Компонент 1: СЪЗДАВАНЕ и РЕСУРСНО обезпечаване на АДМИНИСТРАТИВНО ТЯЛО на ПроИнтЕкс: ЦЕЛ: Постигане на устойчиво развитие на целите на ПроИнтЕкс чрез създаване и ресурсно обезпечаване на административно тяло.
Още през периода си на изграждане като дружество по чл. 357 от ЗЗД, клъстерът назначи свой управител. Към днешна дата членовете на Сдружение "ПроИнтЕкс" единодушно избират следната структура, която да им осигури устойчиво развитие и постигане на поставените цели в краткосрочен и дългосрочен план:
осн. ЗАДАЧИ на членовете: Създават проекти; Избират участниците в проектите; Задават цели и срокове; Вземат ръководни решения по концепции и проекти; Интегрират ноу-хау от производство, политики, бизнес, общество и др.; Мултиплицират ефекти; Интернационален бенчмаркинг.
осн. ЗАДАЧИ на административното тяло: Разработва концепции и стратегии; Провежда проучвания и анализи; Отговаря за вътрешната и външна комуникация; Отговаря за клъстерните услуги; Създава работни групи; Координира и управлява проекти; Докладва на членовете.
* За осигуряване изпълнението на тези осн. задачи и през призмата на дългосрочната стратегия за развитие ПроИнтЕкс ще назначи:
1. Управител (трудов договор, пълен работен ден);
2. Счетоводител (трудов договор, пълен работен ден);
3. Техническо лице/Организатор дейности, събития, маркетинг (трудов договор, половин работен ден).
Етап на изпълнение: 1ви-18ти месец
осн. ЗАДАЧИ на работните групи:
- Форум за конкретно сътрудничество;
- По-специфични теми.
* На този начален етап на развитие на ПроИнтЕкс се оформят 4 работни групи:
1. „Иновативни продукти/услуги, съвместни инвестиции и инвестиции в споделена НИРД” - Тя работи по създаването на първия продукт на ПроИнтЕкс. На този етап в групата участват всички членове, които осъществяват своята дейност в производствения сектор. Предвижда се в нея да бъдат включени експерти от привлечени нови членове – на университети и научно-технически организации, специализирани професионални училища и други специалисти в областите на интерес на клъстера;
2. „Маркетинг и връзки с обществеността” – Задачите й са свързани с изпълнението на съвместни маркетингови дейности и привличане на нови членове. На този етап групата е формирана, създадена е първата маркетингова стратегия, осъществен е първия поток на информация към местната общественост. Тя е съставена от Петев-електроникс, Сдружение "Център за обучение и услуги", Проект-сървиз и Стийлимпекс.
3. „Интернационализация” - групата все още не функционира. При нейното сформиране, ще бъдат поканени за участие тези членове в клъстера, които имат осъществен износ към момента и друга подходяща експертиза в тази област. Тя ще работи и по изграждане на транснационални клъстерни връзки.
4. „Развитие на човешкия ресурс и Вътрешни Клъстерни услуги” – Целта й е събиране и анализ на информация за идентифициране на индивидуалните нужди във всеки един от клъстерните членове. Приемане на програми за повишаване на квалификацията и уменията на персонала на отделните членове.
В този начален етап на развитие за управителя е осигурено оборудвано работно място за 2 ч. на ден, в производствената сграда на един от клъстерните членове. За ресурсното обезпечаване на избраната административна структура, ще се извърши следното: наемане на обзаведено офис помещение, в чийто наем са вкл. ток и вода, с площ около 100 кв.м., санитарен възел. За членовете на административното тяло ще бъде закупено съответното компютърно оборудване (лаптопи и МФУ). Избраните оптимални характеристики, ще осигурят качественото изпълнение на ежедневните задачи от служителите, дори когато те са в движение.
Етап на изпълнение: 1-ви месец |
198 043.76
|
164 436.31
|
Компонент 1: Повишаване КАПАЦИТЕТА на АДМИНИСТРАТИВНОТО тяло на ПроИнтЕкс: ЦЕЛ: Повишаване капацитета на административното тяло на клъстер "ПроИнтЕкс, през призмата на концепцията му за развитие.
Независимо от квалификациите на новосъздаденото административно тяло, ПроИнтЕкс счита, че за да постигне целите от своята концепция за развитие (т. 11) и да осигури качествено функциониране на цялата си структура (Дейност 1), редовното участие в тематични обучения и семинари е основен фактор. За целта е извършено проучване на настоящите тематични обучения и семинари, на две нива: национално и международно.
