Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

“Kalotina-Sofia” MW, lot 1 “Western Arc of Sofia Ring Road (SRR)” covers the existing route of SRR and provides for reconstruction  of road section from the link with Lyulin Motorway to the link with North Speed Tangent (NST). According to the feasibility studies this section comprises the following route:
- Section 1 - from km 59+400 (r.j. Lyulin Motorway) to km 61+629 (=0+000 – r.j. Slivnitsa) and from km 0+000 to km 0+780. The implementation of section 1 is financed under OPT 2007-2013 and is under implementation, 
and
- Section 2 - from km 0+780 (Kakach river) to km 6+308 (the link with NST).
The implementation of the project is divided into two phases – 
	Phase 1 (financed under OPT 2007-2013) includes Construction of section 1 and Part of section 2-partial implementation of the left road lane of the bridge from km 1+290,46 to km 1+634,46 and construction of 678 m right road lane of the road sections from km 4+430 to km 4+900 and from km 6+100 to km 6+308.17 up to layer of incompact asphalt-concrete. 
	Phase 2 for financing under OPTTI 2014-2020 includes the rest part of section 2 with total length of 4506 m of entire gouge, 344 m right road lane from km 1+290.46 to km 1+634.46 and 678 m left road lane from km 4+430 to km 4+900 and from km 6+100 to km 6+308.17. 
The new construction covers mainly the rest part of right road lane of Road junction Stefanson Boulevard at km 1+320; Road junction Lomsko Shose Boulevard at km 3+180; Road junction North Speed Tangent (NST) and “Kalotina-Kapitan Andreevo” Direction; Cross connection for Voluyak Rail Station at km 1+620; Cross connection for Village of Mramor at km 4+000; Crossings of railway lines at km 1+380 and at km 1+560; Currently the route of the western part of the SRR is 10,50 m wide, and after the widening the route of the western part of the ring road is expected to become in total 26,50 m wide, with 3 active traffic lanes, dividing strip of  3,00 m, and shoulders of 1.25 m for both directions.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Планиране и проектиране: За подготовката на фаза 2 са предвидени следните дейности: - Договор  РД-32-5/06.02.2012 за разработване на технически проект за Участък 2 -  "Път II-18 „СОП-Западна дъга”, участък от км 0+780 до км 6+309" - на стойност 219 123,80 лв. без ДДС ; Разходът е недопустим за ОПТТИ 2014-2020, тъй като договорът е подписан, извършен и изплатен през 2012 г. - Договор РД—32-23/25.06.2012г. за експертно становище и комплексен доклад за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите, за участък 2 - 8 500 лв. без ДДС; - Договор ВЗП-5/23.02.2016 за Изработване на формуляр за кандидатстване за финансиране по Оперативна програма „Транспорт и транспортна нифраструктура“ 2014-2020 за фаза 2 на проект АМ „Калотина-София“, лот 1 Западна дъга на СОП - 17 500 лв. без ДДС; - Договор за извършване на Одит по пътна безопасност на етап преди въвеждане в експлоатация на обекта - 4 500 лв. без ДДС; Планирана дата на подписване на договора 15.08.2016 г. Всички разноски по настоящата категория разходи са направени или ще бъдат направени от Бенефициента по проекта и се считат за допустими разходи по проекта. 249 623.80 21 000.00
Закупуване на земя: Идейният проект, съдържа всички основни параметри за съответните части на проекта. Към идейния проект беше разработен регулационен план на териториите, през които преминава одобреното трасе. Столичния общински съвет прие проекта за подробен устройствен план на територията - план за изменение на плана за улична регулация на посочения лот на 10 септември 2011 г., с което са започнати процедури по отчуждаване. Документът е изпратен до Агенция пътна инфраструктура, която е отговорна за извършването на определените процедури по отчуждаване. Планът за изменение на уличната регулация се отнася до жилищни райони Филиповци, Люлин - западно разширение ", както и за територии, в непосредствена близост до пътен възел Софийски околовръстен път - бул. „Сливница“ и района на Модерно Предградие. 8 985 894.69 6 162 345.30
