Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Company "MAKSTROY" EOOD. Montana mining and producing building materials - limestone and various factions from the "Lower Vernitsa", territory. Lower Verenitsa municipality. Montana. The company is concessionaire of the deposit under a concession contract for 35 years. By 2015, extraction and production is carried out by subcontractors, the company sold only rock. From 2016 he performed alone mining and processing of rock through the active work of already developed career with external and internal career paths, cleared areas of overburden. And now career processed different fractions of crushed stone for the production of asphalt to fill and concrete centers. The concession area is 249 acres in the village of. Lower Verenitsa common. Montana.
In 2015, "MAKSTROY" Ltd has signed a contract with "Trace Sofia" Ltd. for the sale of large amounts of rock, which by extension is subsequently amended in a contract award. The agreed price of this service is complex ie It includes drilling and blasting in mining, loading and unloading with an excavator and loader crushing and sifting the material. All expenses are included in this price. The technology is as follows: rock massif exploded and depending on the needs of customers obtained raw material is sold as rocks without additional crushing and different factions (ie. 63 mm and 40 mm, which are obtained by crushing and sieving of MET). The product is limestone, but the pieces are of different sizes. The whole process is done by "Trace Sofia" AD, which in turn has benefited from the services of other companies, mainly "USM" Stara Zagora.
Through the project proposal will be purchased crushing and screening plant (Unit 1) tracked excavator (Measure 2) wheel loader (Measure 3), after their commissioning will lead to optimization of energy costs, expanding production activity and increase competitive power of "MAKSTROY" LTD.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на трошачо-пресевна инсталация (Мярка 1): Старата трошачно-пресевна инсталация (ТПИ) е собственост на фирма подизпълнител, която е добивала и произвеждала строителни материали – варовици – различни видове фракции от находище „Долна Верница”, землище с. Долна Вереница общ. Монтана за фирмата бенефициент. Инсталацията е твърде старо технологично поколение, с висока енергоемкост и много ниска производителност. Произвежда фракции за строителството- 0/63mm. Старият актив е с общата мощност 420 kW. Това е сумата от мощностите на ДВГ, съответно на трошачния модул - 310 kW и на пресевния модул - 110 kW. Използваното гориво при производствения процес на старата инсталация е дизелово гориво, като средния разход на гориво за цялата инсталация е 65,0 l/h (за трошачен модул - 45 l/h и за пресевен модул – 20 l/h). Повечето от модулите на старата ТПИ са произведен отпреди над 20 години. С други думи: инсталацията (старата ТПИ) е остаряла в технологично отношение, а поддръжката й е твърде скъпа. Максималната производителност на старата ТПИ е едва 100 t/h (т/час), която е крайно незадоволителна. Потребената енергия при старата ТПИ е само от типа топлинна. Както беше посочено и по-горе, общата мощност на старото оборудване е 420 kW. Енергията потребена от старата инсталация от дизелово гориво за една година отнесено към т.нар. „средно-годишна часова използваемост” на инсталацията (около 400 h/yr), е 256 620 kWh/yr. Мярката предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова, модерна трошачно-пресевна инсталация за производство на различни фракции претрошена скална маса. В технологично отношение производственият процес ще се запази в общи линии същия, само че при техническото изпълнение ще има и някои разлики, основните от които ще са в техническата специфика на отделните модули и компоненти, както и някои иновации и високотехнологични решения, които ще доведат до значително енергоспестяване, по-висока производителност и редица улеснения при работата с новото съоръжение. Техническите параметри са следните: - Трошачен модул: производствен капацитет до 350 t/h, захранващ бункер 4 m³, двигател 371 kW, горивен резервоар с вместимост 900l.; - Пресевен модул: двигател 75 kW, захранващ бункер 8 m³, производителност до 350 t/h. При процеса на претрошаване и пресяване на взривена скална маса за получаване на каменни фракции за производство на асфалт или бетон се генерира определено количество материал, чиято едрина не отговаря на строителните стандарти. С цел оползотворяването му се използват лентови транспортьори, които подават несъответстващия на стандарта материал за повторна обработка. По този начин се използва напълно рециклираната суровина. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 1 300 627.00 1 300 600.00
