Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project aims to contribute to the improvement of quality of life, social inclusion and poverty reduction, as well as to the sustainable integration of the most marginalized communities, including Roma through the implementation of complex integration measures and the implementation of an integrated approach in the municipality of Krivodol.
Specific objectives of the OPHRP, aimed at supporting social inclusion:
-Supporting labor market integration of marginalized groups (Strand1) through: labor mediation; motivating for active behavior in the labor market; Key Competence Training 4 "Digital Competence" of 8 persons, providing employment for 43 persons from the marginalized communities to an employer Krivodol Municipality and with a real sector employer, as well as 5 persons in a newly created Community Center.
- Improving access to social and health services (Strand 3) through health training and counseling.
- Development of local communities and overcome negative stereotypes (Stand 4) by building and resourcing of a community center in support of vulnerable and marginalized communities in Krivodol Municipality and public events to overcome stereotypes, involving all stakeholders.
Specific objective under the OPSEID:
Support for social inclusion aimed at ensuring access to education and training through working with children, pupils and their parents, and all stakeholders; implementation of integration measures such as additional Bulgarian language training, out-of-school holidays and events, creative activities aimed at the prevention of school dropout and measures to overcome stereotypes.
Developed a coalition of the candidate and four partners with extensive experience and capacity for implementation. Includes the entire community and all stakeholders.
A target group is of the Roma ethnicity: 388 unemployed and inactive, 242 children and pupils and their parents.
Duration: 20 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език на деца и ученици, за които българският език не е майчин.: Цел: Провеждане допълнителни занятия с деца от етническите малцинства, застрашени от отпадане от училище, в зависимост от степента на тяхната интеграция в образователната система и учебния процес. Планираме да се сформират 4 групи от по 10 ученици, както следва: - oт СУ "Св. св. Кирил и Методий", гр. Криводол - 1 група от 10 ученика от III и IV клас; - от Обединено училище "Св. св. Кирил и Методий", с. Краводер - 1 група от 10 ученика от III и IV клас; - от ОУ "Васил Левски", с. Ракево - 1 група от 10 ученика от V до VII клас; - от ОУ "Васил Левски", с. Лесура - 1 група от 10 ученика от V до VII клас. Тези ученици имат проблем с овладяването на българския език, който не е майчин. Трудно четат и пишат и чрез включването им в групите ще разширят знанията и уменията си по български език, ще преодолеят своята несигурност. Чрез допълнителните занимания, учениците ще обогатят своя речников запас и ще усъвършенстват способността си да разказват, описват, разсъждават на български, ще се развие умение за четене с разбиране и ще се създаде интерес към книгата. Учениците изпитват затруднения при писмената комуникация на български език и това се отразява цялостно на обучението им и по другите предмети, като показват слаби резултати при проверка на знанията. При допълнителните занимания ще се спазват принципите: - достъпност - речта ще бъде ясна и преди всичко разбираема за обучаващите - поради факта, че децата от целевата група знаят малко книжовен български език; - нагледност - задължително учебното съдържание ще се онагледява. Това спомага за по-лесното разбиране и осмисляне на учебното съдържание от учениците; - действителност - обучаваните да бъдат поставяни непрекъснато в ситуация на действие т. е. да не бъдат като пасивни слушатели при усвояване на дадено учебно съдържание. Заниманията по групи ще се осъществяват 144 астр.ч.