Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at implementation of the entrepreneurial idea of a company registered in the end of the year 2017 - Global Cosmetic Ltd., for establishment of a micro-enterprise for production of high-end professional selective hair cosmetics. The establishment of the enterprise brings together the professional experience and the educational qualification of the members of a family from the town of Silistra, towards their idea, on one hand, to shift from trade with professional hair cosmetics to own production and, on the other hand, to develop and market high-end Bulgarian products at competitive prices. In order to achieve this objective, the applicant uses number of circumstances expected to contribute to the success of the entrepreneurial idea and, at the same time, fully comply with the requirements of Procedure BG16RFOP002-2.024: 1) Relevant to the entrepreneurial idea long-term professional experience and education of the entrepreneur - a woman at the age of 59, who is sole owner of the capital of the company and has permanently reduced working capacity; 2) Relevant to the entrepreneurial idea long-term professional experience in trade in professional hair cosmetics of a family representative, together with acquired through specialized trainings specific knowledge and established contacts; and (3) Relevant to the entrepreneurial idea professional qualification and more than 20 years of extensive experience in cosmetics production of an expert - chemist who will be involved in the project team together with one more family representative having trade experience and relevant education.
The expected result prom project implementation is micro-enterprise for production of professional hair cosmetics established and operational.
The planned activities include: 1) Activities towards implementation of the entrepreneurial idea: rent of premises, purchase of equipment, development of cosmetic formulas and start of production; 2) Visibility activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Реализиране на пазара на предприемаческата идея: 1.1.) Наемане на квалифициран персонал; 1.2.) Доставка на ДМА; 1.3.) Доставка на материали и консумативи за производство; 1.4.) Наемане на работно помещение; 1.5.) Възлагане на външни услуги; 1.6.) Стартиране на производството и начало на реализация на продукцията; 1.7.) Участие в изложение. : 1.1. Наемане на квалифициран персонал (4 лица): Предприемач / Помощник фармацевт, Технолог; Началник производство; Оператор на технологично оборудване. Изброените позиции формират оптимален стартов екип за реализиране на предприемаческата идея в трите й основни фази: доставки, производство и пласмент. В основата стои Предприемачът. Той е Помощник фармацевт и притежава необходимите за лабораторната работа на предприятието ключови компетенции. Двигател на бизнеса е Началник производство. Той ще отговаря за вземането на ключови решения, касаещи цялостния производствен процес и, в допълнение, за комуникацията с клиенти и пласмента на продукцията. Технологът ще отговаря за доставката на суровини и за изпълнението на козметичните формули. Операторът на технологичното оборудване ще обезпечава всички дейности по работа с машините до получаването на готов продукт (вкл. опаковане и етикетиране). 1.2. Доставка на ДМА: - Производствено оборудване: 1 бр. хомогенизираща машина (миксер), 1 бр. компресор за пълначните машини. - Лабораторно оборудване: 1 бр. pH метър, 1 бр. аналитична везна и 1 бр. прецизна везна. Заложено е минимално необходимото оборудване за стартиране на производството, което ще даде възможност за постигане на заложените в Бизнес плана показатели за първите 3 години след приключването на проекта. Лабораторното оборудване е необходимо за подготовка на компонентите за козметичните формули. pH метърът е нужен за контрол на киселинността, която е показател за качеството както на суровините, така и на готовата продукция. Аналитичната везна включва специализиран софтуер, осигуряващ комбиниране на работата по измерването със задължителни за типа производство допълнителни функции: измерване на плътност, процентно претегляне, сумиране и др. Прецизната везна е стандартна лабораторна везна, необходима