела на входа на офиса на дружеството. 2. Осъществяване на 2 бр. публично събитие в началото и края на проекта. 3. 2бр. преспубликации в местни и/или регионални медии и 2 бр. ПР съобщения 4. Изработване и поставяне на визуални символи на всичко, придобито по проекта 5. Използване на визуалните символи на всички документи, публикации и др. по проекта. 6. Публикуване на актуална информация за проекта на сайта на дружеството Пълният набор от мерки за информиране и публичност, които бенефициентите могат да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, се съдържа в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, който може да бъде намерен на интернет страницата на Управляващия орган - http://www.opcompetitiveness.bg/module3.php?menu_id=359. Дружеството е запознато и изпълнението на дейността ще става съобразно него. Тази дейност в частта на мерки от 1 до 4 мерки ще бъде възложена на външен изпълнител, а мерките 5 и 6 ще бъдат извършени от Дружеството самостоятелно. Стъпки за реализация на дейността - избор на изпълнител на : 1. Избор на изпълнители (от 2 месец) вкл. 1.1. Разработване на задание 1.2. Разработване на тръжно досие, вкл. методология на оценка. 1.3. Публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения; 1.4. Избор; Изпълнителят по проекта не е партньор по изпълнението на проекта и се избира в съответствие с изискванията на действащото постановление в тази връзка. В процеса на изпълнение на сключения договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, Дружеството изрично ще изяви желание (ако е възможно) за предварителен контрол от страна на договарящия орган за спазване на правилата за избор на изпълнители, съгласно приложимото законодателство. Изборът на подизпълнители е много важна част от проектните дейности, тъй като успешното изпълнение и финализиране на проекта, зависи именно от тях. 2. извършване на мерките и подписване на Приемно-предавателен протокол с изпълнителя. Дружеството самостоятелно ще извърши останалите две мерки - Ще използва визуалните символи на всички документи, публикации и др. по проекта и ще има ангажимента да публикува актуална информация за проекта на сайта на дружеството. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).