Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 678 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Display Daily Ltd (DD) was set up in response to two market trends: the decreasing consumption of print subscription services (hence, the necessity to identify new funding sources for high-quality journalism) on the one hand, and the increasing consumption of digital information (hence the rate of data handling, ways of use and shorter response times), on the other.
We created the company in 2018 when the European Parliament adopted the Copyright Directive on the digital single market - in particular Article 11 and Article 13, which provide publishers with the opportunity to receive fair and proportionate remuneration for the digital use of their published press works through service providers in the information society. Our goal is to take advantage of this open market opportunity and to realize a service that is potentially profitable for media publishers and encourages the use of journalistic materials, acting against the developing of fake news.
Our idea generally is to implement a "digital publishing" platform which will digitally re-publish print media from Bulgaria (later from SEE) and will offer digital subscriptions: a faster and cheaper (e.g. digitization) alternative of the "standard" press. Simultaneously, we also achieve market relevance and strong environmental impact.
The project envisages:
- the recruitment of three experts - a female entrepreneur and qualified staff with education and experience in the field. Two more long-term jobs for press data experts will also be created.
- Specific Software and associated Data Storage and Processing equipment will enable the introduction of a subscription re-publishing service
- Purchase of an archive of digital press as consumables will allow the initial marketing (introduction) of the service
Being in the J58 sector and having in mind the objectives, the project falls into the priority area "New Technologies in the Creative Industries" (ISIS), and will be held in Vratsa and Montana.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукт) [ще бъде изпълнена чрез назначаване на 2 души на 4 ч. и 4 души на 8 ч. в нает за целта офис, закупуване на ДНА - 1 бр., ДМА - 2 бр. , материали - 1 бр. архив и възлагане на проучване - 1 бр.] : Дейността е основна за проекта и решава две обособени задачи: Първо, тук попада интегрираното управление на проекта като фактор за формирането на устойчив бизнес. Включва задачи по провеждане на процедури за избор, сформиране на екип, проследяване на целите и др. Втора задача е осигуряване на необходимите ресурси и пазарната реализация на идеята. Освен наемане на квалифициран персонал и участието на самия предприемач е потребно и закупуването на определени активи, материали и услуги. БИЗНЕС ИДЕЯТА конкретно се състои в издаването на периодика (вестници и списания) и непериодични издания (доклади) като издателят (DD) придобива авторските права върху информационното съдържание на издавания продукт и го прави достъпно за широката публика посредством възпроизвеждане и разпространение в цифров вид. От подробното описание в т.11. може да се изведе, че производствения процес, необходим за реализация на бизнеса включва следните компонентите: 1. Дефиниране на издателите на периодични и непериодични източници и техните интереси. По-конкретно тук се очаква изготвяне на списък с издатели и техните издания, с особен фокус върху печатната периодика - ежедневници, седмичници, регионални и национални издания и др. Под "дефиниране на интерес" имаме предвид получаване на яснота за съществуващите права за ползване и препубликуване на отделните издания, както и за условията при които може да бъде получено такова разрешение. За частните медии това ще резултира в определяне на очаквано ниво на приходи, роялти проценти и комисиони. За целта сме предвидили възлагането на изрично пазарно проучване. Съществува една цяла категория издания, които позволяват по силата на Директивата за вторично използване на публична информация те да бъдат препубликувани, без задължения за плащания. В рамките на Дейност 1 възнамеряваме да идентфицираме и тези публични източници, които има смисъл да бъдат агрегирани и препубликувани свободно - напр. доклади на БНБ, анализи на НСИ, отчети на Министерства и ведомства, месечни и годишни доклади на институции и др. Това ще е ролята на единият член на екипа. 2. Формиране на партньорства с издателите Медиите ще са "доставчик" на дружеството и с тях трябва да бъдат уредени отношения не само относно авторските права (лицензионни споразумения), но и да се договорират времето и начина, по който изданията в цифров вид ще бъдат получавани от дружеството. Ето защо е необходимо закупуването на медиен архив с дигитализирани печатни материали от различен тип, които да послужат както за тестване на системата и определяне на изискванията за резолюция/тагове и формат, така и за демонстрация на начина на работа на системата пред медиите и пред потенциални клиенти. Договарянето, въвеждането и постоянното управление на времето и формата на доставките (source management) първоначално (3 месеца) ще е роля на предприемача. 3. Получаване и дигитализация на пълнотекстово съдържание в офиса на DD Екипът (дневна и нощна смяна) ще е ангажиран с получаването на цифровите копия на печата и въвеждането им в производствена система за последваща обработка и визуализация. В случаите, в които съответното издание не е налично в цифров вид, планираме получаването му на хартия и дигитализацията му вътрешно, макар че разчитаме това усилие да е минимално. За целта на работата е необходимо закупуването на такъв производствен софтуер, както и на хардуер с достатъчно място за съхранение на дигиталните копия на изданията. 4. Индексиране/Дефиниране на теми по статии За да осигури възможност за търсене и достъп до конкретно съдържание екипът ще е ангажиран и с индексиране на конкретни материали. Затова системата следва да разполага с възможност за въвеждане на такива тагове по статии. 5. Осигуряване на достъп до крайни клиенти за ползване на съдържанието срещу заплащане 6. Събиране и представяне на издателите на статистика за посещенията, читаемостта, ползваемостта, закупените достъпи и абонаменти и съответно разпределяне на лицензионни отчисления 248 700.00 201 815.00
Дейност за визуализация на проекта [ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 бр. табела и 1 бр. стикер]: Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта с цел изпълнение на произтичащите за бенефициента задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което бенефициентът и ръководителят на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на бенефициента, след разработването на интернет страница на дружеството, на сайта на компанията ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни цели. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет чрез ОПИК. Също така, в офиса, в който ще бъде изпълняван проекта ще бъде поставена информационна табела. Затова в рамките на тази дейност ще бъде изработена и монтирана по утвърден дизайн от възложителя табела. Така, необходимата информация и публичност ще бъдат осигурени съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение е предвидено изработването и поставянето информационни стикери на предвиденото за закупуване хардуерно оборудване и на информация за осигурената от ЕС помощ в публично-достъпните части на поръчвания софтуер и интернет страницата на бизнеса С тази дейност целим не само формално изпълнение на Регламентите и правилата за визуализация и публичност, а и постигане на реална инфомираност на преките заинтересовани от проекта страни за помощта на ЕС и Националния бюджет чрез ОПИК. Това включва широка публика, като например - бъдещите клиенти на дружеството - чрез сайта - медиите, като наши доставчици - чрез сайта - назначеният персонал - чрез информация в системата за работа, табелите и стикерите на закупеното оборудване, и пряко информиране на персонала - потенциални служители - чрез спазената визуализация и описанието на проекта в предвидените обяви - широката общественост и журналисти - чрез публикуваните новини и информация за проекта в сайт на дружеството, който ще бъде разработен по проекта 150.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).