Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Project activities are implemented under Priority Axis 1 of the OP HRD, Investment Priority 1, Specific objective 1 – increasing the numbers of initiated unemployed or inactive people aged between 30- 54 and Priority 2 of the HRD OP, Investment priority 2, Specific objective 1 – increasing the numbers of members of families with children /incl. disabled/ who started looking for a job or are in employment after provided integrated social inclusion measures, Specific Objective 2 - increasing the numbers of disabled people who started looking for a job or are in employment by providing social and health services, incl. through integrated measures for people with disabilities and their families.

In the project proposal are included eligible activities under Component 1 and Component 2, as a commitment and complementary measures for the two components are made, as well as ensured commitment for the target groups. According to Component 1 employment for 20 people with disabilities in the provision of brokerage services for a period of six months is intended, adapted and equipped workplaces according to their needs, as well as provided specialized transportation to and from the workplace.

Component 2 activities provide differentiation, renovation and equipping of "Space for equal opportunity", in which should be implemented integrated approaches to motivate and encourage participation in the labor market for people caring for dependent family members, including disabled children, by conducting motivational, psychological or other support for individuals according to their individual needs - labor legal advice, medical, social, educational and psychological support to improve access to the labor market on the one hand, and on the other hand to provide care for children with disabilities, depending on their specific needs: individual, group, family, therapeutic workshops (psychomotor, writing, music, modeling, etc.).
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на посредничество за професионална реализация и осигуряване на заетост на лица с увреждания на възраст 30- 54 години: Малък процент от хората с увреждания намират своята реализация на пазара на труда. Причините за това са: - социална изолация и липса на мотивация; - неадекватно и неинформирано отношение на работодателите; - неосигурен достъп до работното място; - липса на подходяща работна среда, съобразена със специфичните нужди на хората с увреждания. В този смисъл подкрепената заетост извършва необходимите посреднически дейности и услуги, чрез които помага на хората с увреждания да получат достъп до реални възможности за включване в интегрирана работна среда, за да станат икономически и социално активни в своите общности. При предоставянето на посреднически услуги за хората с увреждания, лицето се разглежда в неговата цялост, като се отчита, както обективното му състояние, неговите възможности и потребности от подкрепа, за да преодолее ограниченията, които има и да живее самостоятелен живот, така и желанията на лицето да ползва определени услуги. За оказване на съдействие, насочване и подпомагане на лицата с увреждане за включване в трудова заетост е необходимо първоначално да се извърши проучване на целевата група с оглед планиране, подготовка и реализиране на дейността. От събраната информация ще се сформира групата потребители, включваща минимум 50 лица с увреждане, на възраст 30-54 години, които са безработни или търсят работа и които ще бъдат насочени към организация, предоставяща посреднически услуги на пазара на труда. В настоящият проект работодател се явява Община Благоевград. Осъществяването на посредничество за професионална реализация на лица с увреждане на възраст от 30 до 54 години включва избор на конкретно работно място, съобразно специфичните характеристики на лицето и в съответствие с личностните му качества. Община Благоевград подава заявка към трудовия посредник за наемане на 20 лица с увреждане на възраст от 30 до 54 години, от които 30% жени, на административна длъжност, като технически сътрудници. Представителите на трудовата борса предоставят информация и услуги за ориентиране при професионалната реализация, в съответствие с възможностите, желанията и способностите на хората с увреждания и извършват оценка на професионалната им пригодност, която да бъде в помощ както на работодателите, така и на хората с увреждания. Целта е да се намери най-доброто съответствие между работните места, предлагани от работодателя и уменията на безработните лица, за да се получи успешно сътрудничество. Назначаването на тези лица на посочената административна длъжност ще даде възможност да се разреши административния недостиг в кметствата на населените места. Разкриването на второ работно място има отношение към подобряване на ефикасността на общинската администрация в малките населени места , с оглед работата й да бъде съобразена с всички нужди на гражданите /особено на тези от рисковите групи/ и да е максимално ефективна при провеждането на планираните политики. След осигуряването на работна заетост едно от най-съществените задължения на работодателя е да пригоди работното място към нуждите на лицето с увреждане – да осигури достъп до работното място и подходящо оборудване при спазване на изискванията за охрана на труда, които компенсират увреждането на лицето и му осигуряват възможност да работи. За това и следващата дейност е насочена към договаряне на работните условия, безопасността и сигурността на работното място и подпомагане на работодателя да адаптира и оборудва работното място. За целта се осигурява необходимото обзавеждане и специализирана техника според нуждите на лицата с увреждане и съобразно съответните психофизиологически и антропометрически характеристики. За улесняването на достъпа до работното място се договаря и осигуряването, от Община Благоевград на организиран транспорт за превозване на лицата с увреждане до работните им места. 132 240.60 89 573.04
