Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal is innovative for Opaka municipality and will be implemented in its territory.
The project envisages creation of a "Centre for hourly service provision for social inclusion in the community or at home" - Opaka, to be appointed to 45 people personal- "Social assistants" and "personal assistants" to provide hourly services 47 people with disabilities and people over 65 years in the inability for self. The newly created center will conduct hourly activities for social support and social inclusion of the target group.
On the other hand, the project will allow for the return of the real market of people who care for relatives with disabilities, and employment of unemployed persons in the municipality.
The center, users will be able to enjoy not only social and health services.
The project is building on Operation "Help at Home" and Procedure "New Alternatives".
The project will be implemented in accordance with the horizontal principles of HRD OP will provide equal opportunities, equality between men and women in the formation of the target groups and implementation of the planned activities. Will take steps to transition to a low carbon, sustainable climate change, environmentally sustainable and resource-efficient economy.
The project includes 47 users divided into the following target groups:
                  32 persons who received service to 2/29/2016 Year Project "New opportunities for care"
                  15 persons new users Project.
The project will be assigned to total employment contract:
                  30 persons "Personal Assistants" who have rendered service to 2/29/2016 Year Project "New opportunities for care";
                  15 persons "Social assistants", new project.

The project is worth 496 390 lev.
The project duration is 26 months, but not later than 31.12.2017 year.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на Проекта: Създаване на ефективна организация за управление, координиране и контролиране на дейностите по Проекта; Осигуряване на необходимия човешки и технически ресурс за постигане на добро управление на проекта; Сформиране на екип, отговорен за успешната реализация на проекта, осъществяващ оперативния мениджмънт - организиране и управление на дейностите по проекта. Екипът ще се състои от ръководител на проекта, технически сътрудник и счетоводител. Сключване на договори с експерти и изпълнители; Подготовка на тръжна документация и провеждане на процедури, съгласно ЗОП; Изготвяне и водене на присъствена отчетна форма за лицата, назначени по трудово правоотношение; Провеждане на ежемесечни работни срещи за уточняване на логистични въпроси, свързани с изпълнението на проекта; Изготвяне на правилници, процедури, вътрешни правила и други документи в съответствие с изискванията на ОП РЧР. Изготвяне и представяне на междинни и заключителен доклади и финансови отчети съгласно образеца от Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по конкретната процедура; Водене на цялата кореспонденция с УО (месечни справки, доклади, отчети, уведомителни писма и др.); Разкриване и функциониране на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр. Опака; Провеждане на вътрешен мониторинг на изпълнението на дейностите предвидени в Проекта. Офисът на проекта ще се намира в Административната сграда на Община Опака и оборудван с необходимата офис техника. 30 167.00 24 949.60
Информиране и публичност : При изпълнение на проектната дейност задължително ще се спазват условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Ще бъде разработен дизайн на информационните материали, според задължителната визуализация. На входа на Офиса на проекта, както и на входа на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр. Опака ще се разположат пояснителни табели, разясняващи и визуализиращи помощта от европейските фондове. На предвидените 2 броя конференции (начална и заключителна) ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни, медии и местни власти. Ще бъдат изготвени и разпространени 200 броя брошури с информация за Проекта. Банер с информация за Проекта ще се използва по време на публичните събития, например при церемонията за откриване на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака, а в последствие ще се разположи в самия Център. По проекта, с цел информиране и публичност се предвижда: - Провеждане на начална и заключителна конференция за информиране на местната общност; - Публикуване на информация за хода на Проекта в сайта на общината; - Публикуване на информация в регионално издание за хода и резултатите от изпълнението на Проекта. - Изработване на банер с информация за ОП РЧР и Проекта; - Изработване на 2 информационни табели; - Изработени и разпространени 200 броя брошури с информация за Проекта. 3 360.00 3 808.00
