Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

SABA Company Ltd. was founded in 1995. Since then, its main activity is production of shoes. The headquarters of the company is located in Sofia, while the production factory is in the village of Kusak, Municipality of Dospat. The main products of the company are: men's, women's and children's footwear, as women’s footwear currently prevails. Typical for the production is the large share of manual labour, as the great diversity of models makes the automatization of many processes and operations impossible 
The company has developed and implemented its own system for monitoring and quality control of the products. 
The project proposal is based on the recommendations of the implemented Energy Audit in compliance with the Application Guidelines of the current procedure. According to the proposed measure in the Energy Audit, SABA Ltd. will invest in the purchase and putting into operation of new specialized equipment that will improve the working conditions, shorten the production time, increase the production capacity, reduce the cost and increase the quality of production. The purchase and putting into operation of the new equipment will lead to reduced energy consumption in the production process, as it will be a new-generation equipment with low energy consumption. The machines are with high precision settings and allow for very quick changeover from one model to another.
Within the project, the applicant also intends to implement activities for introduction and certification of systems for energy management in the factory, including ones according to the requirements of the standard BS EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/ EN ISO 50001.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 12 броя машини за производство на обувки): Изпълнението на дейността се състои в закупуване, доставка, монтаж и пускане в експлоатация на следните ДМА съгласно таблица 1.5 от Енергийния одит: 1. Дигитален кътер за разкрояване на кожа – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 25 kW Ширина на работната зона 3240 mm Дължина на работната зона 1000 mm Максимално тегло на материала ≤30 kg/m2 Средна производителност 200 чифта/час 2. Автоматична машина за перфориране и щампиране на обработена кожа – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 4.2 kW Ширина на работната зона 700 mm Дължина на работната зона 600 mm Мощност на щампиране ≤ 180 тона Средна производителност 350 чифта/час 3. Машина за лазерно рязане и гравиране с две работни глави – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 1.3 kW Ширина на работната зона 1000 mm Дължина на работната зона 800 mm Скорост на рязане ≤ 2000 mm/s Средна производителност 360 чифта/час 4. Хидравлична машина за валкиране и оформяне на боти и ботуши – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 1.8 kW Средна производителност 120 чифта/час 5. Машина за подлепване на шевове с водонепропусклива лента с нагорещен въздух – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 3.00 kW Температура на затваряне ≤ 650 °С Средна производителност 50 чифта/час 6. Шпиц автомат за затваряне на предната част на обувката – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 7.00 kW Брой работни програми ≤ 100 броя Средна производителност 250 чифта/час 7. Пат автомат със задно и странично залепване с термопластично лепило на въже и коване на петата – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 4.20 kW Средна производителност 200 чифта/час 8. Машина за оформяне на мокасини – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 4.50 kW Средна производителност 60 чифта/час 9. Машина гамба за разглаждане на кончовете на ботушите – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 6.00 kW Възможен ъгъл на завъртане на ходилото 270 ° Средна производителност 60 чифта/час 10. Машина за разглаждане на саята върху калъпа с топъл въздух и пара – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 6.50 kW Средна производителност 180 чифта/час 11. Пневматична функ преса за залепване на ходилата с две работни станции – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 0.40 kW Средна производителност 200 чифта/час 12. Пневматична машина за коване на токове – 1 брой Инсталирана мощност ≤ 0.10 kW Средна производителност 250 чифта/час Дейността се отнася към Мярка 1 от Енергийния одит. Придобиването на оборудването, представляващо ДМА, е необходимо за изпълнението на мярка 1, включена в обследването за енергийна ефективност. - След сключване на договор за БФП, ще се организира подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител/и - „Избор с публична покана” за закупуване на 12 бр. машини за производство на обувки (от 1-ви до 4-ти месец) - Следващата стъпка е сключване на договор с избрания/те изпълнител/и (от 4-ти до 5-ти месец) - Доставка на производственото оборудване, необходимо за изпълнението на Мярка 1 (от 5-ти до 10-ти месец) - Монтаж, тестване и въвеждане в експлоатация на оборудването и подписване на приемо-предавателни протоколи за доставка (от 10-ти до 12-ти месец) Принос: Чрез закупуването на оборудването ще бъдат постигнати следните енергийни спестявания: - Годишни спестявания на енергия от препоръчания пакет мерки (ГС): 49 053 kWh/год. - Планирани енергийни спестявания за цялото предприятие в резултат от изпълнението на проекта (ПЕС): 35.74% - Фактор на енергийни спестявания (ESR) общо: 53.65% Всички машини предвидени за закупуване в рамките на дейността са от най-висок клас в производството на обувки и са със завишена производителност. След осъществяване на енергоспестяващата мярка, средната производителност може да достигне 1200-1440 чифта на ден, което представлява удвояване на капацитета и намаляване наполовина на времето за производство. 2 229 000.00 2 229 000.00
