Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

In accordance with the purpose of the project, precisely to reduce poverty and to boost the social engagement of the socially excluded people by development of social entrepreneurship,the entreprise will open new structure. The methods and stages for the accomplishment of the activities, their results, motivation of necessity for equipment purchase are described in the Plan for execution of the activities. In approving the project, the company will create a new social enterprise "Atelier for traditional design"by next steps: 1.Provision of 8 employment for up to 12 months to persons in the priority groups 2.Provision of 1employment for up to 12 m. to inactive or unemployed persons through inclusion in the team of social enterprise.3.Providing a mentor.4.Provide training for persons in line1. 5.Equipment of the new-created workplaces.6.Social Marketing and promotion.7.Psychological suport. 8 Information and publicity.9.Organization and project management..It will provide employment for up to 12 m. to 8 persons of priority groups and 2 inactive or unemployed through inclusion in the team of social enterprise also for up to 12 m. The activities, which will be executed, in order to achieve the provisional results, will be executed by measns of combination of measures. The expected results are achieved in 12set the indicators project will recruit the 8 socially excluded persons (inactive and unemployed) and they will be employed within 12 months. Then they will be trained to acquire key competences. After completing the 12 m. period of at least 4 persons will be provided employment for at least another six months of 100% of the MOD. Over 50% of the operating income of the social enterprise will be reinvested to support socially vulnerable people. By 2% of profits on sales of products made in social enterprise will promote socially relevant activities. Sustainability will be guaranteed at least 30% of staff in the establishment of socially vulnerable groups.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Oсигуряване на заетост за период до 12 месеца на лица от приоритетните групи в „Ателие за традиционен дизайн“: Определянето на туризма като приоритетен отрасъл в развитието на националната икономика трайно засилващ се интерес към традиционни български стоки. Тези тенденции определят една нова ниша, за издирване, възстановяване и изучаване на Българската шевица. “ВИДЕА МАРКЕТ” започна проучвания в областта на семантиката и значението й. Възстановяването и развитието на Народни събори като тези в Жеравна, Рожен и др. повишават трайно търсенето на фолклорни артикули. Проучвайки пазара, установихме пазарна ниша за производство и реализация на кърпи, чанти, чаши и сувенири с шевици. В резултат на това възнамерява да разкрие нова дейност в областта на производството на битов текстил и други сувенири с напечатани върху тях шевици. Клиенти са частни лица, спортни федерации, представителства, туристи и българи живеещи навън. Фирмата кандидат смята да реализира бизнес намеренията чрез разкриване на нови работни места и наемане на лица от рискови групи с цел осигуряване на устойчива заетост и трудови доходи, както и включването им в социалната и здравно-осигурителната системи. Анализът на Управителя и натрупания опит показа, че Видеа Маркет може да развие успешно социално предприятие, в което да бъдат наемани лица от целевите групи, които след проведено обучение да бъдат полезни за себе си и обществото. До момента фирмата е участвала в няколко проекта за наемане на лица от приоритетните групи по ОП РЧР и ги е реализирала успешно. Локализирали сме проблемните моменти при започване на работа на тези групи- тяхната плахост, неувереност, липса на компетентност, страха, нуждата от морална и финасова подкрепа, социално и здравно изключване. В хода на работата сме създали вътрешно фирмени правила за работа с компютър на лица, който никога не са ползвали такъв, работа с документи, със складова програма и касов апарат и др. В резултат на посочената информация и идентифицирани нужди на безработните и неактивни лица, проучването на пазара на труда, предложенията от външни фирми за допълнителни поръчки, анализ на собствената си дейност и стратегията за развитие, фирмата идентифицира нуждите си, а именно създаване на социално предприятие „Ателие за традиционен дизайн“и откриване на нови 6 работни места. Наетите лица ще бъдат живеещи в гр.