Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The purpose of this project proposal is to increase the energy efficiency and production capacity of Minstroy Maritsa Iztok AD by replacing the company's basic production equipment, which is obsolete and energy-intensive. Old equipment will be replaced by new, which is characterized by significantly improved performance and low fuel consumption.
The planned replacement is the following: bulldozer, grader, 2 excavators and a front loader, which are the main machines associated with the company's operations. The project envisages the construction of a waste heat recovery system, the introduction of an automated system for monitoring and control of energy consumption and the introduction of ISO 50001.
As a result of the implementation of these measures, the volume of energy used and the amount of spent negative carbon emissions from production will be reduced, which will help to protect the environment and improve the competitiveness of the company. The planned energy savings for the plant as a result of the project implementation (PES) will be 78.5% or 4281812 kWh / year. The efficiency of the investment as a ratio of the amount of energy saved in kWh. on an annual basis compared to the required investment in BGN (kWh/lv) will be 1.525 kWh/lv. carbon dioxide savings of 1147.3 t/year.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на енергийно ефективен булдозер (мярка 1 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване на булдозер - 1 бр.: В изпълнение на мярка 1 от енергийния одит ще бъде закупен нов булдозер, който ще замени съществуващ в предприятието, произведен през 1988 г. Той се използва за избутване (притикване) на фракции и земни маси, като по този начин се получава подравняване на обработваните терени при рекултивация. Предвиденото за закупуване оборудване се отнася до основната дейност на кандидата, в която попада и проектното предложение, а именно 42.99, където попада и рекултивацията на терени. С булдозера не могат да се превозват товари и същият ще бъде използван за производствената дейност на фирмата в рамките на обекти на възложители на дружеството. Рекултивацията на терени е свързана с възстановяването на естествения вид на ландшафта, нарушен от минна дейност и не води до изграждане на транспортна инфраструктура. Рекултивацията не може да бъде извършвана през зимните месеци, както и при кално време. Стремежът на дружеството е машините, вкл. и булдозера да работят поне 1250 часа/годишно, за да могат да извършват работата си. На практика обаче булдозерът не може да постигне тези часове, поради чести повреди и необходимост от ремонти, включващи и времето за изчакване на доставката на резервни части. Характерни недостатъци на съществуващия булдозер са пропуските в хидравличната система, както и честите повреди по морално остарялото задвижване (веригите) на машината. Проблемите, свързани с дизеловия двигател на машината, също са много чести. През 2014 г. машината е била ремонтирана над 180 часа в ремонтната база, а допълнително не е работила още 80 часа, поради изчакване пристигането на резервни части, транспортиране от площадката, където се намира до ремонтна база, както и поради изчакването на ремонта на други машини, от които зависи работата на булдозера. Старият булдозер се характеризира със средна производителност 16.83 m3/ч. и среден разход на дизелово гориво - 34.6 л./ч. Годишният разход на дизелово гориво е 34254 л./год., равняващ се на 49066 лв./год. Разходите, заплатени за обслужване на булдозера, са в размер на 5995 лв. Консумираната енергия се равнява на 334922 kWh/год., а емисиите вследствие изгарянето на дизелово гориво са 89.4 т./год. Планираният за закупуване нов булдозер се характеризира с по-висока мощност, по-нисък разход на гориво и по-висока производителност, в резултат на което кандидатът ще постигне съществени енергийни спестявания при разширяване на производствения капацитет и постигане на по-добра производителност. Новата машина ще даде възможност да бъдат постигнати номиналните 1250 работни часа/год. Производителността на новия булдозер може да достигне 70.12 m3/ч. Тази производителност е 4 пъти по-висока от производителността на стария булдозер (16.83 m3/ч.). Очаква се извършената работа от новия булдозер да е с около 5 пъти по-голяма отколкото при