Създаване на "Пространство за равен шанс": Лицата, полагащи грижа за зависими членове на семействата си, са хора в риск, поради икономическите и социални ограничения, които търпят. В този смисъл необходимо е да се да се създадат условия и дейности за постигане на по-голяма независимост на семействата с лица с увреждане, като се предоставят възможности за професионална и личностна реализация и оптимизиране на потенциала им; В настоящия проект такава възможност се осигурява, чрез прилагането на интегриран подход за мотивиране и насърчаване участието на пазара на труда на лица, полагащи грижи за зависими членове на семейства. Това се постига чрез обвързването на дейностите от 1-я и 2-я етап, които включват като потребители на услугите, едновременно и лицата с увреждане и членовете на техните семейства, които се грижат за тях . Дейностите от Компонент 1 са насочени към лицата с увреждане /30-54 г./, за които се осигурява работа, а към полагащите грижа за тях са ориентирани съответните дейности от Компонент 2. Освен тези 20 лица, които са близките на лицата от целевата група - хората с увреждане /30-54 г./ , в целевата група на дейностите по Компонент 2 се включват и родители, полагащи грижа за деца с увреждания. С проучването на тази група се събира информация за съществуващите семейства с деца с увреждане на територията на Община Благоевград. Сформира се група от общо 50 потребителя: 20 лица, полагащи грижа за лицата с увреждания /30-54 г./, включени в Компонент 1 и 30 лица, от които 15 родителя, полагащи грижа и техните 15 деца с увреждания. Реализирането на тази дейност се извършвна чрез създаване и функциониране на иновативна форма "Пространство за равен шанс" - общо пространство за активна и развиваща се среда за подкрепа. За целта се осигурява безвъзмездно предоставяне от Община Благоевград на подходящо помещение, в което да бъдат реализирана Дейност 2. Извършват се необходимите ремонтни дейности, обзавеждане и оборудване. В така организираното "Пространство за равен шанс" ще се извършват комплексни действия на иновативни форми на социални услуги: - Обучения и индивидуална подкрепа на уязвимите групи и на членове на семейства, които се грижат за зависим член на семейството - разработване и прилагане на индивидуални програми с цел подобряване на достъпа до пазара на труда. - Мотивационна, психлогическа или друг тип подкрепа за целевата група, според тяхната индивидуална потребност - консултиране, социална, образователна и психологическа подкрепа с цел подобряване на достъпа до пазара на труда. - Предоставяне на едновременна грижа за децата с увреждания, в зависимост от специфичните им нужди: индивидуална, групова, фамилна, терапевтични ателиета /психомоторика, писане, музика, моделиране и др./ 78 055.00 113 849.06
Провеждане на дейности за информиране, популяризиране и обсъждане на възможностите за трудова реализация на хората с увреждане и на членовете на семействата, полагащи грижи за тях, ориентирани към работодателите: Трудовата заетост е една от сферите на равнопоставено участие, които дават възможности на хората с увреждания да участват в обществения живот, да проявяват лична и обществена активност, да живеят пълноценно и да бъдат пълноправни членове на общността, към която принадлежат. На хората с увреждания трябва да се даде възможност да упражняват човешките си права и по- специално в областта на трудовата заетост трябва да се осигуряват равни шансове за продуктивна и доходоносна работа. Както хората в неравностойно положение, така и работодателите са изправени пред сериозни предизвикателства и бариери. В проекта е заложена идеята, че интеграцията на хората с уврежданията и членовете на семействата, полагащи грижа за тях е двустранен процес, а достъпа до пазара на труда трябва да се разглежда като отговорност и на двете страни. За това в основните дейности по проекта са предвидени 4 информационни събития и 50 индивидуални срещи с с потенциални работодатели, на които те да бъдат информирани и обучени в разбиране, чрез трайно установени практики и стратегии за наемане на лица в риск. Информационната стратегия залегнала в Дейност 3 на проекта е насочена да отговори на множеството от въпросите, с които се сблъсква групата на работодателите. Отговорите на тези въпроси предполагат познаване на програмите, облекченията и преференциите и задълженията, съгласно действащите нормативни уредби у нас, както и на различни социални умения за работа на хора с увреждания и хора в риск. Психологическите бариери и липсата на интерес от страна на работодателите да наемат хора в неравностойно положение са продукт на нагласата на обществото спрямо хората с увреждания, както и на липсата на информираност, относно предимствата на бизнеса: - облекчение и преференции от държавата - оптимизация на управлението и човешките ресурси - престиж за компаниите - възможности извън сферата на бизнеса и т.