На национално ниво, административното тяло ще участва:
1. В оптимално 6 краткосрочни обучения/семинари, със средна продължителност 4 дни, провеждани на територията на цялата страна, със средна такса за участие на едно лице 600 лева. Избрани са следните тематични области:
- Time managment; Ефективна комуникация; Презентационни умения; Работа в екип;
- Финансови анализи. Курс по ексел за напреднали. Бизнес моделиране, сегментиране на пазара, позициониране и стойност; Бизнес план; Управление на проекти;
- Лийн производство (включва системата от техники за повишаване на ефективността в нискотехнологичния сектор, в който по-голямата част от членовете на клъстера, развива дейност);
- Креативно мислене; Застъпничество и лоби; Социална политика;
- Networking; Основи на BenchMarking; Създаване и управление информационни канали за обмен на информация; Управление на обратна връзка;
- Управление на риска; Управление на оплакванията; Разрешаване на конфликти; Емоционална интелигентност.
2. В оптимално 12 информационни събития, конференции, обмяна на опит и добри практики. Съгласно предварително проучване, това са мероприятия, най-често организирани от други клъстерни организации и/или национални и международни представители на фондове за БФП. Съгласно настоящия анализ за тези събития: средна продължителност 2 дни, средна такса за участие за едно лице 200 лева; район на провеждане - на територията на цялата страна.
Етап на изпълнение: 2ри -18 месец. |
41 658.48
|
45 944.48
|
Компонент 2: Подпомагане РАЗВИТИЕТО на ПроИнтЕкс и привличане на НОВИ ЧЛЕНОВЕ: ЦЕЛ: Подпомагане развитието на ПроИнтЕкс, чрез привличане на нови членове, нови клиенти и участия в международни мероприятия за повишаване капацитета и съзадване на сътрудничества.
Тази дейност е в пряка симбиоза с Дейност 4.
За привличане на нови членове и клиенти, ПроИнтЕкс:
1. Ще организира:
- две местни полудневни събития, за представяне на клъстера. В програмата ще бъдат презентирани разработваните продукти и вътрешните политики и услуги. За целта ще се наеме подходящо помещение, допълнително оборудване и кетъринг за оптимален брой от 30 участници.
Етап на изпълнение: 6ти и 18ти месец;
2. Ще участва:
- в оптимално 2 мероприятия в национален мащаб, в които ПроИнтЕкс ще има възможността да представи себе си и своите продукти и услуги.
Етап на изпълнение: 1ви - 18ти месец
За повишаване на капацитета на клъстера:
1. Пет души ще вземат участие в специализирано обучение: "Мастер клас за клъстерен брандинг" (Обосновка: Клъстерите по целия свят се конкурират за инвестиции, износ, талант, вериги за доставки и видимост. Привлекателността и репутацията се превръщат в критични фактори - изграждането на марка и стратегическите маркетингови инструменти.) Включването в такова тематично специализирано обучение е от ключово значение за началния етап на развитие, в който ПроИнтЕкс се намира. Етап на изпълнение: 1ви - 18ти месец
За създаване на сътрудничества и интернационализация:
1. Пет души ще се включат в подходящ Machmaking event, чрез който да бъдат осъществени реални контакти с цел сътрудничество и интернационализация.
Етап на изпълнение: 1ви - 18ти месец
За планиране на възможностите за участие в международните събития е взета информация от интернет сайта на Европейската платформа за клъстерно сътрудничество (European Cluster Collaboration platform) - www.clustercollaboration.eu |
41 884.52
|
38 067.86
|
Компонент 2: Насърчаване на клъстерния МАРКЕТИНГ: ЦЕЛ: Интернационализация на ПроИнтЕкс чрез реализиране на комплекс от взаимнозависими действия.
СТРАТЕГИЯ за интернационализация. Клъстерът има разработена маркетингова стратегия със собствени усилия. В нея са заложени, в максимална степен, визията и потенциалните възможности на ПроИнтЕкс. За да постигне интернационализация в рамките на проекта ще бъде изготвено ясно техническо задание за разработване на стратегия за интернационализация. Чрез него ще бъде потърсена външна проф. подкрепа за тази дейност. ЕТАП:1-6 м.
Наемане на ЕКСПЕРТ по интернационализация. След създаването на стратегията, ще бъде нает експерт по интернационализация, който да подпомогне ПроИнтЕкс в конкретното реализиране на задачите. Експертът ще бъде нает на пълен работен ден, за период от 12 м. ЕТАП:6-18 м.
