Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The Project Creating conditions for entrepreneurship development in Southeast Region has the overall goal to create favourable conditions and supporting the development of entrepreneurship and the encouragement of private business as a tool for the creation of new jobs and to improve the algorithm of functioning of the  the Labor market in the region. 
The specific objectives are focused on:
- informing and motivating 220 unemployed, inactive and working persons, wishing to develop their own business; 
- Granting of a complex approach of training and services to 162 unemployed, inactive or active young people up to 29 for acquisition  of knowledge and skills needed to launch, management and development of a real business;
- Providing support for the start of a real business and finding appropriate sources of finance, through access to services and mentoring to develop business for 108  representatives of the target group of the project.
The project will be implemented in all areas of the territory of the South-East region - Burgas, Stara Zagora, Sliven and Yambol and is aimed at individuals wishing to establish private business, including the unemployed, inactive or active. young people up to 29. Of the total number of persons of that 220 target group involved in the project, it provides not less than 65% to be unemployed and/or inactive and/or unemployed young people up to the age of 29. The project will also include 77 employees. 
The activities to be implemented in the targeted areas to achieve the objectives set, includes:
1. Informing and motivating the development of private business and entrepreneurship;
2. Provision of training related to the development of entrepreneurial, managerial and business knowledge and skills and the development of business ideas and business plans for the management of private business (specialised courses);
3. provision of advisory services for the preparation of private business activities, and activities to support.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Дейността ще послужи като първа стъпка за набиране на участниците в проекта - безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. Дейността ще се реализира във всички области на Югоизточен район, като се предвижда организирането и провеждането на събития както в областните градове Бургас, Сливен, Стара Загора и Ямбол, така и в някои по-малки населени места на съответните области. Изпълнението на дейността ще се извърши в следните етапи: Етап 1. Информационна кампания – привличане вниманието на целевата група към проекта и предприемачеството като концепция и възможност: - Планиране и подготовка на информационна кампания, изготвяне на послание за представяне на възможностите за развитието на самостоятелен бизнес и предприемачество. - Логистично осигуряване на кампанията – помещения, оборудване, модератори, информационни материали; - Изготвяне на график по градове и дни за провеждане на информационни събития; - Подготовка на подход и методика за идентифициране и привличане на участници, съобразно профила на целевите групи и различните характеристики на включените в нея (подходът към безработни, неактивни или работещи, вкл. младежи до 29 г. следва да бъде различен); - Изготвяне и разпространение на информация за предстоящите събития, която ще бъде насочена и към конкретния икономически профил на областта/общината/населеното място и възможностите за стартиране на бизнес; - Провеждане на събития за общо 220 участника от целевите групи в населени места от ЮИР с продължителност от един ден. По време на събитията ще се представи кратка информация за концепцията на предприемачеството като такова, възможностите за включване в последващи обучения и услуги за подпомагане развиването на предприемаческите им идеи, както и подкрепа за започване на реална стопанска дейност предвидени по проекта. В края на всяко събитие, участниците ще попълнят анкетна карта, с която ще имат възможност да заявят интерес за включване в последващите дейности. На всички ще бъдат предоставени и точни данни за контакт с представители на кандидата, при желание за участие в предвидените по проект обучения и мерки за насърчаване на развитието на самостоятелен бизнес и предприемачество. Етап 2. Групово професионално ориентиране към инициативи за предприемачество: Един предприемач обикновено се възприема като някой, който е готов да се промени, който вижда възможности, които другите не могат да видят и който поема рискове да се мобилизират ресурси, за да накара новите възможности да се случват. Тази гледна точка за предприемачите предполага, че тези хора се раждат, а не се "правят". Въпреки това, теорията и практическия опит показват, че предприемачеството може да се преподава и че подходящата среда насърчава и развива предприемаческото мислене. Правилните насоки и обучение може да стимулират интереса, уменията и доверието на хората, да предприемат бизнес инициатива. Всеки отделен предприемач има уникални умения, способности, силни страни, слабости и желания и стремежи. Развитието на умения за управление може да помогне на предприемача да оцелее и да успее в една променяща се бизнес среда. Следвайки тази концепция в рамките на тази дейност ще се организират и проведат групови срещи с общо 220 участника и продължителност от 20 часа/група, със следната последователност: - Планиране и подготовка – идентифициране на участниците, разпределението им по населени места; - Логистично осигуряване – помещения, оборудване, консултанти, информационни материали; - Изготвяне на график по градове и дни за провеждане, разпространение на информация за, място и дата на провеждане, разпределението по групи; - Изпълнение. 24 661.40 16 283.07