за претегляне на суровините при доставка и разфасоване. Хомогенизиращата машина смесва компонентите, зададени от Технолога и подготвени в лабораторията от Помощник фармацевта. Готовата смес се подава към пълначна машина. Хомогенизиращата машина е с универсално приложение за производството на различни по плътност консистенции. Разработването на формула и стартиране производството на балсам се планира, съгл. Бизнес плана, в година N+1, след успешното стартиране на производството и продажбите на 8-те стартови продукта (6 вида лека почистваща пяна и 2 вида серум). Предвиден е и 1 бр. компресор за въздух за пълначна машина, който е портативен, универсален, и може да обслужва няколко пълначни машини. 1.3. Доставка на материали и консумативи за производство: - Суровини за изпълнение на козметичните формули. - Опаковки за готова продукция (бутилки + капачки и кашони). - Етикети. Необходимите за производството суровини - различни видове билкови екстракти, натурални масла, пенители, стабилизатори и др., ще бъдат дефинирани с максимална конкретика при разработването на козметичните формули. За готовите козметични формули са необходими опаковки. Предвидено e екологосъобразно решение - непрозрачни биоразградими пластмасови бутилки, с вместимост - 250 мл. за лека почистваща пяна и 200 мл. за серум, с приблизителен брой 10 000 бутилки. Бутилките са поставят в кашони - 12 бр. бутилки в един кашон. Последната стъпка е етикетирането на готовия продукт. Съдържанието на етикетите ще бъде подготвяно от Помощник фармацевта. Етикетите се поръчват за отпечатване и се получават на ролка, готови за зареждане в етикетиращата машина. Предвижда се закупуване на приблизително 10 000 бр. етикети. 232 650.00 178 421.66
ПРОДЪЛЖЕНИЕ / Дейност 1: Реализиране на пазара на предприемаческата идея: 1.1.) Наемане на квалифициран персонал; 1.2.) Доставка на ДМА; 1.3.) Доставка на материали и консумативи за производство; 1.4.) Наемане на работно помещение; 1.5.) Възлагане на външни услуги; 1.6.) Стартиране на производството и начало на реализация на продукцията; 1.7.) Участие в изложение. : 1.4. Наемане на работно помещение с площ 160-200 кв. м., състоящо се от: малък склад за суровини, малък склад за опаковки, склад за готова продукция, производствено помещение, опаковъчно помещение, лаборатория за изследване, тоалетна, баня, съблекалня, стая за почивка и малък офис. Помещението ще осигури изпълнение на предвидените в проекта дейности, като заложената в бюджета сума включва наем и режийни разходи за 17 месеца. Периодът на наемане е от месец 2 до месец 18. Предвижда се запазване на помещението за минимум три години след годината на приключване на проекта. 1.5. Възлагане на необходими за успешната реализация на предприемаческата идея външни услуги: 1.5.1. Разработване на технологии за производство 1.5.1.1. Разработване на 8 броя козметични формули за 8 стартови продукта. Козметичната формула е най-важният елемент в един професионален продукт, тъй като от нея зависи постигането на претендирания ефект. Разработването й се извършва от специалист - формулатор. Помощник фармацевтът и Технологът притежават основните знания, но не и опит в разработването на козметични формули за селективна професионална козметика за коса. Затова екипът е стигнал до решението да възложи разработването на козметичните формули на външен изпълнител и да предвиди, при предаването на работата от негова страна, извършване на кратко обучение на екипа на предприятието. Опитът, натрупан с реализирането на готовите козметични формули и придобитите в резултат от обучението допълнителни знания ще послужат на двамата специалисти в екипа като основа за разработването на формулите за следващите продукти. 1.5.1.2. Извършване на изпитвания от Специализирана лаборатория за оценка на безопасността на козметичните продукти върху човешкото здраве. Оценката е задължителен елемент за стартиране на серийно производство и пускане на пазара. 1.5.2. Създаване на интернет страница на предприятието с онлайн магазин. Поддейността е част от реализацията на предприемаческата идея и способства както за представяне на предприятието и неговата дейност, така и за визуализиране на финансовия принос на ЕФРР. Предвидено е и регистриране на домейн и избор на хостинг услуга. 