Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project aims to improve the monitoring mechanisms on educational policy related to prevention, intervention and compensation for early drop-out, access and retention of children and students in the education system through partnership between the institutions and civil society. The aim of the proposal will be achieved by implementing specific goals, realizing the following activities: Investigations and analysis of  policies at municipal level and regional level for educational integration and the degree of civic participation in the processes of formulation, implementation and monitoring of policies at local, regional and national level and reviewing the implementation of the Institutions' Interaction Mechanism for inclusion in the education system of children and students at compulsory pre-school and school age with a view to drawing up analysis - assessments with recommendations and specific guidelines; Development of a Mechanism for monitoring and control of activities related to policies for educational integration and access of pre-school and school-age children from Teteven municipality - with the active participation of representatives of the candidate and the partner, local institutions, regulating the involvement of all stakeholders in the process of monitoring of the implementation of national policies at local level for access to education; Capacity building of the applicant through networking to improve citizen participation - NGO forums from the Northwest region to build a network that addresses educational integration issues and enhancing civic participation in educational policies; Raising public awareness and promoting civic participation in policy formulation, implementation and monitoring processes - conducting roundtables for sharing good practice, presenting surveys, analysis, mehanism and disseminating a handbook.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване и анализ на политиките на общинско ниво и областно ниво за образователна интеграция – обхващане на децата и учениците в предучилищна и училищна възраст: С реализирането на дейността ще се постигнат следните цели: Да се оцени целесъобразността и ефективността от прилагането и изпълнението на постоянно действащия Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, създаден с ПМС 100 от 2018 г. и приетите нормативни документи - общински планове и областни стратегии. Да се оцени въздействието на интервенциите, прилагани от включените в Механизма регионални и местни органи на изпълнителната власт. Да се проучат и изведат добрите практики от прилагането на РМС 373 и ПМС 100 на национално ниво; Да се формулират изводи и препоръки, с конкретни насоки за прилагането им при последващо актуализиране или приемане на нови нормативни актове в областта на обхващането и задържането на деца и ученици в образователната система и превенция на ранното отпадане. През 2017 година с Решение на МС № 373 се създаде Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст с цел създаване и функциониране на екипи за съвместна работа на институциите за обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, наричани „екипи за обхват”. С Постановление на МС № 100 от 8 юни 2018 г. за втора година се регламентира функционирането на постоянно действащ Механизъм за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. И в двата нормативни акта, участие взимат представители на областна и местна администрации, регионални и териториални структури на държавната администрация, неправителствени организации, медии и други заинтересовани страни. Ключово значение имат и изпълнението на ниво община и област планове и стратегии за развитие на образованието през периода 2016 - 2020 години и ефективността и ефикасността от прилаганите на местно и регионално ниво мерки, програми и политики като предпоставка за изготвянето на адекватни за реализиране, съответстващи на потребностите и гъвкави нормативни документи за действие и изпълнение, в унисон с приетите на национално ниво документи. В рамките на тази дейност е планирано провеждането на анкетнo проучванe сред обществеността и представители на институции на местно и регионално ниво, въвлечени в изпълнение на нормативните документи в областта на образователната интеграция на децата на ниво област Ловеч; деск ресърч - проучване на предприетите стъпки, реализирани дейности и етапи, участие на заинтересовани страни в действията на създадените екипи за обхват, в планирането и разработването на стратегически документи на ниво община и област , проучване на добри практики на национално ниво и изготвянето на анализ, обобщаващ получените резултати от анкетното проучване, проведеният деск ресърч и включващ изводи, препоръки, с конкретни насоки за прилагането им при изпълнението на нормативни актове в областта на обхващането и задържането на деца и ученици в образователната система и превенция на ранното отпадане, на базата на проучени работещи модели и добри практики при изпълнение на национални, регионални и местни политики по отношение на включването на децата в образователния процес. Разработеният анализ ще бъде представен пред целевите групи и заинтересованите страни в рамките на Дейност 5 по проекта. Дейността е съотносима към допустимите дейности от група № 1 от Насоките за кандидатстване. 14 800.00 14 800.00