стария, както поради по-високата производителност, така и поради възможността за повече часове работа. По този начин извършената работа ще се увеличи от досегашните 16665,5 m3/год. на 87650 m3/год., което представлява повишаване на производствения капацитет при процесите, извършвани от булдозера, с над 500%. Очакваният среден разход на дизелово гориво на новата машина е около 17.5 л./час., което е почти половината от разхода на стария булдозер (34,6 л./час). Очаква се след изпълнение на мярката годишната консумация на дизелово гориво да е в размер на 21875 л./год. на стойност 31334 лв./год. Тази консумация е с около 1,5 пъти по-ниска от настоящата (34 254 л./год., равняващи се на 49066 лв./год.). Консумираната енергия след изпълнение на мярката се равнява на 213885 kWh/год., а емисиите вследствие изгарянето на дизелово гориво са 57.1 т./год. Това представлява енергийно спестяване в размер на 1547597 kWh/год., равняващи се на 302263 лв./год. Спестените емисии въглероден диоксид ще бъдат в размер на 413.2 т./год. Изпълнението на проекта и настоящата мярка ще доведе и до редица неенергийни спестявания, които възлизат на 75542 лв./год. 638 970.00 638 970.00
Придобиване на енергийно ефективен грейдер (мярка 2 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване на грейдер - 1 бр.: В изпълнение на мярка 2 от енергийния одит ще бъде закупен нов съвременен грейдер, който ще замени съществуващ в предприятието амортизиран такъв, произведен през 1986 г. Той се използва за подравняване на терени, разпределяне на земни маси, заравняване на неравности. Движи се в право направление и посредством гребло притиска и подравнява земната повърхност. Предвиденото за закупуване оборудване се отнася до основната дейност на кандидата, в която попада и проектното предложение, а именно 42.99, където попада и рекултивацията на терени. С грейдера не могат да се превозват товари и същият ще бъде използван за производствената дейност на фирмата в рамките на обекти на възложители на дружеството. Рекултивацията на терени е свързана с възстановяването на естествения вид на ландшафта, нарушен от минна дейност и не води до изграждане на транспортна инфраструктура. Рекултивацията не може да бъде извършвана през зимните месеци, както и в кално време. Стремежът на дружеството е машините, вкл. и грейдера да работят поне 1250 часа/годишно, за да могат да извършват работата си. На практика обаче грейдерът не може да достигне тези часове, поради чести повреди и необходимост от ремонти, включващи и времето за изчакване на доставката на резервни части. Характерни недостатъци на грейдера са пропуските в хидравличната система, притискаща греблото на машината. Повредите по дизеловия двигател на машината са много чести. Окачването и спирачната система също дефектират често. През 2014 г. машината е била ремонтирана над 220 часа в ремонтната база, а допълнително не е работила още 50 часа, поради изчакване пристигането на резервни части, транспортиране от площадката, където се намира до ремонтна база, както и поради изчакването на ремонта на други машини, от които зависи работата на грейдера. Старият грейдер се характеризира със средна производителност 7168 m2/ч. и среден разход на дизелово гориво - 33.8 л./ч. Годишният разход на дизелово гориво е 33124 л./год., равняващ се на 47447 лв./год. Разходите, заплатени за обслужване на машината, са в размер на 5950 лв. Консумираната енергия се равнява на 323873 kWh/год., а емисиите вследствие изгарянето на дизелово гориво са 86.5 т./год. Планираният за закупуване нов грейдер в мярка 2 се характеризира с по-нисък разход на гориво и по-висока производителност, в резултат на което кандидатът ще може да постигне съществени енергийни спестявания при разширяване на производствения капацитет и постигане на по-добра производителност. Новата машина ще даде възможност да бъдат постигнати номиналните 1250 работни часа/год. Производителността на новия грейдер може да достигне 21760 m2/ч. Тази производителност е 3 пъти по-висока от производителността на стария грейдер. Очаква се извършената работа от новия грейдер да е близо 4 пъти по-голяма отколкото при стария, както поради по-високата производителност, така и поради възможността за повече часове работа. По този начин извършената работа ще се увеличи от досегашните 7024640 m2/год. на 27 200 000 m2/год., което представлява