Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The major task of the project proposal is to reach higher energy efficiency and competitiveness of SMTL Ili Dent” Ltd by purchasing and implementation of new production equipment.

Special goals of the project:
1. To implement new production of dental products from zircon and adapt with ceramics.
2. To ensure increasing of the manufacturing capacity of the enterprise
3. To improve the quality of the products by reaching an extreme precise of the file tooth
4. To implement basic change in the whole manufacturing process by replacing the hand work with automatic.
5. To decrease the cost per unit by ensuring energy and no energy savings 
6.  To increase the sales and net income of the enterprise       

To achieve the set out goals it is foreseen the following activates to be fulfilled:
Activity 1 Purchase of CAD CAM system
 Activity 2 Purchase a furnace for ceramics annealing
Action 3 Purchase of sintered furnace
Action 4 Implementation of automatic system for monitoring of the energy consumption of the enterprise
Activity 5 Implementation and certification of standard ISO 50001systems for energy management
Activity 6 Preparation of energy audit
Activity 7 Visualizing and publicity

The project shall continue 12 months, total amount shall be of 249,553.45 lv , from which 71.57% is granted financial assistance.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Закупуване на КАД КАМ система: Наличното оборудване е изцяло амортизирано, използва остаряла технология и е свързано с висок разход на време и ниска производителност. Извършват се много ръчни операции, които предполагат големи количества брак, завишена консумация на материали и суровини при по-малка прецизност на изделието, занижено качество и дълъг срок на производство и доставка. Обработката не позволява удовлетворяване на изискванията на новите технологии и материали за изработка на зъбни конструкции. Във връзка с повишаване конкурентоспособността на компанията и постоянно нарастващите изисквания към денталните коронки, както и навлизането в употреба на нови материали и покрития, които са по-близки до естествените на човешките зъби се налага подмяна на досега действащите машини. При изпълнението на настоящата дейност се планира да бъде закупена съвременна КАД КАМ система за дигитално сканиране, моделиране и машинно изготвяне на зъбни конструкции от различни материали, състояща се от скенер и фрезапарат. С въвеждане на това оборудване ще се увеличи производителността на компанията, ще се подобри качеството на произвежданите дентални коронки, като се постигне изключителна прецизност и пасване към изпиления зъб. Същевременно новото оборудване ще позволи на компанията да използва в производството нови материали, които не са възможни при настоящия технологичен процес, като например цирконий и изработване на адаптата с керамика. Закупуването и въвеждането в експлоатация на КАД КАМ система е съобразно направените препоръки на Мярка 1 от енергийния одит, като същата следва да включва следното оборудване с базисни техн. параметри: 1. КАД оптичен скенер апарат * Ел.мощност около 80 W * Единици на сканиране мин. 16 бр. * Време за сканиране на една корона средно 60 сек * Време за сканиране на мост с три члена средно 120 сек 2. КАМ фрезапарат * Ел.мощност 2.2 kW * Работещи оси 5 бр. * Време за фрезоване на мост с три члена средно 50 мин * Фрезоване тип - сухо и мокро Изпълнението на дейността ще протече на два етапа, а именно: Етап 1 Подготвителен включващ разработване и провеждане на тръжна процедура за избор на външен изпълнител на дейността с публична покана по реда ПМС 160. Този етап ще се извършва изцяло от ръководителя на проекта като при необходимост ще използва услугите на специалисти юристи, инженер специалист, счетоводител и други. Този етап се очаква да продължи 3-4 месеца като изпълнението му ще се съгласува с Договарящия орган за извършване на необходимия контрол. Етап 2 Изпълнение на дейността от избрания външен изпълнител. Този етап ще протече 5-6 месеца и включва извършването на следните дейности: * Поръчка на избраната КАД КАМ система; * Доставка на оборудването; * Монтаж на оборудването; * Извършване на тестови проби; * Обучение на лицата, които ще работят със системата; При изпълнението на дейността външния изпълнител ще бъде подпомаган изцяло от ръководителя на проекта и управител на "СМТЛ - Или Дент" ЕООД. 184 671.03 184 671.00