София и ще бъдат представители на целевата група с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда - безработни младежи; безработни младежи от социални заведения, завършили образованието си; продължително безработни лица; безработни лица-самотни родители (осиновители) и майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст; безработни над 54-годишна възраст; безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. След одобрението на проекта ще бъде създадено ново социално предприятие „Ателие за традиционен дизайн“ и в него ще бъдат разкрити следните нови работни места за извършване на основната дейност : 1 бр Технолог, художествено оформление на текстилни площни изделия, НКПД 31193034 3 бр Продавач, вестници/списания/книги и други, НКПД 95200002 2 бр. Търговски посредник, НКПД 33242004 2 бр. Графичен дизайнер, НКПД 21663008 Подборът ще бъде направен измежду предложените безработни от Бюрото по труда Люлин съгласно обявените от нас критерии и обяви. Ще се проведат интервюта с подбраните лица. Тези, които изпълняват нашите изисквания, ще бъдат поканени за сключване на договор и започване на работа. С назначаване на новите работници и с обучението което ще им бъде осигурено, ще бъде постигнато намаляване на безработицата в града, увеличаване на броя на осигурените и работещите, ще се повишат доходите на живеещите и качеството на техния живот и на техните семейства.По този начин ще се постигне и устойчива заетост на новоназначените служители. Това ще рефлектира и върху подобряване на резултати от дейността на предприятието. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от фирмата, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. 61 850.00 61 546.39
2. Oсигуряване на заетост за период до 12 месеца на неактивни и безработни лица в „Ателие за традиционен дизайн“ чрез включване в Екипа на социалното предприятие : С цел новосъздаденото социално предприятие да бъде основно съставено от лица от целеви групи , предвиждаме в Екипа за управление на Социалното предприятие да бъдат назначени неактивни и безработни лица повече от 12 месеца и лица над 54-годишна възраст. Насочили сме се към тази част от целевата група, защото смятаме, че екипа на Социалното предприятие трябва да бъде с по- добри образование и подготвеност. Предвиждаме създаване на 1 ново работно место и назначаване на трудов договор на 1 лице от приоритетната група на следната длъжност: 1 бр. Координатор НКПД 33433006, МОД 620лв 7 850.00 7 850.00
3. Осигуряване на наставник от работодателя за новонаети лица: Поради факта, че новоназначените лица, ще бъдат без професионална квалификация и опит, в резултат стратегията на фирмата и идентифицираните нужди на предприятието, ще бъде осигурен 1 наставник на 1 новоназначено лице, наето на позиция Продавач, вестници/списания/книги и други , НКПД 95200002. За заемането на тази позиция не е необходимо специално образование и е допустимо да се наемат ниско квалифицирани лица и без образование. Същевременно в съвременния технологичен свят вече почти всичко се обработва на компютър и всяко лице трябва да притежава такива умения. За хората, които до сега не са използвали компютърна система, касов апарат, работа с текстообработващи и складови програми, е изключително важно да получават допълнителна помощ за период от минимум 6 месеца. С идея да подпомогнем и квалифицираме наетите лица ВИДЕА МАРКЕТ ЕООД ще осигури наставник. Фирмата разполага с един,вече назначен, обучен и с необходимия опит, служител на тази длъжност, който е стартирал своята дейност на 01.04.2015г., с програма по чл. 306, ал.1, т.2 от ЗНЗ, СУБСИДИЯ ПО НАС.МЕРКИ ЗА БЕЗРАБОТНИ ДО 29Г /ЧЛ.36, АЛ.1 Този служител, на възраст под 29 год., е започнал трудовата си дейност именно по такава програма за насърчаване на безработни лица и е продължил работа във фирмата след приключване на програмата.Той знае от личен опит потребностите на лицата от целевата група и това е голямо предимство. За 3-годишния период на трудовата си дейност във фирмата, той е усвоил всички необходими знания и опит и има нужната професионална компетентност в обсега на служебните си задължения. До момента, в хода на развитието си, фирмата е участвала в няколко проекта за наемане на лица от приоритетните групи по ОП РЧР и ги е реализирала успешно. Локализирали сме проблемните моменти при започване на работа на тези групи- тяхната плахост, неувереност, липса на компетентност, нуждата от морална и финансова подкрепа, социално и здравно изключване в следствие на липсата на финансови средства и сме създали работещи механизми за тяхното превъзмогване. 1 518.00 1 821.61