Установяване на ясна визия за ТАРГЕТИРАНИ пазари съгласно общите продукти на ПроИнтЕкс. С оглед факта, че клъстерът вече работи по разработването на първия си продукт на пазара, търсенето на професионални консултантски услуги за таргетираните пазари е от изключително значение за бъдещата реализация. В рамките на тази дейност отново ще бъде разработено конкретно техническо задание, чрез което да бъдат привлечени специализирани консултантски услуги в тази област. ЕТАП: 6-18 м.
ПОПУЛЯРИЗИРАНЕ на ПроИнтЕкс и неговите продукти и услуги. ПроИнтЕкс има разработен бранд, но със собствени усилия. В рамките на тази дейност, на първо място, клъстерът ще защити своя бранд. Съгласно динамичната среда на развитие на този етап клъстерът счита, че един от най-добрите начини да популяризира себе си и своята дейност е чрез разработването на кратък интерактивен клип, и да извърши поредица от действия за неговото интернет разпространяване. В допълнение клипът ще бъде използван на всички събития, които клъстерът организира и участва. Този метод за популяризиране има сравнително голяма устойчивост, тъй като в него ще бъде отразена дългосрочната визия на клъстерът и неговите продукти.В допълнение ще бъдат разработени 3D визуализации на бранда, под формата на магнити. ЕТАП:1-18 м.
Придобиване на ЕВРОПЕЙСКИ КЛЪСТЕРЕН ЛЕЙБЪЛ. ПроИнтЕкс извърши официално проучване относно вида на лейбъла, който може да придобие в този първоначален етап на развитие, ползите, времетраенето на процедурата и таксата за извършване. Клъстерът смята да придобие бронзов лейбъл в рамките на настоящото проектно предложение. ЕТАП:1-18 м.
Създаване на ТРАНСНАЦИОНАЛНИ клъстерни връзки. В стратегията си за развитие ПроИнтЕкс ясно е идентифицирал осъществяването на транснационални клъстерни връзки на 2 нива:
1. Осъществяване на сътрудничество с близък до ПроИнтЕкс по същност и географско разположение клъстер, с който да се осъществи тясно сътрудничество от гледна точка на използвани ресурси, суровини и производствена ефективност.
2.Осъществяване на сътрудничество с клъстери, които имат допълващи дейности, съгласно концепцията за развитие. С установяването на такъв тип сътрудничество ПроИнтЕкс счита да добави стойност към своите продукти, да разшири и допълни бъдещата си споделена дейност по научно изследователска и развойна дейност, вкл. да създаде обща инвестиционна програма с такъв вид допълващ дейността клъстер.
Непосредствено след разработване на стратегията за интернационализация и стартиране ежедневните задължения на експерта по интернационализация, ще бъдат осъществени и кратки опознавателни визити. ЕТАП:12-18 м.
Посещение на едно МЕЖДУНАРОДНО изложение. На този етап за ПроИнтЕкс е важно да присъства на международно изложение/панаир, като съгласно концепцията си за развитие, темите които представляват интерес са в областта на „MachTech Expo“, „InnoTech“ и разбира се "Строителство, архитектура и дизайн". За тази цел, през 2018 г., клъстерът ще командирова 3ма свои представители от работната група „Иновативни продукти/услуги, съвместни инвестиции и инвестиции в споделена НИРД” да посетят такова мероприятие, след извършен внимателен анализ на календара за 2018г. ЕТАП:12-18 м. |
107 724.20
|
80 941.96
|
Компонент 2: ПУБЛИЧНОСТ и ВИЗУАЛИЗАЦИЯ на проекта: ЦЕЛ: Осигуряване на публичност и визуализация на проекта.
Дейността ще се извърши в три направления:
1. Осигуряване на публичност на проекта за широката общественост:
+ Изготвяне на два боря платени публикации в местните медии, една в началото на проекта и една в края;
+ Редовно публикуване на информация за проекта в интернет сайта на ПроИнтЕкс и интернет страниците на членовете.
2. Осигуряване на публичност на проекта за бизнес партньори, клиенти, служители, заинтересовани страни, чрез:
+ Изработване на 9 бр. рекламни пана, за визуализиране на проекта, при всеки един от членовете на клъстера и офиса на самия клъстер;
+ Изработване на рекламен банер на проекта за поставяне в офиса на клъстера и за визуализиране на проекта, при участие и/или организиране на инф. и други събития, в рамките на проекта.
3. Осигуряване на публичност на проекта сред чуждестранните контакти:
+ Визуализиране на 20 бр. тематични български календара. |
2 000.00
|
1 100.00
|