Проучване и анализ на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики на местно и регионално ниво: С реализирането на дейността ще се постигнат следните цели: Да се оцени участието на гражданското общество в процеса на формулиране, изпълнение и мониторинг на общинските, областни планове и стратегии и национално приетите РМС 373 и ПМС 100. Да се проучат използваните средства и мерки за въвличане участието на гражданското общество в процесите на планиране, изготвяне, изпълнение, мониторинг на общински планове и областни стратегии за развитие на образованието; Да се анализира приложимостта на използваните инструменти и степента на гражданско участие; Да се проследи до каква степен са взети предвид последващи препоръки от обществеността и НПО за подобряване ефективността на прилаганите местни и регионални политики и програми в изпълнение на приетите планове и стратегии. От ключово значение остава степента на гражданското участие - на местната общественост в т.ч. и на представители на ромската общност и други уязвими групи в неравностойно социално положение, на НПО в процеса на вземане на решение и формулиране на местни и регионални политики, а именно в изготвянето и проследяващо практическо изпълнение, мониторинг, преглед и актуализация на приетите на местно и регионално ниво документи, като предпоставка за изготвянето на адекватен за реализиране, съответстващ на потребностите и гъвкав нормативен документ за действие и изпълнение, в унисон с приетите на национално ниво документи. Проучването ще се осъществи чрез организиране на фокус групи и брейнсторминг. За участие в проучването ще бъдат поканени представители на местни институции и организации от секторите образование, социално подпомагане, здравеопазване, заетост, бизнес, полиция и др., както и граждани от различни прослойки на местната общност, без оглед на тяхната етническа принадлежност, степен на образование и пр..На участниците в проучването, чрез метода за качествено изследване „ фокус група“ ще се предостави възможност свободно да споделят личните си възприятия, мнения, убеждения и нагласи по въпроси свързани с интегриране на децата от рискови групи в образователната система. Участници в изследването ще са представители на широката местна общественост.По време на брейнсторминг сесиите, представителите на местната общност и институции ще могат да споделят, генерират и предложат идеи за участието си в дейности по отношение образователната интеграция, както и такива за осъществяане на ефективен и ефикасен контрол от страна на заинтересованата общественост при осъществяването на такива дейности. Паралелно ще се осъществи и кабинетно проучване /Деск ресърч/ на степента участие на заинтересовани страни в изготвянето, изпълнението и последващият мониторинг на документи областната и общински стратегии за развитие на образованието 2016-2020 на ниво област Ловеч. На национално ниво ще се проучат съществуващи добри практики в привличане активното участие в областното и общинско планиране на политики, както и в работата на екипите за обхват при изпълнение на Механизма за съвместна работа на институциите. В края на дейността ще бъде изготвен анализ, обобщаващ получените резултати и включващ изводи, препоръки и възможности за повишаване степента на участие на гражданското общество в провежданата политика с конкретни работещи модели и добри практики за подобряване на степента на участие на гражданското общество в провеждането на политики в сферата на образованието при последващо актуализиране или приемане на нови нормативни актове в областта на обхващането и задържането на деца и ученици в образователната система и превенция на ранното отпадане. Разработеният анализ ще бъде представен пред целевите групи и заинтересованите страни в рамките на Дейност 5 по проекта. Дейността е съотносима към допустимите дейности от група № 1 от Насоките за кандидатстване. 14 800.00 14 800.00
