Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The selected sites for Stara Zagora Investment Programme have as a main objective to provide support for urban renewal and development of problematic areas.
The renovation of the educational infrastructure in Stara Zagora includes three sites from the area with predominant social character – secondary school “Zheleznik”, kindergarten 58 “Zvezditza”, located in “Zheleznik” neighborhood, kindergarten “Zvanche”, located in  “Tri chuchura-north” neighborhood, one site in the area of predominantly public function foreign language “Romain Rolland” and two sites school IX “Veselin Hanchev” and “Ivan Vazov” school, which provide the functional connections of the city with its peripheral zones.
All schools are institutions where children and young people spend the major part of their lifetime and follow a formal education and in the same time the schools assist young people in shaping their visions and life prospectives.
The low energy efficiency of the educational infrastructure, the bad general condition of buildings are the main reasons for the inclusion of the schools in the Investment Programme . The need to establish an accessible environment for disabled people and disadvantaged children at school buildings ,and last but not least the renovation of the surrounding areas will foster  the creation of a healthy and safe  life environment.
With the renovation of the above mentioned sites, Stara Zagora municipality will upgrade with work done so far through funding from different programmes and will closely attain the overall fulfillment of this investment priority. With the energy saving measures implemented the project will contribute to the climate change policy, the reduction of energy consumption and the bad emissions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за управление на проекта (ЕУП): Дейността се изпълнява през целия период на проекта.Управлението на проекта ще се осъществява от екип за управление, който ще включва 9 позиции: Ръководител на проекта, Счетоводител, Експерт "Обществени поръчки", Координатор „Администриране на проекта” и петима Специалисти „Инвеститорски контрол”, отговарящи по различните части на техническия проект - ВиК, ЕЛ, ландшафтна архитектура, строително-конструктивна, архитектурно строителство. Основната цел е да се осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, като се контролира и координира постигането на заложените цели. ЕУП ще бъде сформиран и назначен със Заповед на Кмета на Община Стара Загора. Екипът изготвя, събира и съхранява цялата документация във връзка с проекта при условия и по ред съгласно ДБФП и указания от УО. Ще бъдат разработени и утвърдени инструкции, процедури и правила съгласно ДБФП. Техническото и финансово отчитане на проекта е ангажимент на бенефициента на безвъзмездна финансова помощ. С всяко искане за междинно плащане Счетоводителят и Координаторът ще изготвят и представят междинен технически доклад и финансов отчет, в които ще отчита напредъка за съответния отчетен период. При приключване на проекта, екипът ще изготви окончателен технически доклад и финансов отчет. Цялостната процедура по отчитане на изпълнението ще бъде съобразена с изискванията по договора с УО и Ръководството за бенефициентите на ОПРР. Съгласно изискванията ще бъде определено място и служител за съхранение на проектното досие, както ще се спази и условието, документацията по проекта да бъде съхранявана до края на програмния период. При изпълнение на целия проект Екипът ще осъществява вътрешен мониторинг и контрол на изпълненние на дейностите и разходването на одобрения бюджет по ДБФП. Текущо и постоянно членовете на екипа ще констатират напредъка на проекта и докладват на Ръководителя. Ще бъдат изготвени отчети за напредъка на проекта. Екипът ще оказва съдействие при извършване на проверки от страна на национални, европейски и контролни органи. Екипът ще бъде отговорен и за провеждане на начална пресконференция за популяризиране целите, задачите и дейностите на проекта; провеждане на междинни публични срещи, отчитащи напредъка по проекта; провеждане на заключителна пресконференция за отчитане приключването на проектните дейности и финализирането на проекта. 0.00 0.00
Подготовка и провеждане на тръжни процедури: По настоящия проект ще бъдат подготвени и проведени процедури за възлагане на обществени поръчки, съгласно ЗОП за избор на изпълнители на дейности за публичност, авторски, СМР и строителен надзор, и одит. Община Стара Загора кандидатства по настоящата схема с приложена техническа документация, съгласно ЗУТ. За СМР на 4 от учебните заведения са представени разработен технически проект във фаза „работен проект“, с издадени разрешителни и съгласувателни документи, съгласно действащото законодателство и влязло в сила разрешение за строеж. За същите има изготвени количествено – стойностни сметки на база огледи на място от технически експерти. Община Стара Загора съвместно с екипа за управление на проекта, ще подготви тръжните процедури, като разработи съответните тръжни документи и обяви/покани за участие в тръжните процедури. В рамките на проекта се предвижда да се проведат тръжни процедури както следва: • Провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнител/и на обществени поръчки за СМР • Провеждане на тръжни процедури за строителен надзор • Сключване на договор/и за упражняване на авторски надзор • Провеждане на тръжна процедура за публичност и визуализация на проекта • Провеждане на тръжна процедура за одит 0.00 0.00