Закупуване на пещ за изпичане на керамика: Наличното оборудване (пещ за изпичане на керамика с вакуумпомпа) е изцяло амортизирано, използва остаряла технология, свързана с висок разход на време и ел. енергия и ниска производителност, като не позволява равномерно и качествено изпичане на повече от един детайл. Обработката не позволява удовлетворяване на изискванията на новите технологии и материали за изработка на зъбни конструкции. "СМТЛ - Или Дент" ЕООД възнамерява да закупи съвременна пещ за изпичане и пресоване на керамика с вакуумпомпа, която да осигури подобряване качеството на произвежданите метало-керамични дентални коронки. За изчисление на енергийните разходи на компанията след въвеждане в експлоатация на препоръчаната мярка са използвани техническите характеристики на предлагана на пазара съвременна керамична пещ с вакуумпомпа, инфрачервена камера, която осигурява не само процеса на печене, а и контролира температурата на муфата за пресоване. Оборудването е снабдено с електронно управление за равномерно разпределение на топлината в камерата и следи температурата на повърхността на детайла в нея, което води до оптимални резултати при изпичане и продължителен жизнен цикъл на нагревателения елемент. Мощността на разглежданата пещ за изпичане на керамика е 1,84 kW като има възможност за едновременно и равномерно изпичане на повече от един детайл. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка е използвана програма за изпичане от 15 минути на покритие за изпичане на металокерамичните коронки, адапта с керамика и циркониевите коронки. Закупуването и въвеждането в експлоатация на Пещ за изпичане и пресоване на керамика с вакуумпомпа е съобразно направените препоръки на Мярка 2 от енергийния одит и е със следните базисни техн. параметри: 1. Ел.Мощност 1.84 kW 2. Температура на нагряване 1000。С 3. Полезен размер на изпичащата камера - диаметър 90 мм - височина 80 мм Изпълнението на дейността ще протече на два етапа, а именно: Етап 1 Подготвителен включващ разработване и провеждане на тръжна процедура за избор на външен изпълнител на дейността с публична покана по реда ПМС 160. Този етап ще се извършва изцяло от ръководителя на проекта като при необходимост ще използва услугите на специалисти юристи, инженер специалист, счетоводител и други. Този етап се очаква да продължи 3-4 месеца като изпълнението му ще се съгласува с Договарящия орган за извършване на необходимия контрол. Етап 2 Изпълнение на дейността от избрания външен изпълнител. Този етап ще протече 5-6 месеца и включва извършването на следните дейности: * Поръчка на избраната пещ за изпичане на керамика; * Доставка на оборудването; * Монтаж на оборудването; * Извършване на тестови проби; * Обучение на лицата, които ще работят със системата; При изпълнението на дейността външния изпълнител ще бъде подпомаган изцяло от ръководителя на проекта и управител на "СМТЛ - Или Дент" ЕООД. 30 722.18 30 722.18
Закупуване на синтеровъчна пещ: "СМТЛ - Или Дент" ЕООД желае да закупи ново съвременно оборудване, с което да могат да се изработват циркониеви дентални коронки, които се изработват от основа от циркониев диоксид с или без слой от порцелан върху тях. Циркониевият прах се рафинира чрез специална процедура и се пресова в блокчета. От все още “мекия” цирконий в зъботехническата лаборатория се фрезова конструкция, след което се изпича в синтеровъчна пещ на 1500 градуса. Само чрез това изпичане, цирконият придобива крайната си твърдост и устойчивост. Технологично методът за изработване е с обработка чрез CAD-CAM система, след което се извършва синтероване. Керамичното покритие се изпича в пещ за изпичане на керамика. За целите на това ново производство компанията се нуждае от синтеровъчна пещ, като разглежданата зъботехническа лаборатория не разполага с подобна. Анализът на настоящото положение се основава на база на използвана в практиката и предлагана на пазара синтеровъчна пещ DD Argus fire Speed с прозводител Dental Direkt GmbH, Германия, с мощност 2 kW, оборудвана с нагревателни елемента от силициев карбит (SiC), които осигуряват надеждно синтероване при максимална температура 1530。С и синтеровачен цикъл за единични циркониеви корони 2 часа, при синтероване на един детайл при прогнозния план на компанията за изработка на 500 циркониеви дентални коронки средногодишно. Закупуването и въвеждането в експлоатация на синтеровъчна пещ e съобразно направените препоръки на Мярка 3 от енергийния одит и е със следните базисни техн. параметри: 1. Ел.Мощност 1.72 kW 2. Нагревателни елементи тип MoSi2 3. Температура на нагряване 1650 。С 4. Синтеровъчен цикъл часа 1.66 Изпълнението на дейността ще протече на два етапа, а именно: Етап 1 Подготвителен включващ разработване и провеждане на тръжна процедура за избор на външен изпълнител на дейността с публична покана по реда ПМС 160. Този етап ще се извършва изцяло от ръководителя на проекта като при необходимост ще използва услугите на специалисти юристи, инженер специалист, счетоводител и други. Този етап се очаква да продължи 3-4 месеца като изпълнението му ще се съгласува с Договарящия орган за извършване на необходимия контрол. Етап 2 Изпълнение на дейността от избрания външен изпълнител. Този етап ще протече 5-6 месеца и включва извършването на следните дейности: * Поръчка на избраната синтеровъчна пещ; * Доставка на оборудването; * Монтаж на оборудването; * Извършване на тестови проби; * Обучение на лицата, които ще работят със системата; При изпълнението на дейността външния изпълнител ще бъде подпомаган изцяло от ръководителя на проекта и управител на "СМТЛ - Или Дент" ЕООД. 13 840.24 13 840.02
Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението на предприятието: Към настоящият момент в зъботехническата лаборатория не са налични средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумираната енергия е само електрическа. Събирането на информацията за потреблението на енергия става по ежемесечните фактури, които компанията получава от местното електроразпределително дружество. Анализ на информацията за потреблението на енергия не се извършва, поради факта, че не се извършва отчитане на енергията по произведени продукти и по технологични процеси. Информация за количеството и качеството на произведената продукция се събира и анализира от Управителя ежемесечно. На база на обема на поръчките се определят материалните потоци, а след изпълнението на поръчките се следи за качеството на изпълнение, вложените материали и се отчитат разходите за тях. В технологичният процес за изработка на дентални коронки се полага ръчен труд. В зъботехническата лаборатория се използва оборудване, което не е снабдено с електронен контрол и често се налага то да остава в работен режим по време на ръчните операции, което увеличава енергийните разходи на компанията. Тяхното намаляване към настоящия момент е свързано с човешкия фактор и енергоспестяване чрез поведенченски мерки, което не подлежи на постоянен контрол. „СМТЛ - ИЛИ ДЕНТ” ЕООД възнамерява да внедри автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в зъботехническата си лаборатория съобразно мярка 4 от изготвения енергиен одит. Препоръчаната за целите на компанията СМЕ представлява система, която записва потреблението на енергия за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се закупуване и монтиране на следното оборудване: * хардуерно оборудване - 1 бр., което включва измервателна апаратура за измерване на консумираната електрическа енергия в Главното разпределително табло на зъботехническата лаборатория и монтиране на измервателните прибори с прогнозна стойност 700 лв. с ДДС; * софтуер на системата за контрол и управление - 1 бр. с прогнозна стойност 500 лв. с ДДС. Същият е бюджетиран в ред 24 Разходи за материали, необходими за изпълнението на мерките по Елемент А поради непокриването на необходимия стойностен праг на същественост. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. На база на приетите практики, начина, по който ще бъде изпълнена СМЕ конкретно за предприятието и след обучение на персонала, чрез експертна оценка е прието, че тя ще доведе до 10% енергийни спестявания след внедряването й. СМЕ ще обхваща както консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта, така и останалите консуматори в лабораторията. Изпълнението на дейността ще протече на два етапа, а именно: Етап 1 Подготвителен включващ процедура за избор на външен изпълнител на дейността по реда ПМС 160. Този етап се очаква да продължи 2-3 седмици като изпълнението му ще се съгласува с Договарящия орган за извършване на необходимия контрол. Етап 2 Изпълнение на дейността от избрания външен изпълнител. Този етап ще продължи 3 месеца При изпълнението на дейността външния изпълнител ще бъде подпомаган изцяло от ръководителя на проекта и управител на "СМТЛ - Или Дент" ЕООД. 1 200.00 1 200.00
Внедряване и сертифициране на стандарт ISO 50001 Системи за управление на енергията: Целта на този международен стандарт е да позволи на организациите да въведе системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната характеристика, което включва енергийна ефективност, използване и потребление. Въвеждането на този стандарт се очаква да доведе до намаляване на емисиите от парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда чрез систематично управление на енергията. Стандарт ISO 50001:2011 определя изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране и практики за оборудване, системи, процеси и персонал, които допринасят за подобрение на енергийните характеристики. Стандартът залага изискването за внедряване на енергиен мониторингов план и анализ на енергийната ефективност. Този международен стандарт определя изискванията за система за управление на енергията за дадена организация за разработване и въвеждане на енергийна политика, определяне на цели и планове на действие, които да взимат под внимание законовите изисквания и информация, свързани с използването на значително количество енергия. Една система за енергийно управление позволява на дадена организация да постигне своите ангажименти (заложени в политиката й), да предприеме действие, необходимо за подобряване на енергийната й ефективност и да покаже съответствието на системата с изискванията на този международен стандарт. Дейността включва две основни дейности, а именно: Дейност 1 Внедряване на система за енергийно управление - В обхвата на тази дейност следва да бъдат включени следните поддейности: 1.1 Консултантски услуги за разработване на система за енергийно управление съгласно изискванията на ISO 50001:2011 в т.