Текущ ремонт на помещения за нуждите на Центъра : За целите на Проекта ще бъде направен текущ ремонт на помещение в сградата на Младежки дом- гр. Опака, което е 100 кв. м. и се намира в центъра на града. Сградата се намира на централно общодостъпно място и е подходяща за разкриване на такъв тип услуги. В резултат на ремонта помещението ще бъде разделено на три отделни помещения, както следва: - кабинет за персонала, който ще се ползва от Управителя, социалния работник и здравния асистент. В този кабинет ще се провеждат работните срещи между екипа за управление на проекта и мултидисциплинарния екип, ще се обсъждат случаи, ще се планират задачи, ще се обработват и съхраняват документи. - кабинет за индивидуална работа с потребителите, където специалистите ще провеждат индивидуални срещи, сеянси, разговори с потребителите при необходимост или при заявено желание от тях самите с цел идентифициране на нужди и проблеми и работа в насока тяхното преодоляване или разрешаване. - зала за групова работа, където специалистите ще работят с повече потребители, които ще имат възможност да предоставят един на друг взаимна подкрепа, да споделят своите истории, чувства, проблеми и начините си на възстановяване. Тази зала, в която ще се събират хора с идентични проблеми, ще даде възможност те да разберат, че не са сами, не са единствените, изправени пред проблема, което намалява усещането за изолацията. Специалистите ще разработят програми за групова работа с хората с увреждания, като в зависимост от възрастта, увреждането и интересите ще бъдат сформирани няколко групи. В същата зала ще се провеждат оперативки, срещи за поставяне на задачи, дискусии, обученията и супервизиите на персонала, мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите. Предвижда се също текущ ремонт на санитарния възел, който ще бъде ползван от потребители, социални асистенти, лични асистенти членовете на екипът на "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака. Всички зали и кабинети ще бъдат оборудвани и обзаведени с необходимото офис и техническо оборудване. Доставката и монтажа на техническо оборудване и обзавеждане за нуждите на "Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака ще обезпечи и улесни осъществяването на дейностите по Проекта. За административните нужди на Центъра се предвижда закупуване на: офис бюро с два стола, една компютърна конфигурация и принтер, както и шкаф за съхранение на документацията, която ще се изготвя през целият период на Проекта. Те ще се използват от екипа на Центъра при обработка на документацията, свързана с изпълнението на дейностите заложени по Проекта. Необходимо е също закупуването на конвекторни печки, врати, PVC дограма и щори за трите помещения на Центъра, както и обзавеждане за стаята за индивидуална работа и залата за групова работа. 49 380.96 57 611.12
Подбор и наемане на специалисти за работа в Центъра : В "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака по проекта, се предвижда след направен подбор да бъдат назначени на трудов договор двама специалисти - социален работник и педагог, като педагогът ще изпълнява и длъжността "Управител" на Центъра. По време на изпълнение на проекта специалистите ще работят в следните насоки: - Сформиране на целевите групи; - Извършване на подбор и класиране на кандидати за лични асистенти и социални асистенти; - Оценка на потребностите от социални услуги на кандидат- потребителите; - Провеждане на работни срещи с представителите на целевите групи; - Събиране на Заявления от потенциални участници в целевите групи; - Изготвяне и изпращане на писма до потенциалните участници в целевите групи; - Подписване на тристранни договори за предоставяне на социални услуги; - Изготвяне на графици на персонала; - Мониторинг на дейностите, извършвани от "Социалните" и "Личните асистенти"; - Индивидуална и групова работа за подкрепа на потребителите на социални услуги; - Осигуряване на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на база оценка на потребностите; Управителят и социалният работник ще изготвят пълна документация от приема на заявления, индивидуална оценка на потребностите до приключване на дейността и при необходимост при текучество в целевите групи ще предприемат необходими действия. 32 422.00 27 974.65
Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Приемане и обработване на заявления на кандидати за предоставяне на услугите "Социален асистент" и "Личен асистент"' Подбор, назначаване и обучение на подходящи лица за качествено предоставяне на услугите "Социален асистент" и "Личен асистент" в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - Опака. Подбор на подходящи лица, които да оказват подкрепа и съдействие за социално включване на потребителите, за извършване на лични дейности за лична помощ и за извършване на комунално- битови дейности; Наемане и провеждане на входящо и поддържащо обучение на лицата, с цел ефективна работа; Подготовка и провеждане на входящо на 19 Социални асистенти и поддържащо обучение на 15 Социални асистенти, считано от четвъртия месец от стартиране на Проекта; Подготовка и провеждане на поддържащо обучение на 30 Лични асистенти и/или социални асистенти назначени на трудов договор считано от 01.04. 2016 година (целева група от процедура "Нови алтернативи" ) . Всички обучения ще се реализират в съответствие с Параметрите, заложени в Методиките за предоставяне на социалните услуги в общността "Личен асистент" и "Социален асистент" . 130.00 114.30
Набиране на кандидати за потребители на социалните услуги "Социален асистент" и "Личен асистент", предоставяни от Центъра : Набиране на потребители на услугите "Социален асистент" и Личен асистент"; Провеждане на срещи, разговори с потенциални потребители на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги за проучване на нагласите, потребностите и предпочитанията им; Приемане и обработване на заявления от хора с увреждания и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване; Извършване на индивидуална оценка на потребностите; Сформиране на целева група от 47 потребители на социални услуги, както следва: 15 броя нови потребители за Проекта, които ще ползват услугата "Социален асистент" ; 32 броя потребители, които са ползвали услугата "Личен асистент" до 29.02.2016 година по Процедура „Нови възможности за грижа” ще бъдат включени в настоящия проект от 01.04.2016г. 1 000.00 104 398.11
