Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project idea is entirely focused on the workers employed in manufacturing of products for material handling equipment, welding components and hydraulic cylinders for cranes. The objective of the project is to improve the work environment and work conditions for the workers, by applying a set of activities and measures for good and safe work conditions. The project is aimed at introducing new systems and tools for human resource development and organization of the work process in the hospital and new processes for safe and healthy working conditions. There are measures aimed at stimulating commuter workers to their workplace and back in order to keep their employment and their specific jobs. The employer will provide, consistent with the work hours and residence transportation, which will increase the level of sustainable employment. A lever will be implemented to strengthen the motivation and the productivity of the workforce and to improve the working environment by investing in multiband package of benefits associated with short-term recreation, the vocations and the catering of the workers. It is planned to conduct training in health and safety at work, which is a reliable tool for human resource development and the prevention of hazards to their life and health. In order to minimize the risk and to protect the health of the employees, personal protective equipment and special clothing for the needs of the employed persons will be purchased and provided. The activities are aimed at providing equal working conditions and preventing any discrimination against various groups of people, and with their implementation the work quality and the access to employment will be enhanced and the labor productivity will increase. The activities are in support of the policy for environmental protection, climate change and the effectiveness of the resources.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта дейността "Организация и управление на проекта" е структурно определяща за осъществяване на проектната идея. Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл, 16 месеца и ще включва: - Наблюдение и контрол на дейностите по проекта по отношение на време, използвани ресурси и постигнато качество на отделните етапи. - Установяване и предвиждане на отклонения от плана на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети за изпълнението на проекта; - Регулярно провеждането на срещи на екипа на проекта за установяване на постигнатия напредък; - Управление на обхвата, времето, разходите, рисковете, комуникациите, промените и измерителите на проекта от страна на управленски екип; - Предприемане на корективни мерки, за да се осигури изпълнението на проекта навреме, в рамките на бюджета и с необходимото качество. Управленският екип за организация и управление на проекта се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Ръководителят на проекта ще бъде лице, различно от лицето представляващо кандидата, с оглед на по-доброто разпределение на задачите и отговорностите и коректното изпълнение на проекта-външен доставчик. Координатора и счетоводителя на проекта, ще бъдат лица, работещи в организацията. Членовете на екипа ще носят отговорност за правилното и законосъобразното изпълнение на набелязаните дейности. Екипът на проекта ще отговаря и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани за всяко едно лице . Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата. Счетоводителят по проекта ще е избран съгласно професионалния си опит и квалификация. Той ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта. Счетоводителят ще съгласува активно дейността си с ръководителя и ще го подпомага в неговата дейност. Координаторът ще осъществява цялостната координационна дейност между екипа по управление на проекта, целевата група, представляващия кандидата и УО на ОПРЧР по изпълнението на проекта, ще събира информация, ще подпомага работата на ръководителя и счетоводителя на проекта при изготвянето на текущи, междинни и окончателен отчети по проекта, спазва изискванията на Ръководството за изпълнение на проекти по ОПРЧР. Ръководителят, координатора и счетоводителят на проекта дейно ще участват в информационните кампании, ще представят и популяризират по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, ще отчитат проектната документация пред Управляващия орган. В екипа ще бъде включено и лице/експерт тръжни процедури с нужното образование и компетенции, което ще организира и подготви цялостната документация за избора на външни изпълнители на доставки и услуги, спазвайки разпоредбите на ПМС 118. Целият екип активно ще участва по провеждане на процедурите по възлагане и избор на доставчици за отделните дейности. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси и да се гарантира, че разходите по проекта ще бъдат извършени в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление. 35 600.00 35 056.00