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му) : Дейността включва следните услуги: 1. Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 2. Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001 - След сключване на договор за БФП, ще се организира подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнители в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС №160 от 1 юли 2016 г. Предвижда се да се публикуват съобщения за набиране на ценови предложения за Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001 (от 1-ви до 2-ри месец) Принос: осигуряване спазване правилата и нормативните документи за изпълнение на проекти по процедура „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия” с оглед изплащане на одобрената безвъзмездна помощ на проекта. - Следващата стъпка е сключване на договори с избраните изпълнители (2-ри месец) - Извършване на услуги по въвеждане на система за енергиен мениджмънт, в съответствие с международния стандарт ISO 50001:2011 и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (от 3-ти до 8-ми месец) - Извършване на сертифициране на въведената система за енергиен мениджмънт, в съответствие с международния стандарт ISO 50001:2011 и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (от 9-ти до 10-ти месец) Принос: Целта на системата за енергиен мениджмънт, съгласно този международен стандарт е да позволи на предприятието да въведе системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната характеристика, което включва енергийна ефективност, използване и потребление. Въвеждането на този стандарт ще доведе до намаляване на емисиите от парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда чрез систематично управление на енергията. ISO 50001:2011 определя изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране и практики за обществени поръчки за оборудване, системи, процеси и персонал, които допринасят за енергийните характеристики. ISO 50001:2011 се прилага за всички променливи, влияещи на енергийните характеристики, които могат да бъдат наблюдавани и повлияни от организацията. Стандартът залага изискването за внедряване на енергиен мониторингов план и анализ на енергийната ефективност. 17 000.00 16 650.00
Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност: Дейността включва извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”) от лице, вписано в публичния регистри по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Обследването има за цел да анализира съществуващата технология и съпътстващите я енергийни системи и да се оцени нивото им на енергийна ефективност. Въз основа на генерираните оценки да се предложат решения за намаляване на енергийните разходи. 18 000.00 18 000.00
Публичност и визуализация: САБА ООД ще спази всички мерки за информиране и публичност (визуализация), които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. Кандидатът планира да изпълни минимум следните мерки за визуализация: • Публикуване на кратка информация за проекта на уеб сайта на САБА ООД, с описание на целите, резултатите и финансовата подкрепа на Европейския съюз. • Поставяне на плакат (обозначителна табела) с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Плакатът ще бъде с размер минимум А3 и ще бъде поставен на видно място на мястото на изпълнение на проекта. • Поставяне на временен билборд с информация за проекта на видно за обществеността място. Билбордът ще бъде с размери: минимум 50x70 см и ще съдържа следната информация - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието и общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. Билбордът ще бъде отстранен не по-късно от три месеца след приключването на проекта и ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела. • Поставяне на постоянна табела с информация за проекта на видно за обществеността място. Постоянната табела ще бъде поставена в рамките на една седмица след датата на отстраняване на билборда и не по-късно от три месеца след приключването на проекта. Размерите на табелата ще бъдат минимум 50x70 см и ще съдържа следната информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г., наименованието на ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието и общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. • На всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени информационни стикери. На всеки стикер ще бъде отпечатана минимум следната информация: емблемата на ЕС, упоменването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмния период 2014- 2020 г., номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. • Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансиращата оперативна програма и подкрепящия фонд. 1. След сключване на договор за БФП, ще се организира подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнител/и в съответствие с разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС №160 от 1 юли 2016 г. Предвижда се да се публикуват съобщения за набиране на ценови предложения за изпълнение на мерките за визуализация (от 1-ви до 2-ри месец) Принос: осигуряване спазване правилата и нормативните документи за изпълнение на проекти по процедура „Енергийна ефективност за малките и средни предприятия” с оглед изплащане на одобрената безвъзмездна помощ на проекта. 2. Изработване на материалите и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 3-ти месец) 3 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).