Предоставяне на обучения на лицата, за които е осигурена заетост в бюджетен ред 1 в социалното предприятие: Обучението се извършва в съответствие с установените нужди на работодателя и с насоченост към упражняваната сфера на дейност и професия, както и към длъжността, която се предвижда да заеме лицето. Поради факта, че новоназначените 8 лица, които ще бъдат назначени на новооткритите работни места- 1 бр Технолог, художествено оформление на текстилни площни изделия, НКПД 31193034 3 бр Продавач, вестници/списания/книги и други, НКПД 95200002 2 бр. Търговски посредник, НКПД 33242004 2 бр. Графичен дизайнер, НКПД 21663008 ще бъдат без професионален опит и компетентности, ще бъде осигурено обучение по ключови компетентности, съгласно ЕКР. Целта на обучението е придобиване на познания по ключова компетентност, необходими за изпълняване на служебните им задължения и по-доброто им реализиране в бъдещ професионален и личен план. Ще бъде осигурено следното обучение: 1. Обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”. Обучението ще бъде с максимално допустимата стойност за един обучаем – 250 лв, срок на обучение до 1 месец. Хорариум на обучението-продължителност на курса е 60 учебни часа. Учебната програма ще включва теория-30 учебни часа, практика-30 учебни часа. Брой на обучаваните лица-6. Ще бъдат издадени сертификати, съгласно Европейската квалификационна рамка за придобиване на Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”- 6 броя 1 бр Технолог, художествено оформление на текстилни площни изделия, НКПД 31193034 3 бр Продавач, вестници/списания/книги и други, НКПД 95200002 2 бр. Търговски посредник, НКПД 33242004, 2. Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” 2 работни места за Графичен дизайнер, НКПД 21663008 ще бъдат включено в обучение по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”- английски език. Обучението ще бъде с максимално допустимата стойност за един обучаем – 700 лв, срок на обучение за 3 месеца. Хорариум на обучението-продължителност на курса е 300 учебни часа и три нива на обучение. Учебната програма ще включва теория-200 учебни часа, практика-100 учебни часа. Брой на обучаваните -2. Ще бъде издаден сертификат, съгласно Европейската квалификационна рамка за придобиване на Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” -2 броя Общо сформиране курса: 2 Общо обучени по: 1.Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” - 6 лица. 2.Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” - 2 лица. С обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще се получат знания за работа с компютър и ползване на готови програмни продукти, което ще позволи справяне с работния процес и технологичните изисквания при работа. Това ще позволи на търговските посредници да се запознаят по нагледно с новите тенденции и изискванията на пазара, за тяхното изготвяне, да се справят по-лесно при контактите с клиентите; на Продавача, вестници/списания/книги и други да извърши цялостно обслужване на клиенти и доставчици, осигуряваща подготовка и съхраняване на вътрешната и външна кореспонденция на фирмата- договори, оферти и други; на Технолозите, художествено оформление на текстилни площни изделия ще се даде възможност за работа със съвременни технологични компютъризирани системи. С обучението по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” на Графичните дизайнери ще се предоставят знания, които ще осигурят ефективно общуване с външни клиенти от Европейския съюз и други държави, разчитане на кореспонденция и запознаване с технологична документация, изисквания за изпълнения на поръчки и други. 0.00 0.00
Оборудване на новосъздадените работни места : Установихме пазарна ниша за производство и реализация на чанти, покривки, аксесоари и сувенири с български шевици. Идентифицирайки фирмените нужди беше взето решение за създаване на нова дейност, чрез стартиране на ново социално предприятие „Ателие за традиционен дизайн”, което ще изработва чанти, покривки за маса, аксесоари и сувенири с български шевици по автентични образци и да ги реализира. „ВИДЕА МАРКЕТ” ЕООД има опит в успешни проекти за наемане на лица от приоритетните групи по ОП РЧР. Идентифицирани са проблемите , нуждите и спецификата на работа с тези лица. Приоритет на фирмата е подпомагане на лица от социално уязвими групи. За СП„Ателие за традиционен дизайн” ще разкрием 8 нови работни места, за лица от приоритетни групи. 