(преподавателите ще работят освен 45 минути в група и още 15 минути за подготовка, изготвяне на планове за работа, ще водят необходимата документация.) за всяка група, разпределени през 36 уч. седмици - 3 уч. срока от правоспособни преподаватели. Всички преподаватели са с висше образование, висококвалифицирани и с трудов стаж по-голям от 7 години. Експертът „Образователни дейности“ ще извършва следното: Организира, координира и проследява изпълнението на проектните дейности на общинско ниво на 18 клуба (групи);Оказва методическа подкрепа на педагогическите специалисти;Съгласува програмите на клубовете и графиците за изпълнение;Събира и систематизира документацията от дейността на 18-те клуба;Контролира дейността на клубовете;Работи в тясно взаимодействие с директорите на училищата и детските градини за осигуряване на оптимални условия за провеждане на клубните занимания;Съдейства при организирането на клубните инициативи;Организира екскурзиите до Историческия музей;Организира доставката на материалите за клубовете;Участва в организираните мероприятия по проекта. Изискванията за образование, професионален опит и квалификация са: 1)преподавател – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 15 г., квалификация: учител по „БЕЛ“ (ОУ „Васил Левски“ с. Ракево, група „Допълнително обучение по български език“) 2)преподавател – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 22 г., квалификация: учител по „БЕЛ“ и „История“ (Община Криводол, група „Допълнително обучение по български език“) 3)преподавател – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 18 г., квалификация: Начален учител с чужд език (Община Криводол, група „Допълнително обучение по български език“) 4)преподавател – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 15 г., квалификация: Начален учител (Община Криводол, група „Допълнително обучение по български език“) 5)експерт „Образователни дейности“ – висше образование – бакалавър, професионален стаж: 12 г., квалификация: Начален учител (Община Криводол). 18 077.91 21 499.36
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства.: Цел: Да се създ.под.под. ср.съх. и раз. на кул.иден. като същевр.се създ.усл.за ус.соц. чрез ст.на тв. им сп.Учен.и дец.ще се запо.с фол.трад. вярв. и обич. Д-тите ще бъд.нас.и към създ.е на интерес към българското и ромското народно творчество и бит, чрез изучаване на местните традиции и обичаи на етносите, с цел провокиране стремеж към знания, родолюбие и съхраняване на етн. це.и трад. На уч.е се дава възм да усъв.знан. ум. нав.и комп., да раз.св.заложби и дарби, да орг.св.си време, да раб. в екип, което е предп.за усп.соц.реализация. I.Фолкл.на етносите: 1.В СУ "Св.св.Кирил и Методий" гр.Криводол-"Пеем и танцуваме заедно"-15 учен.от 1-4 клас. 2.В ДГ "Славейче" гр.Криводол-театрална група "Приказни вълшебства"-15 деца на 4,5 и 6 год. възраст и танц.група "Отворено сърце"-15 деца на 4,5 и 6 год. възраст; 3.В Обед.училище "Св.Св.Кирил и Методий" с.Краводер-група "Бит и култура"-15 учен.от начален, прогимназ.и гимназ.етап и група "Да опознаем нашата България"-15 учен.от начален, прогимназ.и гимназ.етап. 4.В ОУ "Васил Левски" с. Ракево-танцова и театр.група "Заедно го правим по-добре"-12 учен.от 1-4 клас. 5 В СУ "Св. Св. Кирил и Методий" гр. Криводол-група за изучаване на местния фолклор "Хубост за бъдни векове"-10 учен. от 5-7 клас. 1.В ДГ "Славейче" гр.Криводол-група по приложни изкуства "Малките деца правят чудеса"-15 деца на 4,5 и 6 год. възраст. 2.В Обединено училище "Св. Св. Кирил и Методий" с. Краводер-група "Приложни изкуства" от 15 учен.от прогимназиален и гимназиален етап. 3.В ОУ "Васил Левски" с. Лесура-група "Фотограф- художник" с 15 учен.от 2-7 клас. 4.В ОУ "Васил Левски" с. Ракево-група "Стъклопис"-10 учен.от 5-7 клас; група "Да отворим раклата на баба"-10 учен.от 5-7 клас. 5.В СУ "Св. Св. Кирил и Методий" гр. Криводол -група "Палитра"-10 учен. от 5-7 клас от гр. Криводол. II.Трудът сплотява: 1.В ОУ"Св. Св. Кирил и Методий" с.Краводер-група "Грижовни градинари"-15 учен. от прогимн.и гимназиален етап. Изискванията за образ., проф. опит и квалиф. са: -преп.-висше образ.(ВО)-магистър, проф. стаж: 15 г., квалиф.: Нач.учител ;-преп.-ВО-проф.бакал.,проф. стаж: 34 г., квалиф.: Учител по „Изобр.изкуство“ и „Тр.обучение“ -преп.-ВО-проф. бакал., проф. стаж: 28 г., квалиф.: Учител по „Математика“, „Физика“ и „Тр.обучение“ -преп.-ВО-магистър, проф. стаж: 22 г., квалиф.: учител по „Изобр.изкуство“ и „Информ.технологии“ -преп.-ВО-магистър, проф. стаж: 9 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост -преп.-ВО-проф. бакал., проф. стаж: 23 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост -преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 20 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост -преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 20 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост -преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 25 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост -преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 32 г., квалиф.: дет. учител, на 72 час.