Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

В Ревизираната европейска харта за участието на младите хора в живота на общините и регионите ясно се посочва, че ефективното участие на младите хора е от основно значение за здраво и демократично общество. Това е особено важно днес, в условията на наблюдаваното през последните години все по-слабо ангажиране на младите хора в местното развитие, особено на тези с висока степен на уязвимост (младежи от семейства в риск от бедност или социално изключване). В тази връзка, община Търговище има амбицията да изгради, оборудва и подкрепя работата на първия по рода си мултифункционален Младежки център (МЦ) в област Търговище, който да обхване всички аспекти на съвременното младежко участие, които са инкорпорирани в Знака за качество на Съвета на Европа за младежки центрове. Изградената материална база на МЦ Търговище ще предоставя съвременни условия за настаняване (минимум 15 легла) и логистична и технологична възможност за провеждане на мероприятия от различен мащаб (вкл. зала с капацитет над 100 участника), адаптирани за младежи със специални нужди. Обхватът на професионалната дейност на МЦ е очертан съвместно с младежката организация на БЧК в община Търговище и ще се изпълнява в широко партньорство и сътрудничество с II СУ „Проф. Никола Маринов“ – Търговище, „Мебел стил“ ООД, ЕМУ АД и местната активна група по програма „Ромакт“. Дейността на МЦ ще се води от екип от младежки работници, образователни медиатори, психолог, педагог. Ще се основава на връзката между образование и професионална реализация при младите хора в условията на дигитална трансформация, отчитайки все по-нарастващата потребност от тяхното активно ангажиране, свързване и овластяване в местните политически, образователни, социално-икономически и културно-развлекателни процеси. Целта е да се прекъснат неблагоприятните миграционни процеси в целевата област и да се повиши нейната привлекателност за пълноценен и демократичен живот чрез създаване на подкрепяща среда за активно младежко участие.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта : Дейността има за цел да осигури необходимия експертен ресурс, система за вътрешно-проектна координация, документооборот и надлежно отчитане на изпълнението на проектните дейности в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2018/1046, ПМС No114 от 8 юни 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от Механизма за възстановяване и устойчивост, Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и с принципите на доброто управление. В изпълнението на проекта ще участва екип от висококвалифицирани, външни на общината, специалисти, в отговор на необходимостта да се наемат служители, които не са щатни служители на съответната администрация-кандидат по процедурата, съгласно изискванията на чл. 12 от ПМС 157 от 7 юли 2022 г. и приложимото законодателство (чл. 107а от Кодекса на труда и др.). Екипът за управление на проекта ще се състои от ръководител, координатор и счетоводител. Правният експерт на община Търговище ще консултира и подпомага безвъзмездно безпрепятственото, навременно и законосъобразно провеждане на обществените поръчки и процедури, изготвянето на необходимите договори с изпълнителите на проекта и при необходимост ще предоставя правни консултации на екипа по проекта и персонала на Младежкия Център (МЦ). Екипът ще отговаря за цялостното управление и изпълнение на проекта, координацията на проектните дейности, вътрешен мониторинг и оценка на проектните цели и индикатори, като изпълнява следните функции: - администрира технически и финансово основните дейности по проекта; - поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта; - координира дейността на всички външни изпълнители; - поддържа комуникация с Програмния оператор и партньорите; - осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, контролирайки извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира за нередности; - събира, анализира и обобщава информацията за постигания по проекта напредък; - поддържа система за съхранение и управление на проектната документация; - верифицира представените за плащане фактури и други плащания за извършените проектни дейности; подготвя отчети; - следи за безкомпромисното прилагане на принципа за "Ненанасяне на незначителни вреди" във всички дейности от