1 бр Технолог, художествено оформление на текстилни площни изделия, НКПД 31193034 3 бр Продавач, вестници/списания/книги и други, НКПД 95200002 2 бр. Търговски посредник, НКПД 33242004 2 бр. Графичен дизайнер, НКПД 21663008. За дизайна и изработването на изделията с шевици, ще отговарят 1 бр Технолог, художествено оформление на текстилни площни изделия и 2 бр. Графичен дизайнер като използват специализирани машини. Ще отговарят за произвеждането на новите продукти и за разработване и произвеждане на сувенири, популяризиращи Социалното предприятие. За популяризирането и реализация в София и страната, ще се грижат 2 бр. Търговски посредници. За реализация от магазините ни ще назначим 3 бр Продавачи, вестници/списания/книги и други. Той ще отговаря и за общата реализация и популяризацията на дейността, включитлно в сайта. За изпълнение на дейностите, заложени в програмата ще бъде закупено оборудване на което ще работят 8-те новонаети лица на създадените 8 работни места. За 2 бр. Графичен дизайнер ще се закупи 2бр комплекти компютри, за работа с графична програма; 2бр.монитора , 1 бр. мултифункионален принтер цветен за размножаване на базовите модели, надписи на еткети, баркодове на готово изделие,1 бр. мултифункционален принтер и 1 бр. складова програма място, 2 бр офис бюро и стол. За 1 бр Технолог, художествено оформление на текстилни площни изделия: 1бр. принтер за трансферен печат А4; 1 бр. сублимационен гел-принтер за трансферен печат върху ПВЦ повърхности, А3; суровина – мастило за комплект А4; суровина- мастило за комплект А3; мултифункционална термопреса с накрайници; 1 бр. работна маса; 1 бр. работна престилка, 1 чифт работни обувки, 1 бр офис бюро и стол. Термопресата, оборудвана с накрайници ще може да обработва и шапки, и чаши. Необходими са 2 трансферни принтера, един за печат върху памук и другия за печат върху ПВЦ повърхност. Заложена е по 2 броя суровина – мастила за всеки принтер защото очакванията са , че ниско квалифицираните работници ще допускат голям брой брак в началото. За 2 бр. Търговски посредници - 2 бр. Таблети и 2 мобилни фискални принтери. За 3 бр. Продавачи, вестници/списания/книги и други 3 бр.; 1 бр. мултифункционални принтери . 3 бр. складова програма с модули счетоводство, ТРЗ и склад с възможност за изписване на фактури и 3 бр. Касови апарати, офис бюро и стол. 0.00 0.00
Социален маркетинг и популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество.: Социалната маркетингова концепция е нова философия за управление на бизнеса.Компаниите избрали да правят бизнес по социалната маркетингова концепция трябва да се съобразяват с нуждите, потребностите и интересите на своите целеви пазари да доставят желаното удовлетворение на своите потребители по-ефикасно и ефективно от своите конкуренти по начин, който поддържа или развива благоденствието на потребителите и на цялото общество. Социалната маркетингова концепция задава въпроса „Ако една фирма работи за максимално задоволяване на нуждите и потребностите на своите индивидуални потребители, дали тя прави същото за потребителите си и за обществото в дългосрочен план?”(1). Концепцията за корпоративната социална отговорност е съвременна бизнес идея, която представлява модел за правене на бизнес, при който и трите участващи страни постигат целите си. Ако организацията приеме това предизвикателство ще трябва да балансира между три конфликтни цели – фирмената печалба, задоволяването на потребителите и обществения интерес. „Ателие за традиционен дизайн” в рамките на дейността ще реализира мерки, свързани с организиране и участие в събития, насочени към популяризиране на социалното предприемачество и социалния ефект от дейността си. Управителят на фирмата е с висше икономическо образование магистър ,специалност "Продуцентство в масмедиите". Подпомагал е дейността на няколко успешни социални проекта (Виж Автобиография). Той ще разработи концепция и план за изпълнение за популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество. Реализацията ще бъде на база Методите на социалния маркетинг. Чрез Новото ни социално предприятие можем да променяме идеи, нагласи, социални цели на обществото. Ще се повлияем на доброволното поведение към основната цел - да се подобри благосъстоянието на целевата общност. Необходимо е широко сътрудничество между офиса на програмата, местната общественост, медиите, вземащите решения, академични институции ,различни професионалисти, комуникатори и др. за да се подкрепи промяната в поведението. Ще подкрепим лицата от целевата група с по-ниска конкурентоспособност на пазара на труда - безработни младежи; безработни младежи от социални заведения, завършили образованието си; продължително безработни лица; безработни лица - самотни родители (осиновители) и/или майки (осиновителки) с деца