Дейности за укрепване на управленския капацитет и изпълнение на изискванията на международните пазари, чрез въвеждане и сертифициране на стандарти и системи.: В рамките на дейността се предвижда да бъдат изпълнени следните етапи:
ЕТАП 1. Въвеждане на система за управление на околната среда БДС EN 14 001, стандарт за управление на качеството БДС EN ISO 9001, управление на сигурността на информацията БДС ISO/IEC 27001, система за управление на IT услуги ISO 20000-1 и стандарт EN ISO 22301:2014
ЕТАП 2. Сертифициране на система за управление на околната среда БДС EN 14 001, стандарт за управление на качеството БДС EN ISO 9001, управление на сигурността на информацията БДС ISO/IEC 27001, система за управление на IT услуги ISO 20000-1 и стандарт EN ISO 22301:2014
Със залагането за изпълнение на настоящата цел дружеството цели да създаде стабилни пазарни позиции на европейския международния пазар и да увеличава постепенно приходите си от износ. Увеличаване на експортния потенциал е приоритет за дружеството, като ръководството му отчита всички показатели, които влияят за успешното позициониране на външните пазари - високо качество на предлаганите услуги, кратки срокове за изпълнение на поръчките, разработване и внедряване на нови услуги, създаване на трайни и сигурни отношения с лоялни клиенти. Дружеството, в лицето на неговият ръководител, осъзнава и отчита важността на наличието на международно признати стандарти, задължителни за реализиране на стремежа си за повишаване на пазарния дял на международните пазари. Усъвършенстваните работни процеси имат решаващ принос за качеството на предлаганите от дружеството услуги. Стандартът ISO 9001 за системи за управление на качеството е признат и се прилага в целия свят. Ефикасно действащата и процесноориентирана система за управление на качеството отчита специфичните изисквания и перспективи пред дружеството, ще осигури непрекъснато развитие чрез подобряване на предлаганите услуги и ще доведе до повишаване на удовлетвореността на клиентите. Tози стандарт ще подобри пазарните позиции на фирмата и ще създаде конкурентни предимства на дружеството.
Въвеждането и сертифицирането на система за управление на околната среда БДС EN 14 001 има за цел да намали разходите и да спести финансов ресурс чрез целеви подходи към ресурсите, да намали екологичната отговорност на дружеството и да даде допълнителна увереност в клиентите, че дружеството изпълнява изискванията на съответните институции в областта на опазването на околната среда, и да насърчи опазването на околната среда чрез променено поведение на служителите.
Информационната сигурност е приоритет за дружеството заложен в стратегията за развитие. Въвеждането и сертифицирането на система за управление на сигурността на информацията съгласно изискванията на стандарта БДС ISO/IEC 27001 ще осигури подходящи механизми за контрол по сигурността, които да защитават информационните активи и да дават увереност в настоящите и бъдещите клиенти на дружеството. Въвеждането на стандарта ще доведе до оптимизиране на разходите чрез прозрачни структури, въвеждане на мерки за сигурност, като неразделна част от бизнеса процесите в дружеството, подобрен контрол върху рисковете с помощта на системно управление на риска и повишаване на доверие от страна на клиентите и партньорите. Продължение на тези стъпки е въвеждането и сертифицирането на система за управление на ИТ услуги ISO 20000-1, която ще подобри защитата на данните и информацията, ще осигури спестяване на време и разходи, като стандартизира процеси в ИТ услугите и осигури максимално ниво на "спокойствието" за клиентите на фирмата. Не на последно място за успешно развитие на дружеството в посока сигурност и стабилност е въвеждането и сертифицирането на стандарт ЕN ISO 22301:2014, който ще гарантира способността на дружеството да поддържа непрекъснатост на дейността и да увеличи доверието у потребителите, осигурявайки максимално бързо възстановяване на нормалната работа на организацията в случай на непреодолима сила или кризисна ситуация и повишаване на конкурентоспособността на организацията чрез увеличаване на доверието към нея. |
53 000.00
|
52 625.32
|
Дейности за инвестиции в специализирани софтуерни приложения : В рамките на дейността се предвижда придобиване и въвеждане следните специализирани софтуерни приложения, допринасящи за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведените сертифицирани системи за управление:
1. Внедряване на хелп-деск система за управление на процесите по обслужване на клиенти. Системата има за цел да създаде единна точка на взаимодействие с клиентите. Въвеждането на Хелп деск софтуер е необходимо, за да покрие следните изисквания на стандартите ISO 20000-1 и ISO 27001:
• управление на бизнес взаимоотношенията
• управление на доставчиците
• управление на процеси при разрешаване на спорове
• управление на счетоводната отчетност на ИТ услугите
• резервиране на информация
• защита на информационния обмен на съобщения
• защита на информационните системи, свързани със сигурността
• контрол на достъпа на потребителите
• управление на потребителите
• осигуряване на сигурно влизане в системата
• идентификация и автентификация на потребители
• ограничаване на достъпа до информация
• изолиране на чувствителни системи
• контрол върху вътрешната обработка на информацията
• потвърждаване на входните и изходните данни в приложните системи
2. Внедряване на софтуер за управление на ИТ конфигурационните единици. Софтуерът има за цел да създаде единна база данни за управление на конфигурационните единици (CMDB). Управлението на ИТ конфигурациите има отношение непосредствено към елементите използвани в корпоративната ИТ инфраструктура. Въвеждането на софтуер за управление на ИТ конфигурационните единици е необходимо за да покрие следните изисквания на стандарт ISO 20000-1:
• управление на конфигурациите;
• управление на инциденти;
• управление на промени;
• управление на изменения.