изпълнението на проекта, съобразно Регламент (ЕС) 2020/852, както и съобразно „Технически насоки за прилагането на принципа за „ненанасяне на значителни вреди“ съгласно Регламента за Механизма за възстановяване и устойчивост (2021/C58/01)“. Сформираното партньорство по проекта има за цел да осигури ясна тематична рамка на разработваните програми и услуги на МЦ още на етап кандидатстване чрез въвличане на ключови организации със съответна секторна експертиза от целевата територия и с доказан опит и компетентности в работата с младежи. Така например, ролята на Младежката организация към БЧК Търговище в подготовката на проектната идея беше да очертае базови, но и ключови потребности на младежите от областта във връзка с тяхната личностна реализация, както и да окаже подкрепа в стимулирането на младежки инициатви по време на изпълнението на проекта. Участието на II СУ „Проф. Никола Маринов“ – Търговище има за цел да осигури експертна подкрепа в подготовката и провеждането на неформални обучения на младежи в редица области, както и при реализиране на мерки за превенция на отпадането от образователната система и реинтеграция в нея. Съществен фокус от програмите и услугите на бъдещия МЦ пада върху кариерното консултиране и професионалната реализация на младежите от областта, затова са привлечени две предприятия („Мебел стил“ ООД, „Гласко“ ООД) като партньори, които да допринесат с практически идеи за професионалната ориентация и подготовка на младите хора, както и с цел повишаване на мотивацията им за търсене на възможности за реализация на местно ниво. 190 364.44 0.00
Информация, комуникация и публичност: Дългогодишният опит на община Търговище в реализирането на инвестиции с Европейско финансиране подтиква към внимателно и изчерпателно планиране на дейности, свързани с информация, публичност и популяризация на провежданите мероприятия, вкл. осведомяване за приноса на Съюза към проекта и ползите за целевите групи. Последователното и всеобхватно планиране на комуникационните мерки и канали за предаване на съдържание и послания предопределя до голяма степен успешността на предприетата инициатива. Следователно, като краен получател на помощта, община Търговище ще изпълнява мерки по информация и публичност с цел: - да повиши обществената осведоменост за проекта, неговите цели и задачи; - да повиши обществената осведоменост за съществуването и целите на NextGenerationEU и Механизма за възстановяване и устойчивост; - да популяризира програмите и услугите, предлагани от МЦ Търговище. Всички комуникационни и информационни мерки по проекта ще се реализират,съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 и Правилата за комуникация и визуализация на Механизма за възстановяване и устойчивост. В отговор на тези изисквания, община Търговище се ангажира да посочва произхода и да осигурява видимост на финансирането от Съюза, включително чрез поставяне на емблемата на Съюза и на подходящо указание за финансирането, например „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, по-специално когато популяризира действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика. Основната целева група на проекта са ученици/младежи на възраст от 13 до 29 години; ученици в риск от отпадане или отпаднали от училище; младежи, които не учат, не работят и не са в друга форма на обучение (NEET); младежи от други уязвими групи (в т.ч. роми). Вторична целева група са: младежки работници, образователни медиатори, публични органи, неправителствени организации от тематичния обхват на програмите и услугите на МЦ, бизнес, медии и широка общественост. Медийно-информационните кампании и методите, които ще бъдат заложени в Комуникационния план по изпълнението на проекта ще осигурят постигането на: - Максимално популяризиране и разпространение на информация за проекта; - Включване на ключови участници и заинтересовани страни; - Формиране, постоянно разширяване и надграждане на аудиторията, която се интересува от услугите на МЦ Търговище; - Разширяване на партньорствата на МЦ Търговище с местния бизнес за подпомагане на успешната реализация на младите хора на пазара на труда - Укрепване и позициониране на младежки услуги, предлагани в рамките на проекта на надрегионално ниво – национално и международно. Комуникационните кампании ще допринесат за създаване на възможности за