до 5-годишна възраст; безработни над 54-годишна възраст; безработни лица с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация, като бъде създаден клуб към „Ателие за традиционен дизайн”. В него те ще могат да контактуват по между си, да споделят идеи и да ги прилагат на практика. Ще осигурим безплатно обучение на всеки 3 месеца на 3 лица, най-активни участници в клуба за период от 3 месеца. Продукцията , които ще се произведе от екипа ще бъде реализирана на пазара. Ще направим нова страница към сайт, които да популяризира проекта и продуктите. Чрез модул в него ще дадем възможност на желаещи да спонсорират начинанието. Освен това 2% от печалбата в следствие на продажба на продуктите, произведени в социалното предприятие, ще бъдат използвани за да се изработят дизайни на продукти, които да пропагандират социално значима кауза и дейност. За целите на изпълнението ще да се използват различни комуникационни канали – интернет, електрнонни и печатни издания и др. (1) Използван е цитат от статия в http://www.marketing-lab.org 0.00 0.00
Психологическо подпомагане и мотивиране : Поради факта, че новоназначените 8 лица са от уязвими групи и социално изключени, стратегията на фирмата и идентифицираните нужди на предприятието ще бъдат организирани така, че да се включи психологическо подпомагане и мотивиране на лицата от целевата група за придобиване на умения за успешно справяне на работното място. Тази дейност ще бъде осъществена от дипломиран психолог. Ще бъдат изработени индивидуални програми за всеки нает. Ще се идентифицира индивидуалният проблем и ще се предприемат мерки за преодоляването му /адаптиране към работните условия и успешно справяне на работното място/. Тези мерки ще мотивират лицата за придобиване на професионални умения и по-нататъшното им повишаване, което ще допринесе за увереност в собствените им сили . Те са ниско квалифицирани и не са работили никога, или от много отдавна, или с непостоянна заетост. Трябва да се научат да се справят с ежедневните си задачи. Да развиват самодисциплина. Да изпълняват стриктно задълженията си, да спазват технологичната дисциплина. 0.00 0.00
Информиране и публичност.: декларираме във формуляра за кандидатстване (т. 11.5), че ще извършим дейността 0.00 0.00
Организация и управление на проекта: декларираме във формуляра за кандидатстване (т. 11.5), че ще извършим дейността 0.00 0.00
Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика : Социална и професионална интеграция на наетите уязвими лица ще се осъществява чрез мерки, насочени към поощряване участието на наетите в бюджетен ред 1 лица в социалния и професионалния живот на фирмата. Лицата, които дълго време не са работили са без изградени трудови навици, неуверени в уменията си, което често поражда страхове в тях и враждебност към останалите колеги, странене от колектива. Цел на дейността е развитие на умения за общуване и работа в група; развитие на различни навици и умения за живот; придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа; организиране на свободното време, отдих и развлечения (в т.ч. културни и развлекателни дейности, любителски и професионален спорт и др.); включване в обучения за производство на специфични стоки или услуги. Участието на лицата от приоритетната група в "Ателие за традиционен дизайн" ще даде възможност да се решат тези конкретни проблеми. Известно е , че работата с ръце, чрез прилагане на фантазия и използване на народни мотиви повишава креативността, успокоява и създава хармония. В приятелска атмосфера наетите ще бъдат изслушвани, подкрепяни и стимулирани да проявяват инициативност на работното място. 1. Всеки от лицата ще получи задание да се запознае с една от фолклорните области в България и да разкаже за нея на останалите си колеги- цел създаване на умение за общуване и работа в екип. 2. Подпомагане в издирването на информация по темата извън работното помещение - придружаване и подкрепа в процеса на обучение и/или по време на работа. 3. Най- интересното задание от съответната фолклорна област, получило най-много гласове от колегите ще бъде организирано запознаване на място с етнографията на района -организиране на свободното време, отдих и развлечения. 4. Изработване на продукти с тематично съдържание - включване в обучения за производство на специфични стоки или услуги. Равноправното участие на служителите в етапите описани по-горе ще доведе до Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи, сплотяване на колектива, умение за подпомагане на колегите, екипност. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).