Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

ET KOKONA-TANYA KALAKUNOVA was established in 1999 with main activity manufacture of cosmetic products. Our main products include cosmetics for babies, pregnant women and mothers; foot care series; hygienic cosmetics-shampoos, conditioners; sunscreens and others. All products are protected by trademarks, have cosmetic dossiers concerned and required written statements for the cosmetic product safety.
The main activities of the project include:
1.	Activities for developing and strengthening the management capacity of the enterprise through the implementation and certification of management systems in accordance with the requirements of the international standards ISO 9001:2015 and ISO 14001:2015 and investments in new equipment, contributing to compliance with the requirements of the implemented certified management systems.
2.	Activities for promoting the use of information and communication technologies and services, which include activities for the development and introduction of ICT-based software for managing business processes in the enterprise.
3.	Activities for the visualization of the project- appropriate publicity measures and awareness according to the rules of Annex Xll to Regulation (EC) № 1303/2013.
The expected results are improvement of the capacity of the company for more successful presence on the competitive external markets by introduction and implementation of management systems, ICT-based systems and applications for business management and specifically the acquisition of certificates for certified management systems; provision of equipment, contributing to compliance with the requirements of the certified management systems; acquiring a license for the functioning of ICT system introduced by the selected provider.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез консултантски услуги, свързани с въвеждане в предприятието на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015: Проектното предложение в частта консултантски услуги, свързани с въвеждане в предприятието на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, ще бъде изпълнено посредством използването на външна организация с необходимата компетентност и специфична експертиза и ще премине през следните етапи: I. Избор на изпълнител за предвидените услуги в съответствие със ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016 г. и подзаконовите нормативни актове, Оперативното ръководство за изпълнение на договори по схемата и указанията на УО, а именно-публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, респективно служебна публикация на Единния информационен портал на съобщението. II. Въвеждане в предприятието на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, включващо следните основни етапи и дейности: 1.Преглед на съществуващите практики за реализация на дейността и управление в предприятието, включващ използваните документи, разписани правила, процедури, инструкции във фирмата. Целта на този преглед е консултантският екип да се запознае със съществуващите практики на управление и на документиране на процесите и да оцени необходимостта от тяхната промяна и актуализация в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. 2.Предложение за подходяща структура на внедряваните системи за управление посредством разработване на изискуемата документация на СУК и СУОС, включваща наръчник, процедури, политики, програми, документи и др. в съответствие с изискванията на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. В този етап консултантската организация следва да прецизира кои от документите от СУК и СУОС ще бъдат водени на хартия, и кои електронно генерирани, като се съобразят и вземат под внимание предвидените функционалности и на разработваните ИКТ базирани софтуерни приложения за управление на бизнес процесите в предприятието. 3.Практическо въвеждане на СУК и СУОС - консултантската организация ще съдейства на фирмата в практическото приложение на разработените в предишната фаза документи – електронни и на хартиен носител. 4.Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на въведените СУК и СУОС, от екип с представители на Консултантската организация и представители на дружеството. По време на вътрешният одита се идентифицират необходими коригиращи и превантивни действия (когато има такива) за отстраняване на несъответствията и прилагане на области за подобрение, констатирани по време на одита. 5.Преглед от ръководството - Консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на СУК и СУОС, съгласно изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. Чрез Прегледа от ръководството, компанията декларира готовност за сертификация. Планираните дейности за въвеждане в предприятието на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 гарантират подобряване на моделите на управление и организация на основните процеси в дейността на фирмата чрез прилагане на ефективни системи за управление, и по този начин осигуряване на обективни гаранти за качество на продуктите, услугите и процесите, и за устойчиво развитие, щадящо околната среда. Реализацията на планираните дейности гарантират мониторинг и управление на процесите, имащи значимо въздействие върху качеството и околната среда; управление на дейностите, свързани със значимите аспекти за качество и околна среда и гарантиране, че се извършват в дефинирани и управляеми условия и че ключовите характеристики, които могат да имат съществено въздействие, се наблюдават и управляват. 24 900.00 24 800.00
