Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The current project proposal is aimed at purchase and commissioning of 1 automatic cutting machine and 1 folder gluer. Serious problems in the production process related to limited capacity for acceptance of orders by new clients in the pharmaceutical industry and specifically production of packages for those clients will be overcome by purchasing and maintaining the new machines. Currently the candidate can’t conclude new contracts with big companies in that industry because it can’t produce the necessary production volumes. Limitations in the production process arose from the insufficient technological availability in Section “Finishing processes”. While the first two sections of the production cycle related to pre-print and printing are distinguished for their high-tech and highly productive equipment, section “Finishing processes” has only two cutting machines, one of them depreciated as well as one folder gluer line which can’t take the production coming from the previous production sectors. The envisaged cutting machine will replace the old one and the new folder gluer line will supplement the capacity of the existing one. The new machines are high-tech, automated and extremely precise which will lead to increase in the production capacity with more than 15%, increase in the average generated export revenues based on the investment with more than 25% due to the availability for acceptance of new orders from foreign clients as well as increase in the production costs efficiency with more than 16% due to decrease in the prime cost of packages due to resource efficiency improvement. After the new cutting machine is installed, the old one can be used for cutting of other product groups manufactured by Dunav Press, different from packages, which will additionally increase the capacity of the candidate and optimize the production processes.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на 1 бр. автоматична листова щанц машина и 1 бр. сгъвачно-лепачна машина): Настоящата дейност е насочена към закупуване и въвеждане в експлоатация на следните активи: 1. Автоматична листова щанц машина – 1 брой; 2. Сгъвачно-лепачна машина – 1 брой; Закупуването на тези две машини ще реши проблеми в предприятието, свързани с подобряване на производствените процеси и капацитет и преодоляване на невъзможност за поемане на допълнителни поръчки на чуждестранни клиенти в сферата на фармацията за изработка на опаковки за лекарства. Автоматичната листова щанц машина намира място в производствения процес след офсетовата печатна машина за високоскоростен печат. Основната й функция е да извършва щанцоване (изрязване по неправилна форма) на изделията. В момента производството на опаковки на етап „Завършителни процеси“ се осъществява от 2 щанц-машини, едната от които е с ограничен капацитет, поради възрастта си, както и от една сгъвачно-лепачна машина. Щанц машините не са в състояние да поемат цялата продукция, излизаща от звено „Печатни процеси“, което забавя технологичния цикъл значително. Новата щанц машина се състои от подавателен механизъм, водеща станция, щанцоваща секция, секция за отделяне на отпадъка и секция за доставка. Системата за подаване и извеждане на листите на новата машина не позволява прекъсване на процеса, което намалява времето за зареждане на ново пале до 0. Почти всички секции притежават регистрираща система, която гарантира подобряване на качеството, тъй като всяка следваща поръчка се изработва по аналогичен начин и не се дават отклонения в качеството на опаковки на едни и същи продукти при различни поръчки. Секцията за отделяне на отпадъка оптимизира значително производствения процес, тъй като е автоматизирана и спестява съществен ръчен труд на операторите. Новата щанц машина ще замени старата съществуваща такава, имаща малък капацитет, което ще позволи увеличаване капацитета на цялостния технологичен процес и възможност за поемане на всички опаковки от звено „Печатни процеси“ без да се налага тяхното струпване и изчакване за довършване в звено „Завършителни процеси“. Закупуването на нова сгъвачно-лепачна машина ще обезпечи технологично довършителните процеси и ще допринесе за разширяване на производствения капацитет, тъй като настоящата сгъвачно-лепачна машина не е в състояние да поеме опаковките, пристигащи от двата щанца. Дори и съвременните сгъвачно-лепачни машини изискват време за подготовка при стартиране на нова поръчка, като при повечето от тях тези настройки се извършват ръчно. Предвидената за закупуване машина ще притежава възможност за полуавтоматична настройка, което заедно с възможността за по-висока скорост на работа, значително ще подобри производствения капацитет чрез съкращение на времето за подготовка. Сгъвачно-лепачната машина е съставена от следните модули: фидер с подравняващ модул, станция за предварително сгъване, сгъваща станция, трансферна секция, секция за притискане и извеждане, както и брайлов модул. Тези модули се оптимизират от работата на модул за инспектиране. Тази конфигурация на машината осигурява непрекъснатост на процеса на работа и неговото оптимизиране с цел повишаване на капацитета и подобряване на производствените процеси. Модулът за инспектиране открива грешни кутии (грешки в изписването на текст на кутията, дефектни кутии и т.