СМР: След проведена открита процедура по ЗОП и сключен договор с изпълнител/и ще бъдат изпълнени предвидените СМР дейности в обектите на интервенция по проекта. Сградите са старо строителство, амортизирани изцяло и не отговарят на изискванията за достъпна среда. При реализацията на проект „В подкрепа на следващия програмен период“ BG161PO001/5-02/2012 Община Стара Загора има готови работни проекти, които са разработени и кореспондират със зоните за въздействие от ИПГВР. Работните проекти включват следните дейности по обекти: СОУ „Железник“ : Подмяна на дограма по фасадите Подмяна на всички врати отделящи атриума и стълбищните клетки Изграждане на асансьори и рампи, за да се осигури достъпна среда Ремонт и реконструкция на част от ел. инсталацията Ремонт и реконструкция на водопроводната инсталация Довършване на незавършения блок Е+С Изгрждане на ПИИ и Оповестителна инсталация на блок Е+С Реконструиране и ново осветление на спортна площадка Обезопасяване на атриума чрез изграждане на ВСОДТ Цялостна топлоизолация на сградата Благоустрояване на прилежащия терен. ОДЗ 58 „Звездица“ кв.Железник : С проектната разработка се предвижда нова двуетажна пристройка, свързана с основната от източната страна. Предназначена е за две яслени групи. Постигнати съгласно ЗУТ устройствени показатели: застроена площ 217,30 м2 и разгърната застроена площ 2820,10 м2 .Предвиждат се вътрешни ремонтни работи на съществуващите помещения, които се състоят в подмяна на амортизираните подови настилки с нови по-трайни и водоустойчиви материали, фаянсови облицовки по стените в санитарните възли, шпакловъчни и бояджийски работи по стени и тавани, цялостна подмяна на износената дървена прозоречна дограма с трикамерна PVC със стъклопакет, подмяна на врати на мокрите помещения и санитарни възли с алуминиеви, а на останалите помещения с плътни врати от МДФ, фолирани и топлоизолация на сградата. Подмяна на всички водосточни тръби. Към сградите се предвижда ландшафтно оформление на прилежащото пространство. Проектът предвижда привеждането на съществуващата осветителна инсталация в съответствие с изискванията на стандарт EN 12646-1 и нова ел.инсталация в пристройката. ОДЗ № 1 „Звънче“ кв.Три чучура север: • Външна топлоизолация • Изпълнение на нова армирана бетонова настилка и иззиждане на тухлени зидове • Изпълнение на нови външни зидове на блок Б, блок Г, топла връзка между блок Б и А, на мястото на съществуващо остъкление или пропаднали цокълни панели • Изграждане на нова рампа за хора с увреждания • Подмяна на съществуващи осветителни тела , където е необходимо с енергоспестяващи лампи, алейно осветление • ландшафтно оформление на прилежащото пространство ГПЧЕ „Ромен Ролан: • Топлоизолация на сградата • Топлинно изолиране на под • Подмяна на дървената дограма с PVC и AL витрини и врати • Подмяна на водопроводна мрежа в сутерена и по етажите и подмяна на водопроводно отклонение на училището до съществуващ кран • Ремонт на таванските помещения - оптимизация • Нова спортна настилка за физкултурния салон и залите за тенис и винилова настилка за залата за шах, подмяна на облицовка и настилки в съблекални и санитарни помещения • Изграждане на нов асансьор и 2 нови рампи за хора с увреждания за постигане на достъпна среда • Основен ремонт и функционална реконструкция на кухненски блок • Ремонт на покрив За училищата ОУ „Веселин Ханчев“ и СОУ „Иван Вазов“ няма разработени готови работни проекти. Ще бъде обявена обществена поръчка по реда на ЗОП за обновяване на сградите чрез инженеринг включваща проектиране, СМР и авторски надзор. 12 550 884.42 14 444 179.41
Строителен надзор: След проведени тръжни процедури ще бъдат избрани консултанти и сключени Договор/и за изпълнение на строителен надзор в обектите на интервенция, в които ще бъдат извършвани СМР . Строителният надзор ще съвпада с периода за изпълнение на СМР в обектите, включително до въвеждането на обектите в експлоатация. Избраните изпълнители ще извършат контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация – от откриването на строителната площадка до въвеждането на обекта в експлоатация. Квалифицирани специалисти по съответните части стриктно ще следят за качеството, както на използваните материали, така и на самата работа. ще изготвят протоколи, гарантиращи безопасността на изпълнените инсталации и ще съставят необходимите актовете в съответствие с действащите нормативи. Строителният надзор ще гарантира качественото изпълнение на строително-монтажните работи и ще спомогне безпроблемното въвеждане на обектите в експлоатация. След приключване на СМР, специално сформирана приемателна комисия ще приеме и въведе в експлоатация обектите на интервенция по проекта. 40 600.00 20 870.40
