Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика;: В рамките на тази дейност са включени мерки, насочени към поощряване участието на наетите в бюджетен ред 1 лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица в социалния и професионалния живот. Тази дейност въплъщава и спецификата, и мисията на дейността на новосъздаденото социално предприятие, за постигане на качествена промяна, бърза адаптация и успешна интеграция на пазара на труда на новоназначените лица, чрез усвояване на необходимите знания, социални и личностни умения, в обхванатите представители от цел. група на проекта.
Дейността предвижда да бъде изпълнена с активното участие на служителите, ръководството на фирмата и заинтересовани страни, засегнати от стопанската му дейност.
Предвиждат се серия от мерки за професионална и социална интеграция, които са пряко индивидуални, в зависимост от спецификите на всеки отделен случай (новонаето лице). За изпълнението на дейността кандидатът предвижда да наеме едно лице на длъжност Експерт, трудово посредничество и професионално ориентиране (Код по НКПД 24236007). Лицето следва да работи съвместно с управителя на фирмата, служителя, отговарящ за управление на човешките ресурси на фирмата, ТД "Бюро по труда" и частни трудови борси на територията на град Стара Загора. Лицето следва да притежава висше образование в сферата на социални дейности и/или други хуманитарни науки, за да може да изработва индивидуални програми за интеграция на всеки от обхванатите в дейността на социалното предприятие служители, съвместно с изброените по горе институции. В същото време е важно да принадлежи към групата на лица в неравностойно положение или други соц. изключени лица на пазара на труда, за да разбира по-добре техните потребности и да сътрудничи ефективно в комуникацията между тях, ръководството на фирмата, клиенти и институции, работещи в сферата на трудовата заетост.
В рамките на тази дейност ще се извършат комплекс от социални услуги, свързани с извършване на социални консултации, образователно и професионално обучение и ориентиране, изготвяне и осъществяване на индивидуални интегрирани програми за социално включване на лица в неравностойно положение и други социално изключени лица, осигуряване на социални консултации за мотивиране на работниците за задържане в трудова заетост, преодоляване на трудности при приспособяване в нов екип и подкрепа при решение от страна на работника за смяна на работното място. Освен това ще се извършат социални консултации за развитие на различни навици и умения за живот, придружаване и подкрепа в процеса на професионална квалификация и "учене през целия живот", организиране на свободното време на служителите, подпомагане на личностното ориентиране и израстване на лицето с оглед по-успешната му социална и професионална интеграция, както и осигуряване на възможности за включване в реална трудова заетост в "Виктория 1103"ЕООД, с цел практическо навлизане и интегриране на пазара на труда.
Капацитетът на социалното предприятие ще е до 15 лица, назначени на постоянна трудова заетост към самото предприятие.
За всяко от лицата, ще бъде водено досие и регистър за дейностите и консултациите, които са предоставени по време на ангажираността на лицето при работодателя, както и индивидуална оценка за напредъка в интеграционния процес.
Самият начин на изпълнение на дейността ще се състои чрез:
1. Подбора на Експерт, трудово посредничество и професионално ориентиране
- Разработване на длъжностна характеристика
- Разработване на трудов договор
- Съставяне на обява за работа и публикуването й в подходящите за целта сайтове
- Подбор на кандидатите, отговарящи на фирмените критерии
- Сключване на трудов договор и подписване на длъжностна характеристика
- Изготвени ежемесечни документи за целите на отчитане на проекта
2.Изпълнение на преките трудови задължения на длъжността, чрез прилагане на индивидуални и групови мерки за соц. и проф. интеграция на лицата назначени на постоянна трудова заетост в новосъздаденото соц. предприятие. |
0.00
|
49 135.28
|
Закупуване на оборудване , необходими за създаване на работни места за новонаетите по проекта служители: Дейността предвижда закупуване на оборудване, което е необходимо за изпълняване на задълженията и функциите за новоназначените лица. Ще бъдат назначени 15 лица по код на икономическата дейност 42.99 "Строителство на други съоръжения, неквалифицирани другаде"
С придобитите активи, новонаетият персонал ще е състояние да изпълнява всчики дейности, които ще са предмет на тяхната посточнна трудова заетост по длъжности към новсъздаденото социално предприятие:
Списъкът с дейностите е разнообразен, т. к. фирмата изпълнява богат набор от услуги, взависимост от необходимостта и индивидуалните предпочитания на клиентите.
В проектното предложение е заложена доставка на технологично оборудване, чиято необходимост е резултат от извършен предварителен анализ на нуждите на новонаетия персонал съобразно техните длъжности, за тяхното обезпечаване и спрямо наличностите на активи на фирма "Виктория 1103" ЕООД. Изборът на технологично оборудване няма да е самоцелно, а ще е в пряка връзка с осигуряване на възможност за извършване на работните ангажименти на персонала на социалното предприятие.