Визуализация, информираност и публичност: Настоящата дейност е избрана с цел: Осигуряване на информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и резултати; Съблюдаване на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти, финансирани от Европейския съюз; Дейността ще допринесе за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати; В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г" основани на Регламент ЕС №1303/2013: -ще бъдат монтирани 2 бр. информационни табели на двете производствени бази на предприятието в с. Тенево, обл. Ямбол и гр. Червен Бряг, обл. Плевен; -ще бъдат доставени 2 информационни рол банери /сгъваем дисплей/ които ще се поставят в залите където ще се провеждат обученията, за да се информират участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата за изпълнение на проектната инициатива, дейностите по проекта, целите, целевата група -ще бъдат доставени и разпространени 1000 информационни дипляни. Дипляната ще бъде в размер А4, пълноцветна, двустранна, ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта и др. Информационните табели, рол-банера и информационните дипляни са насочени директно към широката общественост, заинтересованите страни и представителите на целевата група, с цел запознаване и информираност за проектната инициатива, целите, индикаторите и да се мотивират за включване в участие в проектните дейности. В информационната дипляна освен нужната информация за проекта, програмата, ЕСФ, ЕС, източниците на финансиране и ОПРЧР 2014-2020 г., ще се постави и информация за проектните дейности, с цел лесна и достъпна информация. -на закупеното по проекта оборудване ще се поставят информационни стикери, за да се покаже, че оборудването е придобито със средства от ЕС. -в края на изпълнението на проекта ще се изготви и разпространи информационен бюлетин - 200 бр. , за да се оповестят постигнатите резултати. Целта на информационния бюлетин е да запознае обществеността с извършените дейности по проекта и да отчете резултатите от тях и постигнатите индикатори. При всички мерки на информация и комуникация, предприети от бенефициента изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на ЕС, чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнението, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Целта е да се информират целевата група и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране. Да се популяризира финансовия принос на ЕСФ, ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014- 2020 г. Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност на изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, както и за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Информираността за развитието на проекта и представянето на извършваните дейности са необходимо условие за запознаване на общността с постиганите резултати и връзката им с поставените цели. Основна цел е да се популяризира приноса на ЕС. Целта на комплекса от информационни мерки е свързана и с мотивирането и привличането в максимална степен на всички заинтересовани страни в постигането на планираните резултати. 3 400.00 3 400.00
Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място на ежедневно пътуващите работници: Дейността е планирана с цел насърчаване на териториалната мобилност на ежедневно пътуващите работници от различни населени места, работещи в производствените бази на ПАЛФИНГЕР ПРОДУКЦИОНСТЕХНИК БЪЛГАРИЯ ЕООД в с. Тенево, обл. Ямбол и гр. Червен Бряг, обл. Плевен, както и за стимулиране заетостта и запазване доходите на работещите. Ще се осигури адекватна от страна на работодателя придобивка под формата на съобразен с работното време и местоживеене на лицата организиран транспорт, което ще доведе до запазване на заетостта на лицата, повишаване на производителността, конкурентоспособността и повишаване на качеството на живот на ежедневно пътуващите работници от и до работното им място. Дейността е основен стимул за ежедневно пътуващите работници, да запазят работните си места и своите доходи, като по този начин се постига качество и устойчивост на заетостта. Спецификата на дейността на предприятието е свързана с работа в отделните производствени помещения на фирмата, работа с разпокъсано работно време, обработка на детайли в различните бази, където е поставено различно технологично оборудване, работа на смени и при необходимост полагане на извънреден труд при изпълнение на заявки с кратки срокове. За всички служители на фирмата, предвижването до и от производствените цехове извън населеното място, където те живеят е проблем за запазване на работните им места, както и разходите за транспорт се явяват сериозно перо в техния личен и семеен бюджет. Работодателят ще организира и предостави безплатен транспорт на ежедневно пътуващите си служители живеещи извън населеното място, където са ситуирани производствените бази. Направен е пълен преглед на местоживеенето на работниците и часовите диапазони за започване и свършване на работа и е организирана транспортна схема/маршрут. Организирания транспорт ще се осъществи чрез възлагане на превоза на лицензиран превозвач. Транспортна схема №1 превоз за 25 лица Начална точка: 1.