1.5.3. Защита на индустриалната собственост. Регистрирането на търговска марка е задължителна стъпка при реализиране на предприемаческа идея за производство на продукт. Предвижда се възлагането на външен изпълнител на проверка на 1-3 потенциални марки и регистрация на търговска марка на територията на България и ЕС. 1.6. Производство и пласмент. Производството и пласмента на готовата продукция са упоменати в настоящото изложение за пълнота. Тази поддейност не е свързана с разходи в бюджета извън допустимите разходи по останалите поддейности в рамките на Дейност 1. 1.7. Участие в изложение. С оглед предвижданията на кандидата за разширяване и развитие на дейността на предприятието, в т.ч. разширяване на пазара от регионален към национален и, в перспектива, международен, е предвидено представяне на предприемаческите продукти по време на националното изложение "Varna Beauty Speace/за професионалисти/" в неговото есенно издание на 2020 г. Това е специализирано изложение в България, което събира под един покрив производители и вносители на професионална козметика, оборудване и обзавеждане за салони за красота и спа центрове, различни терапии, услуги и обучения за красота и здраве. Заложен е бюджет за участие на двама представители на екипа на предприятието, включващо: такса за участие, пътни разходи, дневни на двама души и разходи на двама души за нощувки. 0.00 6 739.46
Дейност 2: Визуализация на проекта: С оглед осигуряване на визуализация за получената финансова подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020, проектът включва следните мерки: 2.1. Упоменаване на финансовия принос на ЕФРР чрез ОПИК във всички документи, отнасящи се до изпълнението на поддейности по проекта - отчети за изпълнението, официална кореспонденция, обяви, публикации и т.н. Изпълнението на тази мярка не е свързано с разходи, включени в бюджета за Дейност 2. 2.2. Включване на графични изображения и информация за получената от ЕФРР безвъзмездна финансова помощ в интернет страницата на предприятието, която ще бъде разработена в рамките на поддейност 1.5.2. При осъществяване на поддейността ще бъдат спазени условията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, като изискванията за това ще бъдат заложени в договора с избрания изпълнител - разработчик на интернет страницата. Изпълнението на тази мярка не е свързано с допълнителни разходи, извън тези по поддейност 1.5.2. 2.3. Изготвяне на информационна дипляна, която ще представя проекта и предприятието, при спазване изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Дипляната ще съдържа текстова информация и графични изображения, ще бъде двустранна, цветна, сгъната. Предвидено количество - 1000 бр. Ще се разпространява паралелно с пласмента на продукцията: част от крайните клиенти, закупили продукти, ще получават към тях информационна дипляна. Разходите за дизайн и отпечатване на информационната дипляна са включени в бюджета на Дейност 2. 2.4. Изработване на хартиена торбичка с дръжки. Торбичката ще бъде изработена от натурална "еко" хартия. Върху нея ще бъдат отпечатани задължителните елементи, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвидено количество - 1000 бр. Ще се разпространява паралелно с пласмента на продукцията: част от крайните клиенти, закупили продукти, ще ги получават в хартиена торбичка. Разходите за дизайн и изработване на хартиената торбичка са включени в бюджета на Дейност 2. 2.5. Изготвяне и поставяне на постоянна упоменателна табела. Предназначението на табелата е да предоставя информация за реализацията на проекта (предприятието) с финансовата подкрепа на ЕФРР чрез ОПИК. Табелата ще бъде поставена на стената на входа на предприятието. Ще съдържа всички задължителни елементи, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Разходите за дизайн и изработване на табелата са включени в бюджета на Дейност 2. 2.6. Изготвяне и поставяне на стикери върху закупеното в рамките на поддейност 1.2. оборудване. Стикерите ще включват всички задължителни елементи, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвидено количество - 10 бр. Разходите за дизайн и изработване на стикери са включени в бюджета на Дейност 2. 2 000.00 1 998.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).