Строителство и изграждане: Проектът "Изграждане на АМ "Калотина-София", лот 1 "Западна дъга на Софийски околовръстен път /СОП/"" е разделен на две фази, включващи изграждането на два самостоятелни участъка на Западната дъга на Софийския околовръстен път: • участък 1 - от км 59+400 до км 61+629,18 и от км 0+000 до км 0+780 (от АМ „Люлин” до р. Какач). • участък 2 - от км 0+780 до км 6+309 (от р. Какач до Северна скоростна тангента). Фаза 1 (за финансиране по ОПТ 2007-2013): 1.Изграждане на Участък 1 – от км 59+400 (пътен възел с АМ „Люлин“) до км 61+629 (=0+000 - при пътен възел „Сливница“) и от км 0+000 до км 0+780 (река Какач) и 2. Част от Участък 2, която включва: 2.1. Частично изпълнение на мостово съоръжение от км 1+290,46 до км 1+634,46, част от п.в. бул. „Стефансон“ при км 1+320 - ляво пътно платно в посока Северна скоростна тангента - изпълнение на земни работи, изпълнение на пилоти, надпилотни плочи, стълбове, устои, главни греди, пътна плоча и тротоарни блокове; 2.2. Строителство на 0,678 км пътна част, дясно пътно платно от км 4+430 до км. 4+900 и от км 6+100 до км 6+308.17 /до ниво полагане на пласт от неплътен асфалто-бетон/, което включва изпълнение на земни работи – изкопи, насипи, изграждане на отводнителни съоръжения. Фаза 2 (за финансиране по ОПТТИ 2014-2020) включва останалата част от Участък 2, а именно: цялостно завършване на трасето на Участък 2 от км 0+780 до км 6+308.17 включително съответните надлези, както и изграждането на дясното пътно платно в посока „Северна скоростна тангента“ от км 1+290.46 до км 1+634.46, както и ляво пътно платно в участъците от км 4+430 до км 4+900 и от км 6+100 до км 6+308.17. Общата дължина на обекта, която ще бъде изградена със средства по ОПТТИ 2014-2020 г. е 4 506 м пълен проектен габарит, 344 м дясно пътно платно в посока Северна скоростна тангента от км 1+290.46 до км 1+634.46 и 678 м ляво пътно платно на автомагистралата от км 4+430 до км 4+900 и от км 6+100 до км 6+308.17. 78 714 888.88 112 146 034.34
Публичност: Дейността по публичност на проекта ще се изпълнява от строителят. В договорът за стрителство и изграждане са предвидени 100 000 лв. за изпълнениена мерките по публичност и информация на проекта. 100 000.00 120 000.00
Упражняване на надзор по време на строителните работи: По време на извършване на строителните работи по обект: „Път II-18 „Софийски околовръстен път – Западна дъга в участък от км 0+780 до км 6+309” участък 2 ще се изпълнява строителен и авторски надзор. Сключен е Договор РД-36-26/21.10.2015 г.за възлагане на обществена поръчка за консултантски услуги във връзка със строителството на обект Път II-18 „Софийски околовръстен път-Западна дъга в участък от км 0+780 до км 6-309. Съгласно сключения с изпълнителя на строителния надзор договор стойността за услугата е 74 900 лв. без ДДС/месец. или общо за период от 12 месеца - 898 800,00 лв. Договор за упражняване на постоянен авторски надзор по смисъла на Закона за устройство на територията на обект „Път II-18 „Софийски околовръстен път (СОП) - Западна дъга“ от км 0+780 до км 6+309“ с прогнозна стойност 125 000 лв. без ДДС, който се планира да бъде сключен първата половина на месец юни 2016 г. 1 023 800.00 1 186 200.00
Техническа помощ: За участък 2 на фаза Екипът за управление на проекта е назначен със заповед № 93-01-10665/2015 г. на Председателя на УС на АПИ за изменение на Заповед № РД-11-1066/2012 г. поради промяна на някои от членовете на ЕУП непосредствено преди изпълнението на договорите за строителство и консултантски услуги. При необходимост от промяна на някой/някои членове на ЕУП същата се процедира със заповед на Председателя на УС на АПИ за изменение на ЕУП. Дирекция „Бюджет, финанси и плащания” и ресорната дирекция за изпълнението на проекта са отговорни за финансовия мониторинг по време на