Разработване на „Механизъм за мониторинг и контрол на дейностите свързани с политиките за образователна интеграция и достъп до образование на децата в предучилищна и училищна възраст от община Тетевен“ и Наръчник за активно гражданско участие: Целта на тази дейност е да се разработи работещ механизъм, като се разпише документ, базиран на проведените изследвания , който да регламентира въвличането и участието на всички заинтересовани страни, вкл. и на гражданите от ромската общност, в процеса за осъществяване на мониторинг и контрол на дейностите отнасящи се до прилагането на националните политики на местно ниво за достъп до образование на децата от рискови групи в предучилищна и училищна възраст и тяхната образователна интеграция. Този документ - „Механизъм за мониторинг и контрол на дейностите свързани с политиките за образователна интеграция и достъп до образование на децата в предучилищна и училищна възраст от община Тетевен“, ще се разработи от екип на кандидата и партньора, с участие на експерти от община Тетевен . Слез реализацията на дейности 1 и 2 на проекта, екипа на кандидата и партньора ще се запознаят в детайли с постигнатите резултати от проведените анкетни проучвания, фокус групи и брейнсторминги, проучване на документация , събраните добри практики на национално ниво и изготвените два анализа - един анализ - оценка на прилаганите методи и модели за гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики по обхващане и включване в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст, включващ препоръки и възможности за повишаване степента на участие на гражданското общество в провежданата политика от дейност 2 и един анализ – оценка на предприетите политики на общинско ниво и областно ниво за образователна интеграция – обхващане на децата и учениците в предучилищна и училищна възраст, включващ препоръки от дейност 1.Стъпвайки на събраната информация и база данни, чрез провеждане на редица работни срещи в община Тетевен, с участието на експертни служители на общината, екипа ще пристъпи към разписването на "Механизъм за мониторинг и контрол на дейностите свързани с политиките за образователна интеграция и достъп до образование на децата в предучилищна и училищна възраст от община Тетевен“. За постигане на целта за повишаване осведомеността на всички заинтересовани страни, събирайки на едно място изводите от проведените проучвания, изведените препоръки на база анализ на данните и създаденият механизъм, същите ще бъдат обобщени и синхронизирани в един цялостен Наръчник за активно гражданско участие в политиките за развитие на образованието, изготвен от външен изпълнител.Документът ще съдържа както информация за задълженията на институциите, отговорни за включване на децата в образователната система, ролята и ангажиментите на всяка една от заинтересованите страни, начините за привличане, участие и съдействие на представители на общността от близки на деца от рисковите групи, така и правилата които ще се следват при осъществяване на мониторингови действия, както и механизмите чрез които резултатите ще достигат до широката общественост, начините и способите чрез които обществеността ще може да прави оценка и дава обратна връзка относно образователната интеграция на децата в предучилищна и училищна възраст. Дейността е съотносима към допустимите дейности от група № 2 от Насоките за кандидатстване. 13 500.00 13 500.00
Изграждане на капацитета на кандидата, чрез участие в мрежа за сътрудничество за подобряване на гражданското участие: Един от стълбовете,на които се основава стратегията на ОПДУ е:Инвестиции в институционален капацитет и в ефикасността на публичните администрации и публичните услуги на национално,регионално и местно равнище с цел осъществяването на реформи и постигането на по-добро регулиране и добро управление.За да може да постигне своите цели,програмата инвестира в отделни разработки,чрез които гражданите да имат възможността да участват в работата на държавните органи и институции и да влияят при вземането на решения,изработването и изпълнението на политики,стратегически документи,закони и други нормативни актове,за да се постига максимална съгласуваност и консенсус между тях и държавата по различни теми от обществения дневен ред.Гражданското участие в процесите на вземане на решения дава възможност за периодичен граждански мониторинг върху действията,решенията и политиките,провеждани от държавата;създава възможност идеите на гражданите да се реализират.По този начин,позицията на обществото може да бъде своеобразен коректив на политическите приоритети и цели и да бъде инструмент за обществен контрол върху държавната политика.Важна роля в гражданското участие имат обединенията на гражданите–гражданските организации–НПО.В Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г.е отчетено,че механизмите за взаимодействие с гражданските организации не са достатъчно добре развити и не създават условия за активно гражданско участие.