повишаване на производствения капацитет при процесите, извършвани от грейдера, с почти 400%. Очакваният среден разход на дизелово гориво на новата машина е 18 л./час., което е почти половината от разхода на стария булдозер (33,8 л./час). Очаква се след изпълнение на мярката годишната консумация на дизелово гориво да е в размер на 22500 л./год. на стойност 32229 лв./год. Тази консумация е с около 1,5 пъти по-ниска от настоящата (33 124 л./год., равняващи се на 47447 лв./год.). Консумираната енергия след изпълнение на мярката се равнява на 219996 kWh/год., а емисиите вследствие изгарянето на дизелово гориво са 58.7 т./год. Това представлява енергийно спестяване в размер на 1034069 kWh/год., равняващи се на 203892 лв./год. Спестените емисии СО2 ще бъдат в размер на 276.1 т./год. Изпълнението на проекта и настоящата мярка ще доведе и до редица неенергийни спестявания, които възлизат на 52402 лв./год. 612 566.00 612 566.00
Придобиване на енергийно ефективни багери (мярка 3 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване на верижен багер - 1 бр. и колесен багер - 1 бр.: В изпълнение на мярка 3 от енергийния одит ще бъдат закупени нови съвременни багери (верижен и колесен), които ще заменят съществуващи в предприятието амортизирани верижни багери, произведени през 1997 и 1998 г. Те се използват за изкопаване, пренасяне и натоварване на големи количества земни маси и фракции при рекултивацията на терени. Предвиденото за закупуване оборудване се отнася до основната дейност на кандидата, в която попада и проектното предложение, а именно 42.99, където попада и рекултивацията на терени. С багерите не могат да се превозват товари и те ще бъдат използвани за производствената дейност на фирмата в рамките на обекти на възложители на дружеството. Рекултивацията на терени е свързана с възстановяването на естествения вид на ландшафта, нарушен от минна дейност и не води до изграждане на транспортна инфраструктура. Рекултивацията не може да бъде извършвана през зимните месеци, както и в кално време. Стремежът на дружеството е машините, вкл. багерите да работят поне 1250 ч/годишно всеки, за да могат да извършват работата си. На практика обаче съществуващите багери не могат да работят толкова часове годишно, поради чести повреди и необходимост от ремонти, включващи и времето за изчакване на доставката на резервни части. И двете машини са на около 20 години, през които са експлоатирани продължително. Верижните системи и на двата багера са значително износени и се повреждат често. Хидравличните механизми също се обслужват често поради пропуски. През 2014 г. всяка машина е била ремонтирани 200 часа в ремонтната база, а допълнително единият багер не е работил още 30 часа, поради изчакване пристигането на резервни части, транспортиране от площадката, където се намира до ремонтна база и др. Старите багери се характеризира със средна производителност 116,52 m3/ч. (осреднена за двата) и среден разход на дизелово гориво - 23.2 л./ч (осреднен за двата). Годишният разход на дизелово гориво за двата багера е 47964 л./год., равняващ се на 68704 лв./год. Разходите, заплатени за обслужване на машината, са в размер на 15103 лв./год. Консумираната енергия се равнява на 468973 kWh/год., а емисиите вследствие изгарянето на дизелово гориво са 125.2 т./год. Планираните за закупуване нови багери в мярка 3 се характеризират с по-нисък разход на гориво и по-висока производителност, в резултат на което кандидатът ще може да постигне съществени енергийни спестявания при разширяване на производствения капацитет и постигане на по-добра производителност. Новите машини ще дадат възможност да бъдат постигнати номиналните 1250 работни часа/год. Осреднената производителност на новите багери може да достигне 276.47 m3/ч. Тази производителност е над 2 пъти по-висока от производителността на старите багери. Очаква се извършената работа от новите машини да е почти 3 пъти повече отколкото при старите, както поради по-високата производителност, така и поради възможността за повече часове работа. По този начин извършената работа ще се увеличи от досегашните 240911 m3/год. на 691 175 m3/год., което представлява повишаване на производствения капацитет при процесите, извършвани от багерите, с над 280%. Очакваният среден разход на дизелово гориво осреднено за новите машини е 10,75 л./час., което е по-малко от половината