Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

In the hotel services business the competition is extremely intense. Customers have higher expectations, they are better informed and have easier access to global market. The need to maintain the standards and to offer more and more to the customers, along with technology development made us create system for personalization and management of hotel services, which could be implemented in a large number of middle and high class hotels worldwide. Adopting our system the hotels will receive individual smart management per room trough the “internet of things” technology. Using this system the customers will have access to services which will satisfy their needs during accommodation process. 
The benefits for the customer:
	Individual attitude
	Managing room appliances - lightning, bathroom, TV etc.with just one phone click.
	Higher security level
	Easier information access.

Benefits for the hotel:
	Loyal and happy customers.
	Energy saving.
	Increasing standards and competitiveness. 
	Openingopportunity for additional improvements in the future.
 The system can be modified via its open software. With finalizing this project we would go the whole way from realizing the innovative idea to a working product and we would gain the necessary experience which will guarantee our success in the next innovation projects.
The implementation phase, the following activities will take place:
	Initial analysis, test period (creating processes and programs) related to creating the innovation product.
	Protection of the intellectual capital considering worldwide standards.
	Creating and testing of the prototype
	Economical and financial analysis.
	Market analysis and marketing plan for implementation of the innovative product.
	Promotional events in Bulgaria
	Product visualization
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт или процес чрез наемане на квалифициран персонал 6 бр. експерти и придобиване на ДМА и ДНА - компютърно оборудване, мрежово оборудване и софтуер: За да се достигне до създаването на краен продукт се преминава през фазата на много теоретична и аналитична дейност. На този етап от работата се изготвят основните алгоритми за функциониране на системата, определят се функционалните изисквания към хардуера и софтуера, вземат се под внимание анатомични и ергономични параметри, мерки за безопасност при използване на продукта, изисквания за защита от посегателства и сигурност на информацията и т.н. На този етап ще се подготвят и методите за сравнителен анализ при извършването на тестове на отделните компоненти, така че да се стигне до избора на най-подходящите модули за използване в крайния продукт. Ще се изготвят изискванията и параметрите за изработване и внедряване на софтуера, за да се постигне максимална функционалност и ефективност при използване. Тази дейност ще се изпълнява от експерти, които ще бъдат назначени в началната фаза на изпълнение на проекта. Трима от тях са предварително избрани на база ключови компетенции и експертни познания, а други трима ще бъдат избрани и назначени след провеждане на конкурс. Още един ключов експерт вече е назначен на трудов договор във фирмата и помага с експертно мнение и в момента. За него не предвиждаме възнаграждение по проекта. Назначаването на експертите и специалистите ще се извърши в рамките на 1-ви месец от изпълнението на проекта. Общо заплати и осигуровки за периода - 78 932,94 лева. Ще се наеме работно помещение, което да обезпечи нормалните работни процеси. Планираме сума за наем в рамките на проекта 15 960 лева с ДДС - 19 х 840 лева. Наемането на работното помещение ще се извърши в рамките на 1-ви месец от изпълнението на проекта. За изпълнение на дейността ще бъде закупено следното оборудване и техника: - Монитори - 10 бр. х 570 = 5700 лева без ДДС. Много често програмистите използват два монитора - един за следене на кода и друг за извършване на компилиране на софтуера. - Преносими компютри - 3бр. х 2490 = 7470 лева без ДДС. Ще бъдат със съвременни параметри и ще се използват като работни компютри за разработчиците и експертите. - Лазерно мултифункционално устройство - 1бр. х 930 = 930 лева без ДДС. - Работна станция - 1бр. х 2895 = 2895 лева без ДДС. Настолна работна станция с голяма производителност, която ще се използва за тестване и компилиране на софтуер и графични приложения. - Мобилна работна станция - 1 бр. х 3990 = 3990 лева без ДДС. Мобилна работна станция с голяма производителност, която ще се използва за тестване и компилиране на софтуер и графични приложения. - UPS/Непрекъсваеми ТЗИ - 2бр. х 1290 = 2580 лева без ДДС. Ще осигуряват безпроблемната работа на компютърната техника при спиране на ток и токови удари. - NAS Мрежов сторидж - 1бр. х 995 = 995 лева без ДДС. За архивиране на данни. -Сървър - 2бр. х 5546 = 11092 лева без ДДС. Необходими са за споделяне, архивиране и компилиране на данни и софтуер. Единият ще се използва основно за разработването и тестването на иновативната система - облачна свързаност, основни база данни (видео, сензорни сигнали, справочни данни и др.) и модели.Надеждността и производителността са от изключителна важност за нас. - Сървърен софтуер - 2бр. х 1990 = 3980 лева без ДДС. Този софтуер е необходим, за да обезпечи безпроблемната работа на необходимите за проекта 2бр сървъри. В бюджета залагаме увеличение с 10 % от стойността техниката в представените оферти, поради предполагаемия срок от 1 година до стартирането на доставките по проекта и възможното увеличение на цените. Общата стойност на оборудването, заложена в бюджета е 39632 лева без ДДС. Това са 47558,40 лева с ДДС. Това са 52314,24 лева увеличени с 10%. Доставката на техниката и оборудването по тази дейност ще се извърши в периода от месец 3 до месец 4. Оборудването и техниката ще се използват и при изпълнение на дейността по разработване на прототипа. 147 207.18 137 243.33
Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище : След изчистване на концепцията и изработката на схеми, чертежи и алгоритми на функционалността на иновативния продукт ще предприемем стъпки към защита на интелектуалната собственост на национално и международно ниво. Ще използваме услугите на регистриран представител по индустриална собственост. Ще се извършат следните дейности: - предварително проучване в наличните бази данни и патентни фондове за откриване на най-близкото известно патентовано решение за същия вид изделие; - извършване на сравнителен анализ на откритото най-близко решение и модел с цел откриване на характеризиращите признаци на изобретението; - формулиране на патентни претенции за изобретението; - изготвяне на описание на изобретението с цел заявяването му; - подготвяне на документи за заявяване на изобретението; - заявяване на изобретението в Патентното ведомство на България и Европейки съюз; - представителство пред патентните ведомства в България, Германия, Франция, Великобритания, Италия и Австрия за периода от заявяването ; Поради ограничения срок за изпълнение на проекта и изискването всички дейности да са приключили и разходите по тях заплатени в рамките на проекта предвиждаме дейности само за заявяването на патента. Патентоването на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги се налага поради възможността от кражба на идеята и изработването от нелоялни конкуренти на подобни на нашия продукти. Тази стъпка ще гарантира възможността да си възвърнем вложените средства, да реализираме справедлива печалба, да се развиваме и да разширяваме пазарното си присъствие. Ще се предпазим от имитации и ще си осигурим опцията за реализиране на допълнителни печалби от предоставянето на права за производство и лицензи. 21 000.00 21 000.00
Създаване и тестване на прототипи чрез квалифициран персонал 6 бр. експерти и придобиване на ДМА, ДНА и материали - компютърно оборудване, мрежово оборудване, софтуер и материали: Дейността ще се изпълни след извършването на дейностите по създаване на програми и методики за изследвания, измервания и изпитвания в периода от месец 8 до месец 20. Цялата работа по изработване на прототипа ще се извърши от нашите специалисти. За целта ще разполагаме с помещение и част от техническото обезпечение за изработването и асемблирането на детайлите. Изработването на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги с постигането на желаната функционалност и дизайн ще извършим със собствени средства на база на изработените методики и изследвания. За изпълнение на дейността ще бъде закупено следното оборудване, техника и компоненти: - Графичен дисплей-таблет - 1бр. х 3480 = 3480 лв без ДДС. Ще се използва за тестване на графичните приложения. - Соларна автономна система - 1бр. х 1783 = 1783 лв без ДДС. Ще се използва за изграждане на автономното захранване на системата за управление. - Интелигентен смесител за вода - 1 бр. х 682 = 682 лева без ДДС. Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление. Ще закупим няколко устройства, които ще ни послужат опитно да изберем най-доброто решение за нашите нужди: - Смартфон с операционна система андроид - 1бр. х 1242 = 1242 лв без ДДС. - Таблет с операционна система андроид - 1бр. х 865 = 865 лв без ДДС. Ще се използват за изработка и тестване на мобилно приложение за Андроид. - Смартфон с операционна система Windows - 1бр. х 882 = 882 лв без ДДС. - Таблет с операционна система Windows - 1бр. х 1399 = 1399 лева без ДДС.Ще се използват за изработка и тестване на мобилно приложение за Windows. - Wi-Fi многофункционална IP камера - 2бр. х 228 = 456 лева без ДДС. Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление. - Устройство за управление на ТВ канали - 2бр. х 394 = 788 лева без ДДС. Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление. - Устройство за управление на ТВ канали андроид - 2бр. х 311 = 622 лева без ДДС.Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление за Андроид. - Датчик за температура - 5бр. х 134 = 670 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Датчик за влага - 5бр. х 180 = 900 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Датчик поток - 5бр. х 300 = 1500 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Микроконтролерен прототипен модул - 2бр. х 224 = 448 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - ОЕМ Bluetooth-Serial Модул - 2бр. х 264 = 528 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - ОЕМ Wi Fi Модул - 2бр. х 79 = 158 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Софтуер за разработване на приложения - 5бр. х 2550 = 12750 лв без ДДС. Ще се използва от експертите при изработване на windows базирани приложения. В бюджета залагаме увеличение с 10 % от стойността техниката в представените оферти, поради предполагаемия срок от 1 година до стартирането на доставките по проекта и възможното увеличение на цените. Общата стойност на оборудването и ДНА, заложена в бюджета е 29153 лв без ДДС. Това са 34983,60 лв с ДДС. Това са 38481,96 лв, увеличени с 10%. Общо заплати и осигуровки за периода - 171 021,36 лв. Оборудване, закупено по дейност 1 и използвано по тази дейност - 52 314,24 лв 209 503.32 217 954.17
Изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт : За да се установи потенциалът и смисълът от по-нататъшно внедряване в производство на иновативния продукт е необходимо да се извърши икономическа и финансова оценка. Положителните резултати от извършването на тези оценки ще дадат зелена светлина за извършването на дейността по организация на разработване на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги. Без извършването на тези оценки е възможно да направим големи и неоправдани разходи впоследствие. Не всяка иновативна идея има потенциал за пазарна реализация. Често се случва разходите за производството да надхвърлят разумната цена, която биха платили клиентите за продукта. В този смисъл тези оценки са необходими за нас и за УО на ОП „Конкурентоспособност и иновации”, за да може при наличието на негативен резултат средствата и усилията ни да се насочат в друга посока и с натрупания капацитет до момента да постигнем по-добри резултати. Тази дейност ще стартира веднага след приключване на дейностите по разработването на иновативния продукт и получаване на одобрение на УО при отчитането на дейности от 1 до 3 . 19 200.00 19 200.00
Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт : Преди да успеем да постигнем добра пазарна реализация на нашия продукт трябва да си отговорим на редица важни въпроси. Кой е нашият целеви пазар и какви са вариантите за сегментирането му? Къде искаме да се позиционираме? Какво е поведението на клиентите и какви са техните мотиви за вземане на решение за покупка? Какви са потребностите, желанията и търсенето, на които ще отговорим? Каква стойност и удовлетвореност можем да предложим на клиентите си? Какви канали за реализация ще използваме при продажбата на продукта и услугата? Какви са конкурентните предложения в различните сегменти на пазара? Каква ценова стратегия да изберем? На такива и на много други въпроси ще намерим отговори след като направим проучване на пазара и неговите характеристики и след като изготвим маркетингов план за реализация на иновативния продукт. Отдавна е в миналото периодът, когато се произвеждаше един продукт и после се мислеше на кого ще се продава. Още повече, че при нашия случай не можем да разчитаме на масова дистрибуция, подкрепена от ниски разходи и висока производителност. Ключът към постигане на целите на организацията е в това, компанията да бъде по-ефективна от конкурентите си в създаването, доставянето и акумулирането на стойност за клиента на избрания целеви пазар. Това е основният мотив за извършването на тези пазарни анализи и маркетингови проучвания . За да можем да изработим качествен продукт, отговарящ на клиентските изисквания, се нуждаем от изработването на пазарните анализи и маркетингово проучване за пазарна реализация на продукта. До много голяма степен функционалните възможности и дизайнът на продукта ще зависят от резултатите от тези проучвания. Колкото по-точно сме уловили пазарните нагласи и очаквания, толкова е по-голям е шансът за реализация в България и чужбина. Изработването на крайния продукт ще стане възможно само след анализиране на получените данни и нанасяне на съответните корекции и подобрения в прототипа. Направата на маркетингов план за реализация на продукта ще ни помогне изключително много при осъществяването на преговори за продажба на продукта на външните пазари. 19 440.00 19 440.00
Визуализация на проекта: В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще предприемем следните мерки за осъществяването на информираност и публичност за получената подкрепа: -На Интернет сайта на фирмата ще публикуваме кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроим получената финансова помощ. -Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела с цел информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата в осъществяването на проекта. Табелата ще съдържа информация за проекта / всички задължителни реквизити за публичност и визуализация/ и ще бъде монтирана на фасадата на сградата. Общата сума за изработка на табелата е 240 лева с ДДС. -Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще съдържа информация за името на проекта и безвъзмездната помощ, получена като финансиране по мярката. Общата сума за информиране и публичност е 240 лева с ДДС. 240.00 240.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).