максимална публичност и прозрачност на изпълнението на проекта и за привличане на външни институции, организации и потенциални партньори за установяване на краткосрочни и дългосрочни връзки с цел непрекъснато надграждане и разширяване на обхвата на младежките услуги и инициативи на МЦ. Комуникационните канали, които ще се ползват ще са фокусирани върху: интензивно взаимодействие с медии; поддръжка на уеб базирани ресурси - социални мрежи и др.; разработване и разпространение на рекламни и промоционални материали; организиране и провеждане на обществени информационни събития и инициативи – пресконференции, разяснителни кампании (вкл. на терен); поддържане на обратна връзка (бележници, имейли и др.) и др. С цел допълване на изпълнението на комуникационните мерки на проекта ще бъдат разработени и разпространени различни материали за информация, визуализация и брандиране, като: платени публикации, банери, рекламни материали. Ключов продукт от изпълнението на дейността е производството на кратък промоционен филм за проекта и дейностите на МЦ, който ще се базира на подхода "story telling". 64 944.00 0.00
Интериорен дизайн на Младежки Център Търговище: Интериоеният дизайн е комплексна услуга, която съчетава и придава еднаква тежест както на предварителното планиране, така и на самата работа по реализацията на проекта. Това е комплексен процес, финалът на който е комфортен и уютен интериор на МЦ Търговище . 28 800.00 0.00
Строително-монтажни работи: Oбщина Търговище има разработен технически инвестиционен проект за създаване на Младежки Център Търговище. Сградата е на два етажа без сутерен. Кота ±0,00 = 193,60: - Входно пространство с охрана - 12,33м2 - Коридор – 149,88м2 - Многофункционална зала(1) за 100 човека + гардеробно - 129,66м2 - Многофункционална зала(2) за 30 човека – 63,77м2 - Многофункционална зала(3) за 40 човека – 96,50м2 - Библиотека – 53,79 кв.м. - Зона релакс - Техническо помещение – 5,70м2 - Помощно помещение – 12,79м2 - Санитарни възли – мъже и жени – 55,31м2 - Стълбище и асансьор – 28,97м2 Кота +4,20 = 197,80: Администрация – 90,24м2, Кабинет управител – 20,07м2 – общ брой служители – 10бр(вкл.охрана). Стая за почивка – 7,18м2 WC – 9,41м2 Отдих персонал – 18,31м2 Коридор – 62,18м2 Площадка – 12,49м2 Коридор – 28,93м2 Помощно помещение – 11,44м2 Спалня(1) с три легла – 30,80м2 Спалня(2) с три легла – 30,35м2 Спалня(3) с три легла – 30,35м2 Спалня(4) с три легла – 30,28м2 Спалня(5) с три легла за хора в неравностойно положение – 28,63м2 Осигурен е собствен вход с 24-часов достъп на хотелската част. На всички нива и зони е осигурена достъпна архитектурна среда. Сградата се обслужва от 3 вход-изхода за посетители. 1 – Главен вход откъм Зала 1 2 – Вход откъм зона релакс 3 – Вход/изход хотелска част Същите изпълняват ролята на евакуационни изходи за безпрепятствено напускане на сградата. Конструкция: Проектната сграда е със стоманобетонов скелет(греди, колони), монолитно изляти основи и стоманобетонно стълбище. Външните стени са изградени от тухлен зид 25см и са изолирани отвън с топлоизолация EPS - 12см, система минерална мазилка. Вътрешните стени са изградени от тухлен зид 25см или 12см, шпакловка, грунд и латекс или акустични панели с каменна вата. Покривът е плосък, стоманобетонова конструкция, изолиран с 15см ХPS. Инсталации: Сградата ще се отоплява с котел с мощност 180кW, който е обект на проекта за сградни инсталации. Външната връзка не е обект на настоящия проект. Помещението за котелно е със самостоятелен, директен изход на терен. В помещението е предвиден сифон за оттичане при необходимост. Предвижда се климатизация на хотелските стаи, коридорите, залите и администрацията. Сградата ще бъде захранена с течаща топла и студена вода. Предвидени са всички необходими топло и звуко изолации. Паркинг Сградата е с обществено предназначение и това налага осигуряване на достатъчно обширно площадно пространство за събиране на хора пред главния и вход. За правилно развиване на алейна мрежа и подходи към сградата и при наличие на публичен паркинг в прилежащи, съседни парцели паркирането е осигурено в УПИ IV или УПИ VI в съседство Достъпна архитектурна среда За цялата сграда е осигурена достъпна среда. И трите входа към сградата са предвидени за безпрепядствен достъп за хора в неравностойно положение. Осигурен е асансьор за всички нива. Озеленяване Сградата е свободностояща с осигурено площадно пространство за поемане на потока от хора от североизточната му страна пред главния вход на сградата. Осигурен е необходимия процент озеленяване(ниско и високо) като е включено и пейзажно оформление на средновисока растителност. Парцелът съгласно влезлия в сила ПУП попада в зона ОЗс с оказани по-долу нормативни показатели 2 190 865.90 0.00