от разхода на старите багери (23,2 л./час). Очаква се след изпълнение на мярката годишната консумация на дизелово гориво да е в размер на 26875 л./год. на стойност 38496 лв./год. Тази консумация е с около 1,8 пъти по-ниска от настоящата (47 964 л./год., равняващи се на 68704 лв./год.). Консумираната енергия след изпълнение на мярката е 262773 kWh/год., а емисиите вследствие изгарянето на дизелово гориво са 70.2 т./год. Това представлява енергийно спестяване в размер на 1082715 kWh/год., равняващи се на 238916 лв./год. Спестените емисии СО2 ще бъдат в размер на 289.1 т./год. Изпълнението на проекта и настоящата мярка ще доведе и до редица неенергийни спестявания, които възлизат на 80300 лв./год. 1 194 230.00 1 194 230.00
Придобиване на енергийно ефективен челен товарач (мярка 4 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване на челен товарач - 1 бр.: В изпълнение на мярка 4 от енергийния одит ще бъде закупен нов съвременен челен товарач, който ще замени съществуващ в предприятието амортизиран такъв, произведен през 1989 г. Той се използва при рекултивацията на терени за товарене на фракции и земни маси, както и други строителни материали. Предвиденото за закупуване оборудване се отнася до основната дейност на кандидата, в която попада и проектното предложение, а именно 42.99, където попада и рекултивацията на терени. С челния товарач не могат да се превозват товари и той ще бъде използван за производствената дейност на фирмата в рамките на обекти на възложители на дружеството. Рекултивацията на терени е свързана с възстановяването на естествения вид на ландшафта, нарушен от минна дейност и не води до изграждане на транспортна инфраструктура. Рекултивацията не може да бъде извършвана през зимните месеци, както и при дъждовно/кално време. Стремежът на дружеството е машините, вкл. и челния товарач да работят поне 1250 часа/годишно, за да могат да извършват работата си. На практика обаче товарачът не може да работи толкова часове годишно, поради чести повреди и необходимост от ремонти, включващи и времето за изчакване на доставката на резервни части. Слабите места на използвания челен товарач са хидравличната система и двигателя. Частите за старата машина се намират трудно, а цената им непрекъснато расте. През 2014 г. машината е била ремонтирана 175 часа в ремонтната база, а допълнително не е работила още 65 часа, поради изчакване пристигането на резервни части, транспортиране от площадката, където се намира до ремонтна база, както и поради изчакването на ремонта на други машини, от които зависи работата на товарача. Старият товарач се характеризира със средна производителност 116.1 m3/ч. и среден разход на дизелово гориво - 27 л./ч. Годишният разход на дизелово гориво е 27270 л./год., равняващ се на 39062 лв./год. Разходите, заплатени за обслужване на машината, са в размер на 5725 лв./год. Консумираната енергия се равнява на 266635 kWh/год., а емисиите вследствие изгарянето на дизелово гориво са 71.2 т./год. Планираният за закупуване нов челен товарач в мярка 4 се характеризира с по-нисък разход на гориво и по-висока производителност, в резултат на което кандидатът ще може да постигне съществени енергийни спестявания при разширяване на производствения капацитет и постигане на по-добра производителност. Новата машина ще даде възможност да бъдат постигнати номиналните 1250 работни часа/год. Производителността на новия челен товарач в условията, в които работи техниката на Минстрой Марица Изток АД, може да достигне 240.44 m3/ч. Тази производителност е 2 пъти по-висока от производителността на стария товарач. Очаква се извършената работа от новата машина да е 3 пъти по-голяма отколкото при старата, както поради по-високата производителност, така и поради възможността за повече часове работа. По този начин извършената работа ще се увеличи от досегашните 117233 m3/год. на 300 550 m3/год., което представлява повишаване на производствения капацитет при процесите, извършвани от челния товарач, с над 250%. Очакваният среден разход на дизелово гориво на новата машина е 11,5 л./час., което е 2,3 пъти по-ниско от разхода на стария челен товарач (27 л./час). Очаква се след изпълнение на мярката годишната консумация на дизелово гориво да е в размер на 14375 л./год. на стойност 20591 лв./год. Тази консумация е почти 2 пъти по-ниска от настоящата (27270 л./год., равняващи се на 39062 лв./год.). Консумираната енергия след изпълнение на мярката се равнява на 140553 kWh/год., а емисиите вследствие изгарянето на дизелово гориво са 37.5 т./год. Това представлява енергийно спестяване в размер на 543021 kWh/год., равняващи се на 109805 лв./год. (над 73% от всички спестявания). Спестените емисии въглероден диоксид ще бъдат в размер на 145 т./год. Изпълнението на проекта и настоящата мярка ще доведе и до редица неенергийни спестявания, които възлизат на 30253 лв./год. 348 529.00 348 529.00
