Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"Industrial Fire-Emergency Company" Ltd. was established in 2004 and still its establishment receives permits for fire safety of objects, fire fighting and rescue operations. In fulfillment of the conditions for issuing these permits was appointed the necessary number of employees with many years of experience in the field of fire safety eligible for training and education stipulated in the regulations of the Ministry of Interior. The company operates in full accordance with the provisions of Bulgarian legislation and comply with generally accepted norms in the field of safety and health at work. The management team of the company is confident that these activities are a major concern for employers to apply modern principles of management based on corporate social responsibility.

This project aims to upgrade performed to date activities related to the provision of safe and healthy conditions of work and plans the following measures:
1. Development, adaptation and implementation of systems for human resource development, incl. opportunities for flexible forms of employment;
2. Provide safe and healthy working conditions, improve work and health status of employees.

This project will complement activities carried out to date and will provide an opportunity to reach the maximum level of safety would help prevent accidents, reduce the cost of absenteeism from work and treatment of staff and last but not least will build on the efforts of management in the direction of providing a safe and healthy working conditions for workers and the promotion of the seriousness and importance of this kind of activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост: Предвидената дейност е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД, където работят 81 служители, като 38 от тях са над 54-годишна възраст. Стратегията за развитие на предприятието е да се разширява, да увеличава пазарния си дял и асортимента от предлаганите услуги. Към момента компанията прилага собствени методи за управление на човешките ресурси, но във връзка с планираното възходящо развитие на дружеството се предвиждат увеличаване на числеността на персонала, промени от организационен характер с цел повишаване на производителността на предприятието, наличие на голям брой служители на различна възраст и трудоспособност и с различни кариерни потребности. Това крие и определени рискове и нужди при управлението на човешките ресурси: -големият брой персонал предполага чести отсъствия от работното място на част от служителите, което налага необходимостта от въвеждане на гъвкави форми на заетост и ротация на работното място -наличието на служители над 54 години изисква въвеждане на практики за удължаване на професионалния им живот -различните кариерни потребности на служителите изискват въвеждане на нови мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот -увеличаването на персонала води до необходимост от въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Всичко това обуславя необходимостта от разработването и практическото въвеждане на нова, съобразена с нуждите на работниците и служителите, Стратегия за управление на човешките ресурси, която да включва следните мерки и елементи: 1.Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждане на гъвкави форми на заетост 2.Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастници служители над 54 години 3.Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието 4.Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот 5. Адаптиране на познанията, уменията и квалификацията на мениджърския екип и на работната сила към променливите условия в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност 6.Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива 7.Методи и начини за практическото приложение на заложените в Стратегията цели и мерки за управление на човешките ресурси. Основната цел на предвидената за разработване и практическо въвеждане Стартегия за управление на човешките ресурси е да създаде иновативни модели за организация на труда и усъвършенствана система за развитие на човешките ресурси, които да създадат предпоставки за успешно съвместяване на професионалния и семейния живот на работниците и служителите, удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, нови практики за обезпечаване на човешки ресурси и др. Освен разработването на Стратегията за управление на човешките ресурси, допълнително в рамките на настоящата дейност се предвиждат и реални мерки за практическото й осъществяване, като с приоритет ще бъдат реализирани следните две поддейности: 1. Оптимизарани работни процеси в дружеството чрез въведени гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; 2. Въведени практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) - създадена мрежа “между поколенията” с цел плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители като се запазят и развият натрупаните от по- възрастните работници ценен опит и експертиза. 19 200.00 15 360.