Строителен надзор по време на строителството: Изпънителят, който упражнява строителен надзор ще носи отговорност за дейностите и задълженията му като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в България. Лицензираният строителен консултант ще следи за правилното и точно изпълнение на работите, посочени в техническите описания към договорите с Възложителя и инвестиционните проекти, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, за дефекти, появили се по време на гаранционния срок. 57 600.00 0.00
Авторски надзор: Авторският надзор ще се осъществява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ за СМР в обхвата на проекта. Цел на дейността: успешно изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството и съгласуване на екзекутивите. За това Възложителят сключват договор с проектанта да упражнява авторски надзор по време на строителството. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Разрешение за ползване на обекта/Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 4 800.00 0.00
Оборудване на МЦ Търговище: Целта на процедурата е да се осигури съвременно мултифункционално обзавеждане и оборудване за МЦ Търговище, съобразено с дейностите, нуждите и перспективите пред дейността му, включващо: специализирано оборудване на дигитални кабинети за провеждане на обучения за придобиване и повишаване на дигиталната грамотност на младежите. Освен за програмни цели на МЦ, оборудването е необходимо и за местата за настаняване и за хранене, което е част от утвърдения на европейско ниво модел (Quality Label for Youth Centres), като те се ползват след края на проектното финансиране за подпомагане самоиздръжката на Центровете. 149 211.95 0.00
Работа на терен с уязвими групи: За целите на проекта под уязвими групи се разбира: ученици/младежи на възраст от 13 до 29 г., които са представители на ромски етнос, които не учат и са извън работна заетост през последните минимум 4 месеца (NEETs), които са изложени на риск от бедност, социално изключване и маргинализация, които са застрашени от ранно отпадане от образование, които са отпаднали от образование. Планът за действие на ЕС за борба с расизма за периода 2020—2025 г. включва стратегическа рамка която има за цел да даде на всички роми възможност да реализират пълния си потенциал. За тази цел новата инициатива определя всеобхватен подход, основан на три стълба: равенство с всички останали членове на обществото, социално и икономическо приобщаване и участие в политическия, социалния, икономическия и културния живот. Проектното предложение рефлектира именно върху тази продължаваща потребност от активна работа и включване на роми в дейности, свързани с личностна, образователна и професионална реализация. Макар тенденцията за самоопределяне към ромска етническа принадлежност да намалява в област Търговище, делът на ромското население в областта продължава да е над средния за страната (https://www.nsi.bg/tsb/2022/12/14/%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D1%85%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8-%D0%B8-%D0%BC%D0%B8%D0%B3%D1%80%D0%B0/). В тази връзка, община Търговище счита че има нужда от фокусирана работа с ромски младежи на терен, особено момичета, за тяхното активно привличане в дейностите на МЦ Търговище, стимулиране и мотивиране да предлагат и изпълняват инициативи в подкрепа на личностното и общностното развитие, овластяване и активиране. За очертаване на обхвата на тази подкрепа по проекта беше привлечен авторитетен, сред ромската общност в областта, представител на местната активна група по програма „Ромакт“. Заедно се обединихме около нуждата от целенасочени мерки, на терен, за обхват на ромска целева група (ученици и младежи, които са отпаднали от училище или още са в училище, но са изложени на риск от отпадане) чрез методите на неформално и формално обучение, консултации, менторство и работа с родители. Това е основната цел на работата