Тази дейност е насочена и цели развитие на мрежа от неправителствени организации,работещи в сферата на подобряване на достъпа до образование на всички деца и ученици, включващо образование и обхватност на образователната система,задържане на децата в училище и превенция на ранното отпадане и преждевременно напускане на учениците.Като НПО успешно изпълнила проекти в сферата на образованието в партньорство с общински администрации,виждаме необходимостта от установяването на мрежа за сътрудничество между гражданските организации,в качеството си на посредници и проводници в повишаване на гражданското участие във формулирането,изпълнените и последващия мониторинг на изпълняваните на местно ниво политики по отношение на предприетите действия относно образователноинтеграционния процес,както и оценката му като цяло.Сдружението,чрез реализацията на дейностите на проекта ще изгради мрежа от партньори от гражданския сектор от Северозап.р-н за да създаде сегментирана група от заинтересовани страни от граждански организации,лидери от общностите и бизнес среди, които работят по проблемите на образователната интеграция и повишаване на гражданското участие и контрол върху политиките за включващо образование.В новата структура ще бъдат обсъждани редица мерки за изпълнението на оперативните цели на проекта.Със създадената мрежа дейността ще отговори на следните поставени цели:Повишаване на капацитета на кандидата и разширяването на кръга от активисти и посредници на обществеността и администрациите за изпълнение на публични политики;Постигане на по-добро взаимодействие и координация между гражданите и институциите на местно и регионално ниво,Повишаване на ролята на активното участие на гражданската общественост по отношение на бъдещото формулиране,текущо изпълнение и бъдещ мониторинг на местни политики.Основна задача на сформираната мрежа за сътрудничество ще бъде търсенето и обмена на добри практики за въвличане активното участие на представители на гражданското общество-общественост,бизнес среди,възможностите за публично обсъждане на планираните за одобрение местни политики и действия с всички заинтересовани страни,осигуряване на непрекъсната публичност на цялостният процес.Търсеният резултат от работата на мрежата ще бъде предпоставка за изготвянето на адекватни за реализиране,съответстващи на потребностите на местната общност и гъвкави документи и планове за действие,които са в унисон с национално приетите норм. документи в областта на образователната интеграция.Дейността е съотносима към допустимите дейности от група № 3. 7 800.00 7 800.00
Повишаване на обществената осведоменост и насърчаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики.: Настоящата дейност цели да представи резултатите от проекта по един иновативен и креативен начин, съотнасяйки информацията към целевите групи и обществеността. Дейността ще стартира от третият месец на изпълнението на проекта и продължава до неговият край - общо 10 месеца. Целта ще бъде постигната чрез: - създаването и поддържането на разработена страница в социалните мрежи - Фейсбук; - организиране и провеждане на кръгли маси на ниво Северозападен регион - в 5 -те областни града - Ловеч, Плевен, Монтана, Враца и Видин; - публикуване на 4 специализирани публикации в местният и национален печат; - дизайн, предпечат, печат на наръчника по дейност 3 и разпространение. Посредством предвидените канали за разпространение на информация, проектът ще достигне до широка група от заинтересовани страни и целеви групи, които ще имат възможност да интегрират резултатите от проекта в своите бъдещи планове за дейности. Разпространението на получените резултати е предпоставка за допълване, надграждане и промяна на политиките в областта на образователната интеграция на децата и учениците - обхващане, включване и задържане в образователната система; както и за насърчаване и повишаване на гражданското участие в тяхното формулиране, изпълнение и мониторинг. С провеждането на кръгли маси ще се постигане постоянство във възприетата насока за интегриране и включване на децата и учениците в образование в България. Те ще формират ентусиазъм и въвличане на целевите групи на проекта и заинтересованите страни в процесите на усъвършенстване и подобряване на подходите и политиките у нас. Ще фокусират върху внимателното определяне на приоритетите и ще обедини мненията на представителите на целевата група, на партньора, експертите, специалисти от НПО, държавни институции и други заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на политиките и законодателството, с краен резултат насърчаване обмена на опит, обмен на информация, добри практики и повишено гражданско участие. Дейността е съотносима към допустимите дейности от група № 4 от Насоките за кандидатстване. 32 400.00 32 320.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).