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - Средства за колективна защита: Дейността предвижда да се закупят средства за колективна защита (СКЗ), които осигуряват безопасността н всички работници и служители в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД. Често екипировката и техниката, които се използват, са морално остарели или просто не отговарят на утвърдените стандарти. Резки масивни промени в захранването и консумирането на енергия могат да доведат до пренатоварване на системата, което резултира в прекъсване на електричеството и понякога води до поражение върху техниката. Основните рискове могат да се обобщят в следните: - Резки масивни промени в захранването и консумирането на енергия могат да доведат до пренатоварване на системата, което резултира в прекъсване на електричеството и понякога води до поражение върху техниката; - Човешка небрежност; - Известен факт е, че повече хора загиват от вдишването на дим, отколкото от самите пламъци, така ще бързото информиране на персонала и извеждането от засегнатите зони е от изключително значение за безопасността им. Спецификата на работа на служителте в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД е свързана именно с предотвратяването на пожарите, борба с тях и с последствята от тях, която основно е свързана със спасяване на хора и / или имущество. Във връзка с това е необходимо на пожарникарите и газоспасителите да им бъдат осигурени най-добрите средства за колективна защита, така че, изпълнявайки своите служебни задължения, да им бъде осигурена безопасността и да запазят живота и здравето си. За целите на безопасността на служителите в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД се предвижда да се закупят следните СКЗ: •Газдетектор-2 бр. •Радиостанции-15 бр. •Химически костюми тежък тип-6 бр. Здравият корпус от поликарбонат на предвидените газдетектори предоставя ненадмината здравина, включително възможност за оцеляване при падане от височина до 3 метра. Ергономичният дизайн и бутоните предоставят възможност за опериране с ръкавици; дисплеят е с висок контраст и прави газдетектора лесен за употреба при всички приложения. Всички операции и опции на уреда да могат да бъдат извършвани само чрез бутоните намиращи се върху него, без необходимост от използването на допълнителен софтуер и компютър. Сензорите предлагат превъзходна стабилност при екстремни условия на околната среда, точност и повторяемост, както и много по-бързо отчитане. Уредът е с вградена акумулаторна Li-Ion батерия, която да издържа до 20 ч в режим на работа. Уредът е с аларма за липса на движение на носещия го за повече от 30 секунди, както и принудително активиране на алармен сигнал в случай на опасност. Радиостанцията притежава здрава конструкция, съчетана с висока технология в малки размери, система за подтискане на шума и цифрово кодиране на гласа, който прави невъзможно подслушването на провежданите разговори. Радиостанцията осигурява надеждност и лесна експлоатация. Химическият защитен костюм е с уникални качества и висока защита срещу голям спектър от химикали. С двойни шевове от вътре и от вън - шити и лепени за по – висока сигурност и здравина. Костюмът с прикрепени ботуши, ръкавици и двоен визор с патентована система за запечатване, осигуряваща по - сигурно уплътняване между плата и визора, с възможност за по широка видимост. Заложените средства за колективна защита съответсват на Списъка за осигуряване на Колективни предпазни средства / оборудване за минималните количества пожаро-техническо и спасително оборудване на пожарните (ПА) и спасителните (СА) автомобили на „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД, който е приложен към настоящия проект. Имайки предвид, че „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД е една от малките фирми, прилагаща стриктно правилата за безопасността и здравето при работа, очакванията и нагласите за нейната дейност в тази област са изключително завишени. Спецификата на конкретния работен процес, както и работата при различни климатични условия, изискват по-висок клас СЗК за осигуряване на здравословни и предпазни условия на труд. 25 000.00 24 960.00
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите - ЛПС и специално работно облекло: Дейността предвижда да се закупят колективни средства за защита и лични предпазни средства и специализирано работно облекло за 75 души в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД, разпредлени в описаните групи длъжности и професии: • Ръководител звено - 2 служители • Инспектор противопожарна охрана-5 служители • Пожарникар-22 служители • Газоспасител-28 служители • Техник-механик-4 служители • Шофьор.(пожарен автомобил, линейка) - 14 служители. Спецификата на работа на служителте в „Индустриална пожарно-аварийна компания” ООД е свързана именно с предотвратяването на пожарите, борба с тях и с последствята от тях, която основно е свързана със спасяване на хора и / или имущество. Във връзка с това е необходимо пожарникарите и газоспасителите да са оборудвани с най-висок клас защитно облекло, ЛПС, така че, изпълнявайки своите служебни задължения, да им бъде осигурена безопасността и да запазят живота и здравето си. Предвидените ЛПС и специално работно облекло за различните категории длъжности включват комбинация на част / части от следните предпазни средства и защитно облекло: • Въздушно-дихателен апарат - 30 бр. • Стоманена бутилка за въздух - 30 бр. • Композитна бутилка за въздух - 30 бр. • Цялолицева маска - 30 бр. • Пожарникарски каски - 75 бр. • Пожарникарски ръкавици - 75 бр. • Пожарникарски ботуши - 75 бр. • Пожарникарски колани - 75 бр. • Бойно пожарно облекло - 75 бр. Въздушно-дихателен апарат е с бърза връзка за присъединяване към маската (повишено налягане), има самар от негорим материал с подплънки на раменете и кръста. Апаратът има стойка, захваната за колана на кръста, когато не е свързан към маската, както и контролен манометър, втора връзка за подаване на въздух към спасителна качулка. Цяла лицева маска позволява присъединяване към белодробния автомат с бърза