на външния експерт "Уязвими групи". Друг аспект на неговия принос към привличане на ромски младежи в дейностите на МЦ Търговище ще се изразява в проучване на нужди и предлагане на услуги за тяхното социално включване, овластяване и активизиране, особено на младежи, върнали се от чужбина, които имат нужда от специфична подкрепа. В практически план, медиаторска роля на експерта ще бъде в посока допълнително подпомагане на ромските младежи при търсене на работа (отвъд услугите и програмата на МЦ), предлагане и реализиране на мерки за участието на тези младежите в процеса на вземане на решения на местно ниво, запознаване с възможности за неформално образование на местно ниво, предоставяне на насоки за реинтеграция или интеграция в системата на формалното образование и/или включване в професионално обучение и т.н. В допълнение на това, експертът ще подпомага, до края на проекта, екипа на МЦ Търговище в следните направления: (1) оценка и актуализация на предлаганите подкрепящи услуги за младите, вкл. уязвими групи, (2) проследяване на динамиката на развитие на местния пазар на труда и отправяне на препоръки за адектватно адресиране на нововъзникнали или променени нужди от професионална реализация (поне веднъж годишно), (3) извършване на медиаторски функции между младите роми, публичните органи, местния бизнес и образователните институции (с фокус превенция на отпадането от образователната система и реинтеграция в нея). Обхватът на работата на експерта "Уязвими групи" ще се детайлизира в договор за услуга между община Търговище и експерта. Неговият анагжимент е изчислен да се реализира в минимум 100 календарни дни, разпределени в 34 месеца от продължителността на проекта, като поне 80% от работата ще се осъществи в общността. 20 000.00 0.00
Подготовка и стартиране на програмната дейност на МЦ Търговище: Дейността е основополагаща за постигане на целите на проекта. Тематичният обхват на дейността на МЦ се очерта по време на подготовката на проекта съвместно с партньорите, вкл. и с експерта "Уязвими групи". Идентифицираха се три ключови политики за ангажиране, свързване и овластяване на младите хора от община Търговище 1. Начърчаване на младежкото участие в обществения живот; 2. Подкрепа за личностно развитие и превенция от отпадане от училище чрез методите на неформалното образование 3. Подобряване на пригодността за заетост и професионалното ориентиране в съответствие с актуалните потребности на пазара на труда. За реализацията на тези политики, партньорският екип по проекта очерта съдържателната рамка на следните водещи програми и услуги на МЦ 1. Програма „Капацитет за младежко участие“ - обхваща дейности за обучение на екипа на МЦ за: проучване на потребности на целевите групи, вкл. теренна работа в общността; транспониране на тези потребности в конкретни мерки и дейности; развиване на умения за застъпничество и участие във взимането на решения; работа с инструменти за цифрова демокрация; развиване на умения за привличане на заинтересовани страни в дейността на МЦ, най-вече предприятия; умения за ползване на нови формати за презентиране (напр. Печа Куча 20×20; pitch project) и др. В реализацията на програмата могат да вземат участие и ученици/младежи, които са потребители на услугите на МЦ след обявена публична покана за участие. 2. . Програма за неформално образование "Ти и аз" - тренинги, неформални и тематични срещи (подход "Световно кафене") за творческо разрешаване на житейски, училищни, семейни, междуличностни проблеми и конфликти; за предоставяне на младежите на възможности за пълноценно гражданско, икономическо, социално, културно и политическо участие със специално внимание към уязвими младежи). Интензитетът на срещите/тренингите ще се уточни след проучени нужди. 3. Програма „DiGiTalk“ - програма за дигитални компетентности и медийна грамотност. Насърчаване на младежкото участие (минимум 300 младежи) чрез информационни и комуникационни технологии. Разпознаване на фалшиви новини. 4. Програма „След училище?