изпълнението на проекта, проверява подадените документи и изисква плащане в съответствие с Проекта, изготвя редовни финансови отчети за изпълнението на Проекта. Дирекция „Анализ на риска и оперативен контрол” определя, анализира и оценява рисковете, свързани с изпълнението на проекта, удостоверява и оценява фактите и информацията относно бездействия и нарушения, установени по време на предварителния, текущия и последващ контрол. Екип за управление на проекта (ЕУП) извършва следните дейности: - администрира, координира и контролира изпълнението на Проекта. - следи отблизо всички технически, административни, правни и финансови аспекти на изпълнението на Проекта с подкрепата на ръководителя на Проекта, както и трябва своевременно да бъде информирано за всички проблеми. - следи за спазването на графика за изпълнението на Проекта. Членовете на ЕУП ще вземат участие в срещите, на които се обсъжда напредъка на изпълнението на Проекта и текущите проблеми, включително срещи на място с надзорните органи, като например отговорните министерства. ЕУП ще анализира, обобщава и информира Управителния съвет в писмена форма за напредъка на Проекта, финансовите резултати и всякакви открити проблеми. Екипът за управление на проекта трябва да бъде отговорно за осигуряване на съответствието на европейското и националното законодателство във всички аспекти на изпълнението на Проекта. ЕУП ще отговаря за предоставянето на цялата кореспонденция и документация на екипа в архива на Агенцията за пътна инфраструктура след приключване на работата. В допълнение, ЕУП ще използва сертифицирана лаборатория и задължителните преносими инструменти като инструменти за мониторинг на качеството на строителния процес. В случай на необходимост от промяна на ЕУП, това става със заповед на председателя на УС на АПИ. Финансирането на дейностите на ЕУП трябва да бъде предоставено от техническата помощ по Проекта. Общата сума, определена за техническа помощ във формуляра за кандидатстване, е 1 003 980,35 лева. Тази сума следва да се използва за следните видове дейности: - Възнаграждение на членовете на ЕУП с индикативен бюджет от 353 576,90 лева. Финансирането на възнагражденията на ЕУП ще се прилага съгласно Насоките за кандидатстване по ОПТТИ и актуалната към момента на верефекицята на средствата нормативна база. - Закупуване на технически помощни средства, които да улеснят дейността на ЗУП, включително изплащане на 2 моторни превозни средства за извънградско ползване по време на срока на Проекта с индикативен бюджет от 143 999,94 лева. Тази сума включва всички технически спомагателни съоръжения за допълнителните дейности в ЗУП, включително временен / преносим офис за регионалните представители на обекта и офис оборудване, както и два лизингови офроуд автомобили за периода на продължителност на Проекта. - Проверки на мястото / инспекции от строителната лаборатория с индикативен бюджет от 50 000,79 лева. Тази сума се отнася до услугите на строителната лаборатория. Сумата се основава на разходите, направени по време на строителството на други Проекти, които имат подобна сложност и продължителност. - Други такси / разходи за обработка на документи, дневни разходи за извършване на проверки на място, превод на документация, проверки, индикативен бюджет от 456 402,71 лева. 1 003 980.35 6 684.82
Непредвидени разходи: Включени са непредвидени разходи по проекта. Това са разходите, свързани с увеличаване на заложени количества строителни и монтажни работи и/или добавяне на нови количества или видове строителни и монтажни работи, които към момента на разработване и одобряване на технически или работен инвестиционен проект обективно не са могли да бъдат предвидени, както и други непредвидени разходи, които са обективно необходими за въвеждане на обекта в експлоатация. Тези разходи са в размер на 10% от разходите за строителни и монтажни работи. 7 871 488.89 1 123 998.31

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).