Авторски надзор: Авторският надзор ще бъде възложен на проектантите, изработили работните инвестиционни проекти и ще следи за точното спазване на изработения от проектанта инвестиционен проект, оформяне на техническа документация, подготовка на писмени становища и участие в приемателни комисии, съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията. 23 500.00 28 200.00
Публичност и визуализация: Проектът предвижда дейности по информация и публичност, които ще се извършат съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правила за информация и комуникация 2014-2020 г. Техническите характеристики в наръчника са в съответствие с Регламент за изпълнение (ЕС) №821/2014 на Комисията за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на разпоредби за приноса на оперативните програми и Европейските фондове. Предвиждат се следните дейности по публичност: • Изработка и поставяне на билборд с размери 4х3 м. Монтажът му ще бъде извършен преди началната пресконференция. Бенефициентът ще информира УО за дизайна и мястото на поставяне на билборда. Билбордът ще се отстрани минимум 3 месеца след приключване на проекта и ще бъде заменен от постоянни табели • Банер 1 бр. • Изработка и поставяне на постоянни информационни табели 6 бр. 50х70см. Монтажът ще бъде извършен в рамките до седмица след датата на отстраняване на билборда • Организиране и провеждане на информационни събития – предвиждат се 2 бр. Информационни събития за местните и национални медии, на които ще бъдат поканени и представители на местната общност, както следва: - Официална церемония "Първа копка" – за представяне на проекта;за целта ще бъде разработена презентация с визуализиране на проектираните дейности. Церемонията ще бъде анонсирана по подходящ начин чрез прессъобщение до средствата за масово осведомяване. Предварителната информадция ще бъде публикувана и на страницата на Община Стара Загора и изпратена до УО на ОПРР и ОИЦ. След приключване на събитието ще бъде разпространено прессъобщение, в което резюмирано ще се представи информацията по проекта. Текстът ще се публикува на интернет страницата на Община Стара Загора. УО на ОПРР ще бъде предварително уведомен за датата на провеждането на публичното събитие. Дейностите по организация и провеждане на събитието ще бъдат собствено изпълнение. - Заключителна церемония "Рязане на ленти"– за визуализиране на постигнатите резултати. Церемонията ще бъде анонсирана по подходящ начин чрез прессъобщение до средствата за масово осведомяване. Предварителната информация ще бъде публикувана и на страницата на Община Стара Загора и изпратена до УО на ОПРР и ОИЦ. След приключване на събитието ще бъде разпространено прессъобщение с информация за проекта. Текстът ще се публикува на интернет страницата на Община Стара Загора. УО на ОПРР ще бъде предварително уведомен за датата на провеждането на публичното събитие. Дейностите по организация и провеждане на събитието ще бъдат собствено изпълнение. На церемонията ще бъдат раздадени бележници с химикали, и материали за онагледяване финансовия принос и ролята на ЕС за реализация на проекта с цел достигане на информацията до широката общественост. • Дъждобран, с възможности за печат, в пластмасова топка, размери минимум 60х100. максимален размер на печатаемото поле: 60х85мм (различни цветове) •A6 бележник минимум 60 листа 80г с еластична лента с включена химикалка от метал със стилус; Размери:14.3х9.2х1.2cm; Максимален размер на печатаемото поле 55х80mm •Комплект цветни моливи 12 бр. опаковани в рециклирана кутия тип тубус с острилка с размери 19,2 х 3.5см, максимален размер на печатаемото поле 5х1,5 см. Материалите са предназначени за децата от двете детски градини, обекти в проекта. Предвидени са 600 комплекта. Ще съдържат емблемата на ЕС, изписана фраза "Европейски съюз" и с логото за програмен период 2014-2020 • Слушалки с микрофон, изработени от пластмаса, стандартен жак 3,5 мм, опаковани с пластмасова кутийка размери - 600 броя • USB флаш памет 32 GB ( с надпис) - 100 броя • USB флаш памет 120 GB ( с надпис) - 50 броя • Информационни стикери - 200 бр. 9х5 см 29 690.00 15 258.00
Одит на проекта: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт счетоводител и изпълнен до 15 дни преди крайния срок за отчитане на проекта, като одитният доклад ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Одиторът ще провери наличието и правилното попълване на всички разходни документи. Процедурата по одита ще се проведе след извършване на всички разплащания по бюджета на проекта и след приключване на работният вариант на финалният финансов отчет на проекта. Одитният доклад ще бъде изготвен в съответствие с действащата нормативна уредба, Закон за счетоводството и Международните счетоводни стандарти. 15 000.00 18 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).