н Обучителните и информационни материали, предвидени по проекта за изпълнението на тази дейност, целят да бъдат в помощ на работодателя и неговия екип при наемане на работа на хора в риск. Те ще съдържат информация за разнообразието на формите за трудова реализация, обобщена информация за икономическата среда, практически съвети при взаимоотношенията между работодател и човек с увреждания, информация за институциите, формиращи политиката по заетостта на хората в риск. 14 080.00 7 860.24
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: да се гарантира качественото и ефективно изпълнение на проекта, както и постигане на целите на проекта и резултатите, както и да се спазят изискванията на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020 и насоките за кандидатстване по конкретната схема. Дейностите по управление са неразделна част от изпълнението на проекта. Дейността ще се реализира по следния начин: - Сформиране на екип за управление на проекта - определяне и разпределение на отговорностите и сключване на допълнителни споразумения или заповеди към трудовите договори с екипа по проекта, с конкретно описание на задълженията и отговорностите; - Разработване на подробен план за изпълнение на проекта; - Администриране на дейностите по проекта; - Управление на графика за изпълнение и показателите за оценка, вкл. процедури за мониторинг; дейности по проекта- планиране и контрол; оценка на плана за изпълнение на проекта и рисковете; анализ на напредъка на проекта, свързан с показателите; координация. - Финансово управление Ръководителят на проекта ще отговаря за цялостното изпълнение на проекта; информиране и комуникация с Управляващия орган за напредъка на проекта; идентифициране на потенциални рискове и предприемане на коригиращи действия; контрол върху работата на под изпълнителите; Счетоводител: цялостното финансово управление на проекта; подготовка на финансови отчети; извършва финансови операции Технически сътрудник: организация за провеждане на дейността; обработка на данни и предоставяне на информация; подпомага работата на координатора на проекта и ръководителя. Подробно описание на задълженията и отговорностите на екипа за управление ще бъде включено в договорите за управление на проекта. Проектът ще бъде управляван и администриран според изискванията на Ръководството за изпълнение на проекти финансирани по програмата, както и според вътрешните правила и процедури в държавните нормативни изисквания за счетоводна отчетност. След приключване на дейностите по проекта ще бъде изготвен и представен окончателен доклад, попълнен по образец на Договарящия орган, относно изпълнението и постигнатите резултати. В доклада ще се посочва постигането на резултатите и целите на проекта, чрез предварително зададените индикатори, както се отчита реалното изпълнение на заложените стойности на индикаторите. Докладът ще описва и основните проблеми, възникнали по време на изпълнението на съответния проект, как тези проблеми са били решени, както и какви са били причините те да не бъдат преодолени. Ще бъде подготвен и финансов отчет. 21 719.96 18 583.47
Дейности по информиране и публичност: Цел на дейността: Осигуряване на информация и комуникация по проекта, в съответствие с изискванията на националните и европейски нормативни документи. Дейността по осигуряване на информация и публичност предвижда мерки за популяризиране на получената финансова подкрепа от ОП "Развитие на човешките ресурси" в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020. При всички мерки за информация и комуникация ще бъде отразен финансовия принос на ЕС за реализирането на проекта чрез емблемата на ЕС, указване на фондовете и общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с правилата за индивидуална идентичност. Дейността предвижда изработката на информационни табели, които да бъдат поставени на видно обществено място в кметствата на населените места на Община Благоевград за популяризиране на дейностите и за обозначаване финансовата подкрепа от ЕС. Предвиждат се още изработка на 100 бр. плакати и 500 броя информационни брошури, с цел разчупване на стереотипите и информирате за възможностите на хората с увреждания за пълноценно включване на пазара на труда.Финансирането на проекта ще бъде отразявано и във всички отпечатани документи, както и закупеното по проекта оборудване. Предвижда се също така провеждане на две пресконференции, като първата е при стартирането на проекта. На нея ще бъдат представени целите, начина на осъществяване и очакваните резултати на проекта, финансиращата програма и екипът за управление. Ще бъде даден широк обществен отзвук на събитието, чрез участие на местни и регионални медии. При приключване на проекта ще бъде организирана втора, заключителна пресконференция, на която ще бъдат оповестени крайните резултати и постигнатия ефект от реализирането на всички заложени дейност и мерки. 2 200.00 2 880.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).