Град Плевен, ж.к. „Дружба” 4 2.Град Червен бряг, комплекс Бета, База „Палфингер”-60 км Крайна точка: 3.Град Плевен, ж.к. „Дружба” 4-60 км Общо 120 км Извършва се 1 курс на ден. Транспортна схема №2 превоз за 200 лица /5 курса по 40 лица/ Начална точка: 1.Град Червен бряг, спирка „Речко” 2.Град Червен бряг, комплекс Бета, база „Палфингер”-11км Крайна точка: 3.Град Червен бряг, спирка „Речко-11км Общо 22 км Извършват се 5 курса дневно по 40 лица, което прави 110 км. Базата на „Палфингер” е ситуирана в комплекс БЕТА, бившия военен завод, който е извън регулация и границите на гр. Ч. Бряг и до там няма обществен транспорт. Транспортна схема №3 превоз за 400 лица /8 курса по 50 лица/ Начална точка: 1.Град Ямбол , к-с Бенковски 2.с.Тенево, обл. Ямбол, База „Палфингер”-31 км Крайна точка: 3.Град Ямбол, к-с Бенковски -31км Общо 62 км Извършват се 8 курса дневно по 50 лица, което прави 496 км. Транспортна схема №4 превоз за 100 работници /5 курса по 20 лица/ Начална точка: 1. с. Изгрев -център 2. с. Тенево, обл. Ямбол, База „Палфингер”-35 км Крайна точка: 3. с. Изгрев -център -35 км Общо 70 км Извършват се 5 курса дневно по 20 лица, което прави 350 км. Целева група 725 души Изпълнението на дейността ще бъде в полза на ежедневнопътуващите работници за които икономическата криза и ръста на бедност в страната ги изправя пред финансови затруднения да осигуряват за собствена сметка придвижването си от и до работното място. Постигнатите резултати ще доведат до повишаване на качеството на живот на хората, постигане на качество и устойчивост на заетостта, повишаване на производителността, засилване на социалното включване и интеграция и отпадане от рискови групи на пазара на труда. 138 804.00 138 803.40
Закупуване и предоставяне на лични предпазни средства.: Настоящата дейност е предвидена на база извършената оценка на риска на работните места в предприятието от СТМ, ЗБУТ и Наредба № 3,за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС и специално работно облекло и цели закупуване и предоставяне на лични предпазни средства за работниците. В предприятието има изградена организационна структура и избран колективен орган по условията на труд КУТ. Комитета обсъжда всички въпроси, свързани с условията на труд, оценката на професионалния риск, разглежда и предлага решения за предотвратяване, ограничаване и намаляване на риска и подобряване условията на труд, следи за състоянието на трудовия травматизъм и професионалната заболеваемост. Изготвен е списък за ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица. Предложените ЛПС и специално работно облекло отговарят на нормите и изискванията за осигуряване на безопасност и опазване на здравето на работниците, те са планирани на база на идентифицираните рискове от службата по трудова медицина за всяка отделна професия. По настоящата дейност е предвидено закупуване на лични предпазни средства, 270 бр. заваръчни лицеви шлемове с вградени клапи за работещите на длъжност "Заварчик" в предприятието. Над 30 % от работниците в предприятието са заварчици. Работи се в изключително вредна и опасна за здравето и живота на хората среда. Сериозна опасност за здравето на работника е вдишването на отделяните при работа отровни газове и висок риск за увреждане на зрението. При заваряването върху разтворители или в близост до тях се отделя фосген, отровен газ, който предизвиква поява на течност в организма и може да доведе до смърт на работника. Освен това, високите температури водят до йонизация на газове от въздуха и образуване на озон и азотни оксиди – пари, които дразнят очите, носа, гърлото и белите дробове. Отравяния най-често се получават, когато не се използва препоръчаното лично предпазно средство за аспираторна защита-заваръчна маска. Работодателят е осигурил колективни предпазни средства, изградена е съвременна вентилационна система в заваръчните помещения, но работата със заваръчни апарати е с висок риск на заболяваемост и при нея акцента за опазване на здравето на заварчиците е ежедневно използване на качествени заваръчни лицеви шлемове. Работодателят е осигурил специално работно облекло и ЛПС на работниците, от които 270 лица заварчици, на всичките 270 заварчика през 2017 г. предстои изтичане срока на използване на заваръчните шлемове. Заваръчните лицеви шлемове са основното лично предпазно средство на заварчиците. Те осъществяват целодневно трудовата си дейност в заваръчните помещения на предприятието. Налице е висока степен на травматизъм и професионлни болести, поради естеството на работа.