ч Диагностичен одит, Документиране на изискванията на СЕУ, изготвяне на политика за енергийно управление, разработване на процедури за енергийно планиране, енергиен преглед, оперативно управление и за наблюдение, измерване, анализ на ел. потреблението и др. Етапът приключва с утвърждаване на документалния пакет; 1.2 Внедряване на система за енергийно управление в т.ч. провеждане на обучение на ръководството и персонала, пряко засегнат от процесите на СЕУ, надзор на изпълнението на изискванията на СЕУ и консултации при първоначално реализиране на записите, извършване на вътрешен одит на СЕУ, консултации при нужда от коригиращи дейности и други. Етапът приключва с изготвяне на Доклад от вътрешен одит и протокол от прегледа на ръководството; 1.3 Консултации при подготовка и извършване на Сертификационен одит от външен сертифициращ орган. Етапът приключва с изпълнението на Дейност 2 Сертифициране на Системата за енергийно управление съгласно ISO 50001:2011. Дейност 2 Сертифициране на Системата за енергийно управление съгласно ISO 50001:2011. Дейността включва следните подетапи: 2.1 Извършване на предварителен одит на документите по Системата за енергийно управление 2.2 Извършване на сертификационен одит на Системата за енергийно управление В резултат от изпълнението на всеки подетап се предоставя Доклад от извършен одит, а след установяване на съответствие с изискванията на Системата за енергийно управление съгласно ISO 50001:2011 се издава и Сертификат със SAS акредитация. Сертификата е валиден 3 години и е безусловно признат в цял свят. Дейност 1 и Дейност 2 ще се извършат от различни външни изпълнители. Планира се Дейност 1 да продължи 3 (три) месеца, а Дейност 2 - 1.5 (един месец и половина) месеца. Планира се предварителните дейности за избор на външни изпълнители да продължат 2-3 седмици, поради което общата продължителност на дейността възлиза на 5 месеца и се планира да стартира през 8ми (осми) проектен месец. 10 200.00 10 200.00
Извършване на енергийно обследване и изготвяне на енергиен одит : Дейността е планирана и извършена в съответствие с изискванията на процедурата, а именно: "За да са допустими по настоящата процедура, проектите трябва да се основават на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване)". Дейността включва извършване на енергийно обследване на промишлени системи и изготвяне на доклад в резултат от обследването. В доклада (енергиен одит) детайлно е разгледано настоящото производство и всички планирани дейности и очакваните резултатите от тях в т.ч енергийни и неенергийни спестявания, подобрение на производствения процес и повишаване на конкурентоспособността на предприятието. Дейността е извършена външен изпълнител, с който е сключен договор на 30.05.2016 г. Избраният изпълнител извърши дейността за срок от два месеца. Енергийният одит предмет на дейността е предаден на възложителя на 01.08.2016 г. въз основа на приемо-предаватален протокл. Същият преминава контрол за качеството на изготвените енергийни одити от Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР) и получава становище за съответствие на 19.08.2016 г. 7 920.00 7 920.00
Визуализация и публичност: Доброто взаимодействие със средствата за масова информация и осигуряването на максимална информираност и публичност относно Проекта е гаранция за неговото качествено и прозрачно изпълнение от страна на Бенефициента. Публичността на Проекта ще се осъществява съгласно Насоките за кандидатстване и Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. В обхвата на тази дейност се предвижда включването на: - Постоянна информационна табела - 1 бр. Размер: 1200мм х 1000мм х 5мм Цветност: 4+0 (едностранна, цветна) Описание: Визията се отпечатва посредством вискокачествен фотореалистичен печат и се защитава с ламинат. Визията е апликирана върху PVC проскост с дебелина 5 мм. Същите ще бъдат поставени на видно място в офиса на дружеството в гр. Варна. - Информационни брошури - 500 бр. Размер: А5 Цветност: 4+0 (едностранна, цветна) Хартия: 150 гр. ДХМ Същите ще бъдат разпределени както на служителите на дружеството, така и на клиенти и контрагенти на организацията. Още в самото начало на проекта ще бъдат изработени 250 бр. с информация за параметрите по договор. В края на проекта също ще бъдат отпечатани 250 бр. информационни брошури, които ще запознаят обществеността с постигнатите резултати от проекта. - Информационни тефтерчета - 100 бр. Размер: А5 Хартия: 150 гр. ДХМ Бр. стр. - 50 Същите ще бъдат раздадени както на служителите на дружеството, така и на клиенти и контрагенти на организацията. - Стикери - 6 бр. Размер: 300мм х 200мм Печат: 4+0 Медия: PVC гланц, защитено с ламинат Същите ще бъдат залепени на оборудването закупено по проекта, като ще информират, че този актив е закупен в изпълнение на настоящия проект и е съфинанансиран от ЕФРР. Дейността ще се изпълнява през целия период на проекта и ще продължи 12 месеца. 1 000.00 683.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).