заетост -преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 38 г., квалиф.: Нач.педагогика, на 72 час.заетост -преп.-ВО-бакал., проф.стаж: 34 г., квалиф.: Нач. педагогика, на 72 час.заетост -преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 35 г., квалиф.: Нач.учител, на 72 часс.заетост -преп.-ВО-магистър, проф.стаж: 28 г., квалиф.: Учител по „БЕЛ“, на 72 час.заетост -преп.-ВО-бакал., проф.стаж: 13 г., квалиф.: Учител по „История“ и „География“ -преп.-ВО-бакал., проф.стаж: 22 г., квалиф.: Учител по „Изобр.изкуство“ -преп.-ВО-бакал., проф.стаж: 21 г., квалиф.: Учител по „Биология“ и „Химия“ За груп.с двама преп.и-съобразено ..от 144 часа на преп.ите на група е равна на 2 лица х 72 часа = 144 човеко/часа. Предвидена е максимална стойност на часовата ставка, тъй като преп.ите са високо-квалиф..и с прод.телен опит. Занятията на груп.с предвидени по 2 бр. преп. ще се водят по график, като всеки преп. ще води по 2 часа седмично, всяка седмица. Хонорарите са изчислени за астр.час, в т.ч. 30-45 минути обучение и 15-30 минути самоподготовка на препод. и анализ на резултатите в зависимост от потребностите, нуждите, спецификите, нивото и образователната степен на съответната група. 113 372.82 114 337.03
Подкрепа на ученици от уязвими групи за продължаване на образованието в гимназиален етап и успешно завършване на средно образование.: През последната уч. година в общината само един ученик е отпадал от образователната система в основна степен, следователно проблемът за отпадане на ученици от училище в основна степен не е придобил големи мащаби. Не може да се каже същото за отсъствията от училище, които при учениците от ромската общност са висок процент и се обясняват до голяма степен с безработицата, бедността и социалното изключване на родителите. Повечето семейства нямат пари за учебници, дори за дрехи за зимния сезон, което е риск за отпадане от образ.система,. Друг проблем е, че училищата нямат възможност да финан.извънучилищни форми на учене, придоб. на трудови навици чрез практиката или забавления, с интеграционен характер, които да привличат и задържат учениците. Фокусът на настоящата дейност е промяната на негативното състояние по отношение на обхвата на ромските младежи и особено на ромските девойки в средно образование. Дейността ще бъде координирана от партньора ЦМЕДТ „Амалипе”, който има натрупан богат опит в тази насока. В изпълнението ще участват включените в проекта училища, както и Ученическите съвети в тях. Ще участват и образователните медиатори, наети по проекта. Ще бъде нает и младежки координатор, който ще подпомага изпълнението на дейността. Целта на дейността е да се получат трайни познания, опит и мотивация за създаване на трудови навици и успешна реализация на пазара на труда след завършване на средното образование. Теоретическото обучение ще включва надграждащи знания по тънкостите на мебелното производство. Допълнителното обучение ще бъде в сферата на технология на мебелното производство, стилознание, чертаене и конструиране на мебели и др. Ще са необходими: канцеларски материали, копирна хартия и тонер. Подробна разбивка на разходите може да се види в приложения бюджет по образец. Ще бъдат осигур.специализ.учебници по технология на мебелното производство - 15 комплекта общо за 3000лв. за ученици от уязвими групи за продължаване на образ. им в гимназиален етап. Практическото обучение включва изработване на мебели от дърво, които да бъдат предоставени на всички училища и детски градини-шкафове и етажерки. Ще се направят декори за училищата и детската градина, в които ще има сформирани театрални групи. Мебелите и декорите ще бъдат изрисувани в училищата и детската градина от учениците и децата, участващи в театрални, танцови и приложни групи с маркери, които ще могат да се изтриват /с цел да се рисуват многократно за различни поводи и след приключване на проекта/. Ще участват в благотворителна изложба-базар за Великден и Коледа с изработени от дърво различни изделия като чукчета за кълцане на месо, дъски за рязане на хляб и зеленчуци, точилки, малки столчета и буренца. Събраните средства ще бъдат предоставени за подпомагане на деца и ученици от уязвими групи. Изискв. за образ., проф. опит и квалификация са: 1)преподавател – висше образование – магистър, проф. стаж: 10 г., квалификация: инженер ЛТУ (Община Криводол, група „Да сътворим нашите мебели“) Дейността ще бъде подпомагана от 2 бр. образователни медиатори. Образов.