Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project envisages upgrading and extending the current national program to support public dining rooms, financed by the state budget through Social Protection fund.
The activities covered by the project include the definition of target groups, buying food, providing hot meals and accompanying measures.
Target groups for this project will be: individuals and families on monthly support under the terms and conditions of Art. 9 of the Regulations for the implementation of the Social Assistance Act; persons with proven lack of income and relatives to take care of them established by the "Social Assistance" - Shumen; single people and families receiving minimum pensions - retirement and age; disability; survivors' pensions; pensions not related to work; wandering and homeless children and people.
A commission formed by the Mayor of Shumen Municipality will conduct the determination of the target groups. The Commission will make its selection based on lists provided by the Social Assistance Directorate - Shumen.
Hot lunch will be prepared and provided in the premises of the existing public dining room to 120 individuals from the target groups.
In order to overcome the social exclusion, the users of the service "Public dining room" will be informed and consulted about the availability of other social services in the municipality, the use of administrative municipal services for managing of the family budget. Brochures informing the consumers about the healthy and balanced diet will be prepared, and lectures on this topic will be organized. If necessary, will be applied other forms of support, assistance, individual or group counselling, will be implemented in response to identified specific needs and concerns of the representatives of the target groups. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи по проекта: Дейността цели прозрачно, справедливо и ефективно да бъдат определени най-нуждаещите се лица и семейства, които да бъдат включени като крайни потребители на услугата "Обществена трапезария". Проектът предвижда предоставяне на топъл обяд в една обществена трапезария на 120 представители от гр. Шумен от следните целеви групи: - лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - от тази група ще бъдат включени 10 лица; - лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от Дирекция „Социално подпомагане“ - Шумен - от тази група ще бъдат включени 15 лица; - самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - от тази група ще бъдат включени 90 лица; - скитащи и бездомни деца и лица - от тази група ще бъдат включени 5 лица. Общият брой на представителите на целевите групи е планиран на база досегашния опит на Община Шумен по Проект "Обществени трапезарии", финансиран чрез Фонд "Социална закрила", както и с капацитета на кухненския блок на Обществената трапезария в гр. Шумен. При наличие на представители на целевите групи, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до Обществената трапезария за получаване на топлия обяд, ще се използват наличните автомобили за разнос на храна в Домашен социален патронаж. Управителя на Домашен социален патронаж ще е отговорен за организиране на графика за предоставянето на топлия обяд до домовете на тези лица от целевите групи. За издирване на бездомните и скитащите лица и деца, Екипа за координация на дейностите по проекта ще работи в сътрудничество с Община Шумен и Дирекция „Социално подпомагане” – Шумен. При постъпване на информация за установени лица и деца без подслон, Община Шумен осигурява стаи за подслоняването им през зимния период. Издръжката на помещенията се финансира от общинския бюджет и не включва разходи за храна на лицата. При настаняването на такива лица, ще им бъде предлагана възможност да получават топъл обяд. Екипа за координация на дейностите по проекта ще съдейства за подготовката и подаване на заявление декларация, след което ще се прилага механизма за подбор, описан в поле „Начин на изпълнение” на Дейност "Определяне на целевите групи по проекта". 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: За целите на настоящия проект се предвижда закупуването на хранителни продукти да се извършва на основание сключените договори за доставка на хранителни продукти за детски градини, детски ясли и социални заведения в община Шумен. Към социалните заведения е включена и Обществената трапезария в гр. Шумен. Обществената поръчка е обявена на 01.08.2014 г. Договорите са сключени след проведена открита процедура по реда на Закона за обществените поръчки по следните обособени позиции: №1 Хляб, брашно и тестени изделия. Договорът е сключен на 23.12.2014 г. и е със срок 24 месеца, считано от датата на подписването му. №2 Мляко, млечни продукти и др. Договорът е сключен на 23.12.2014 г. и е със срок 24 месеца, считано от датата на подписването му. №3 Месо, месни произведения, риба и рибни консерви и др. Договорът