Изграждане на система за оползотворяване на отпадна топлина (мярка 5 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на система за оползотворяване на отпадна топлина: На територията на ремонтната база на Минстрой Марица Изток АД се извършват множество ремонтни дейности по собствените машини на компанията. Използват се предимно пневматични инструменти – бормашини, гайковерти, отвертки, тресчотки, шлайфове, пистолети за въздух, пистолети за помпене на гуми, бояджийски пистолети, пясъкоструйни пистолети и др. За захранване на машините се използва стационарен въздушен винтов компресор. Номиналната производителност на компресора е 4.16 m3/min компресиран въздух с налягане 7.5 бара. Инсталираната мощност на компресора е 23 kW, а средната му работна (замерена по време на работа) – 15 kW. Компресорът е в работно състояние средно по около 2 часа на ден, 250 дни в годината. В ремонтната база работят средно 10 човека. Работата им е свързана с ремонт на компоненти, които са силно замърсени – от масла, греси, хидравлични течности, пръст, пясък и т.н. За да могат да извършват качествено работа си е необходимо работниците да се почистват често. Консумацията на топла вода е висока – средно по около 900 л./ден. За загряване на водата се използват 2 бр. бойлера, всеки с обем 80 л. Всеки бойлер е с инсталирана мощност 3 kW. Водата в бойлерите се загрява от 12оС до 65оС. Съгласно изчисленията за загряване на водата ще бъдат необходими 7535 kWh електрическа енергия (при 252 работни дни в годината) на стойност 1524 лв./год. Емисиите вследствие потребената електрическа енергия се равняват на 6.17 т./год. Съществуващият компресор може да бъде окомплектован със система за оползотворяване на отпадна топлина. Към момента компресора има инсталиран топлообменник, който се обдухва с външен въздух и по този начин топлината, отделена при компресирането на сгъстения въздух, се изхвърля в атмосферата. Настоящото проектно предложение предвижда замяна на топлообменника с нов, в който да циркулира вода. Съгласно проучванията, както и отчитайки техническите параметри на компресора, става ясно че при подаване на вода за охлаждане с температура 15оС, за един час до температура 65оС може да се загряват 277 литра вода. За съхранение на водата се предвижда закупуването на нов бойлер с вместимост 500 литра. Той ще бъде окомплектован с долна серпантина, през която ще може да се улавя топлината, идваща от компресора, както и с вграден електрически нагревател с мощност 9 kW (за дозагряване на водата при необходимост). Циркулацията на вода ще се осъществява посредством циркулационна помпа. Двата стари бойлера ще бъдат демонтирани. Съгласно изчисленията при работа на компресора (~2 ч./ден) ще бъдат загрявани средно по 554 л. вода. Това количество надхвърля количеството вода, което се потребява към момента, така че се очаква електрическия нагревател да не се използва след внедряване на мярката. В резултат на изпълнението на дейността и съответно мярка 5 от енергийния одит, ще се реализират следните икономии: • Годишният разход на електричество ще бъде намален с 7434 kWh/год. или с 1504 лв./год. Общите спестявания вследствие внедряването на мярката се равняват на 1504 лв./год. Предвидената за изпълнение мярка и внедряването на система за оползотворяване на отпадна топлина е свързано с основната дейност на фирмата, за която всъщност се кандидатства, а именно код 42.99, тъй като водата, която ще бъде загрявана, се използва от работниците за основната дейност на фирмата и ремонт на основни елементи, свързани със и влагани в строителната дейност, представляващи силно замърсени компоненти – от масла, греси, хидравлични течности, пръст, пясък и т.н. За да могат да извършват качествено работа си е необходимо работниците да мият себе си и обработваните детайли много често. Топла вода освен това се консумира и за къпане на персонала. Това води до висок разход на топла вода. 11 000.00 11 000.00