Дейности за инвестиции в ново оборудване, допринасящо за спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление: Дейността включва закупуване и въвеждане в експлоатация на лабораторно оборудване - Лабораторен Хомогенизатор, Автоматичен дестилатор за вода, Ротационен вискозиметър, Рефрактометър. Дейността ще допринесе за въвеждане и за спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление и ще стартира непосредствено след подписване на ДБФП. Лабораторното оборудване ще ни позволи да осигурим продължаващо съответствие с изискванията на клауза 7.1.5 Ресурси за наблюдение и измерване от стандарта ISO 9001:2015, и конкретно клауза 7.1.5.1, която изисква „Организацията трябва да определи и предостави ресурсите, необходими за осигуряване на валидни и надеждни резултати, когато наблюдението или измерването се използват за проверка на съответствието на продукти и услуги с изискванията“.В допълнение клауза 7.1.5.2 Проследимост на измерването изисква „Когато проследимостта на измерването е изискване или когато се счита от организацията за съществен елемент от осигуряването на доверие във валидността на резултатите от измерване, средствата за измерване трябва да бъдат: a)калибрирани и/или проверявани през определени интервали или преди използването спрямо еталони за измерване, проследими до международни или национални еталони b)идентифицирани, за да може да се определи валидността на тяхното калибриране; c)предпазени срещу настройки, повреди или влошаване, което би направило невалидно калибрирането и последващите резултати от измерване.“. По отношение на изискванията на стандарта ISO 14001:2015, клауза 9.1 Наблюдение, измерване, анализ и оценяване изисква: „Организацията трябва да е сигурна, че апаратурата за наблюдение и измерване, която е калибрирана и проверена, се използва и поддържа, както е подходящо.“ Наличието на лабораторното оборудване ще допринесе и за спазване на изискванията на цялата клауза 8.3"Проектиране и разработване на продукти" от ISO 9001:2015.Съгласно кл.8.3.4 „Организацията трябва да прилага мерки за контрол на процеса на проектиране и разработване, за да осигури, че: a)са определени очакваните резултати; b)се извършват прегледи за оценяване на резултатите от проектирането и разработването за удовлетворяване на изискванията; c)се извършват дейности за проверка(верификация), за да се осигури, че изходните елементи от проектирането и разработването удовлетворяват входните елементи; d)се извършват дейности за потвърждаване(валидиране), за да се осигури, че получените продукти удовлетворят изискванията за определеното приложение или предвиденото използване; e)са предприети всички необходими дейности, свързани с проблеми, установени по време на прегледите или дейностите за проверка(верификация) и потвърждаване (валидиране)" Наличието на планираното за закупуване лабораторно оборудване ще допринесе за спазване на съответствието с изискванията на предвидените за внедряване и сертифициране СУК и СУОС в съответствие с изискванията на ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, както и за осигуряване на валидни резултати.Освен това ще избегнем използването на подизпълнители и външни организации, при изпитването на продуктите и при изготвяне на документи за износ на партиди от нашата продукция. Реализацията на дейността ще премине през следните основни етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проект на тръжна процедура в съответствие с ПМС 160/01.07.2016г 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнители, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати. 4.Подписване на договор с избраните изпълнители 5.Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки Доставеното оборудване ще бъде визуализирано съгласно изискванията на процедурата. 99 946.00 99 790.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез услуги за сертификация на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, предоставяни от акредитирана организация: След достигане на фаза за готовност за сертификационен одит на СУК И СУОС в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 в ЕТ КОКОНА-ТАНЯ КАЛАКУНОВА, ще бъде извършен сертификационен одит от независим сертифициращ орган, акредитиран за сертификация на системи за управление. Дейностите за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез услуги за сертификация на системи за управление в съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, ще бъдат изпълнени посредством използването на външна сертификационна компания и ще преминат през следните етапи: I. Избор на изпълнител за предвидените услуги за сертификация в съответствие със ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016 г. и подзаконовите нормативни актове, Оперативното ръководство за изпълнение на договори по схемата и указанията на УО, а именно-публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, респективно служебна публикация на Единния информационен портал на съобщението. Ще бъде поставено изискването услугите за сертификация да бъдат извършени от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021:2011, а след 14.06.2017 г. по ISO/IEC 17021-1:2015 от: - националния орган по акредитация на Република България - Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация”, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, която е страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EAMLA в област сертификация на системи за управление или страна по IAF MLA (International Accreditation Forum, Multilateral recognition Agreement). II. Процесът на сертификация ще премине през следните етапи: 1.Подготовка и подаване на заявление за сертификация към сертификационна акредитирана организация 2.Определяне на подходящ одиторски и екип и планиране на дати за извършването на сертификационен одит от страна на сертификационната компания на място във фирмата 3.Провеждане на същинския сертификационен одит на място във фирмата, включващ: •Преглед на документираните СУК и СУОС, за да се провери дали цялата документация, която се изисква от стандартите и се отнася до организацията, е разработена, внедрена и контролирано документирана. •Оценка на степента на ефективно внедряване на СУК и СУОС, и потвърждение, че съответстват на изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 и предмета на дейност на компанията. •Преглед на основните процеси и дейности на фирмата–одиторският екип извършва оглед на технологични, производствени, управленски и спомагателни процеси и дейности, интервюта с ключови служители и работници и преглед на документи и записи. Оценява се тяхното съответствие спрямо стандартите, СУК, СУОС и нормативните изисквания. •Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството, за да се потвърди, че са съставени и проведени така, че да гарантират ефективността на внедрените СУК и СУОС, и на изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015. •Доклад от сертификационен одит и констатации от водещия одитор, относно несъответствията (ако има такива) и препоръките за подобряване. •Крайното решение на одиторите за препоръка към сертифициращата организация за издаване на сертификати за съответствие с изискванията на международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 ще бъде основано върху доказателствата, събрани по време на сертификационния одит. Като резултат, сертифициращата организация следва да одобри сертификация спрямо международните стандарти ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015, и да издаде сертификати на ЕТ КОКОНА-ТАНЯ КАЛАКУНОВА. 13 300.00 3 960.56