е сключен на 23.12.2014 г. и е със срок 24 месеца, считано от датата на подписването му. №4 Захар, захарни изделия и др. Договорът е сключен на 29.12.2014 г. и е със срок 24 месеца, считано от датата на подписването му. №5 Олио, оцет, варива и др. Договорът е сключен на 23.12.2014 г. и е със срок 24 месеца, считано от датата на подписването му. №6 Плодове и зеленчуци. Договорът е сключен на 22.12.2014 г. и е със срок 24 месеца, считано от датата на подписването му. №7 Яйца. Договорът е сключен на 23.12.2014 г. и е със срок 24 месеца, считано от датата на подписването му. №8 Пластмасови съдове. Договорът е сключен на 23.12.2014 г. и е със срок 24 месеца, считано от датата на подписването му. Дейността на трапезарията ще бъде с продължителност 39 месеца, като се предвижда да стартира на 01.10.2016 г. и да приключи на 31.12.2019 г. Трапезарията ще предоставя топъл обяд на 120 лица в рамките на общо 817 дни /работните дни в рамките на 39-те месеца на изпълнение на дейността/: за 2016 г. – 64 работни дни; за 2017 г. – 249 работни дни; за 2018 г. – 252 работни дни; за 2019 г. – 252 работни дни. 238 244.40 239 777.57
Осигуряване на топъл обяд: Проектът предвижда надграждане дейността на Обществената трапезария, която функционира със средства от общинския бюджет и със средства от държавния бюджет чрез Фонд "Социална закрила". По настоящия проект ще се предоставя топъл обяд в една Обществена трапезария в гр. Шумен на ул."Васил Левски" №4. Обществената трапезария в гр. Шумен се помещава в собствена материална база – частна общинска собственост, като заема първи етаж от сграда с масивна, здрава конструкция на три етажа. Кухненските и складовите помещения са разположени на първия етаж. Същите са с достатъчни размери и осигуряват последователност и разделност на технологичния процес. Обектът разполага със следните работни и складови помещения: стая домакин; топла кухня; подготвително помещение за риба, яйца и мляко с отделни плотове с прилежащи към тях мивки с течаща топла и студена вода; подготвително помещение за месо и птици с отделни плотове и работни повърхности с прилежащи към тях мивки с течаща топла и студена вода; подготвително помещение за плодове и зеленчуци, снабдено с отделни плотове и прилежащи към тях мивки с топла и студена вода; помещение за измиване и дезинфекция на мръсна посуда; зала за хранене на клиенти; склад за консерви, плодове, зеленчуци и пакетирани хранителни суровини и продукти; склад за амбалаж и нехранителни материали; помещение за измиване и дезинфекция на посуда за клиенти; санитарно-битови помещения, включващи: стая за почивка и съблекалня за персонала, баня и тоалетна с прилежаща към нея мивка с течаща топла и студена вода. Санитарно-битовите помещения са напълно отделени от производствените помещения. Наличното оборудване за приготвяне на храна и осъществяване процеса по хранене включва: хладилни съоръжения - 4 броя; хладилно съоръжение за дълбоко замразяване - 1 брой; готварска печка - 1 брой; готварски фурни на три нива - 2 броя; кухненски кантари - 2 броя; газов котлон - 1 брой. Обществената трапезария разполага със следния персонал: домакин, готвач, работник кухня. За изпълнение на проекта ще бъде ангажиран допълнителен човешки ресурс - служители на Домашен социален патронаж, под чието ръководство е Обществената трапезария – управител, двама социални работници, касиер-домакин, служител човешки ресурси и шофьор. Община Шумен разполага със следните транспортни средства за разнос на храна в Домашен социален патронаж: 1) Товарен автомобил Дачия Докер, рег.№ Н5663ВР; 2) Товарен автомобил Форд Транзит, рег.№ Н8033АН; 3) Товарен автомобил Пежо Боксер, рег.№ Н1509АН; 4) Товарен автомобил Мерцедес 212 Д Спринтер, рег.№ Н9463АР. При наличие на представители на целевите групи, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до Обществената трапезария за получаване на топлия обяд, ще се използват гореописаните автомобили след предварително изготвен график от Управителя на Домашен социален патронаж, с цел гарантиране на обхвата на целевата група и недопускане нарушаване дейността на Домашен социален патронаж. 11 912.22 11 988.88
Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Шумен като партньорска организация по проекта разполага с необходимия капацитет за предоставяне на съпътстващи мерки на представителите на целевите групи и ще предоставя тези мерки самостоятелно. Съпътстващите мерки ще се изразяват в: информиране и консултиране на потребителите относно възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, ползването на административни общински услуги, за управление на семейния бюджет. Ще бъдат изготвени брошури, информиращи потребителите за здравословно и балансирано хранене, и ще се организират беседи на тази тематика. При необходимост ще се осъществят и други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 11 912.22 11 988.88

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).