медиатори работят с родителите по метода „от врата на врата“. Те подпомагат развитието на образователната интеграция като фокус на работата е активизирането на ромската общност, идентифициране на лицата в риск, както и подобряване на информираността на общността. Дейността ще се развива с участ.на младежки координатор. Младежки координатор работи за повишаване мотивацията на учениците за продължаващо образование чрез кампании. Съвместно с образователните медиатори обхождат семейства на ученици, провеждат разговори с родители с цел осигуряване на активната им подкрепа за продължаващо образование след седми и дванадесети клас. Образов. медиатори и младежкия коорд. ще бъдат ангажирани на пълен работен ден през целия проект. В планирания хонорар се покрива 100 % сумата на МОД и всички дължими вноски“ Представителите на целевата група, които ще участват в изпълнението на дейността са 60 родители и 60 ученици. 91 634.00 76 022.55
Работа с родителите от етническите малцинства, които възпрепятстват децата си от редовно посещения на детски градини или учебни занятия. : Родителското участие в училищния живот на децата на възраст между 7 и 16 год. е по-решаващ фактор от социалното положение на семейството, броя на членовете в семейството или образованието на родителите. Родителското участие има съществено влияние върху постиженията на учениците през целия процес на учене. Възможността за провал в ученето се увеличава при липса на родителски интерес към ученето. В частност, заинтересоваността на бащата към учебната дейност на детето е пряко свързана с резултатите на детето в училище. Оттук следва, че работата с родителите от етническите малцинства е от първостепенно значение за образованието на децата. С цел миниманизиране на родителите, които възпрепятстват децата си от редовно посещения на детски градини или учебни занятия ще бъдат назначени от „Амалипе“ и двама експерти, а именно: експерт образователна интеграция, чрез развитие на местната общност и експерт образователна интеграция, чрез интеркултурно образование. Те ще бъдат подпомагани от родители – медиатори, назначени по проекта на половин работен ден в Община Криводол. Дейността включва работа с общността и създаване на база-данни за семействата на учениците в обхванатите училища: чрез анкетиране „от врата на врата” медиаторите ще проведат социална анкета със семействата на учениците, включени в проекта. Ще се създаде Родителски клуб във всяко училище и детската градина: медиаторите / подпомогнати от класните ръководители/ ще стимулират обединяването на активните родители в клуба. Ще се проведат родителски лектории: за повишаване на информираността на родителите и тяхното активизиране медиаторите ще организират цикъл от родителски лектории, включващ 6 лектории: еднодневни, включващи родители от проектните учебни заведения.“. Необходима е и индивидуална работа с родители, които възпрепятстват децата си от редовна посещаемост на училище: ще бъде осъществявана перманентно от медиаторите и Родителските клубове. Ще се развият форми на родителски мониторинг на качеството на образование във включените училища и други форми на родителско участие: в края на всеки срок Родителските клубове ще провеждат стандартизирана анкета с извадка от родители и фокус-групи за удовлетвореността от учебния процес и предложения за подобряването му. Резултатите ще бъдат споделяни с училищните ръководства и ще се търсят начини за съвместно разрешаване на проблемите. Съвместни срещи с медиатори и Родителски клубове от други общини с участие на образователните медиатори и ръководителите на Родителските клубове: за да подпомогнем обменът на успешен опит и подкрепата между съмишленици от различни общини, ще подсигурим веднъж на учебен срок участието на медиаторите и актвисти от Родителските клубове в съвместни срещи за споделяне на опит с други общини. Експерт „Образователна интеграция чрез развитие на местна общност“ подпомага методически и ръководи медиаторите; осъществява супервизията на медиаторите, наблюдава, направлява и оценява тяхната работа. Експертът „Образователна интеграция чрез интеркултурно образование” изготвя учебни материали и презентации за събития в подкрепа на образователните и културно развитие на общността. Подпомага методически работата на общностните работници и пряко участва в подготовката на учебните програми за обучения на учители, социални и здравни работници, читалищни деятели, общественици и на младежки активисти. 29 170.00 20 694.06