н.) като автоматично изхвърля дефектните кутии без да се нарушава и прекъсва производствения процес. Закупуването на новите машини ще подобри значително производствените процеси като ще доведе до увеличаване на производствения капацитет с 25% и нарастване на производителността с над 15%. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за избор на изпълнител - от 1 до 3 месец; 2. Избор на изпълнител - от 3 до 5 месец; 3. Сключване на договор с избрания изпълнител - от 5 до 6 месец; 4. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол - от 6 до 11 месец; 5. Монтаж, тестване и въвеждане в експлоатация на машините. Подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец вкл. 1 936 271.70 1 307 667.93
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на автоматична листова щанц машина): Към настоящия момент дружеството балира и изпраща за депониране около 500 тона отпадъци (основно хартия) на година. Основната част от тези отпадъци са макулатури (брак). В момента процентът на брак в дружеството е около 3% като 40% от тях се дължат на брак в звено „Завършителни процеси“. Бракът при планирания за подмяна щанц възлиза на 150 листа на поръчка, а при новата автоматична листова щанц машина този брой е 30 листа. При среден тираж на 1 поръчка от 20 000 изделия и приблизителен брой от 5000 листа в 1 тон хартия, се предвижда спестяване от 24 кг. хартия на 1 поръчка (разликата между 150 листа макулатури на стария щанц с тегло 30 кг. и 30 листа макулатури на новия щанц с тегло 6 кг. При запазване на сегашните обеми на производство от средно 2500 поръчки на година (само на опаковки за фармацевтичната индустрия) и спестяване от 24 кг./поръчка, ще се реализира годишно спестяване от 60 тона отпадъци, изпращани за депониране. Поради спецификата на производството на Дунав прес АД, за единица продукция се възприема хил. бр., като намаляването на отпадъците на единица продукция (хил. бр.) ще бъде 1,5 кг. хартия. Поради прогнозните резултати, свързани с подобряването на производствения процес и увеличаването на производствения капацитет, в индикаторите за изпълнение на проекта е заложено намаление на отпадъците, предвидени за депониране на единица продукция, а не на годишна база, тъй като се очаква повишаване на производствените обеми, в резултат от изпълнението на проекта, поради което не е възможно да се изчисли коректно количеството спестени отпадъци преди и след изпълнението на проекта. В резултат от редуцирането на отпадъците, предвидени за депониране, ще намалеят и разходите на Дунав Прес, свързани с извозване на отпадъците. Новата автоматична листова щанц машина се характеризира с висока степен на енергоефективност. Скоростта на новата машина ще бъде почти 3 пъти по-голяма от тази на съществуващата SUGANO NFS 1020, което означава че разходът на електроенергия за щанцирането на единица продукция ще намалее около два и половина пъти. След пускане в експлоатация на новия щанц автомат се очаква общия разход на електроенергия във фирмата да се понижи допълнително с 1%, поради намалени разходи в процесите на разделяне и палетизиране на готовата продукция. Закупуването на новия актив представлява инвестиция във високотехнологично и автоматизирано оборудване, което се отличава с високо ниво на прецизност и бързина. Прецизността се изразява в по-голяма точност на щанциращия инструмент, което ще доведе до намаляване количеството хартия (листове), влагана при производството на опаковки, което от своя страна ще доведе до намаляване на себестойността и увеличаване на ефективността на производствените разходи. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка за избор на изпълнител - от 1 до 3 месец; 2. Избор на изпълнител - от 3 до 5 месец; 3. Сключване на договор с избрания изпълнител - от 5 до 6 месец; 4. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателен протокол - от 6 до 11 месец; 5. Монтаж, тестване и въвеждане в експлоатация на машините. Подписване на финален приемо-предавателен протокол - от 11 до 12 месец вкл. 0.00 628 212.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).