връзка, повишено налягане, както и пет точкова сбруя за закопчаване. Пожарникарските каски притежават двойна система на визьора - вградени предпазни очила, регулиращи се в дълбочина, алуминизиран предпазител за врата, вградено LED осветление в корпуса на каската. Ръкавиците се предвижда да са от естествена кожа с четирислойна мембрана и специална обработка на материала за устойчивост на повишени температури, вода и масла, както и повишена устойчивост срущу механични опасности; външна водоустойчива мембрана, служеща като преграда срещу бактерии и химикали; вътрешна мембрана с повишена устойчивост срещу топлина, разкъсване и срязване; 100% памучен хастар; маншет на ръкавиците. Пожарникарските ботуши са изработени от естествен каучук, защита от пламък, лъчиста топлина, вода и агресивни течности. Метално бомбе, издържащо на удар 200 J и стоманена междинна пластина. Ходилото е устойчиво на температура до 250°С, минерални и растителни масла, противохлъзгащо. Пожарникарският колан е с D-образни пръстени от двете страни за закрепване на въже и карабини, самоблокираща закопчалка. Костюмът за пожарникари съдържа яке и панталон с презрамки от 3-слойна термоизолираща и водонепропусклива дищаща материя с плътност 450 гр, включваща: външен бариерен слой - 180 гр. от 39% Pbo, 59% Para-aramid и 2% Antistatic, среден комбиниран слой - 140 гр. от Meta-para aramid и ePTFE/PU мембрани, осигуряващи термоизолация и водоустойчивост на облеклото. Най-долният слой е 130 гр. термоизолираща подплата от meta-aramid. Закапчаването на панталона е с централен цип в шлица, към панталона да бъдат пришити еластични презрамки, които да се закопчават на колана отпред с катарами. Предвидените специалното работно облекло и необходимите ЛПС за всяка отделна длъжност съответстват на оценката на риска на дружеството и са вписани в утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и здраве при работа, съгласно разпоредбите на чл. 17 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място, приложен към настоящия проект. 250 000.00 249 450.00
Организация и управление на проекта: Дейностите по организация и управление на проекта ще се бъдат възложени за оперативно изпълнение на на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, на която това ще бъде възложено по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта. Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, която функция ще бъде изпълнявана от Радостина Цветанова - експерт с доказан опит. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. Всички разходи за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента. ЕТАПИ: 1. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и исканията за междинни плащания. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции носи Ръководителят на проекта, които ще бъде подпомаган от експертите от външния изпълнител по отношение на техническия мониторинг и по отношение на финансовия мониторинг. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати. 2. Екипът по проекта ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчетността по проекта. 27 000.00 27 000.00
Информиране и публичност на проекта: Предложените в настоящия проект на мерки за информиране и публичност са съгласно правилата на Регламент на ЕК 1828/2006 относно общите правила за приложение на регламент 1303/2013 на Европейския паралмент и на Съвета от 17 декември 2013 за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските рaйони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и гарантират изпълнението на мерките за публичност, с оглед акцентиране върху комуникацията, прозрачността и визуализацията. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността като за целта бъдат спазвани стриктно изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г и на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие с подписания договор, кандидатът ще предприеме множество необходими за популяризиране на получената безвъзмездна помощ действия чрез наемане на външен изпълнител, а именно: • Публикуване на 2 прес-съобщения в медиите във връзка със стартирането на проекта и резултатите от изпълнението му; • Една информационна табела с данни на проекта за оповестяване на участието на ЕС с всички задължителни реквизити - в административния офис на фирмата; • Стикери – ще бъдат залепени на оборудването, предвидено за закупуване по проекта. Прессъобщенията за медиите ще бъдат изготвени в началото и в края на проекта, като целта е при старта на дейностите да се популяризират планираните активности и очакваните резултати, а при приключването – да се отбележи постигнатия напредък, ползите за работещите и за самия работодател в резултат на отпуснатото европейско финансиране. Постоянната информационна табела, която ще бъде изработена, ще бъде поставена на видно място в централния офис на компанията. Стикерите ще бъдат поставени на оборудването, което е предвидено да се закупи в рамките на проекта. ЕТАПИ: 1. Избор на външен доставчик на описаните дейности по визуализация и публичност; 2. Изработване и публикуване на първото прессъобщение за старта на проекта; 3. Изработване на дизайн, одобрение и изработване на стикерите за оборудването и обзавеждането и на информационните табели; 4. Поставяне (залепване) на стикерите върху оборудването и обзавеждането, закупени по настоящия проект; 5. Поставяне на видно място на информационната табела; 6. Изработване и публикуване на второто прессъобщение за постигнатите резултати при изпълнението на проекта. 1 700.00 1 700.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).