Обичайната дейност на гореспоменатите новонаети лица - Зидаромазач - 8 човека ще бъде свързана със строително монтажни работи, изграждане на стени както тяхното измазване, шпакловане и боядисване. Гореизброеното оборудване е предназначено за фасадни, вътрешни, ремонтни и други строителни работи. Всичко това не би могло да бъде извършено без наличието на оборудване. Оборудването е необходимо за разграничаване на дейността на наетите лица в социалното предприятие, от тези, които работят към момента във "Виктория 1103" ЕООД. Това е необходимо, за да може приходите и разходите на социалното предприятие да бъдат независими от тези на фирмата и за да може по аналитичен, прозрачен и предприемачески отчетен начин да се управлява новосъздаденото социално предприятие.
Останалото необходимо оборудване, лични предпазни средства и консумативи за изпълнение на заложените дейности ще бъдат осигурени за сметка на "Виктория 1103" ЕООД.
Видно от описанието за закупуване на оборудване е задължителна предпоставка за създаване на 8 работни места от целевите групи. Без наличието му в социалното предприятие, назначените работници няма да могат да изпълняват основна част от своите задължения и функции. Заложеното оборудване в проекта, което е подробно описано дотук следва да се счита за оптимално за своевременното, количествено и качествено осъществяване на дейността и проекта като цяло. |
0.00
|
55 683.78
|
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца на 15 лица изцяло от целевите групи: Често срещани проблеми на допустимата целева група по настоящата процедура, заложени в проектното предложение: лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица, са липсата на професионален опит и изградени трудови навици, отчаяние и загуба на професионални умения, както и ниска степен на притежавано образование и/или професионална квалификация. "Виктория 1103" ЕOOД разбира нуждите на целевите групи и предвид визията си за създаване на ново социално предприятие и желанието си да осигури подкрепа за социалното включване на уязвими групи, чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална интеграция в сферата на социалната икономика, предвижда сключване на 15 бр. трудови договори на 8-часов работен ден с представителите на целевите група на следните позиции със съответните за позициите си права и задължения, както следва:
* Зидаромазач с код по НКПД 2011 - 71122008 - 8 човека
* Работник, крайно оформление с код по НКПД 2011 - 73232009 - 2 човека
* Кофражист с код по НКПД 2011 - 71142003 - 5 човека
Всички новонаети лица ще бъдат назначени към социалното предприятие на длъжности, които са благоприятни за лица с ниско образование или липса на богат професионален опит и са подходящи за създаване на трудови навици и професионална интеграция в реална работна среда.
Фирмата ще осигури необходимото въвеждащо обучение и наставничество на новонаетите служители за собствена сметка. Освен това те ще бъдат включени във всички предвидени дейности за социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика(дейност 1). Разходите и приходите от тяхната стопанска дейност ще бъдат осчетоводявани в отделни аналитични сметки, така че ясно да бъде разграничима печалбата от дейността им, която в последствие отново да бъде използвана (над 51%) за постигането на основната цел на социалното предприятие- професионална интеграция на лица от уязвими групи на пазара на труда.
Включването в заетост на хора от уязвими групи ще подобри качеството им на живот, ще допринесе за повишаване на техните граждански функции и на техните доходи. В косвен план ще допринесе и до благосъстоянието на техните семейства.
Дейността ще бъде изпълнена в рамките на 16 месеца, от които 1-ви (втори проектен месец) ще се извършва подбора на представителите на целевата група, а за 12 месеца ще се осигури заетост.
Планира се новоназначените служители да бъдат изцяло от следните целеви групи: лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Като в тази група ще се обърне внимание основно на безработни лица с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда, безработни младежи до 29 годишна възраст включително, безработни над 54-годишна възраст, безработни младежи от социални заведения,завършили образованието си и безработни лица с ниско образование.
След назначаването специално внимание ще бъде отделено и на въвеждането и ориентирането на новите работници в работата, с цел по-лесната им адаптация, по-бързото достигане на високо ниво на ефективност и по-добрата им мотивация.
Самият начин на изпълнение на подбора на персонала ще се състои в следните действия от страна на бенефициента:
1. Разработване на длъжности характеристики, отговарящи на фирмените нужди.
2. Разработване на трудови договори, отговарящи на фирмените нужди и в съответствие с Кодекса на труда и съпътстващите го нормативни актове, както и с Оперативното ръководство.
3. Съставяне на обява за работа и публикуването й в подходящите за целта сайтове.
4. Подбор на кандидатите, отговарящи на фирмените критерии.
5. Сключване на трудов договор и подписване на длъжностна характеристика за съответната професия.
6. Изготвени ежемесечни документи за целите на отчитане на проекта.
Дейността представлява модел на устойчиво партньорство между бизнеса и социалната икономика, съчетани в мисията на новосъздаденото социално предприятие. |
0.00
|
90 074.17
|