Закупуване на верижен багер (Мярка 2): Старият Багер е собственост на фирма подизпълнител, която е добивала и произвеждала строителни материали – варовици – различни видове фракции от находище „Долна Верница”, землище с. Долна Вереница общ. Монтана за фирмата бенефициент. Основното му предназначение е свързано със зареждане на ТПИ. Чести повреди съпътстват работата на старата машина, което пък води до нежелателни престои и неефктивност, като цяло. Старата Машина е с номинална мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 149 kW и със скоростна кутия с ръчна смяна на предавките, двигателят му e от по-старо поколение, обемът на багерната кофа е 2.02 m³, а маневреността му не е особено висока. Вследствие гореизложените недостатъци, а и предвид честите престои за ремонт, средната производителност на старата машина за 1 работен час е около 90 [m³/h]. Средният разход на дизелово гориво за 1 работен час на стария Багер е около 25 [l/h], отнесен разбира се към спецификата на дейността му и обвързан със средно-часовата му производителност посочена по-горе. Техническото състоянието на машината е незадоволително – разходът на консумативи (хидравлични маркучи,масла, ремъци и заварки по кофата) висок. Предвижда се инвестиция в нов, високоефективен Верижен Багер с единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 226 kW, усилена кофа 2,33m³. Средната производителност на новия Багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде не по-малко от 150 m³/h, a средният разход на дизелово гориво, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде не повече 20 l/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде близо 52 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 114,2 t/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 441 968.00 441 968.00
Закупуване на колесен челен товарач (Мярка 3): Старият Челен Товарач е собственост на фирмата подизпълнител, която е добивала и произвеждала строителни материали – варовици – различни видове фракции от находище „Долна Верница”, землище с. Долна Вереница общ. Монтана за фирмата бенефициент. Основното му предназначение е свързано с натоварване на камиони с готова продукция за експедиция, депониране и предепониране. Макар и не чак толкова начесто, повреди съпътстват работата на старата машина, което пък води до нежелателни престои и неефективност, като цяло. Старата Машина е s номинална мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 158 kW. Старият Колесен челен товарач е със скоростна кутия с ръчна смяна на предавките, двигателят му e от по-старо поколение, обемът на товарачната кофа е 3.1 m³, а маневреността му не е особено висока. Вследствие гореизложените недостатъци, а и предвид честите престои за ремонт, средната производителност на старата машина за 1 работен час е не повече от 110 [m³/h]. Средният разход на дизелово гориво за 1 работен час на стария Колесен челен товарач е около 12 [l/h], отнесен разбира се към спецификата на дейността му и обвързан със средно-часовата му производителност посочена по-горе. Техническото състоянието на машината, както стана дума, е незадоволително – разходът на консумативи (хидравлични маркучи, масла, ремъци и заварки по кофата) завишен. Предвижда се инвестиция в нов, високоефективен Колесен челен товарач с единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 137 kW, усилена кофа 2,7 m³ . Средната производителност на новия Багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде не по-малко от 190 m³/h, a средният разход на дизелово гориво, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде не повече 9,5 l/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 54,2 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 59,2 t/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец) 285 425.00 285 425.00
Енергиен одит : Дейността по изготвяне на енергийния одит в МАКСТРОЙ ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. 19 900.00 19 900.00
Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой : Дейността включва: - Одит и анализ за съответствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Доставка на актива и подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 6 до 18 месец) 1 000.00 1 000.00
Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой : За да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента е необходимо да се осъществи сертификация в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт МАКСТРОЙ ЕООД ще намали разходите за енергийни ресурси, ще ограничи потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опази околната среда, ще измери и анализира енергийната резултатност, ще подобри постоянното енергийно управление и рентабилността на фирмата, ще повиши конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец) 14 000.00 13 900.00
Визуализация : Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. (ако е приложимо) Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Доставка на актива и подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 6 до 18 месец) 3 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).