Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 411 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The objectives of the PII are to improve the energy performance by implementing sustainable high efficiency energy measures for a building owned by BAS, located in the town of. Sofia, Sofia Blvd. "73 Tsarigradsko Shose - Rectorate Educational Campus, with identifier 68134.704.544.1, built-up area of 1541 sq.m and total floor area (FBA) of 6344 m2. The building is used for the purposes of the BAS and houses currently operating structures/organizations of the BAS - Institute of Biology and Immunology of Reproduction and Institute of Experimental Morphology, Pathology and Anthropology with Museum. It is intended for scientific and design activities and is a one-volume building on four floors, consisting of laboratories, classrooms, auditoriums, meeting room, library, service and technical rooms. The east wing of the first floor houses the National Museum of Anthropology, which occupies less than 10 % of the total area of the building. 
The PII aims to achieve a minimum of 30% primary energy savings, which will lead to a reduction in energy consumption costs and public resource savings, improve the microclimate of the working spaces, ensure fire safety and an accessible environment for people with reduced mobility and disabilities, while respecting the 'principle of no significant harm' within the meaning of Article 17 of Regulation (EU) 2020/852. The The PII includes the implementation of the measures prescribed in the report for the detailed EE survey of the building, activities related to the structural restoration and reinforcement of the building prescribed in the Technical Passport, roof repair activities, reconstruction of lightning protection and earthing installation, ensuring safety in case of fire and implementation of all necessary and technically feasible measures to ensure an accessible architectural environment in accordance with Regulation RD-02-20-2 of 26.01.2021.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изготвяне на инвестиционен проект /технически проект/ по съответните части съгласно действащата нормативна уредба.: Предвижда се изготвяне на инвестиционен проект във фаза технически проект съгласно действащата нормативна уредба по следните части: Архитектура, Конструктивна, ОВК, Електрическа, ВиК, Енергийна ефективност, Пожарна безопасност, План за безопасност и здраве, План за управление на отпадъците, Сметна документация и други при необходимост, съобразно предвижданите дейности. Дейността ще бъде извършвана на следните етапи: Етап 1 – Изготвяне на техническо задание за проектиране; Етап 2 - Провеждане на обществена поръчка за избор на Изпълнител; Етап 3 - Изготвяне на инвестиционен проект /технически проект/; 152 908.80 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект.: Изготвяне на Комплексен доклад за оценка за съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания към строежите съгласно чл. 142 от Закона за устройство на територията по съответните части, с оглед издаване на разрешение за строеж. Дейността ще се изпълнява на следните етапи: Етап 1: - Провеждане на обществена поръчка при спазване на изискванията на Закона за обществените поръчки и Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител за изпълнение на дейността; Етап 2: Изготвяне на Комплексен доклад за оценка за съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания към строежите. 22 838.40 0.00
Дейности за изпълнение на СМР предвидени в инвестиционния проект.: Инвестиционното предложение включва изпълнение на предписаните мерки в изготвения доклад за детайлно обследване за енергийна ефективност на сграда - Учебен корпус „Ректорат“, собственост на БАН, с оглед подобряване на енергийните характеристики на сградата, чрез прилагане на устойчиви високоефективни енергоспестяващи мерки и постигане целите на инвестицията по ПВУ, а именно: - Подмяна на дограма с нова PVC с двоен стъклопакет с λ ≤ 1.10 W/mК, включително демонтаж и извозване на старата дограма и вътрешно обръщане около новата; - Доставка и полагане на топлоизолация EPS (10 см, λ ≤ 0,029 W/mK)по фасадни стени (тип 3 и 4), вкл. стъклофибърна мрежа, укрепващи дюбели, шпакловка, мазилка и фасадна боя. - Обръщане около бордове и отвори с EPS (2 см, λ ≤ 0,029 W/mK), вкл. стъклофибърна мрежа, укрепващи дюбели, циментова шпакловка, мазилка и фасадна боя. - Предварителна подготовка на таванска плоча, почистване, доставка и полагане на топлоизолация от каменна вата с дебелина 12 см и λ ≤ 0,037 W/mK, полагане на топлоизолация на таванска плоча на покрив тип 1 и циментова замазка. - Предварителна подготовка на покривна плоча, демонтаж на стари керемиди, доставка и полагане на топлоизолация от минерална вата с дебелина 10 см и λ ≤ 0,035 W/mK, на покривна плоча на покрив тип 1, ремонтиране и подмяна на дървени греди и дъсчена обшивка, полагане на хидро и пароизолация, подмяна на керемиди и затваряне с OSB от вътрешната страна. - Предварителна подготовка на покрив тип 2, почистване, доставка и полагане на топлоизолация от XPS с дебелина 10 см и λ ≤ 0,028 W/mK, на покрив тип 2, изравнителна циментова замазка, полагане на гранитогрес. - Подмяна на покривна дограма 6,00 м2 с PVC с двоен или троен стъклопакет с λ ≤ 1.10 W/mК. - Доставка и монтаж на осветителни тела с нови енергоефективни ЛОТ с ЕПРА и LED осветителни тела и/или с енергоспестяващи (светодиодни или КЛЛ) и датчици за движение. - Доставка и монтаж на тръбна разводка от полипропиленови тръби; Доставка и монтаж на спирателнa арматура; - Доставка и монтаж на алуминиеви радиатори; Доставка и монтаж на глави, секретни вентили и ръчни обезвъздушители; - Доставка и монтаж на изолация от микропореста гума върху тръбната разводка, преминаваща в неотопляеми помещения; Доставка и монтаж на спирателни