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения): Дейността е насочена към подпомагане на лицата от целевите групи в придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Планирането на дейността е изцяло в съответствие със заложените цели по проекта. Предложената програма за обучение по Дейност 2 е фокусирана върху посочените модули в Условията за кандидатстване. Модулите й включват: 1. Вие като предприемач – продължителност 6 часа.  Предприемаческа перспектива;  Предприемачески нагласи;  Генериране и оформяне на предприемаческата идея, съблюдаваща политиките по околна среда и политиките по изменение на климата и ресурсната ефективност на национално и ЕС ниво.;  Мотивация на предприемача;  Иновациите като подход 2. Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план – продължителност 6 часа.  Бизнес идея; мисия и визия на компанията;  Пазарна сегментация;  Клиентска сегментация;  Маркетингов план и маркетингова стратегия; 3. Елементи на успешния бизнес план - продължителност 6 часа.  Ананлиз на стратегическите фактори – SWOT и PESTEL анализ;  Анализ на конкуренцията, модел на Портър;  Статични методи за оценка на икономическата ефективност на бизнес плана;  Динамични методи за оценка на икономическата ефективност на бизнес плана. 4. Форми на търговска дейност – продължителност 6 часа.  Правни форми на търговска дейност;  Избор на юридическа форма;  Изисквания за минимален размер на капитала;  Преобразуване на предприятие. 5. Персонал, правни отговорности, застраховка – продължителност 6 часа.  Трудови правоотношения – трудови договри, работно време, трудова книжка;  Задължения на работодателя;  Застраховки – отговорност на работодателя, обща гражданска отговорност, професионална отговорност и др. 6. Финансово планиране – продължителност 6 часа.  Оперативно, тактическо и стратегическо финансово планиране;  Финансов план;  Методи на финансово планиране;  Инвестиционни разходи, оперативни разходи, таблици на паричните потоци. 7. Капитал и видове източници – продължителност 6 часа.  Банков заем, включително финансови посредници по Плана за инвестиции за Европа;  Програмно финансиране;  Рисков капитал;  Групово финансиране – Crowdfunding;  Собствен капитал;  Кръгооборот на капитала. 8. Стартиране на бизнеса – продължителност 8 часа.  Създаване;  Прототип и тест на продукта;  MVP – Минимален жизненоспособен продукт;  План на дейностите и планиране на производството. 9. Социално предприемачество – продължителност 6 часа.  Дефиниция и преспективи;  Инвестиции със социално въздействие;  Добавена стойност на продуктите и услугите на социални предприятия;  Социални иновации.. Обща продължителност: 56 учебни часа, разпределени между теоретична и практическа подготовка. По време на обучението ще бъдат посочени и он-лайн ресурси в помощ на стартиращите предприемачи със свободен достъп. За провеждането на модулите ще бъдат ангажирани експерти на АРИР с необходимата теоретична подготовка и професионален опит. Дейността частично ще бъде възложена на външен изпълнител, избран чрез процедура по ЗОП. При успешно завършване на обучението си - минимум 80% присъствие в модулите, всеки участник ще получи сертификат, удостоверяващ придобитите знания и умения. 129 902.24 127 704.61
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа: Дейността е насочена към подпомагане на лицата от целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения и разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Ще бъдат предоставяни набор от консултантски услуги, необходими за предприемачите, а именно: 1. Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група. Ще бъдат предоставени консултации, в рамките на които експерти на АРИР както и външни такива, ще подпомогнат лицата да разработят собствена бизнес идея и стратегия за реализацията й. Същността на тези консултации се състои в предоставянето на съдействие на безработните и заетите лица в процеса на генериране на своя бизнес идея, съобразно техните специфични знания, умения и интереси; 2. Консултации за подготовка на бизнес план. Изготвянето на бизнес план е задължително условие за развитието на успешен и устойчив бизнес, който да бъде най-важното - конкурентоспособен. В този смисъл предварителните изчисления са необходими, планирането на дейността на фирмата също. Всичко това започва с изготвяне на бизнес план. Изготвянето на един бизнес план е сериозен процес, в който екипът на АРИР и екип от външни експерти ще осигурят на лицата от целевата група необходимото подпомагане. Бизнес планът в крайна сметка помага за определянето на способите за развитие на дейността на една фирма, през какви етапи преминава, стратегия за развитие и други; 3. Специализирани консултации, в това число трудово-правни, счетоводни и данъчни. С предоставянето на тези консултации ще бъдат ангажирани доказали се експерти и външни експерти, които ще осигурят на бъдещите предприемачи качествени и експертни съвети и консултации, свързани с трудовото и осигурителното право, счетоводното отчитане и данъчното облагане в зависимост от заявените от конкретните лица нужди; 4. Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР. консултация, проучвания за финансиране по евро програми. В рамките на тези консултации, експерти на АРИР и външни експерти ще съдействат на лицата за намиране на източници за финансиране на бизнес плановете им; 5. Подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Настоящите консултации обхващат всички въпроси, свързани с регистрация на фирми и правни бизнес услуги, като са насочени към реално подпомагане за попълване на необходимите за регистрация на конкретната фирма документи. Всяко лице ще бъде консултирано в рамките на максимум 40 часа, като само ще определи сферата, на която желае да бъде наблегнато в индивидуалния му план. Идеята за това се корени в разбирането, че както всеки човек, така и всеки бизнес е строго специфичен и изисква различни като вид и като количество консултации, съобразно същността му. В рамките на настоящата дейност ще бъдат обхванати 126 лица, от които 82 са безработни и неактивни, а 44 са заети. Заетите отново ще бъдат около 1/3 от общият брой консултирани, тъй като се очаква, че вече формираните трудови навици, умения за работа в екип, уменията за изпълнение на задачи, им дава известно предимство в готовността им да бъдат предприемачи. Дейността ще се реализира на територията на Югоизточен район. Разходите за тази дейност включват: възнаграждения за съответните експерти от страна на АРИР и разходи за външни услиги за консултации, възложени по ЗОП, разходи за командировки в размер на 10 100 лв., разходи за материали и консумативи 52лв./обучаем и разходи за наем на зали и оборудване на стойност 3240лв. 92 157.88 121 342.65

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).