Инсталиране на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (мярка 6 от енергийния одит) - дейността ще бъде извършена чрез закупуване и инсталиране на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението: Ръководството на Минстрой Марица Изток АД планира поетапно да замени всички машини, които се използват в производствения процес. Настоящият проект предвижда закупуването на 5 нови машини – булдозер, грейдер, 2 бр. багери и челен товарач, както и изграждане на система за оползотворяване на отпадна топлина. Дейността предвижда внедряването на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която да следи потреблението на енергия на петте нови машини, обект на Мерки 1-4. Съгласно изчисленията тези машини ще потребяват 85625 л./год. дизелово гориво (837207 kWh/год.), което се равнява на 67% от бъдещото потребление на енергията в Ремонтната база (1249296 kWh/год.). Емисиите вследствие изгарянето на горивото се равняват на 223.5 т./год. Системата ще следи и събира информацията за потребяваното гориво на новите машини, необходима за тяхното управление. Ще съдържа богат набор от инструменти и справки, които дават възможност на мениджъри и собственици както за оперативно наблюдение и управление, така и за детайлни анализи на разходите по машините. Системата ще има възможност да следи къде са позиционирани машините и колко работят като ще може да дава информация за промените в местоположението или за по-съществените проблеми с дадена. Системата ще събира важни данни, свързани с консумацията на гориво като на базата на тези данни могат да бъдат направени различни справки, за да се подобри ефективността на операторите и да им се помогне да вършат повече работа за по-кратко време, като същевременно изгарят по-малко гориво. Системата ще е в състояние да получава и предава следните данни, свързани с потреблението на гориво, чрез електронна комуникация: 1. Местоположение и изминати километри; 2. Информация за часовете на деня, в които двигателят е бил включен/изключен; 3. Разход на гориво; 4. Ниво на горивото; 5. Ниво на течността за пречистване дизеловите емисии; 6. Аларми за работа извън определената за работа зона; 7. Действителни отработени часове (време на двигателя, време на празен ход); 8. Часове на работа във всеки работен режим (икономия, мощност, раздробяване, повдигане); 9. Часове на изкопаване; 10. Хидравлични часове; 11. Часове на използване на еко-режим; 12. Честота на зареждане (часове, отработени в четирите различни нива на натоварване, определени от налягането на помпата или въртящия момент на двигателя); Новата система ще предоставя възможност за различни справки, на базата на които мениджмънта може да вземе важни решения, водещи до оптимизация на работата и постигане на значителни икономии на гориво, които ще повишат енергийната ефективност в предприятието. Очаква се благодарение на новата система да бъдат взети управленски решения, които да доведат до допълнително спестяване на дизелово гориво. Ще се следи работата на машините, както и ще се контролира поведението на операторите на машините, които към момента често оставят двигателите включени при неизпълнение на работа. Ежемесечно данните, събрани от мониторинговата система, ще бъдат преглеждани от двама отговорника и ще бъде изготвян доклад за работния режим на всяка една от петте машини. След направено проучване е установено, че могат да бъдат спестени от 5% до 10% от потребеното гориво. В настоящия проект е заложено спестяване в размер на 8% от годишния разход на петте нови машини, като по този начин общата консумация на машините ще бъде 78775 л./год. или 112838 лв./год. Консумацията на енергия след прилагането на мярката се равнява на 770230 kWh/год., а емисиите вследствие изгарянето на горивото – 205.7 т./год. Предвидената за изпълнение мярка и изграждането на система за енергиен мониторинг е свързано с основната дейност на фирмата, за която всъщност се кандидатства, а именно код 42.99, тъй като системата обхваща всички предвидени за закупуване машини по мерки 1-4, които се използват за рекултивация на терени при осъществяване на строителната дейност на фирмата. 2 900.00 2 900.00
Консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001).: Като част от дейността кандидатът планира въвеждането на система за енергиен мениджмънт по стандарт ISO 50001. Внедряването на този стандарт има за цел да позволи на "Минстрой Марица Изток" АД да въведе политики и процеси, които да повишат енергийната ефективност на производството. Въвеждането на този стандарт се очаква да доведе до намаляване разходите за енергия и емисиите от парникови газове и други въздействия, свързани с околната среда, чрез систематично управление на потреблението на енергията. Стандартът залага изискването за внедряване на енергиен мониторингов план и анализ на енергийната ефективност. Чрез внедряването на ISO 50001 ще бъдат определени изискванията за система за управление на енергията за "Минстрой Марица Изток" АД за разработване и въвеждане на енергийна политика, определяне на цели и планове на действие, които да взимат под внимание законовите изисквания и информация, свързани с използването на енергия. Тази система за енергийно управление ще позволи на кандидата да постигне своите ангажименти (заложени в политиката на дружеството), да предприеме действия, необходими за подобряване на енергийната му ефективност и да покаже съответствието на системата с изискванията на този международен стандарт. В рамките на въвеждането на системата ще бъде извършен анализ на състоянието, който ще се реализира съвместно между кандидата и външна специализирана фирма. Целта е да се диагностицират процесите, да се определи настоящото състояние на "Минстрой Марица Изток" АД и степента на съответствие с изискванията на стандарта. В резултат на анализа ще се определят необходимите документи и действия, както и ще се състави работен план за изпълнение. Системата за управление (СУ) ще бъде структурирана и документирана по начин, осигуряващ съответствие между приложимия стандарт и технологичните процеси в компанията. Консултантската фирма ще проектира системата по стандарта, ще разработи, документира и подготви необходимите политики, процедури, методики, инструкции и образци на помощни документи, на база плана от анализа. Съставените от консултантската фирма документи се съгласуват с отговорните лица и след одобрение се въвеждат в изпълнение. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители - от 1 до 2 месец; 2. Сключване на договори с избраните изпълнители - 3 месец; 2. Въвеждане на система, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 – от 3 до 9 месец вкл.; 3 500.00 3 500.00
Консултантски услуги за сертифициране по БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: сертифициране по ISO 50001).: Като част от дейността кандидатът планира сертифицирането на система за енергиен мениджмънт по стандарт ISO 50001. Международният стандарт ISO 50001 има за цел да помогне на организациите да определят системите и процесите, необходими за подобряване на енергийните характеристики, вкл. енергийната ефективност, използването и потреблението на енергията. Прилагането на този стандарт цели намаляване на емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда и на енергийните разходи чрез систематично управление на енергията. ISO 50001 се прилага за всички променливи, влияещи на енергийните характеристики, които могат да бъдат наблюдавани и повлияни от организацията. Сертифицирането на "Минстрой Марица Изток" АД спрямо изискванията на стандарт ISO 50001 ще доведе до въвеждането на фирмена политика по енергийното управление, включваща: разработването на цели и задачи, чрез които тази политика да се реализира, измерване и анализ на енергийната резултатност и постоянно подобряване на енергийното управление. В допълнение, стандартът ще създаде условия за сравняване с най­добрите постижения в конкретната област, както и за измерване, документиране и докладване на всяка „стъпка нагоре” в енергийното управление на внедряващата организация. Сертифицирането на системата ще се проведе от квалифицирани представители (одитори) на външна фирма, които ще проведат одит за оценка на съответствието на внедрената система и при необходимост ще бъдат направени корекции в документираните изисквания. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители - от 1 до 2 месец; 2. Сключване на договори с избраните изпълнители - 3 месец; 3. Сертификация по стандарт БДС EN ISO 50001 – от 10 до 16 месец вкл. (след приключване на въвеждането). 7 600.00 7 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).