3. Внедряване на софтуер за наблюдение на мрежи и системи. Софтуерът има за цел да наблюдава отдалечено най-важните параметри на клиентските и собствените мрежи и системи, с цел навременна реакция в случай на събитие или инцидент. Въвеждането на софтуер за наблюдение на мрежи и системи е необходимо за да покрие следните изисквания на стандартите ISO 27001, ISO 20000-1 и ISO 22301:
• управление на капацитета
• управление на нивото на услугите
• управление на конфигурациите
• разполагане и защита на устройствата
• Поддържане на устройствата
• Регистриране на събития
• Дневници на действията на системния администратор и оператора
• Механизми за контрол на мрежите
4. Внедряване на софтуер за управление взаимоотношенията с клиентите (СРМ). Основната цел на софтуерното приложение е да подобри услугите предлагани на клиентите и да предостави възможност за по - бърз контакт в случай на необходимост. Софтуерът позволява да се структурира и събере в единна база данни информацията за клиентите, партньорите и доставчиците, даже и за конкурентите. Въвеждането на софтуера е необходимо, за да се покрият следните изисквания на стандартите ISO 9001 и ISO 20000-1:
• обмен на информация с клиентите
• определяне на изискванията за продуктите и услугите
• управление на процеси, продукти и услуги от външни доставчици
• управление на бизнес взаимоотношенията
• управление на доставчиците
• управление на процеси при разрешаване на спорове
• управление на счетоводната отчетност на ИТ услугите
Подробни функционални характеристики на предвидените за внедряване софтуерни приложения са представени в Приложение Е към Секция 12 от формуляра. |
87 450.00
|
86 925.00
|
Дейности за ползване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите.: Дейността предвижда фундаментално преосмисляне и пълно препроектиране на бизнес процесите с цел достигане на коренни подобрения в основните показатели на предприятието. Необходимостта от тази дейност се обуславя от настоящото състояние на фирмата, като част от проблемите са:
- Микро предприятие само с двама служители - ръководител и софтуерен специалист;
- Хаотично разпределение на работата и липса на нива на управление - възникналата задача се поема от свободният човек;
- Няма правила за работа с клиентите и обратна връзка - всеки контактува с клиентите и информацията на се систематизира никъде;
- Работещият управител няма възможност да анализира и планира - непрекъсната ангажираност по- възникнали задачи по изпълнение на договорите за поддръжка;
- Ресурсното обезпечаване не е в следствие на анализ или въведени правила, а е според възникнала необходимост;
В допълнение бизнеса се развива бързо и е необходимо наемането на 2бр. нови служители - кей акаунт (работа с клиенти) и софтуерен специалист, които да поемат нарастващите обеми работа. Така изложена ситуацията налага задължителни мерки по препроектиране на бизнес процесите (по скоро на създаването на такива) от външни специалисти, които да предвидят по- големите обеми работа, увеличаването на щата и възможността за развиване на международните пазари. |
29 000.00
|
28 850.00
|
Визуализация: Дейността е свързана с прилагане на мерки за осигуряване на информираност, публичност и комуникация по проекта. Чрез тях ще бъдат популяризирани - настоящия проект, неговите цели, изпълнените дейности, постигнатите резултати, както и осигурената финансовата подкрепа от Европейският съюз. Мерките ще бъдат времево съобразени с напредъка по проекта, с цел гарантиране на прозрачност при изпълнението и взимането на решения. Информация ще достигне до клиентите, партньорите и служителите на фирмата, както и до широката общественост. Повишената обществена осведоменост ще доведе до интерес и сред други работодатели, които е възможно да реализират някои от дейностите заложени в проектното предложение. |
900.00
|
270.00
|