“ – комплексна програма с три основни направления: 1. Рационално усвояване на свободното време след училище, 2. Стартиране на кариера след завършване на училище и 3. Кариерно развитие на работещи младежи. В рамките на програмата ще се предоставя информация за възможности за работа, квалификация и преквалификация, съдействие на младите хора при работа с институциите и бизнеса. Дейности за подпомагане на професионалното ориентиране. Организиране на Pitch Bootcamp (форма на кариерен акселелатор, където бизнесът става ментор на младежите) събития (минимум 2 на година) между фирми и младежи, особено NEET. 5. Програма “Аз решавам” – подпомагане на младежки инициативи (в рамките на проекта минимум 40) в различни тематични направления. Старт с подходяща инфо кампания. Изборът на инициативи за финансова подкрепа ще се извърши от специално формиран младежки съвет. Първоначално, членовете му ще бъдат лица до 29 години от партньорските организации по проекта, като в последствие екипът на МЦ ще приложи своя методология за конституирането на този младежки съвет и ще подготви правилата за неговата работа. Общината ще се ангажира ежегодно да отделя малък ресурс за финансиране на младежки инициативи, избрани чрез конкурентен подбор. Тематичните направления на първия конкурс могат да бъдат следните (на база на Ревизираната европейска харта за участието на младите хора в живота на общините и регионите): социална защита и младежко участие; младежка заетост и борба с безработицата; градска и околна среда (вкл. устойчива мобилност); спорт, култура и творчество; без агресия и престъпност. 6. Програма “Вътре съм” - реализиране на мерки за превенция на отпадането от образователната система и реинтеграция в нея. Практиката на партньора II СОУ е включена в списъка на МОН с добри такива по темата. https://web.mon.bg/bg/1163. 1 087 797.74 0.00
Обмяна на опит и добри практики с други младежки центрове от България и чужбина: Дейността е насочена към усъвършенстване на капацитета на МЦ за предоставяне на атрактивни и модерни услуги на младежи и превръщането на МЦ Търговище в търсен партньор от други МЦ за съвместни инициативи. В рамките на тази дейност екипът на МЦ ще осъществи обучителни посещения в младежки центрове от страната и чужбина, които са носители на Знака за качество на Съвета на Европа за младежки центрове. МЦ Търговище има амбицията да кандидатства за получаване на този знак в рамките на реализацията на 5-годишния план за устойчивост на центъра. В България, екипът на МЦ Търговище ще осъществи обучителни посещения в центровете в град Пловдив и Стара Загора. На тези срещи ще обменим практическа информация по всички аспекти от дейността на центровете, ще дискутираме възможността за организиране и провеждане на съвместни инициативи, както и критериите и условията за членство на МЦ Търговище в Националната мрежа от младежки центрове (НМЦ) в страната - цел в 5-годишния план за устойчивост на центъра. По отношение на МЦ от чужбина с присъден Знак за качество на Съвета на Европа за младежки центрове, община Търговище влезе в контакт с The wannseeFORUM Foundation, Берлин, Германия. Избрахме този център за първоначален контакт, поради активната и интензивна работа на центъра с уязвими групи - бежанци, и желанието ни да почерпим богат опит в тази посока. Идентифицирахме за обмяна на опит и МЦ Killarney (Ирландия) поради дългогодишния професионална дейност на центъра в сферата на общностната младежка работа и младежкото предприемачество (ниши, която бихме искали да внедрим в работата на МЦ Търговище), както и заради членството му в European Youth Information and Counselling Agency (ERYICA) - цел на МЦ Търговище в дългосрочен план. Заинтересовани сме да внедрим подхода на ERYICA за работа с младежи, т.нар. "общ подход за информиране на младежта". По същество това е подход, ориентиран към потребителя. Тоест, младежкият център възприема като отправна точка въпросите и нуждите на младите хора, които са негови потребители. Тъй като обхващат широк спектър от въпроси и проблеми, центърът е организиран или така, че да отговаря директно на голям брой теми, или за насочване на потребителя към организация или служба, която е компетентна в желаната област. Също така, ще извършим внимателно проучване за участие на членове на екипа на МЦ Търговище в национални и европейски младежки policy форуми (има редица такива, организирани от Съвета на Европа и Европейската мрежа на младежките центрове), събития и инициативи за насърчаване на взаимодействието на организации, активни в младежката сфера и за разработване на съвместни програми за младежи. 26 572.45 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).