Предприятието е осигурило и лекарски кабинети и в двете бази за контролиране здравето на работниците. При извършената оценка на риска от службата по трудова медицина е установено, че заваръчните шлемове трябва да са високоефективни с вграден респиратор и да се използват непрекъснато в производствения процес. Работодателят предварително е информирал всеки работещ за рисковете, от които го защитават ЛПС и специалното работно облекло. Чрез безвъзмездната финансова помощ предлагана по настоящата процедура работодателят е планирал да се закупят високотехнологични, от ново поколение заваръчни лицеви маски съответстващи на европейски стандарти EN175 ниво В, EN 379 1/1/1/2 и EN 166 1BT поради изключително тежките трудови процеси и работна среда. Осигуряване на ЛПС от най-ново поколение ще доведе до постигане на високо ниво на защита на здравето и предотвратяване на професионалната заболяемост. По този начин ще се осигури надграждане на качеството на предпазните средства, ползвани досега в предприятието. Така работещите ще имат осигурена по-добра защита от вредното въздействие на извършваните работни дейности и операции и условията на работната среда. 181 500.00 180 900.00
Обучение на работниците и служителите относно специфичните рискови за здравето : Дейността е предвидена с цел поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място.Обучението по безопасност и здраве при работа е съществен елемент от комплекса мерки, които работодателят трябва да провежда “(чл.2, ал.1 и чл.5 ал.3, Наредба на МТСП №РД-07-2/16.12.2009 г.), за да да осигури на работниците и служителите здравословни и безопасни условия на труд, така че опасностите за живота и здравето им да бъдат отстранени, ограничени или намалени.Дейността е пряко свързана с подобряване качеството на работните места и надежден инструмент за развитие на човешките ресурси, за подобряване на организацията и условията на труд. Ръководството на ПАЛФИНГЕР ПРОДУКЦИОНСТЕХНИК БЪЛГАРИЯ ЕООД провежда фирмена политика, която следва нормативно регламентираните и задължителни изисквания на европейското и национално законодателство относно обучение и инструктаж по здравословни и безопасни условия на труд (програми, заповеди, инструкции, протоколи и др.). За постигане на по-качествена заетост и по-висока производителност на труда е наложително постигнатото ниво на знания и умения по безопасност и здраве на работещите да се поддържа, надгражда и развива през целия период на трудовата им дейност. Работната среда (оборудване, съоръжения, материали, организация) се променя и това налага актуално и адекватно на условията обучение относно специфичните рискове за здравето, свързани с конкретното работно място и методите и средствата за ограничаването и предотвратяването им. Отрицателно въздействие върху безопасността и здравето при работа за работещите в сферата на производството на заваръчни конструкции и елементи са големите работни натоварвания, работа със заваръчни апарати, ежедневно натоварване на организма с изключително вредни газове образуващи озон и азотни оксиди – пари, които дразнят очите, носа, гърлото и белите дробове. От изключително значение е проучването на добрите практики за избягване, отстраняване и минимизиране на отрицателните въздействия на работната среда. Това ще определи съдържанието на обучението. То ще бъде организирано при спазване на всички европейски и национални правила, норми и изисквания (КТ и ЗЗБУТ чл.4 ал.1 т.2 и Наредба №7/1999г. чл.167 т.1; Наредба №РД-07-2, чл.2; чл.5 за провеждане на периодично и надграждащо обучение на работниците и служителите по правилата за осигуряване на ЗБУТ) и съобразено с всички вътрешнофирмени документи, регламентиращи дейността (стратегия за развитие на фирмата, препоръки на службата по трудова медицина, правилници, инструкции, КТ). Провеждането на поддържащото и надграждащо обучение по ЗБУТ е изключително важно за работниците, защото те смятат, че живота и здравето им е подложено на риск от влиянието на работната среда и трябва да поддържат своите знания. Работните процеси са в икономическа сфера с код 28, където коефициента на трудов травматизъм за 2015 г. е 1,02, почти два пъти по висок от средния за страната 0,66. Целева група: 600 души. Актуални теми: Правила за безопасна работа при работа с оборудване, машини и съоръжения, по време на технологичните процеси, повлияни от фактори на работната среда и трудовия процес, при използването на материалите, рискове от травматизъм и професионални заболявания на работното място,основни опасности и степен на риска за работното място. технически и организационни мерки за безопасност на работното място, добри практики и опазване на околната среда. Обучението ще е съобразено с особеностите на конкретното работното място и потенциалните опасности, установени при оценката на риска. Обучените лица ще придобият допълнителни знания и умения за по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място, това ще доведе до ефективно поведение на работното място, превенция на риска за здравето им, намаляване на стреса и повишаване производителността на труда. 29 700.00 29 700.00