Работа с родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция, приемането на различието и преодоляване на негативните стериотипи.: Дейн. е нас. както към ром.родит./родит.от етнич.малц, така и към родит. от мноз.. В дейн.ще участв.родит.от вс.етноси, което е предп.за форм. на дов. и толер. между тях. Родит.са важен фактор, опред.тнош. на децата и учениц.от уязв.групи към образ., социал.и здр.култура. Целта на дейн. е повиш.капац.на род, мотив. и актив. им за участ.в училищ.живот, овласт. на родит. в подкр.на учил. политики за образ.интегр.на децата и учен. от цел.гр. С цел акт.на ромската общност ще бъдат форм.клуб.за разв.е на общността, женски групи, лид. гр. и др. стр.. Те ще бъдат координирани от петима общностни раб.от ром.произх. които ще имат поне ср.образ., да се ползват с дов.и да могат да орг. общн. дейн.. За осъзн. ценност.т образ., мотив. на род. за акт.включв.в училищния живот, за развитие на общ. и преод. на нег. стер. и нег. общ.нагласи, осн.на етн.произх.и култ. идент. общн.работ.направл.от Ст.експ. "Образ.дейности", от ЦМЕДТ "Амалипе" ще орг.: 1. Общн.дейн. за пром.на практ.им.нег. вл.върху соц.вкл. на маргин. общн., като: 1.1. Иниц.в общността за преодол. на ранните брак.и др.патриарх.практ. имащи негат.влиян.върху .соц. включв. на млад.хора от маргин. общности; 1.2. Съб. в общн.та за подкрепа на образованието, повишаване на здравната култура и съдействие на образователните, социалните, здравните и правораздавателните институции; 2. Иниц.за попул. на култ. идент.т на етн. общности - публични чествания на календарни празници /Василица, Гергьовден, Великден и др./, събития по повод Международния ден на ромите 8 април и др.; 3. Иниц.за преод.ане на нег.стер.- предвижд.форм. на добр.и клубове с участие на младежи и ученици от всички етноси "Младежта е толерантност" и развитие на тяхната дейност за преодоляване на анти-ромски стереотипи: 3.1. Обу.на учит. соц.и здр.работн., чит. деят.и обществ. 3.2. Обуч.на мл.активисти; 3.3 Посл.иниц.за толер.; 3.4. Публ.събит.- по повод междун. ден на толер. 16 ноември и др. 4. Орг.на публ.съб. срещи и диск. с предст .на маргинал.общн., заинтерес.страни и медиите. Обуч.на род.ще се орг.в нест.среда с цел извежд.на род.от затв.ромска общн.и осигур.на възмож.за съвместна работа с родители от различни етноси. В дейностите на всички клубове, както и при по-масовите културни мероприятия, задължително ще бъдат включвани и родители. В дейностите по проекта ще участват родители и представители на всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. Ст. екс.„Обр.дейн". уч.в акт.и пров.на вс.пл.дейн., съгл.опис. общн.ейн.за промяна на негативни практики и стереотипи; инициативи за популяризиране на културната идентичност и възпитание в дух на толерантност; публични събития. Ангажираността е до 304 часа за целия проект. Общ.мод. осъщ. връз. между образ.инст. родит.на децата и учен, учит. и ром.общност. Образ.експ.съде. на място в петте учебни заведения за осъществяване на по-добро общностно сътрудничество между педагогическия и управленски персонал на училищата и детската градина, родителите, общинската местна власт. Популяризират и провеждат мероприятия на общностния център в съответното учебно заведение, както и сред родителите на учениците. Общностни работници са представители на ромската общност, (които се ползват с доверието им), Те са връзка между родители, учители, деца и ученици. Общностните работници ще организират общностни дейности за промяна на практики, имащи негативно влияние върху социалното включване на маргинализираните общности, като: - кампании в общността за преодоляване на ранните бракове и др. патриархални практики; кампании за подкрепа на образованието, повишаване на здравната култура, и съдействие на образователните, социалните, здравните и правораздавателните институции; инициативи за популяризиране на културната идентичност на етническите общн.; орган.на публ.събития, срещи и диск.; преод.на негат.нагласи. Ромск.общност се нуждае от хора, на които могат да се доверят, за да се вкл. в меропр. и обуч.. Ще се раб.с 150 бр. родит.. 85 861.63 74 333.88

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).