вентили, предпазни и възвратни клапани, филтри;" - Доставка и монтаж на необходимите датчици, контролери, прибори за управление и софтуър. Доставка и монтаж на Система за сградна автоматизация и управление (ССАУ - BMS). СМР включват и Мерки по конструктивно възстановяване, както следва: - Сеизмично укрепване на конструкцията на сградата; - Възстановяване на бетонови повърхности, повредени от течове, включително премахване на теча, почистване на армировката, възстановяване на покритие и допълнително укрепване. - Оформяне не дилатационни фуги; - Подмяна на компрометирани участъци от вкопана канализация в сутерена на сградата, вкл. доставка и монтаж на нови капаци на канализационни ревизионни шахти; - Полагане на течна хидроизолация на ограждащи сутеренни стени; - Изкърпване, подмяна и почистване на замърсени и дефектирали участъци от външната каменна облицовка; - Ремонт на фуги между сутеренни стени и плочник ; - Обработка на фуги на каменно входно стълбище; СМР Включва и Мерки по ремонт на покрива, Проверка и реконструкция на мълниезащитна и заземителна инсталация, Мерки по пожарна безопасност, Мерки за осигуряване на достъпна среда в съответствие с Наредба РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. Дейността ще се изпълнява на следните Етапи: Етап 1 – провеждане на обществена поръчка за избор на Изпълнител на СМР; Етап 2 - изпълнение на СМР. 4 835 726.64 0.00
Авторски надзор: Съгласно чл. 162, ал. 2 от Закон за устройство на територията, авторският надзор по време на строителството по всички части е задължителен за строежи от първа до пета категория. Избраният въз основа на проведената обществена поръчка проектант ще упражнява авторски надзор по време на изпълнението на СМР- дейностите, съгласно изготвения инвестиционен проект и действащата нормативна уредба. Редът и условията за осъществяване на авторски надзор, ще бъдат регламентирани в сключен между Възложителя и проектнaта договор. 3 600.00 0.00
Строителен надзор съгласно ЗУТ: Упражняване на строителен надзор и контрол при изпълнението на СМР в съответствие с одобрените инвестиционни проекти, включващо законосъобразното започване, изпълнение и завършване на строежа и изпълнение на всички дейности, съгласно чл. 168 от ЗУТ. Избраният изпълнител, въз основа на проведената обществена поръчка за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на изготвения инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите, ще упражнява и строителен надзор по време на строителството. Редът и условията за осъществяване на строителния надзор, ще бъдат регламентирани в сключен между Възложителя и консултанта договор. 45 676.80 0.00
Дейности по въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на СМР Възложителят БАН ще предприеме необходимите действия съгласно ЗУТ за въвеждане на обекта в експлоатация. Въвеждането на обекта в експлоатация ще се осъществява по реда на чл. 177 от ЗУТ. 1 800.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР.: След приключване на СМР Възложителят БАН/крайният получател ще предприеме конкретни действия за изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност). Тази експертна оценка следва да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в изготвения доклад за детайлно обследване за енергийна ефективност на сградата и инвестиционния проект. Дейността ще бъде изпълнена на два Етапа. 11 799.84 0.00
Организация и управление на предложението за изпълнение на инвестицията. Информация и публичност на предложението.: Крайният получател Българска академия на науките (БАН) ще изпълнява дейностите по организация и управление на ПИИ и дейностите, свързани с информация и публичност на предложението, като не се предвижда цялостно възлагане на дейностите на външен изпълнител. 1. Дейностите по организацията и управлението на предложението, ще се извършват от целеви екип от вътрешни и външни експерти на БАН, което ще осигури пълноценното използване на наличния административен и експертен потенциал, без да се създават допълнителни административни структури. При необходимост ще бъдат привлечени външни експерти за изпълнение на част от дейностите по инвестицията. 2. Българска академия на науките (БАН) ще изпълнява всички подходящи дейности за информация и публичност на ПИИ, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост. БАН ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от ЕС, като при всички мерки за информация и публичност, изрично се указва произходът на финансиране чрез поставяне на Емблемата на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. По време на осъществяването на дейностите, БАН ще осигури информация и публичност на проекта, чрез информация на електронната си страница, поставяне на необходимите табели/билборд на мястото на изпълняваните дейности и организиране на най-малко две публични събития в процеса на изпълнение на инвестицията и конкретното предложение. При изпълнение на дейността за информация и публичност ще се избират външни изпълнители при спазване на разпоредбите на ЗОП и ППЗОП Дейността ще се изпълнява на два Етапа: Етап 1 – избор на Изпълнител за осъществяване на дейността, съгласно разпоредбите на ЗОП. Етап 2 – изпълнение на дейността. 84 572.51 0.00
Съгласуване и одобряване на инвестиционния проект. Издаване на разрешение за строеж.: Внасяне от страна на крайния получател БАН на изготвените инвестиционен проект и комплексен доклад за оценка на съответствието на изготвените инвестиционни проекти със съществените изисквания към строежите за съгласуване и одобряване от компетентен орган съгласно Закон за устройство на територията. Издаване на разрешение за строеж. Дейността ще бъде извършвана на следните етапи: Етап 1 – Съгласуване и одобряване на изготвения инвестиционен проект. Етап 2 - Издаване на разрешение за строеж. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).