Осигуряване на социални придобивки, места за хранене и краткотраен отдих за работещите. : Дейността е насочена към предоставяне на социални придобивки за работещите в предприятието в направление: -Осигуряване на места за хранене на работниците и служителите,съобразно с рационалните норми и специфичните условия на труд в предприятието; -Осигуряване на места за краткотраен отдих; В днешно време предоставянето на социални придобивки е един от основните мотивационни механизми за развитие и повишаване на производителността на работната сила. Основната загриженост на работодателя към работниците е база за изявената воля на ръководството да предостави социални придобивки на своя персонал,като предварително е направен анализ на техните нужди и потребности.Отчетен е факта, че един по-доволен служител,който има по-малко грижи и тревоги,често е склонен да демонстрира удовлетвореността си с качествена работа,което от своя страна води до повишаване на нивото на производителност на работната сила.Важен елемент от управлението на човешките ресурси в предприятието е организирането на почивките на работещите,местата за отдих и рационално хранене,съобразно техните потребности и нужди. Мотивацията като способ се отнася до най-значимите ресурси на съвременната организация,а именно човешките ресурси.Стратегията на предприятието за привличане, поддържане и постигане на съгласие с персонала е една от най-важната и основна в управлението на човешкия капитал.Работодателят се стреми да създаде условия за провеждането на политика на равните възможности прилагана за всички работници в организацията, да осъществи етически подход при управлението,базиран на грижата за хората,справедливост и прозрачност на дейността,да поддържа и усъвършенства физическото и моралното благополучие на работниците.При организирането на срещите на работниците с работодателя и колективния орган КУТ,многократно се е изразявало желание и необходимост от страна на служителите в с.Тенево за осигуряване на място за хранене на открито,съобразено с рационалните норми за хранене, като през останалото време това място да се използва за краткотраен отдих и почивка на работещите. Работата в заваръчните помещения е свързана с високо ниво на физическа умора от постоянно обгазената среда от заваръчните апарати и работниците имат нужда при всяка регламентирана почивка и времето за хранене да прекарват навън, да дишат чист въздух и да се хранят и почиват навън. По настоящата дейност работодателят е планирал да изгради със собствени средства мобилна външна трапезария с дървена конструкция към нея навес/пергула.С помощта на БФП кандидата е планирал да се закупят маси, столове и оборудване,които ще се поставят в мобилната трапезария и под пергулата,за да се организира функционалното хранене на работниците, съобразено с рационалните норми и специфичните условия на труд в предприятието,като през останалото време ще се използва за място за краткотраен отдих,отмора и почивка. Придобивките по осигуряване на място за организирано изхранването и отдих на служителите е важен елемент от стратегията на фирмата за управление на човешките ресурси.Тя ще удовлетвори физиологичните потребности на работещите от почивка и функционално хранене и е основа за създаване на предпоставки за добро здраве и дух на работещите,което от своя страна ще доведе до повишаване на тонуса и мотивацията за работа и превенция за намаляване на риска от влошаване на здравето,което от своя страна е база за повишаване на производителността на труда в предприятието. Активите от социалната придобивка ще бъдат разпределени между работещите в производствените бази в с.Тенево и гр.Червен Бряг, според нуждите на работещите, включително 91 лица на възраст над 54г. и 11 лица с ТЕЛК. С предоставената придобивка ще се окаже положително въздействие върху по лесното съвместяване на професионалния, семейния и личен живот на служителите, защото в напрегнатия работен ден те ще могат ефективно да почиват и да се хранят след което да изпълняват по лесно семейните и личните си ангажименти и отговорности. 10 223.00 10 215.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).