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" гр.Опака и предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т. ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: След извършена индивидуална оценка на потребностите ще бъде сформирана целева група от 47 ползватели на социални услуги, както следва: 15 броя нови потребители за Проекта, които ще ползват услугата "Социален асистент" ; 32 броя потребители, които са ползвали услугата "Личен асистент" до 29.02.2016 година по Процедура „Нови възможности за грижа” ще бъдат включени в настоящия проект от 01.04.2016г. След сключване на договорите с ползвателите на услугата и предоставящите социалните услуги, социалният работник, съвместно с Управителя на Центъра ще започнат изготвянето на индивидуалните досиета на лицата, ще изработят индивидуалните графици на персонала, ще осъществяват контрол над дейността им и правилното изпълнение на задълженията им. Управителят ще информира и съгласува всичко с екипа за управление на Проекта. За всички потребители на услугата ще се осигури предоставянето на качествени социални услуги, съобразно реалните им потребности. Освен, че ще ползват услугите на "Социален" и/ или "Личен асистент" , потребителите ще имат възможност да бъдат консултирани от специалистите към "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака - социален работник и педагог. Предвижда се също сключване на договор за услуга със здравен асистент, който ще оказва два пъти седмично здравна подкрепа на потребителите, която се изразява в: проверка на кръвно налягане; събиране и предоставяне за обработка от личен лекар на здравни и рецептурни книжки и връщането им на потребителя, ще подготвя при необходимост документите за ТЕЛК и ще оказва всякакъв вид специфична медицинска подкрепа. Специалистите ще провеждат индивидуални срещи, сеянси, разговори с потребителите при необходимост или при заявено желание от тях самите с цел идентифициране на нужди и проблеми и работа в насока тяхното преодоляване или разрешаване. Специалистите ще провеждат също групова работа с повече потребители, които ще имат възможност да предоставят един на друг взаимна подкрепа, да споделят своите истории, чувства, проблеми и начините си на възстановяване. Това ще даде възможност на хората с идентични проблеми да разберат, че не са сами, не са единствените, изправени пред проблема, което намалява усещането за изолацията. Специалистите ще разработят програми за групова работа с хората с увреждания, като в зависимост от възрастта, увреждането и интересите ще бъдат сформирани няколко групи. Потребителите ще имат възможност при желание да се събират в Центъра, да комуникират, да честват празници с цел тяхното социално включване. 378 930.04 250 591.23
Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Всяка организация има необходимост от по-задълбочена грижа и специално внимание на човешкия фактор. Този фактор е най- гъвкав и податлив на въздействие и в същото време е с голяма роля за ефективността на работа на организацията и респективно за качеството на услугата. Поради тази причина по проекта се предвижда провеждането на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия с всички работещи в "Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда" - гр.Опака /управител, социален работник, социални и лични асистенти/ за повишаване на техните професионални компетенции. Целта е емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, повишаване качеството и ефективността на услугите, намаляване на безпокойството и стреса, повишаване нивото на професионално развитие и удовлетвореността на работещите в социалната услуга от осъществяваната професионална дейност, подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Ще бъдат обсъдени трудностите и проблемите, възникнали в хода на предоставяне на услугите, както и начините за тяхното разрешаване и преодоляване. Консултациите ще са насочени към подобряване на организационната ефективност и повишаване на качеството на предлаганите социални услуги чрез: - консултиране на екипа на управление на проекта и специалистите в организацията за оптимизиране на човешкия фактор в организацията; - разработване на стратегии за мотивиране на персонала; - индивидуално психологическо консултиране на персонала – за снемане и предотвратяване на професионалния стрес, и за подобряване на психологическия климат; Супервизиите ще бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на потребителя, справяне с личните емоции по отношение на потребителя или колега, взаимоотношения с външни институции по случай, нормативни затруднения в конкретен случай), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). 500.00 488.82
Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Мотивационна и/или психологическа подкрепа ще получават нуждаещи се лица (потребители на услуга и/или членове на семейството) от социален работник или психолог. Подкрепата ще е съобразена изцяло с техните потребности. Ще се обърне особено внимание на: - подкрепа при първоначалната криза; - компенсаторно пренасочване и мотивиране; - подготовка и адаптиране към нови роли и сфери; - научаване да се позитивира, умение за преоценка на житейски събития и ситуации; - овластяване и мотивиране към активно включване и успех; - ресоциализация и научаване на социални умения, реадаптиране след период на изключеност; - насочаване към и реализиране на подходящи социални услуги; - умения да се помогне на клиента да се справи със собствените си проблеми; - умения да се помогне на клиента да се справи със собствените си чувства: 500.00 534.28

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).