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на ERP и CRM система за управление: Дейността включва използването на услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията и конкретно разработване и въвеждане на ERP и CRM система за управление. Спецификата на работа и на продуктите на всяко отделно предприятие води до необходимостта всяка компания да идентифицира важните за нея процеси и да използва софтуерни приложения, които са разработени конкретно за нейните нужди. Това логично води до нуждата от „разбиване“ на бизнес-процесите на отделни, съставляващи ги компоненти, което от своя страна позволява на ръководството на компанията да вземе под внимание работата на отделните функции, процеси и подпроцеси, като в областта на ИКТ това резултира към фокусиране в конкретни функционални програмни компоненти, които да могат да се изменят в зависимост от потребностите на изменящата се бизнес-среда. Така неминуемо въвеждането и прилагането на ИКТ базирани системи и приложения за управление и организация на ресурсите, производствената дейност, взаимоотношения клиентите и основните бизнес процеси поставя ръководителите на компаниите пред необходимостта да прибегнат до специализирани услуги, които да им предоставят възможност да дефинират нужните им функционалности, които точно да отразяват техните бизнес процеси и включват само необходимите им функции и действия. Дейността за използването на услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в предприятията и конкретно разработване и въвеждане на ERP и CRM система за управление ще допринесе за увеличаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на предприятието и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ и ще премине през следните етапи: I. Избор на изпълнител за услугата: 1.Съгласуване и одобрение на проект на тръжна процедура в съответствие с ПМС 160/01.07.2016г 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класирания на първо място кандидат 4.Подписване на договор с избрания изпълнител II. Разработване и внедряване на ERP и CRM система за управление: 1. Определяне на техническите характеристики и необходимите функционалности за ERP и CRM система за управление. На този етап ще бъдат извършени: • Анализ на съществуващите софтуерни и хардуерни ресурси • Уточняване на параметрите на средата за работа и начина на изпълнение • Дефиниране на цели и задачи за изпълнение • Изготвяне на задание за разработване на ERP и CRM система за управление • Потвърждаване на окончателното техническо задание и етапите на изпълнение. Този етап приключва с утвърдено техническо задание за разработване на ERP и CRM система за управление 2. Разработване и внедряване на системата. На този етап ще бъдат извършени: • Изработване на системата съгласно изискванията на предприятието; • Създаване на база данни и номенклатури за артикули, клиенти, доставчици, ценоразписи; дефиниране на права и привилегии за профили на потребители и групи; конфигуриране на достъпа; • Тестово и окончателно внедряване – включва конфигуриране спрямо параметрите, зададени от предприятието, инсталация, тестване, създаване на профили на потребители и групи и финални настройки Дейността приключва с инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на ERP и CRM система за управление и подписване на приемо-предавателен протокол за услуги, лицензи и друга приложима документация. 86 900.00 86 900.00
Дейности за визуализация: Дейностите за визуализация се основават на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена в интернет пространството и конкретно на страницата на ЕТ КОКОНА-ТАНЯ КАЛАКУНОВА, с цел разпространение сред обществеността непосредствено след сключването на административния договор. За оповестяване приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, ще бъде направена публикация в печатно издание, която ведно с изготвянето на информационни табели и плакати по проекта ще бъдат възложени на външен изпълнител, в съответствие с приложимата процедура от ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016 г. и подзаконовите нормативни актове, а именно-публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, при спазване изискванията на Договарящия орган, посочени в Ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. На закупените активи по проекта ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията, посочени Единния наръчник. Управителят на компанията ще бъде отговорен за стриктното изпълнение на дейността в съответствие с правилата, разписани в Единен наръчник на бенефициентите за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и комуникацията с всички страни, участващи в процеса на изпълнение на проекта. Визуализацията на всички документи има задължителен характер и контролът ще се осъществява от него. По време на провеждането на дейностите по проекта при всички срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на ЕСИФ и по-специално на Европейския фонд за регионално развитие. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския фонд за регионално развитие и се изпълнява по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създават условия, които да гарантират прилагането на хоризонталните политики определени в чл. 7 и чл. 8 от Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Дейностите за визуализация представляват съпътстващи изпълнението на проекта дейности, които ще допринесат като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОПИК и ЕФРР. Действията, предвидени за изпълнение са разнообразни и разнородни като с това се цели достигане до всички представители на целевата група и заинтересовани страни. Ще бъдат направени публикации на интернет пространството и в печатно издание, ще бъдат изработени и поставени на видно място 2 броя информационни табели и 3 броя плакати-изпитани способи за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, публикациите представляват съвременен и популярен метод за разпространение на информация, чрез което ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа, получена по ОП „Иновации и конкурентоспособност”. 1 960.00 1 930.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).